Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2005, 18:51   #21
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
toepassen op de koerden en al die ander.

Ja juist.
Ja, tuurlijk, alle turken zijn .... en alle koerden zijn.... en alle moslims zijn ... enz. enz. enz.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 18:55   #22
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Turken beginnen nu juist intezien wat anti-semitisme voor gevolgen kan hebben en zo onderzoeken een van de wortels van het anti-semitisme.
Waarom zou bv. een historicus 'Mein Kampf' niet lezen, het is alleen kennis opdoen, zo kun je het beter bestrijden.
Wow dat is wel erg optimistisch hé.

Citaat:
P.S. Ik walg van nazisme en ik walg nog erger van Hitler.
Ik ook, maarja je moet ook een beetje begrip hebben voor el turco; er zijn wel meer losers die zich aan dat soort figuren optrekken.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 18:55   #23
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Dan zijn de Roemenen en Hongaren al experts geworden van het boek.
misschien wel, maar die 'experten' gaan zeker wel bestraft worden. En de Turkse 'expert' bij uitstek, Kenan Evren, gaat die bestraft worden???

gelieve te antwoorden op mijn vraag.

p.s. waarom weet ik dat die Oost-Europese 'experten' bestraft gaan worden...omdat ze de 'experten' van Servië, Kosovo, Macedonië, Bosnië...één voor één aan het bestraffen zijn.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 18:57   #24
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow dat is wel erg optimistisch hé.
Ja het is wel optimistisch. Maar men bekijkt het we zeer negatief als men denkt dat alle 50.000 mensen het boek kopen, omdat ze symphatie zouden hebben voor Hitler.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 21 maart 2005 om 19:03.
Oud 21 maart 2005, 18:58   #25
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Ik ook, maarja je moet ook een beetje begrip hebben voor el turco; er zijn wel meer losers die zich aan dat soort figuren optrekken.
Ik ben niet akkoord met hem, maar ik ga hem niet persoonlijk verwijten, dat werkt contraproductief en mag zelfs niet op dit forum.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 18:59   #26
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Nu pas op, effe serieus, in Turkije zul je geen meerderheid vinden die iets ziet in Hitler.
Hoeft ook niet, ze hebben iemand in huis die wel minstens even erg is...Ataturk. en de meerderheid van de Turken sympatiseert wel voor Ataturk...wat een hypocrisie

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 21 maart 2005 om 19:02.
Oud 21 maart 2005, 19:00   #27
sinan123
Banneling

Standaard

BTW, volgens Joriske en styllo_ben zou het aantal verkochte boeken veel hoger moeten liggen.
0.07% van de Turkse bevolking(als je ervan uitgaat dat turkije 70miljoen inwoners heeft) heeft het boek. Kunnen we dat als een bestseller beschouwen?
Oud 21 maart 2005, 19:02   #28
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Nu pas op, effe serieus, in Turkije zul je geen meerderheid vinden die iets ziet in Hitler.
Hoeft ook niet, ze hebben iemand in huis die wel minstens even erg is...Ataturk. en de meerderheid van de Turken sympatiseren wel voor Ataturk...wat een hypocrisie
Ataturk met Hitler vergelijken is hypocriet. Ook al zou je ervan uit gaan dat hij de oorzaak van de oorlog (koerdische rebellen en leger) is, er zijn in die oorlog 40000 mensen gestorven.
Hitler heeft een genocide op zijn geweten,
Wat een slechte vergelijking.
Oud 21 maart 2005, 19:05   #29
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
BTW, volgens Joriske en styllo_ben zou het aantal verkochte boeken veel hoger moeten liggen.
0.07% van de Turkse bevolking(als je ervan uitgaat dat turkije 70miljoen inwoners heeft) heeft het boek. Kunnen we dat als een bestseller beschouwen?
Ik volg jouw redenering: een meerderheid van de Turken heeft nog nooit iets gelezen van Orhan Pamuk...dus is de meerderheid van de Turken tegen liefde en vrede (handelsmerk van Orhan Pamuk).
Oud 21 maart 2005, 19:05   #30
sinan123
Banneling

