Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2005, 20:56   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
ik zou het willen horen!
link iemand? (waarschijnlijk ni)
Waarschijnlijk wel te vinden via Kazzaa of zoiets.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 21:17   #22
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Dat liedje was hier niet verboden. Het stond toen trouwens ook een tijdje in de BRT top 30.
Ja? Het zou kunnen, ik was amper zes toen en ik heb het enkel van horen zeggen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 21:21   #23
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ja? Het zou kunnen, ik was amper zes toen en ik heb het enkel van horen zeggen...
Het was verboden op onze nationale trots : de BRT, op tv en radio. Allez, het was niet echt verboden maar het mocht niet uitgezonden worden. Wat in spé eigenlijk hetzelfde effect heeft. Gelukkig waren toen de vrije radio's heel populair in tegenstelling tot de toen oubollige BRT waar pop-muziek minderwaardig was en niet op tv werd uitgezonden. Tja, iedereen keek dan maar naar de Nederlands zenders.
Oud 8 april 2005, 21:27   #24
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het was verboden op onze nationale trots : de BRT, op tv en radio. Allez, het was niet echt verboden maar het mocht niet uitgezonden worden. Wat in spé eigenlijk hetzelfde effect heeft. Gelukkig waren toen de vrije radio's heel populair in tegenstelling tot de toen oubollige BRT waar pop-muziek minderwaardig was en niet op tv werd uitgezonden. Tja, iedereen keek dan maar naar de Nederlands zenders.
Ik heb het inderdaad als kind op de radio gehoord en op TV gezien (die fierljeppende paus, geniaal!), maar m'n geheugen laat me hier wel even in de steek:ik weet niet meer of het op de vrije radio was of op de Nederlandse televisie. Men heeft me later verteld dat het 'verboden' was en ik ben in deze nogal gezagsgetrouw...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 8 april 2005, 21:31   #25
Geertje

Standaard

Citaat:
Ik heb het inderdaad als kind op de radio gehoord en op TV gezien (die fierljeppende paus, geniaal!), maar m'n geheugen laat me hier wel even in de steek:ik weet niet meer of het op de vrije radio was of op de Nederlandse televisie. Men heeft me later verteld dat het 'verboden' was en ik ben in deze nogal gezagsgetrouw...
In die periode heeft men trouwens ook een BRT-journalist ontslagen omdat deze te kritische vragen gesteld had aan de eerste minister (Wilfried Martens).
Oud 8 april 2005, 21:36   #27
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
In die periode heeft men trouwens ook een BRT-journalist ontslagen omdat deze te kritische vragen gesteld had aan de eerste minister (Wilfried Martens).
Echt waar? Jezus, ik heb echt wel de leukste tijd gemist... Nog een geluk dat ik me nog de Bende van Nijvel en de CCC goed kan herinneren, want die waren voor mij als kleuter de boeman, de pakkeman, de ossaert en zwarte piet in één...
Oud 8 april 2005, 21:39   #28
Geertje

Standaard

refr.:
Popie Jopie Jo
Popie Jopie Yeah
Popie Jopie Jo
Popie Jopie Yeah

Mijn naam is Popie Jopie
'k Reis vrolijk in het rond
En altijd als ik aankom
Kus ik spontaan de grond
Nu moet ik weer naar Holland toe
Het land van Johan Cruijff
Van haring, tulp en Friese koe

refr.

De paus die komt naar Nederland
Dan staan wij zij aan zij
Vier dagen kussen wij zijn hand
Dan is het weer voorbij

Mijn naam is Popie Jopie
De baas van het Vaticaan
Ben vaak op televisie
Het is een leuke baan
Nu moet ik weer naar Holland toe
Het land van zeg 's aaa
Van 1-2-3 en veel gedoe

refr.

De paus die komt naar Nederland
Dan staan wij zij aan zij
Vier dagen kussen wij zijn hand
Dan is het weer voorbij

refr.
Oud 8 april 2005, 21:45   #29
Geertje

Standaard

Citaat:
Echt waar? Jezus, ik heb echt wel de leukste tijd gemist... Nog een geluk dat ik me nog de Bende van Nijvel en de CCC goed kan herinneren, want die waren voor mij als kleuter de boeman, de pakkeman, de ossaert en zwarte piet in één...
Tja, je hebt wat gemist : de gouden voetbaljaren van de nationale ploeg, de marsen op Voeren, de corruptieschandalen van nu zijn maar klein bier tegenover toen, je werd wijs gemaakt dat er een ijstijd op komst was, je dacht dat de macht van USSR enorm groot was (wat nadien dus niet waar was), ...

Nu je het zegt het was wel plezant om toen jong te zijn, alhoewel de meisjes van toen waren wel meestal van die trutten die dachten in de trant van verloofd, getrouwd, kinderen, gescheiden. Er leek eigenlijk niemand enige ambitie te hebben om iets van carriere in werk of sport te willen bereiken. De vrouwen van nu zijn toch 10 keer beter dan toen, een veel ruimer gezichtsveld op het leven.

Laatst gewijzigd door Geertje : 8 april 2005 om 21:45.
Oud 8 april 2005, 21:50   #30
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, je hebt wat gemist : de gouden voetbaljaren van de nationale ploeg, de marsen op Voeren, de corruptieschandalen van nu zijn maar klein bier tegenover toen, je werd wijs gemaakt dat er een ijstijd op komst was, je dacht dat de macht van USSR enorm groot was (wat nadien dus niet waar was), ...
Hola, zo jong ben ik nu ook weer niet... Mijn hele beeld van het Belgische voetbal is om zeep door die tweede helft van de jaren tachtig. Mijn vroegste voetbalherinneringen zijn zo ongeveer rond de Mundial 86, toen wij op de lagere school zelf ook Mundialletje speelden. We hadden zelfs een voetbaltoernooi op ons dorpsschooltje, de Mexikoer, en de sterkeeper van de leraarsploeg, meester Raf van het zesde, was Jean-Marie Raf, kan je nagaan. Ik herinner me trouwens ook later de finale van KV Mechelen, het mirakel van de Bosuil,... Jongens, dat waren nog eens tijden...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be