![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Wel ja, als je de eerste twee samenneemt, heb je België en als je de laatste twee samenneemt, heb je ... Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ken je het verschil nog niet eens tussen RVA en VDAB? RVA doet geen begeleidingen... Trouwens die begeleidingen in Wallonië stellen al helemaal niks voor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2. Hoeveel inspecteurs lopen er in Vlaanderen rond en hoeveel in Wallonie om te controleren op zwart werk? 3. Op welke wijze is men tot de conclusie gekomen dat er meer zwart werkers zijn in Vlaanderen dan in Wallonie? Aantal op zwart werk betrapten? Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als beweren dat Vlamingen luierikken en Walen harde werkers zijn omdat er 17000 Vlaamse werklozen geschrapt zijn en slechts 2 Walen en ne paardekop omwille van werkweigering... Laatst gewijzigd door Menapius : 8 april 2005 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Feit is dat 70% van de belastinginkomsten van Vlaamse komaf is,en dat Waalse politiekers denken dat het overheidsgeld is!
Neen heren het is belastinggeld betaald door iedere Belg,en daar zou verstandig mee moeten omgesprongen worden,dat dient namelijk om jobs mee te creeren en niet om uit te delen onder de Waalse onwerkwilligen,zeker niet als de controle onbestaande is langs de Waalse overheid,en ook niet als men er van uit gaat dat de Waalse arbeiders en bedienden er ook moeten voor betalen. Tot 2007 kunnen de Waalse politici nog hun gang gaan ,maar daarna is het over ,voorbij! of denken ze dat er dan nog Vlaamse politiekers tegen een splitsing van het arbeidsbeleid zullen zijn. Het kan niet dat men 2 maten en gewichten gebruikt,1 voor het zuiden van het land en 1 voor het noorden,zeker niet als men rekening houd met het feit dat wij allemaal een identiteitskaart hebben waar Belg op staat. Ieder weldenkend mens die verschil maakt tussen werkelozensteun en uitsluiting daarvan langs Vlaamse kant,kan onmogelijk akoord gaan met de politieke beslissingen langs Waalse kant inzake controle. Persoonlijk denk ik dat tegen de volgende verkiezingen men heel wat kiezers tegen de schenen en op de tenen zal getrapt hebben,ook gezien het inkomen dat steeds minder en minder wordt door allerlei uitgevonden en verdekte belastingen! met andere woorden de Belg komt niet meer toe,alles wordt spectaculair duurder,de koopkracht verlaagt,de miserie neemt toe,en mensen kunnen minder en minder betalen. Neem daarbij nog de delocatie en de veelvuldige ontslagen en men weet zo dat deze regering heel slecht geregeerd heeft. Zelfs het kleinste kind kan een begroting laten kloppen als men het geld van pensioenfondsen gebruikt om het te laten kloppen,of als men overheidsgebouwen verkoopt om geld te hebben ,dat zijn eenmalige verdiensten die niet getuigen van een voluntarisme om de echte problemen aan te pakken,nl. werk creeren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan het maar niet vatten dat het merendeel van de Vlamingen zo mak blijft bij die voortdurende diefstal, georganiseerde en voortdurende diefstal vanuit Wallonië op de kap van Vlaanderen.
Zit dat nu zo in onze genen dat wij maar met alles akkoord zijn? Als we maar onze Koning kunnen bejubelen, en ons Vaderland? En de paus? Zijn daar niet meer rebellen onder ons? Is daar niet meer verstand, dat inziet wat er werkelijk gebeurt?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Alle mooie proza pro en contra hierboven heeft zeker zijn grond maar...
Intrinsiek betekent het feit dat CD&V aandringt op gelijke regels met gelijke controle en gelijke straffen op het eerste zicht niets meer dan een logische houding. Op het eerste gezicht want, in het Belgisch model betekent dit een terugkeer naar het pre-federaal model. De Federale reflex zou moeten zijn; a) Men is blijkbaar niet in staat om vanuit de federatie die de kosten draagt de misbruikende federatie aan banden te leggen dan b) Men ontneemt de misbruikende federatie de onterecht gebruikte steun. Ergo : De Walen kunnen dan geen misbruik meer maken. Zelfs alleen al de vaststelling dat deze houding het gevolg zou zijn van voortgezet misbruik zou de Walen ertoe moetne nopen te buigen want anders... geen sollen. En dat zonder de federalisering terug te schroeven. Ik kan niet voor het CD&V spreken maar ik voor mijzelf ben een voorstander van de weg van de federalisering tot zijn logische einde... het onststaan van onafhankelijk staten. Ik wil onder geen enkele omstandigheid terug naar het unitaire anti-Vlaamse België. Ook niet als die stappen gecamoufleerd worden als eerlijke logische gevolgtrekkingen. Sorry CD&V, no way!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() En daar gaan we weer met de Übermenschen-theorie van de flaminganten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets te maken met ùbermensen,maar alles met stemmenwinst van onze Waalse partijen. Zo hoort u het ook eens van iemand die van Belgie houd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() De CD&V vraagt gewoon duidelijke regels zodat de afspraken beter kunnen gecontroleerd worden..
Wat is eigenlijk het probleem daarmee... Duidelijkheid geeft beter bestuur en brengt bijgevolg geld op. Ik begrijp wel dat sommigen geen duidelijke regels willen omdat het ze slecht uitkomt.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zo is Vlaanderen goed voor 32% van de totale werkloosheid, terwijl 56% van de meldingen van niet-werkwilligheid en 72% van de sancties hier worden uitgevaardigd. Wallonië is goed voor 52% van de totale werkloosheid, 9% van de meldingen en 10% van de sancties. Brussel neemt de resterende percentages voor zijn rekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OK OK slecht overgeschreven uit de krant, heb het trouwens al hoger rechtgezet. Waarom moet de VDAB 'over hun Waalse tegenhanger gaan', als hun materie gesplitst is? Wij zouden het tegendeel ook niet dulden. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 april 2005 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach, als ik me niet vergis zijn nog altijd 86% van de Belgen voor het behoud van België. Je kan dan wel rebel zijn, maar rebel without a cause (zoals ik). Bovendien heb ik daar véél te duur voor betaald en zal ik tijdens mijn leven daar ook geen verandering meer in zien gebeuren. Ik begin het ook steeds minder belangrijk te vinden, oa door de ontwikkeling van Europa. En voor al dat gezwaai met onze subsidies die naar de Walen gaan; hef België op en diezelfde subsidies gaan naar de Walen via Europa. En wij betalen als welvarende streek evenveel. Die hele portemonneedialectiek is kortzichtig en kleingeestig. Doorzichtig ook, want Populistisch, vooral - in Vlaanderen. Voor wat de Paus betreft, kijk eens naar mijn posting 'Regime Change' onder forum Religie. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 april 2005 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is het niet meer dan normaal dat CD&V haar verantwoordelijkheid opneemt en kijkt waar het Vlaamse geld in wallonië heen gaat? Wanneer walen hun bodemloze putten proberen te dichten met ons geld, vind ik het niet meer dan normaal dat we daar controle op uitoefenen. Wallonië is niet meer dan een ontwikkelingsland, een krot in de straat die Europa is. Het is de verantwoordelijkheid van heel Europa om dat krot te restaureren, maar dan moeten wel wij de architecten zijn. De Walen kunnen zichzelf niet regeren en raken nooit op eigen kracht uit de economische malaise. Wallonië zou dankbaar moeten zijn voor Vlaamse inmenging. Ze zouden ons moeten danken op hun blote kniën. Geen Vlaamse controle, geen geld, zou het moeten zijn. En voor mijn part mag de regering daar voor vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Open je doppen? Ik ben in een proletarisch milieu geboren en heb zelf na een paar decennia mooie carrière ook eens de onderkant gezien, door omstandigheden. Je moet het eens meegemaakt hebben onderaan, dan piep je anders. Nog eens, de werkonwilligheid is minimaal, vooral bij zij inkomen nodig hebben. En nog eens, het werkaanbod is overweldigend, die paar die niet willen werken worden alleen gebruikt om allen, die vruchteloos hun arbeid aanbieden de schuld te geven van de hoge werkloosheid. Hallucinant. En inderdaad, ik ben voorstander van economische onafhankelijkheid voor iedereen, in de zin van de grondwet, dus zo revolutionair ben noch voel ik me daarmee niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 april 2005 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |