Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2005, 18:14   #21
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Is er ook niet een verschil tussen hacken en cracken? Ik dacht dat hackers enkel beveiligingslekken opspoorden en pc's binnendrongen om de slechte beveiliging aan te kaarten en dat crackers diegene zijn die dan ook nog echt schade willen veroorzaken.
Cracker is bezig met software, een hacker met netwerken.
En het verschil wat jij aandraagt, is de 'ethiek binnen de beroepsgroep'. Ik verwacht echter niet, dat die lang stand zal houden.
Oud 15 maart 2005, 18:16   #22
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Geloof ik niets van.
Heb je een link?
Er is in elk geval een virus voor symbian-gsm's gemaakt.
Oud 15 maart 2005, 18:57   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Cracker is bezig met software, een hacker met netwerken.
En het verschil wat jij aandraagt, is de 'ethiek binnen de beroepsgroep'. Ik verwacht echter niet, dat die lang stand zal houden.
In essence, hacking is a way of thinking about complex systems.
It includes the skills required to cobble together seemingly disparate pieces of a puzzle in order to understand the system; whether modules of code or pieces of a bigger societal puzzle, hackers intuitively grasp and look for the bigger picture that makes sense of the parts. So defined, hacking is a high calling.
Hacking includes defining and defending identity, creating safe boundaries, and searching for the larger truth in a maze of confusion and intentional disinformation.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 21:50   #24
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Dat zèg ik!
Oud 16 maart 2005, 14:54   #25
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
"Mening" is trouwens een groot woord in zijn geval
Jeh das lang geleden. Hoe ist?

Ik speel tegewoordig over dezelfde verterker als de uwe. T'is een schatje.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 14:58   #26
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Of hackers/crackers die betrapt worden zeer hard aanpakken.

Dat is net zoals bij autodieven.
Je gaat je auto wel sluiten, maar ga je tegelijk ook een wielklem plaatsen, een stuurslot, een pedaalslot en weet ik veel wat nog allemaal... Nee, het is de bedoeling dat ze het probleem bij de basis aanpakken, namelijk de overtreders.
Er zou een systeem moeten komen waardoor er automatisch geregistreerd wordt wanneer er iemand op je computer inbreekt, zodat de pakkans enorm verhoogd wordt.
Als je uw parralel doorstrekt is dat laatste hetzelfde als zeggen "er zou een systeem moeten zijn dan als er iemand uw auto probeert te stelen, hij eerst zijn pas moet gaan tonen bij het dichtsbijzinde politiebureau" m.a.w. compleet onrealistisch.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 14:59   #27
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je luistert niet. Het internet is geïnfecteerd. Vrij simpel. Er staan duizenden en duizenden computers online, die allemaal virussen bevatten. Die scannen het hele internet af op zoek naar nieuwe pc's om te infecteren. Daar zit geen 'hacker' achter. Dat gaat allemaal vol-automatisch. En als die software het voor elkaar krijgt jouw PC om te bouwen tot een zombie, wordt die gebruikt om te spammen.

Die zombienetwerken leveren geld op.
Goed, weer genoeg geluld, want dit zal aan uw oren niet besteed zijn, gok ik.
Het duurt gemiddeld een half uur surfen op internet (op normale sites!) met een pc zonder anti-virus/firewall/security updates, om te merken dat je totaal alle controle over je eigen computer kwijt bent, en je netwerk-verbinden, hoewel je zelf niets doet, een gebruik heeft van 100%.

Dit zuig ik niet uit mijn duim, maar is onderzocht geweest door het magazine Netwerk
Oud 16 maart 2005, 15:22   #28
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Met Service Pack 2 voor Windows XP werd dat toch al iets langer dacht ik. En als je Linux of Mac gebruikte duurde het nog veel langer.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 15:33   #29
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Als je uw parralel doorstrekt is dat laatste hetzelfde als zeggen "er zou een systeem moeten zijn dan als er iemand uw auto probeert te stelen, hij eerst zijn pas moet gaan tonen bij het dichtsbijzinde politiebureau" m.a.w. compleet onrealistisch.
Nee, als je dat doortrekt wordt dat "er zou een systeem moeten zijn dat als er iemand uw auto probeert te stelen, dat het automatisch geregistreerd wordt wie de overtreder is."
Bij autodieven is dat inderdaad niet haalbaar, het diende ook maar als voorbeeld.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 16:53   #30
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Jeh das lang geleden. Hoe ist?

Ik speel tegewoordig over dezelfde verterker als de uwe. T'is een schatje.
Allé, kben blij dat je het ook een schatje vindt, niets kan op tegen lampen hé
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 17:36   #31
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé, kben blij dat je het ook een schatje vindt, niets kan op tegen lampen hé
zeg vetzakskes! doe dat via pm he!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 18:14   #32
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

tgaat over een versterker
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 18:39   #33
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Bij deze wil ik de hacker bedanken die mijn pc gesaboteerd heeft! Blijkbaar denkt men mij op deze manier het zwijgen op te leggen! Maar pech voor jullie, hier benek, hier blijvek!
Ben je zeker dat je bent gehacked?

Moest je formatteren of is het wel na een tijdje gelukt zonder te formatteren?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 19:02   #34
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
zeg vetzakskes! doe dat via pm he!
Wat dacht ge? Een sekspop met lampen?
Oud 17 maart 2005, 14:41   #35
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ben je zeker dat je bent gehacked?

Moest je formatteren of is het wel na een tijdje gelukt zonder te formatteren?
Ik weet het niet, die gasten van de helpdesk hebben het na een uur gefikst!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 17:57   #36
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
de mensen van de helpdesk kunnen niet mis zijn! En het verbaasd men neit dat de vrijheid van meningsuiting beknotten een kleingeestig ventje als u plezier doet!
Hie zit het met de vissen trouwens?
Trouwens, weet je wel wat voor een kiekens er zitten bij zo'n gemiddelde helpdesk? M'n broer had bij Telenet zo'n account met alles erop en eraan gevraagd. De installateur zei dat alles grondig beveiligd is, dat er in principe nu niets fout kan gaan met z'n internetgebruik. Een maandje later had hij een PC met een stuk of 25 trojans en enkele honderden spyware-aanvallen. Die onnozelaars van Telenet hadden juist niks gedaan: Norton antivirus en firewall geïnstaleerd maar niet eens actief gezet en Windows XP niet eens geupdate naar SP2. Als je zo'n kemels schiet als installateur dan zou ik toch een andere job zoeken.
Oud 17 maart 2005, 19:49   #37
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je luistert niet. Het internet is geïnfecteerd. Vrij simpel. Er staan duizenden en duizenden computers online, die allemaal virussen bevatten. Die scannen het hele internet af op zoek naar nieuwe pc's om te infecteren. Daar zit geen 'hacker' achter. Dat gaat allemaal vol-automatisch. En als die software het voor elkaar krijgt jouw PC om te bouwen tot een zombie, wordt die gebruikt om te spammen.

Die zombienetwerken leveren geld op.
Goed, weer genoeg geluld, want dit zal aan uw oren niet besteed zijn, gok ik.
Daarmee dat antivirussoftware de grootste bullshit is. Het is als het ware een uitstel van executie.

Het beste is je volledige pc installeren en configureren, en voordat je hem aansluit op het internet, een image van je cschijf maken. Je documenten op een andere schijf/partitie zetten, en om de zoveel tijd de backup terugzetten. En virussen worden al gewist terwijl ze aan het sluimeren zijn...
Oud 17 maart 2005, 19:53   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Het is wel een feit dat het internet hoe langer hoe onleefbaarder wordt: spyware, virussen, popups, spam... Het heeft gewoon geen naam meer. Bovendien is de informatie zo uitgebreid en complex, dat het moeilijk is om het zinnige van het onzinnige te onderscheiden.
Oud 17 maart 2005, 19:56   #39
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, weet je wel wat voor een kiekens er zitten bij zo'n gemiddelde helpdesk? M'n broer had bij Telenet zo'n account met alles erop en eraan gevraagd. De installateur zei dat alles grondig beveiligd is, dat er in principe nu niets fout kan gaan met z'n internetgebruik. Een maandje later had hij een PC met een stuk of 25 trojans en enkele honderden spyware-aanvallen. Die onnozelaars van Telenet hadden juist niks gedaan: Norton antivirus en firewall geïnstaleerd maar niet eens actief gezet en Windows XP niet eens geupdate naar SP2. Als je zo'n kemels schiet als installateur dan zou ik toch een andere job zoeken.
Die van Telenet, dat zijn echte sukkelaars!!! Tot over korte tijd hebben ze hier de meeste studentenkoten in Antwerpen opt net aangesloten. Een vriend heeft mij toen opgebeld, om te kijken wat er scheelde. Er kon nl. maar 1 student van de 8 op internet. :-/ Ik naar de kelder gaan kijken en wat zag ik: twee switchen, maar gene router! Waar hebben ze die 'installateurs' eigenlijk uitgehaald???

En op een ander kot had de elektricien de bekabeling al over het hele gebouw gelegd. Wat doen ze dan? Twee keer leggen natuurlijk!

Laatst gewijzigd door Yann : 17 maart 2005 om 20:05.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 20:09   #40
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Die van Telenet, dat zijn echte sukkelaars!!! Tot over korte tijd hebben ze hier de meeste studentenkoten in Antwerpen opt net aangesloten. Een vriend heeft mij toen opgebeld, om te kijken wat er scheelde. Er kon nl. maar 1 student van de 8 op internet. :-/ Ik naar de kelder gaan kijken en wat zag ik: twee switchen, maar gene router! Waar hebben ze die 'installateurs' eigenlijk uitgehaald???

En op een ander kot had de elektricien de bekabeling al over het hele gebouw gelegd. Wat doen ze dan? Twee keer leggen natuurlijk!
Amai, als ik dat hoor is het nog erger dan ik al dacht
Hopelijk nemen ze die stunten voor hun eigen rekening.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be