![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april Fraihi is filosoof en docent aan de EHSAL. Hij werkt tevens voor de studiedienst van de sp.a. Schreef het boek 'De smaak van de ongelijkheid' waarin hij het minderhedenbeleid op de korrel neemt. En niet te vergeten: de interculturele website 'Kif Kif' waarvan hij voorzitter is. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en zo zijn er nog vb'en denk ik. In maatschappelijk opzicht is het vooral mbt huwen en contact met niet-moslims dat integratie wordt belemmerd.. graag een bijdrage van Tarik (ben oprecht benieuwd) PS: wie zei ook weer dat mensen buiten het VB politiek correct zijn ? ![]()
www.beneliga.tk Laatst gewijzigd door lievendr : 8 april 2005 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is inderdaad raar dat nogal veel moslims (als we de criminaliteitscijfers mogen geloven) blijkbaar niet zoveel problemen hebben om te stelen (wat hun godsdienst toch ook streng afkeurt?), maar dan op andere vlakken enorm aan hun geloof vasthangen. Bij het ene hebben ze enorme gewetensproblemen (hun kontakten en visie m.b.t. niet moslims), maar bij het andere totaal niet.
Dit lijkt mij niet erg consequent te zijn. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu zie ik bij de islamieten die ik ken, toch ook stilletjes aan een evolutie in die zin... maar toegegeven, ze staan op dit vlak niet zo ver als de katholieken en hebben nog een weg al te leggen.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() - Dit is een mooi voorbeeld van het culturaliseren van een probleem. gemengde huwelijken met moslims is problematischer. Ik denk van niet. Als twee mensen met een heel verschillende achtergrond samenkomen is het nooit eenvoudig. Er zijn verschillende oorzaken voor een scheiding. Heeft dat alleen met cultuur of geloof te maken? Ik denk het niet. Zowel bij gemengde als bij niet-gemengde huwelijken hebben paren uit dezelfde cultuurgroep meer kans om samen te blijven. Ik zie sommigen al fronsen: dezelfde cultuurgroep bij gemengde huwelijken? Ja ja dat bestaat en heel veel zelfs.
- Formalisme bij traditionalisten is vrij groot en we zitten vooral in de Marokkaanse gemeenschap met een grote groep traditionalisten, mensen die vasthouden aan traditie
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() bedankt voor uw antwoord.
Citaat:
maar wat als - ALS, ik ben niet op de hoogte - ouders of een familie, dus niet het koppel zelf, zo de nadruk leggen op een moslimpartner. is dit geen belemmering voor de integratie in de bredere gemeenschap? en wat bedoelt u met een gemengd huwelijk in dezelfde cultuurgroep? - ziet ú dit formalisme als belemmerend ; en merkt u een evolutie waarbij de onderliggende waarden meer worden benadrukt en minder de formele regels in de marokkaanse gemeenschap?
www.beneliga.tk Laatst gewijzigd door lievendr : 8 april 2005 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- formalisme en traditionalisme kunnen een groot blok aan ons been zijn.
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar ik kan verkeerd zijn...
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zal het anders formuleren : Tarik, jij lijkt mij het schoolvoorbeeld te zijn van iemand die hier perfect geïntegreerd is. En daarbij nog verstandig genoeg om eventueel je geloof tot haar ware proporties te brengen.
Zou jij met een niet-moslim vrouw kunnen trouwen, zonder dat zij zich bekeert tot de Islam en zonder dat jij daar gewetensproblemen mee hebt? En indien ja, zouden jouw ouders daarmee kunnen akkoord gaan? Of is dit alles al bij voorbaat uitgesloten? |
![]() |