Standaard

Deze discussie is weer een niet-turk wel-turk discussie aan het worden.
Oud 21 maart 2005, 19:06   #31
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik volg jouw redenering: een meerderheid van de Turken heeft nog nooit iets gelezen van Orhan Pamuk...dus is de meerderheid van de Turken tegen liefde en vrede (handelsmerk van Orhan Pamuk)
Zo kan je het ook bekijken ja.
Oud 21 maart 2005, 19:07   #32
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ataturk met Hitler vergelijken is hypocriet. Ook al zou je ervan uit gaan dat hij de oorzaak van de oorlog (koerdische rebellen en leger) is, er zijn in die oorlog 40000 mensen gestorven.
Hitler heeft een genocide op zijn geweten,
Wat een slechte vergelijking.
Tel hier gerust zo'n 1 500 000 armeniërs bij op...Jong Turken zijn Jong Turken hé.
Oud 21 maart 2005, 19:07   #33
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Ik ben niet akkoord met hem, maar ik ga hem niet persoonlijk verwijten, dat werkt contraproductief en mag zelfs niet op dit forum.
Achja daar heb je wel gelijk in. Zal er wat beter op letten.
Oud 21 maart 2005, 19:08   #34
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Tel hier gerust zo'n 1 500 000 armeniërs bij op...Jong Turken zijn Jong Turken hé.
Ataturk heeft daar niks mee te maken.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 21 maart 2005 om 19:08.
Oud 21 maart 2005, 19:10   #35
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Jouw bewondering voor Hitler is het resultaat van je haat tegenover Joden, wat als toevallig Turken het slachtoffer zouden geweest zijn? Zou je hem nog steeds bewonderen?

Palestina was nog niet bezet ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Dus denk eens goed na: Wat kunnen zes miljoen joden uit de jaren 30-40 doen aan het feit dat hun nakomelingen enkele decennia later Palestina bezetten? Helemaal niets.

Probeer het individu en niet de groep te zien: Een Jood is een mens zoals jij en ik, die er iets anders uitziet, een andere godsdienst en een andere cultuur heeft. Ik herinner mij een reportage van een Joods jongetje dat op bezoek ging bij een Palestijns jongetje. In het begin was het wat moeilijk, maar ze leerden elkaar beter en beter kennen. Ze gingen samen voetballen, ze lachten en huilden samen, ze schreven brieven naar elkaar,...

Wat kunnen die jongens doen aan een conflict van decennia oud? Wat kunnen die jongens eraan doen dat Sharon en Arafat (in die tijd) geen vrede kunnen sluiten? Helemaal niets. Wel, zo wordt elke Palestijn en elke Jood ongewild geboren in een gebied waar een conflict heerst om het grondgebied en waar hun regering niet meteen een oplossing voor vindt. Bekijk het deels als een ongelukkige speling van het lot.

Ik hoop dat dit geholpen heeft om je haat ietwat te verminderen.
Wel kijk, ik vind het ook niet zo prettig dat er 6miljoen joden zijn vermoord. Maar waarom worden de hedendaagse joden afgeschiderd als slachtoffers die al 5 000 jaar worden vervolgd. Tegenwoordig heeft heel de wereld medelijde met de joden. Als de joden nu nazi-trekjes uithalen in Palestina ziet men het door de vingers. Het zijn de joden die hebben erge dinges meegemaakt. Als die zomaar mensen liquideren met hun ultra-moderne toestellen .. tzijn tenslotte joden.

Drang van de joden om geld en macht irriteerde Hitler mij trouwens nog altijd. Ik bewonder natuurlijk niet alles wat Hitler deed maar was iemand die van Deutschland een welvarende land wilde maken.

Tuurlijk moeten de allochtoontjes (import-joden) goed omgaan met autochtonen. Ik zou het niet begrijpen waarom een kind (financieel beter heeft,...) haat zou koesteren tegen een medemens, die steeds dupe is van conflicten, armoede,...

Ik moet wel toegeven dat ik de joden ook bewonder. Het zijn tenslotte bankiers en kapitalisten. Maar de wijze waarop ze niet-joden behandelen,...

Ik zou een jood die ik op straat tegen kom natuurlijk niet doodschieten,lastigvallen wat dan ook, als het een opluchting is
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 19:13   #36
la_Principessa
Banneling

Standaard

Wat vind u dan precies zo bewonderingswaardig aan hitler?
Oud 21 maart 2005, 19:14   #37
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik zou een jood die ik op straat tegen kom natuurlijk niet doodschieten,lastigvallen wat dan ook, als het een opluchting is
Wat een toonbeeld van verdraagzaamheid!
Oud 21 maart 2005, 19:19   #38
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Hitler deed maar was iemand die van Deutschland een welvarende land wilde maken.
Ten koste van alle minderheden en de vrijheid van menigsuiting en de Oostblok landen.
Oud 21 maart 2005, 19:20   #39
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Wat vind u dan precies zo bewonderingswaardig aan hitler?
Hij hield van zijn land. Ten tijde van de verdrukking is hij aan de macht gekomen. Hij strijdde tegen verfransing.

P.s, ik ben die boek nog aan het lezen of ben van plan om nog verder te lezen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 19:21   #40
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

50,000 exemplaren is wel degelijk een bestseller in Turkije, slechts een klein deel van de bevolking leest regelmatig boeken.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be