![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() [quote="C uit W"]
Citaat:
*Oost- of West?* |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
PS: selectief quoten is heel plezant!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
www.belgischeunie.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is een puur emotionele gedachtegang, die eerder geconditioneerd is dan via werkelijke overtuiging tot stand gekomen, want enkel feiten kunnen overtuigen. Citaat:
Dat bewijst dat je geconditioneerd bent, met waanideeën zit waar geen logica achter steekt en waar anderen van gebruik maken. Ook het feit dat je Vlaanderen enkel ziet als een oververhitte boel van zatte kloten, wat een aangepraat waanidee is, zoals je met het restje ratio dat er nog wel in je zal overzitten, toch ook wel zal beseffen. Emoties zijn geen waar om een staat op te bouwen. Net zoals je een staat kan inrichten op de emotie rassenhaat, kan je dat doen omwille van een driekleur en een bibberende vorst. Zolang de belgicisten dat niet beseffen, zullen ze altijd een klein marginaal groepje blijven, een hoopje extremisten zonder aanhang. Een staat bouw je op interne rust, op een goed economisch beleid, op een verzekerde culturele eigenheid, op een democratische vertegenwoordiging en wederzijds vertrouwen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Eens in Vlaanderen is alles verzorgder. (al kan het natuurlijk nog beter) Trouwens, in Vlaanderen heb je ook veel mooie plaatsen: naast de prachtige kunststeden heb je de groene Westhoek, het Brugse Ommeland, de Vlaamse Ardennen, het Pajottenland, het Hageland, Haspengouw, de Limburgse Kempen,.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Of willen we samensmelten met Frankrijk om van de Côte d'Azur te kunnen genieten? Dat slaat toch nergens op...
![]() |
![]() |
#31 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijven speculaties, gissingen, nattevingerwerk......... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Uwe lekkeren Bourgeois wil qua democratisch gehalte van Vlaanderen een kopietje maken van het Belgisch systeem: een subsidiaire vertegenwoordigende 'democratie. Elitair geregeerd met minachting voor de stem van het volk. Daarvoor moeten we dus ook al niet splitsen. Citaat:
Dan ken je het volgende verschijnsel wel: met hoe meer gasten, hoe kleiner je de hoeveelheid per persoon mag rekenen. Zo werkt de solidariteit in België ook: met hoe meer we zijn, hoe beter er kan gedeeld worden met minder middelen tot ieders tevredenheid. Citaat:
Uit een potentieel van 10 miljoen kan meer resultaat gepuurd worden dan uit een goeie helft daarvan. Citaat:
Geeft niet. Lees verder en ik doe een tweede poging. Citaat:
In deze realiteit is er wat er is. In uw Vlaamse apartheidsdroom wordt het bang afwachten. Citaat:
Schaaf aan haar défauts, i.p.v. ze te ontvluchten in een waandenkbeeld, dat mocht het realiteit worden wel eens verassend triestig zou kunnen uitdraaien. Je beseft toch dat bij ingrijpende veranderingen steeds koppen rollen, nietwaar? Citaat:
Het aparte Vlaanderen is door niemand te berekenen, daar het niet eens bestaat. Er zijn teveel parameters in het spel om daar zinnige voorspellingen over te maken. Citaat:
Het bestaande België, of het niet bestaande Vlaanderen, waar nauwelijks iemand van wakker ligt? Citaat:
Maar denk er eens over na hoe emoties en gelijkaardige vormen van secundaire ideële arbeid vaak een grotere economische impact hebben, dan jouw nuttigheidsdenken, dat slechts één aspect van arbeid in het oog houdt, namelijk het primaire alloceerbare gedeelte. Citaat:
Het zijn mooie opties om het België van vandaag nog te verbeteren. Dat hoeft geen privilege te zijn, en is allesbehalve gegarandeerd in jouw Vlaamse illusoire staat. Of betrouw je daarvoor op de politici uit het Vlaamse landsgedeelte dat hier nu ook de scepter zwaait?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je juist met een groter afzetgebied? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=2]Cijfers om Tantist te pleizieren...... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Superstaaf heeft geloof ik nog steeds niet door dat er een Europese Unie bestaat die ervoor zorgt dat alle lidstaten samen één grote afzetmarkt vormen en dat onderlinge landsgrenzen daarin geen enkele rol meer spelen. Bij deze voor de tweede keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit zal het nog steeds moeten uitwijzen (en ik heb geen zin in dat experiment) Wanneer wij ons tegen de wil van Walloniê afscheiden, dan zal de streek nog verarmen en dan zal de mogelijkheid en de wil om alhier nog te besteden er niet op vooruitgaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Zie volgende (krijg ik ook al dat probleem!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||||||||||||||||
|
![]() Tacitus, als je je argumenten historisch beargumenteerd, kan ik die makkelijk historisch weerleggen vanuit Nederlands oogpunt:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat: