Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2005, 17:09   #21
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
U aanvaard het niet. Maar u spreekt wel in termen van de maatschappij.
Ik heb geen last van die boerka´s. Wat kan mij dat schelen dat die mensen dat dragen? Kan u dat iets schelen?
Het zou hetzelfde zijn als u morgen met de lelijkste schoenen ooit op straat zou lopen. Ik zou ze misschien niet aanvaarden, de maatschappij wel. Maar heb ik er last van? Neen.

En provoceren, dat is hun bedoeling niet echt, want zoals ik zei: wie kan het wat schelen dat zij dat dragen. En daarbij, de jeugd van tegenwoordig provoceert ook, door nieuwe dingen te dragen en te doen. Maar ik neem aan dat u onze jeugd wel aanvaard?
Ik denk dat ik tot die jeugd behoor (16 jaar) en ik probeer dan ook niet te provoceren door bvb. met een moordenaar als Ché op mijn T-hemdje te lopen.
U misschien wel, maar ik voel mij niet op mijn gemak als er zo'n ingeburkad mevrouwtje naastmij zit op de bus. Ik heb dat niet graag, en dit is nog altijd mijn land. Dus pas jullie aan.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:11   #22
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolly Roger
Je hebt wel gelijk dacht ik.
Je illusie zou wel ophouden als een persoon die zich op dergelijke manier onherkenbaar maakt, je portemonnee afpakt, al dan niet vergezeld van wat klappen op je bek.
Pas op, ik zeg niet dat alle boerkadragers criminelen zijn.
Ik bedoel dat het een heel handige manier is om je medemens te verschalken.
Ja, vooral. Ooit al een boerka gezien? Steel een portefeuille en die mensen moeten helemaal hun kleed opheffen om er iets onder te steken. Dus het zou echt niet opvallen als iemand ineens in zijn blootje een portefeuille probeert weg te steken. En gaan lopen kunnen ze helemaal niet, probeer zelf eens te lopen met zo een lang kleed.
Dus echt handig is het niet.

En er lopen wel meerdere mensen rond die onherkenbaar zijn. Zoals ik zeg: zet eens een muts op je kop, een sjaal voor je mond en niemand weet hoe je er eigenlijk uitziet. Gaan we daarvoor onze mutsen en sjaals verbieden? We leven hier nog altijd niet in een tropisch klimaat, het is maar dat je het weet.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:12   #23
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik denk dat ik tot die jeugd behoor (16 jaar) en ik probeer dan ook niet te provoceren door bvb. met een moordenaar als Ché op mijn T-hemdje te lopen.
U misschien wel, maar ik voel mij niet op mijn gemak als er zo'n ingeburkad mevrouwtje naastmij zit op de bus. Ik heb dat niet graag, en dit is nog altijd mijn land. Dus pas jullie aan.
Ik denk dat het al genoeg zegt als een 16 jarige knul DENKT dat hij het recht heeft een oudere vrouw te zeggen wat ze moet dragen.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:14   #24
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik hoor niet meer tot de jeugd, maar in mijn tijd probeerde ik ook te provoceren.
Toen waren lange brede broeken nog uit de boze, nu draagt elke jonge kerel die denkt dat hij into hiphop is, zo een broek.
Met andere woorden: de cultuur past zich aan het land, het land past zich aan de cultuur. Aculturisatie ook wel genaamd.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 5 februari 2005, 17:22   #25
Jolly Roger
Lokaal Raadslid

Jolly Roger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit al een boerka gezien?

