![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu je toch bezig bent kan je misschien inneens een grafsteen tekenen met alle flamingante partijtjes die al lang begraven en vergeten zijn. En 't waren allemaal blijvers he...
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat ze dan met één steen niet gaan toekomen...
![]() Belgische Unie - Union Belge
#23 |
Vreemdeling
|
![]() België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie???
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tip, kijk eens naar de Europese kaart (enorm veel landen zijn gesplitst) Tip2, kijk eens naar Frankrijk (regionalisatie) Tip3, De sleutel tot succes is respect, geen gedwongen huwelijken.
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen wordt de onafhankelijkheid van Bretagne uitgeroepen, en ook voor Ile de France gaat weldra de vrijheidszon op!! Elk land in Europa is zich aan het opheffen, en weldra hebben we een Europa van honderdduizend ministaatjes! Fijn! (als je 't gelooft) |
||
![]() |
![]() |
#26 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, de toekomst ligt in Europa maar ook in de kleinere gehelen, regio's of hoe u het ook wil noemen. Het is simplistisch om te geloven dat iedereen zijn plaats zal kunnen vinden in een soort unitair Europa zonder enige verwantschap te hebben met een kleinere groep mensen in een regio zoals bijvoorbeeld Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#29 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() We zijn nu al met 15+ en u ziet de moeilijkheden reeds. De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa. Al de rest is in het licht van de toekomst van ons continent en van de mensheid waanzin.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U lijkt trouwens niet te begrijpen dat je niet de verschillen moet vervlakken maar wel de staatsstructuur moet aanpassen aan die verschillen. De staat is er voor de bevolking, niet andersom, weet u wel? |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Leve het economische unitarisme, ik zie ze het in Pommeren of Saksen-Anhalt nog niet staan roepen... |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus alles splitsen voor een Europese Unie dus nog meer landjes met nog meer verdeeldheid? Nu Vlaanderen zal geen last hebben.. die volgen toch als schoothondjes de bevelen van Amerika. OF ze nu goed zijn of slecht.. als ze dan maar Vlaanderen kunnen behouden... bende chiroleden..
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder is meer landen niet synoniem aan meer verdeeldheid en heb ik niets met de chiro of enige andere jeugdbeweging te maken. |
||
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het antwoord was niet op u persoonlijk bedoeld
Nee ik had het over paar flamigranten op dit forum (geen citaat) " Ja als daardoor onafhankelijk zou kunnen worden zou Vlaanderen wel met Amerika meegedaan hebben" (ik woon ook in vlaanderen dus spreek voor uw (wie het ook mag geweest zijn) eigen) " Doe domme Belgen liggen Amerika maar steeds in weg.. vlaanderen zou zo niet zijn" dat bedoelde ik er mee Citaat:
niet meer verdeeldheid? kom en de kerstman bestaad ook zeker? ja.. ![]()
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() vlaanderen onafhankelijk is toch echt wel jullie utopie.
Dan is alles in orde.. geen problemen meer.. of ja die zijn toch niet meer zo belangrijk. Dat we dan weer ongeveer ieder de helft zijn en dus nog pineuteriger maakt u niets uit. Ahja noorwegen... tralala ok dan hebben we er evenveel. Wat wil dat zeggen? Dat is toch geen reden? nee.. Brussel? ook onafhankelijk dan. Ook al was het ooit wel eens 'vlaams'. Iedereen heeft toegestemd dat er 3 delen kwamen. Dus u hebt een stad (!) dat alleen staat.. wel ja.. Ahja u gaat Brussel terug opeisen? Van mij part gaat het bij Wallonie dan. Maar ja.. Brussel.. de belangrijkste stad van Europa (in wording) ! Dat zijn 'wij' kwijt. (dan toch..) Tis te zeggen ik reken wij.. ik reken me daar liever niet bij. Ach ja ik staar mij blind op Unitair.. ok geef ik toe.. u staart u ook blind op vlaanderen. Van de problemen weg lopen noem ik dat.. jij zegt oplossen maar ik noem dat weglopen. 1) Ik vind en vele andere vinden dat Belgie 1 moet blijven - we hebben iets opgebouwd - we doen het toch niet slecht - Hebben Hoofdstad van Europa in ons landje - Durven zelfs eigen mening te hebben - Economisch vl onafh. beter is niet te bewijzen en ik twijfel daar aan.. stuk aantrekkingskracht dat wegvalt.. 2) Er zijn problemen en die moeten opgelost worden! - Die transfers zijn er.. en die moeten controleerbaar zijn en goed worden besteed - Niet afschaffen want solidariteit in gans het land ook met de anderssprekenden - Vlaanderen mag eigen geld investeren in vlaanderen en in Wallonie (wat niet zal gebeuren) en omgekeerd - Ik vind dat die regeringen van beide eigenlijk trouwens beter ondergebracht worden in 1. Dit bespaard ook enorm veel. Dus met een afdeling vlaamse en waalse en brusselse zaken (dit is maar eigen hersenpingsel) bvb nuja ik ben te afgeleid door men boeken na de examens wel eens nen degelijke uitleg doen
#38 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, Trol, dat is wat de B.U.B. zowat verdedigt als enige partij in België (de andere vinden teveel voordeel in hun communautaire spelletjes en hun 60 ministerpostjes op kap van de Belgische belastingbetaler).
Transfers zullen er wel altijd zijn, binnenkort van zuid naar noord volgens het VBO en die bestaan in alle landen van de wereld. Dus de logica van de flaminganten volgend moeten we terug naar de feodale middeleeuwen als we alle transfers willen afschaffen. Ze zijn dan ook ver vooruit op hun tijd, hè ! ![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |