Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2005, 21:34   #21
yvesC
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Door die feiten aan te halen zet je aan tot rasisme en ben je dus rasist. Zie het VB-arrest .
Feiten zijn feiten, als ze je al beginnen voor de rechtbank te slepen omdat je feiten aanhaalt, dan noem ik dit een dictatuur
yvesC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 21:37   #22
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Waar zou ik dat doen?...
Ik ken je langer als vandaag...
Oud 12 maart 2005, 21:23   #23
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat armeniers moslims zijn ...
Waren het wel Armeniërs?8)

Oost-Europeanen zijn ook geen moslims, en hoeveel criminelen hebben we daarvan?

In Antwerpen loopt de grote Yoegoslavische maffiabaas gewoon met een revolver tussen zijn broeksriem. En dat is niet van horen zeggen, ik heb het zelf gezien.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 18:15   #24
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door die feiten aan te halen zet je aan tot rasisme en ben je dus rasist. Zie het VB-arrest .
Even opgezocht wat nu juist 'feit' betekent: gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat => feitelijkheid, waarheid

Dus als ik het goed begrijp, mag een feit niet verteld worden, aangezien een bepaalde groep mensen wordt geviseerd.
Dus als veel Vlamingen de walen op hun bek gaan slaan, moeten we zwijgen ofzo?

Neenee, hét probleem is dat de regering j�*�*ren blind is gebleven en door haar knuffelbeleid de zaak aan het ontsporen is.
Als je dat niet wil inzien, dan kan ik me wel inbeelden dat net jij de meesten, die dikwijls nuchter denken en enige zin van realisme bezitten, tot het 'ras' van de VB'ers (ver)beoordeelt.
Een racist dus..........

racisme= het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde (linkiewinkies hebben zich al altijd meer gevoeld dan anderen......)
Oud 15 maart 2005, 12:23   #25
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB-arrest is verworpen door 1.000.000 VLAMINGEN!!
Gij laat u leiden door een WAAL die hier in Vlaanderen een VLAAMSE PARTIJ komt bestraffen en niet beoordelen.

Die rechter moest al lang veroordeelt worden, of althans, zijn OPDRACHTGEVERS (LEES : onkelinks en PS)

als ik zeg dat ik al verschillende malen door ne marokkaan ben overvallen geweest, is dat dat ook racisme?

NEE, DAT ZIJN DE FEITEN!
De marokkanen in Mechelen die op straat rondhangen in de buurt van Nekkerspoel en de Nieuv Wijk moesten ze allemaal terugsturen.
Ik ken ze ook, en ik moet ook alles anoniem posten, anders staan ze morgen aan mijn deur...

De islam, wat een vredelievende cultuur!!!
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 19:05   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Hij heeft geluk gehad dat hij geen autochtonen tegenkwam, want dan was hij dood.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={41FB36B9-2515-4873-AC48-F25E8C5CEB73}

In Luik is een man opgepakt die verdacht wordt van doodslag op zijn ex-vriend in de rue Sainte Marguerite.

Maandagochtend werd op de binnenplaats van het gebouw in de straat het lichaam gevonden van de 28-jarige Sébastien Mangot. Hij zou zijn doodgestoken door zijn ex-vriend, de 52-jarige Nicolas Schaffrath.

Sébastien Mangot was vrijdagavond naar Nicolas Schaffrath gegaan om een punt te zetten achter hun homoseksuele relatie. Daarop zou Schaffrath besloten hebben zijn vriend te doden. Hij stak Sébastien zes maal met een mes in de borstkas. Het slachtoffer overleed ter plekke.

De dader sleepte het lichaam van zijn dode vriend daarop naar de binnenplaats en bedekte het met een deken. Maandagochtend belde Schaffrath naar de eigenaar van het gebouw met de mededeling dat er een lijk lag op de binnenkoer. De eigenaar verwittigde daarop de politie. In de loop van diezelfde avond ging Nicolas Schaffrath over tot bekentenissen.
Moeten we met z'n allen eens bijhouden hoeveel "allochtone" versus "autochtone" grote/kleine criminele feiten per week gebeuren? Rekening houdende met het percentage van de bevolking die ze innemen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 19:08   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die hebben belangrijkere zaken te doen...

bron: http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art={653CC279-06DC-404D-A0F4-6BD67485D971}

Vier politie-inspecteurs van de zone Rupel zijn dinsdag opgepakt op verdenking van drugshandel, verduistering, diefstal, bendevorming en schending van het beroepsgeheim.

Het viertal zal vermoedelijk vrijdag voor de raadkamer verschijnen. Dat heeft het parket van Antwerpen dinsdag laten weten. De inspecteurs, allen tussen de 24 en de 30 jaar oud, zouden jarenlang tientallen criminele feiten hebben gepleegd. Ze werden dinsdag opgepakt in een commissiariaat in Boom.

In de loop van de dag voerden de speurders ook huiszoekingen uit bij de verdachten thuis en op het commissariaat van Boom, waar de vier werkzaam zijn bij de afdeling interventie. "Het gaat hier om verregaande normvervaging en ernstig strafbare feiten. De arrestaties zijn het gevolg van een gerechtelijk onderzoek dat in november vorig jaar werd opgestart", aldus Jan Poels. "De inspecteurs worden van tientallen feiten verdacht, die gespreid zijn over meerdere jaren. Zo zouden ze ondermeer in beslag genomen goederen hebben gestolen en drugs, waaronder xtc, hebben verhandeld." Eén van de inspecteurs was al zeven jaar in dienst, de anderen tussen de drie en de vier jaar.
Ik dacht (... weet zeker) ergens gelezen te hebben dat alvast één van deze "inspecteurs", de leider van de bende zeg maar, een Marokkaan was ????
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 20:21   #28
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvesC
de regering moet stoppen met de criminaliteitscijfers van allochtonen te verbergen. Ze liggen hoger dan die van de autochtonen.

Ik ben geen racist, maar feiten zijn feiten

-> de integratie dat de regering wil is een utopie: de islamcultuur* en de westerse kunnen nooit naast elkaar leven, ze liggen daarvoor te sterk uit elkaar.
Het kan zijn dat we sterk uit elkaar liggen. Maar wat bent u dan van plan? Je kunt toch niet gewoon alle moslims gaan deporteren.
Ik heb ook vragen bij criminaliteits-statestieken, maar hoe komt het dan, wat veroorzaakt die criminaliteit?
Voor een stuk worden ze ook in een stereotype rol geduwd. Als er een marokkaan op de tram stapt pakke de mensen hun handtas wat beter vast of kijken ze plots uit het raam ofzo (goed, dat zal ook wel een reden hebben en mensen worden ook banggemaakt door o.a. 't VB) - maar die gasten merken dat ook wel hoor, ze zijn echt niet achterlijk.
Ze hebben ook vaak de reflex van de wereld is tégen mij - dus ben ik tégen de wereld.
Het is ook niet echt leuk om beoordeeld te worden op het gedrag van anderen -die toevallig ook bruin zien. Een marokkaanse vriend van mij vroeg daarnet gewoon iemand een sigaret - hij kreeg meteen heel het pakje.
Maar ik wil ook niks goedpraten hé, het gedrag van sommigen is echt niet meer normaal (pikken, in elkaar slagen, (groeps)verkrachting, drugs,...).
Maar wat zijn de oplossingen dan?
Leven wij wel in een multiculti-samenleving?
Er leven verschillende culturen, ja. Maar heel vaak nog naast elkaar en niet met elkaar.
Ik geloof wel dat er problematiek is, in de 'oplossingen' van het VB geloof ik echter totaal niet. Ik denk trouwens dat het VB het er hier in Antwerpen alleen maar een pak erger op gemaakt heeft. Je kunt mensen niet dwingen van de ene dag op de andere 'een Vlaming onder de Vlamingen' te worden (zoals ze dat zo mooi zeggen).
Btw: het VB keurt de dreigbrieven aan Amzil (uiteraard) af, maar aan welke methodes hadden zij gedacht om de vreemdelingen-die-zich-niet-willen-aanpassen op te sporen + hier buiten te krijgen?

Citaat:
--> Ik betrek hierbij alleen de Islamcultuur, omdat het hier in vlaanderen het enige probleem is ivm allochtonen. Negers uit Zwart-Afrika en aziaten kunnen zich namelijk perfect integreren
Perfect integreren? Is dat niet wat naïef. Dat hangt van persoon tot persoon af hoor. Afrikanen integreren zich misschien wel sneller, maar ze hebben vaak dezelfde godsdiensd of geloof is niet zó heel belangrijk, dat maakt het al makkelijker + ze zijn met veel minder dan Turken en Marokkanen.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 21:15   #29
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Het is ook niet echt leuk om beoordeeld te worden op het gedrag van anderen -die toevallig ook bruin zien. Een marokkaanse vriend van mij vroeg daarnet gewoon iemand een sigaret - hij kreeg meteen heel het pakje.

Juist! En daarom is het goed dat er nu eindelijk ook eens protest komt uit de gemeenschap zelf.

Wat die sigaretten betreft...ik ga wat zonnebanken, want met die prijzen van tegenwoordig...
Oud 15 maart 2005, 21:24   #30
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in waarom dat perfect assimileren niet zou kunnen. Zoals ik hier al eerder vertelde ga ik regelmatig naar debatten en samenkomsten van allochtonen. Dus de kritiek die nu in de krant staat, had ik daar al eerder gehoord.
Ik wist dat de sympathie voor het VB groot was, vooral door de ouders die vinden dat ze aan hun kinderen niets meer te vertellen hebben door de toegeeflijke, en alles-moet-kunnen houding van de overheid.

Een man (derde generatie) vertelde dat hij thuis Nederlands spreekt met zijn kinderen, en hijzelf en zijn vrouw werkten in een kliniek. Maar zijn kinderen kwamen thuis van school en spraken marokkaans onder elkaar.
Hij is verhuisd naar een buurt waar weinig of geen allochtonen wonen en stuurde zijn kinderen naar een katholieke school. Hij ontvluchtte het ghetto en leeft gewoon zoals Jan en alleman. Klaagt die man over discriminatie? Racisme? Nee, absoluut niet, waarom zou hij ook.

Met sommigen heb ik nog contact, maar het zijn enkel diegenen die assimileren die het echt maken.
Oud 15 maart 2005, 22:10   #31
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Er moet gewoon een harde aanpak zijn en die is er niet.
De vraag is dan wel of het blok er écht iets aan zou kunnen veranderen.
Daar komt nog bij -als ik ook even egoïstisch mag zijn.
Dat wat het VB allemaal van plan is met het 'eigen volk' mij ook helemáál niet aanstaat.
Ze moeien zich de laatste tijd nogal met de kunst (terwijl ze -zeg nu eerlijk- zélf totaaaal geen stijl hebben). Ik heb geen behoefte om vrouwken aan de haard te worden (hún oplossing voor werkloosheid: laat mannen werken vrouw voor kinderen zorgen.) Daar is niet echt iets mis mee, maar dan wil ik daar wel zelf over kunnen beslissen.
Onze homos mogen niet trouwen, als het van hen afhangt. Ze hebben leerkrachten én rechters al 'gewaarschuwd'. (vind dat ze zichzelf nogal belachelijk maken met hun vrijë-menings-zever).

Maar er IS idd een vreemdelingenprobleem. Ik snap niet dat de andere partijen -als ze toch zo graag willen voorkomen dat VB aan de macht komt- zelf dan niets dóen gewoon.
Met integratie bedoel ik dan gewoon onze wetten respecteren, respect tonen voor andere meningen en godsdiensten enzovoort.
Het probleem is wel dat daar echt een mentaliteitswijziging voor nodig is en dat kost tijd.
Veel moslims zitten ook erg verveelt met het gedrag van die bepaalde groep 'boelzoekerkes'. Het zijn vooral de jongeren.
" Het is hun schuld dat wij allemáál makakken worden genoemd"
Een vriend van mij is ex-crapuul, op zijn 17-en-een-half ofzo is die ineens totaal gestopt; rookt niet meer, drinkt niet meer, dealt niet meer, heeft niet meer om de week een nieuwe vriendin...
Hij zei zo tegen mij: "het was tijd om volwassen te worden."
Goed dit is een extreem geval, maar waarom hebben die jongeren dan zo'n behoefte om in groepkes de macho uit te hangen? Identiteitscrisis ofzo?
Meestal is zulk gedrag een teken van zwakte, (je ziet het ook bij skinheads, die hebben soms echt serieuze psychische problemen, gebrek aan aandacht enz.)

Maar hoe pak je zoiets aan? Hier in Antwerpen (hoboken, kiel, borgerokko) heb je duidelijke getto's. Vaak ook kansarmen, studeren niet, worden door elkaar ook niet bepaald aangemoedigd (vaak wel door de ouders maar die hebben vaak niet veel te zeggen over de jongens, des te meer over de meisjes), geen diploma, geen job...iedereen weet wel hoe dat gaat. Ze zijn hier ook vaak gekomen als analfabete gasarbeiders, soms zitten ze nog steeds in een vicieuze cirkel. (Ouders niet gestudeers-geen goede job-niet veel geld-kinderen studeren niet-geen goede job-niet veel geld-...) Plus de taalachterstand .
Verbetering is niet onmogelijk maar dan moet er een goed beleid komen en veel geduld want het gaat niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
(ik zie trouwens wel degelijk vooruitgang (op sommige plaatsen, sommige plaatsen ook achteruit), langzaam maar toch...)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 22:33   #32
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Ik dacht (... weet zeker) ergens gelezen te hebben dat alvast één van deze "inspecteurs", de leider van de bende zeg maar, een Marokkaan was ????
Dat bericht had ik gepost ivm de politie (een grap). Maar we gaan ook niet verder discussiëren over de nationaliteit van de andere drie agenten.
Oud 15 maart 2005, 22:42   #33
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft geluk gehad dat hij geen autochtonen tegenkwam, want dan was hij dood.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={41FB36B9-2515-4873-AC48-F25E8C5CEB73}

In Luik is een man opgepakt die verdacht wordt van doodslag op zijn ex-vriend in de rue Sainte Marguerite.

Maandagochtend werd op de binnenplaats van het gebouw in de straat het lichaam gevonden van de 28-jarige Sébastien Mangot. Hij zou zijn doodgestoken door zijn ex-vriend, de 52-jarige Nicolas Schaffrath.

Sébastien Mangot was vrijdagavond naar Nicolas Schaffrath gegaan om een punt te zetten achter hun homoseksuele relatie. Daarop zou Schaffrath besloten hebben zijn vriend te doden. Hij stak Sébastien zes maal met een mes in de borstkas. Het slachtoffer overleed ter plekke.

De dader sleepte het lichaam van zijn dode vriend daarop naar de binnenplaats en bedekte het met een deken. Maandagochtend belde Schaffrath naar de eigenaar van het gebouw met de mededeling dat er een lijk lag op de binnenkoer. De eigenaar verwittigde daarop de politie. In de loop van diezelfde avond ging Nicolas Schaffrath over tot bekentenissen.
Ik zou wel eens willen weten uit welk millieu die Schaffrath komt. Belgen hebben volgens mij namen als Van De Kasteele of Dupont of Mangot. Maar Schaffrath ?
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 22:43   #34
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hebben belangrijkere zaken te doen...

bron: http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art={653CC279-06DC-404D-A0F4-6BD67485D971}

Vier politie-inspecteurs van de zone Rupel zijn dinsdag opgepakt op verdenking van drugshandel, verduistering, diefstal, bendevorming en schending van het beroepsgeheim.

Het viertal zal vermoedelijk vrijdag voor de raadkamer verschijnen. Dat heeft het parket van Antwerpen dinsdag laten weten. De inspecteurs, allen tussen de 24 en de 30 jaar oud, zouden jarenlang tientallen criminele feiten hebben gepleegd. Ze werden dinsdag opgepakt in een commissiariaat in Boom.

In de loop van de dag voerden de speurders ook huiszoekingen uit bij de verdachten thuis en op het commissariaat van Boom, waar de vier werkzaam zijn bij de afdeling interventie. "Het gaat hier om verregaande normvervaging en ernstig strafbare feiten. De arrestaties zijn het gevolg van een gerechtelijk onderzoek dat in november vorig jaar werd opgestart", aldus Jan Poels. "De inspecteurs worden van tientallen feiten verdacht, die gespreid zijn over meerdere jaren. Zo zouden ze ondermeer in beslag genomen goederen hebben gestolen en drugs, waaronder xtc, hebben verhandeld." Eén van de inspecteurs was al zeven jaar in dienst, de anderen tussen de drie en de vier jaar.
Diefstal ...
De topic gaat over geweld.
Oud 15 maart 2005, 22:46   #35
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Er moet gewoon een harde aanpak zijn en die is er niet.
De vraag is dan wel of het blok er écht iets aan zou kunnen veranderen.
De vraag is of er iemand anders wel met oplossingen komt. Het enige wat 'jongeren' kan helpen is weggeraken uit de getto's, en daarom pleit ik voor een spreiding en assimilatie. Het kan niet dat die band met het thuisland zo hecht blijft, dat sommigen meer weten wat er gebeurt in het thuisland dan hier. Hoe kan men spreken over tweede of derde generatie wanneer Marokkanen en ook Turken steeds weer importbruiden en bruidegommen naar hier halen, waardoor hetzelfde probleem met de taal-en leerachterstand begint? Waarom al die schotelantennes om naar marokkaanse zenders te kijken waar overwegend Syrische haatpropaganda tegen het westen uitgezonden wordt?
Men voert al jaren een 'integratiebeleid' en voor sommigen is dit een lucratieve bezigheid geworden, maar oplossen doet het niets. Integendeel.
Meer en meer eisen en minder en minder plichten. Zo wordt het nooit opgelost en zal men altijd terug met de eerste generatie blijven zitten.

Citaat:
Daar komt nog bij -als ik ook even egoïstisch mag zijn.
Dat wat het VB allemaal van plan is met het 'eigen volk' mij ook helemáál niet aanstaat.
Ze moeien zich de laatste tijd nogal met de kunst (terwijl ze -zeg nu eerlijk- zélf totaaaal geen stijl hebben). Ik heb geen behoefte om vrouwken aan de haard te worden (hún oplossing voor werkloosheid: laat mannen werken vrouw voor kinderen zorgen.) Daar is niet echt iets mis mee, maar dan wil ik daar wel zelf over kunnen beslissen.
Onze homos mogen niet trouwen, als het van hen afhangt. Ze hebben leerkrachten én rechters al 'gewaarschuwd'. (vind dat ze zichzelf nogal belachelijk maken met hun vrijë-menings-zever).
Uw informatie klopt niet. Zij bemoeien zich niet met de kunst, maar wel wat er gebeurt met uw en mijn belastingsgeld. Zij bemoeien zich met Vlaamse volkstheaters waar gewone doorsnee Vlamingen niet meer welkom zijn.
Als u liever gaat kijken naar een masturberende kardinaal die staat te loeren naar drie plassende nonnen, is dat uw zaak, maar niet met gemeenschapsgeld.
Al bevalt daar een vrouw van een zeehond op het toneel, als u dat zelf betaalt zal het ons worst wezen.

Tweede foute interpretatie! Het Vlaams Belang heeft NOOIT gepleit voor vrouw aan de haard. Zij hebben wel gepleit voor een overheidsvergoeding om of man of vrouw de kans te geven de eerste drie jaar zelf hun kind op te voeden. (Uiteraard voor diegenen die het zelf willen). Bovendien kwam in 2003 Mie Vogels met net hetzelfde standpunt naar voor. Uiteraard ging ze ervan uit dat ze het warm water had uitgevonden en geloofde ze dezelfde uitleg als u.

Derde punt. Homo's mogen voor ons doen wat ze willen, maar wij vinden het woord 'huwelijk' slecht gekozen, omdat dit een benaming is die al van oudsher werd gebruikt voor een verbintenis tussen man en vrouw.
Homo's willen op dat punt hetzelfde, maar voor het overige willen ze gay-games, gay-bars en gay parades. Waarom dan het woord huwelijk en niet gay-commitment of zoiets?

Wat die rechters betreft (leraars werd nooit over gesproken) heeft Gerolf Annemans inderdaad gezegd dat hij hun zou onthouden. De zaak stond op voorhand vast en de zorgvuldig gekozen rechters staken dat niet onder stoelen of banken.

Citaat:
Maar er IS idd een vreemdelingenprobleem. Ik snap niet dat de andere partijen -als ze toch zo graag willen voorkomen dat VB aan de macht komt- zelf dan niets dóen gewoon.
Met integratie bedoel ik dan gewoon onze wetten respecteren, respect tonen voor andere meningen en godsdiensten enzovoort.
Het probleem is wel dat daar echt een mentaliteitswijziging voor nodig is en dat kost tijd.
Veel moslims zitten ook erg verveelt met het gedrag van die bepaalde groep 'boelzoekerkes'. Het zijn vooral de jongeren.
" Het is hun schuld dat wij allemáál makakken worden genoemd"
Daar geef ik je gelijk in. Maar zoals ik al zei, is de integratiebusiness een lucratieve zaak voor sommige wereldverbeteraars.

Citaat:
Een vriend van mij is ex-crapuul, op zijn 17-en-een-half ofzo is die ineens totaal gestopt; rookt niet meer, drinkt niet meer, dealt niet meer, heeft niet meer om de week een nieuwe vriendin...
Hij zei zo tegen mij: "het was tijd om volwassen te worden."
Goed dit is een extreem geval, maar waarom hebben die jongeren dan zo'n behoefte om in groepkes de macho uit te hangen? Identiteitscrisis ofzo?
Meestal is zulk gedrag een teken van zwakte, (je ziet het ook bij skinheads, die hebben soms echt serieuze psychische problemen, gebrek aan aandacht enz.)
Dus als je rookt ben je crapuul? Jij volgt wel goed de voorgekauwde trend, hé?

Citaat:
Maar hoe pak je zoiets aan? Hier in Antwerpen (hoboken, kiel, borgerokko) heb je duidelijke getto's. Vaak ook kansarmen, studeren niet, worden door elkaar ook niet bepaald aangemoedigd (vaak wel door de ouders maar die hebben vaak niet veel te zeggen over de jongens, des te meer over de meisjes), geen diploma, geen job...iedereen weet wel hoe dat gaat. Ze zijn hier ook vaak gekomen als analfabete gasarbeiders, soms zitten ze nog steeds in een vicieuze cirkel. (Ouders niet gestudeers-geen goede job-niet veel geld-kinderen studeren niet-geen goede job-niet veel geld-...) Plus de taalachterstand .
Verbetering is niet onmogelijk maar dan moet er een goed beleid komen en veel geduld want het gaat niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
(ik zie trouwens wel degelijk vooruitgang (op sommige plaatsen, sommige plaatsen ook achteruit), langzaam maar toch...)
In eerste instantie moet men de vrouwen emanciperen, want zij geven het door aan de kinderen.
Ze moeten buitenkomen, werken en met autochtonen omgaan. Ze moeten openstaan voor onze cultuur en hun kinderen 's nachts binnenhouden. Geen verplichte huwelijken, geen gezinsherenigingen waardoor de pas ingevoerde bruid daarna haar hele familie kan laten overkomen...ach, er zijn zoveel dingen die kunnen gedaan worden. Maar er is geen wil voor...
En vooraleer iedereen begint over 'deporteren' om er opzettelijk een negatieve bijklank aan te geven, prefereer ik voor alle spaak gelopen verplichte-en schijnhuwelijken een repatriëring, net als voor uitgeprocedeerde niet politieke vluchtelingen. (Net zoals men nu ook in Nederland en Denemarken doet!)

Laatst gewijzigd door Vicky : 15 maart 2005 om 22:50.
Oud 15 maart 2005, 22:48   #36
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik ben ook is bijn a ineen geslagen maar die idioten hadden dat geprobeert voor het politiekantoor.
Een vriend van mij (een sterke kerel) is jaren geleden, op weg naar het Noordstation in Brussel, ook in mekaar geklopt door een stel allochtonen.
Ze hebben zijn bril uit zijn oogkas (gelukkig niet zijn oog) moeten trekken. Hij had een kostuum aan en droeg een aktentas ...
Ik ben destijds één keer bedreigd geweest in de Brusselse metro. Dit keer was het een zwarte, waar ik normaal niks tegen heb, maar geen allochtoon.
Oud 15 maart 2005, 22:49   #37
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
ik zal u de andere kant van de medaille ook tonen:

politie - diefstal - vrijspraak

Hartje Kempen...

Een jaar of tien-vijftien geleden wordt er een politieagent betrapt op diefstal in een winkelketen (geen grote diefstal, maar toch diefstal)(daarvoor werd hij door zijn collega's ook al verdacht van diefstal van persoonlijke zaken uit het commisariaat), het gemeentebestuur ontslaat de agent op staande voet.

Rarara... agent tekent beroep aan tegen zijn "onmiddellijk" ontslag en nu... na al die jaren en een job met VOORBEELDFUNCTIE (ik bedoel hoe laag kan je vallen dat je als agent diefstal pleegt, hoe zwaar is dan zwaar genoeg van straf?)...
...agent wordt door rechter in zijn gelijk gesteld (door procedurefout van het gemeetebestuur), krijgt zijn achterstallig loon (komt ongeveer overeen met €250.000, te betalen uit de gemeentekas, die ledig is) en indien gewenst krijgt hij zijn job bij de politie terug.

Rechtvaardige rechters? LOL, is dit RECHTSPRAAK?? Procedurefouten mijn gat ja!!!

DUS... WAAROM BETALEN WIJ NOG VOOR DINGEN ALS ZELFS DE RECHTER EEN PIKKENDE AGENT AL IN ZIJN GELIJK STELT?

(vandaag stond in GvA, Agenten opgepakt voor verkoop inbeslaggenomen drugs, eens benieuwd wat de rechter deze keer te zeggen heeft)
Diefstal.
We klagen over het GEWELD van die allochtonen.
Oud 15 maart 2005, 22:52   #38
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feiten zijn feiten, als ze je al beginnen voor de rechtbank te slepen omdat je feiten aanhaalt, dan noem ik dit een dictatuur
Er heerst hier idd een diktatuur van het linkse profitariaat...
Oud 15 maart 2005, 22:52   #39
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook is bijn a ineen geslagen maar die idioten hadden dat geprobeert voor het politiekantoor.
Ik heb 2 vormen van geweld meegemaakt. 1 door skinheads 2 door een groepje allochtonen.
Wie haat ik nu?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 22:52   #40
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Diefstal.
We klagen over het GEWELD van die allochtonen.
Eugh...diefstal van 'allochtone' agenten vind ik wel even erg, hé!

Als die vragen om je papieren, bedoelen ze dan je geld, GSM en sieraden?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be