Jawel hoor.
Citaat:
Steel een portefeuille en die mensen moeten helemaal hun kleed opheffen om er iets onder te steken. Dus het zou echt niet opvallen als iemand ineens in zijn blootje een portefeuille probeert weg te steken. En gaan lopen kunnen ze helemaal niet, probeer zelf eens te lopen met zo een lang kleed.
Ik meen me te herinneren dat er brede mouwen aan zijn : handige manier om portefeuilles en zo in weg te bergen.
Ik denk niet dat ze daarvoor heel hun kleed moeten opheffen.
Dat zal wel voor iets anders zijn dat ze hun kleed zover opheffen...
Oud 5 februari 2005, 17:26   #26
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Een burka is nu niet meteen het kledingsstuk dat ik een vrouw het liefst zie dragen. Ik heb eerder medelijden met deze dames. Maar leg mij eens uit waarom je je niet op je gemak voelt naast zo'n dame op de bus. Als er naast mij op de bus iemand met een dynamietgordel naast mij zou komen zitten. Dan zou ik mij niet op mijn gemak voelen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:29   #27
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Ik denk dat het al genoeg zegt als een 16 jarige knul DENKT dat hij het recht heeft een oudere vrouw te zeggen wat ze moet dragen.
Ik weet niet hou oud u bent, en het interesseert mij ook geen bal. Maar ik laat me de mond niet snoeren door een of ander nieuwkomertje hier die denkt slimmer te zijn. En als u denkt dat ik mijn mond ga houden over mensen die hier naartoe komen en het toch zo nodig vinden om mij in mijn eigen Vlaanderen te komen provoceren, dan hebt u het mis. Ik zeg in mijn land wat ik wil, dat zij zich aanpassen of opkrassen. Misschien wel een Blok-slogan, maar ik ben het er 100 % mee eens.
Oud 5 februari 2005, 17:30   #28
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik hoor niet meer tot de jeugd, maar in mijn tijd probeerde ik ook te provoceren.
Toen waren lange brede broeken nog uit de boze, nu draagt elke jonge kerel die denkt dat hij into hiphop is, zo een broek.
Met andere woorden: de cultuur past zich aan het land, het land past zich aan de cultuur. Aculturisatie ook wel genaamd.
Zij moeten zich aan ons aanpassen, punt andere lijn.
Oud 5 februari 2005, 17:33   #29
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Een burka is nu niet meteen het kledingsstuk dat ik een vrouw het liefst zie dragen. Ik heb eerder medelijden met deze dames. Maar leg mij eens uit waarom je je niet op je gemak voelt naast zo'n dame op de bus. Als er naast mij op de bus iemand met een dynamietgordel naast mij zou komen zitten. Dan zou ik mij niet op mijn gemak voelen.
Het hoort hier gewoon niet thuis. Vroeger ging het nog, maar de laatste tijd beginnen de allochtonen te denken dat het hier echt hun land is volgens hun regels. Het moet maar eens gedaan zijn. Nogmaals een Blok-slagzin waar ik het mee eens ben: Baas in eigen land. Ze zijn naar hier gekomen omdat het toch beter is hier, dat ze dan zich rustig houden en proberen niet te hard op te vallen. Maar neen, hier de boel op stelten komen zetten en mij ongemakkelijk doen voelen. Zo niet, hè ?!?!?
Oud 5 februari 2005, 17:41   #30
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rare vormen van SM heb jij dan wel. En eerlijk gezegd, veel mensen SM zien beoefenen op straat, heb ik nog nooit zien doen.
En als er het iemand doet, zal ik het zeker filmen.
Als jij het nog niet doorhebt. De islam is een vorm van SM waarop men de naam religie geplakt heeft. De rol van meester en slaaf wordt in de islam consequent doorgevoerd. De slaaf moet zich laten slaan, zich duidelijk als slaaf laten herkennen op straat door er als een afschuwelijk en afzichtelijk spook bij te lopen.

Het is gewoon ziekelijk om dit toe te laten. SM in het publiek hoort niet in onze maatschappij. Dat ze dat bij de islamieten normaal vinden is hun zaak. Hier moeten we het netjes houden.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:42   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens toch, het gaat hier over een lapje stof.
Er wordt zoveel commotie rondgemaakt zoals indertijd met de bikini. Iedereen had er last van en het was godslaster, een schande dat vrouwen zoveel bloot toonden.
Ooit tegenwoordig al eens op een strand gelopen zonder maar 1 bikini te zien?
Dus laten we normaal doen. Als die mensen dat willen dragen, dan dragen ze dat. Misschien draagt u ook wel kleren dat sommige mensen niet aanvaarden.
En ik maar denken dat sommige partijen onder ons vrije meningsuiting aanbevelen. Ik zie het, men mag zelfs nog geen eigen kleren dragen
Als het enkel maar over een lapje stif ging é, dan hadden deze vrouwen geen lapje stof aan.

Trouwens dat jij geen last hebt van een burka wil niet zeggen dat deze vrouwen er geen last van hebben. En kom nu niet af met de bewering dat deze vrouwen graag constant achter een gordijn willen zitten. Laat staan dat ze op een normale manier een man kunnen vinden.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:42   #32
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Als jij het nog niet doorhebt. De islam is een vorm van SM waarop men de naam religie geplakt heeft. De rol van meester en slaaf wordt in de islam consequent doorgevoerd. De slaaf moet zich laten slaan, zich duidelijk als slaaf laten herkennen op straat door er als een afschuwelijk en afzichtelijk spook bij te lopen.

Het is gewoon ziekelijk om dit toe te laten. SM in het publiek hoort niet in onze maatschappij. Dat ze dat bij de islamieten normaal vinden is hun zaak. Hier moeten we het netjes houden.
Idd, volledig mee akkoord.
Oud 5 februari 2005, 17:43   #33
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Vrouw? Monster zal je bedoelen. Buiten met die vieze moslimmonsters.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:43   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, vooral. Ooit al een boerka gezien? Steel een portefeuille en die mensen moeten helemaal hun kleed opheffen om er iets onder te steken. Dus het zou echt niet opvallen als iemand ineens in zijn blootje een portefeuille probeert weg te steken. En gaan lopen kunnen ze helemaal niet, probeer zelf eens te lopen met zo een lang kleed.

En er lopen wel meerdere mensen rond die onherkenbaar zijn. Zoals ik zeg: zet eens een muts op je kop, een sjaal voor je mond en niemand weet hoe je er eigenlijk uitziet. Gaan we daarvoor onze mutsen en sjaals verbieden? We leven hier nog altijd niet in een tropisch klimaat, het is maar dat je het weet.
Dus vraag jezelf met dat idee eens af waarom ze dan toch allemaal een burka aanhebben?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:58   #35
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dus vraag jezelf met dat idee eens af waarom ze dan toch allemaal een burka aanhebben?
Ik stel mij daar gewoon geen vragen bij. Als zij dat willen dragen of dragen, dat ze het dragen. Als ik elke keer kritiek moet geven op mensen die iets dragen dat mij niet aanstaat, dan vind ik mijn eigen zielig.
Precies of mensen met een boerka een gevaar zijn. Voor wie kunnen ze gevaar zijn? Als iemand een boerka ziet, loopt hij in een omtrek van 20 meter er langs.
Dan vind ik een kerel met een donker maatpak,donkere zonnenbril en een dikke Porsche veel bedreigender.

Oud 5 februari 2005, 18:02   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U aanvaard het niet. Maar u spreekt wel in termen van de maatschappij.
Ik heb geen last van die boerka´s. Wat kan mij dat schelen dat die mensen dat dragen? Kan u dat iets schelen?
Het zou hetzelfde zijn als u morgen met de lelijkste schoenen ooit op straat zou lopen. Ik zou ze misschien niet aanvaarden, de maatschappij wel. Maar heb ik er last van? Neen.

En provoceren, dat is hun bedoeling niet echt, want zoals ik zei: wie kan het wat schelen dat zij dat dragen. En daarbij, de jeugd van tegenwoordig provoceert ook, door nieuwe dingen te dragen en te doen. Maar ik neem aan dat u onze jeugd wel aanvaard?
In mijn schoenen kan ik geen kanon kwijt.
Ik kan er ook geen halve winkel in opslaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 18:04   #37
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
In mijn schoenen kan ik geen kanon kwijt.
Ik kan er ook geen halve winkel in opslaan.
Neen, dat doen wij wel in onze rugzak. En waarom een kanon, als er schoenen bestaan met mensen in verwerkt?

Oud 5 februari 2005, 18:06   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ooit al eens een boerka gezien ?
Probeer maar eens te zien waar de zakken zitten.
Oud 5 februari 2005, 18:09   #39
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ooit al eens een boerka gezien ?
Probeer maar eens te zien waar de zakken zitten.
Paar 1000tallen ja. En eerlijk gezegd, veel explosies of messteken of kogels heb ik niet in mijn lijf gekregen.
Maar ja, ik zal wel geluk gehad hebben zeker?

Oud 5 februari 2005, 18:09   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lange brede broeken waren al mode lang voor uw vader geboren is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be