Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 juni 2003, 17:51   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

En 't waren allemaal blijvers he...
Mooi gedaan! Heb je daar echt je tijd in gestoken?

Nu je toch bezig bent kan je misschien inneens een grafsteen tekenen met alle flamingante partijtjes die al lang begraven en vergeten zijn.

En 't waren allemaal blijvers he...
Oud 3 juni 2003, 13:10   #22
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Denk dat ze dan met één steen niet gaan toekomen...

Belgische Unie - Union Belge
Kim is offline  
Oud 3 juni 2003, 20:34   #23
Joris bublimburg
Vreemdeling

Joris bublimburg's schermafbeelding

Standaard

België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie???
Joris bublimburg is offline  
Oud 3 juni 2003, 20:38   #24
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris bublimburg
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie???
Hahahahaha, simple duif, wat denk je dat europa zal worden, Sovjet uniet II?
Tip, kijk eens naar de Europese kaart (enorm veel landen zijn gesplitst)
Tip2, kijk eens naar Frankrijk (regionalisatie)
Tip3, De sleutel tot succes is respect, geen gedwongen huwelijken.
Oud 3 juni 2003, 20:42   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
oja, sorry, ik was even vergeten dat Frankrijk zich al aan het afbreken is.
Morgen wordt de onafhankelijkheid van Bretagne uitgeroepen, en ook voor Ile de France gaat weldra de vrijheidszon op!!
Elk land in Europa is zich aan het opheffen, en weldra hebben we een Europa van honderdduizend ministaatjes! Fijn! (als je 't gelooft)
Patriot! is offline  
Oud 3 juni 2003, 20:44   #26
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
oja, sorry, ik was even vergeten dat Frankrijk zich al aan het afbreken is.
Morgen wordt de onafhankelijkheid van Bretagne uitgeroepen, en ook voor Ile de France gaat weldra de vrijheidszon op!!
Elk land in Europa is zich aan het opheffen, en weldra hebben we een Europa van honderdduizend ministaatjes! Fijn! (als je 't gelooft)
Er zijn geen 100000'en volkeren in europa, maar liever 99999999999 vrije landen dan 1 groot ondemocratisch monster.
Oud 3 juni 2003, 20:45   #27
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin het hier zo stilletjes aan wel beu te worden hoor! Altijd dat zelfde argument: de toekomst is groter waarom dan nog splitsen??

Wel, de toekomst ligt in Europa maar ook in de kleinere gehelen, regio's of hoe u het ook wil noemen. Het is simplistisch om te geloven dat iedereen zijn plaats zal kunnen vinden in een soort unitair Europa zonder enige verwantschap te hebben met een kleinere groep mensen in een regio zoals bijvoorbeeld Vlaanderen.
alpina is offline  
Oud 3 juni 2003, 20:50   #28
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Ik begin het hier zo stilletjes aan wel beu te worden hoor! Altijd dat zelfde argument: de toekomst is groter waarom dan nog splitsen??

Wel, de toekomst ligt in Europa maar ook in de kleinere gehelen, regio's of hoe u het ook wil noemen. Het is simplistisch om te geloven dat iedereen zijn plaats zal kunnen vinden in een soort unitair Europa zonder enige verwantschap te hebben met een kleinere groep mensen in een regio zoals bijvoorbeeld Vlaanderen.
Waarom Vlaanderen, en niet België?
Patriot! is offline  
Oud 3 juni 2003, 20:55   #29
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:

Waarom Vlaanderen, en niet België?
Omdat Vlaanderen als regio veel makkelijker te besturen is dan Belgie. De economie van Vlaanderen is helemaal anders als die van Wallonie, als je binnen een Belgische context wil blijven werken zal je dus steeds beslissingen moeten nemen die een compromis vormen tussen Wallonie en Vlaanderen ofwel een beslissing moeten nemen die enkel 1regio ten goede komt. Als je met 2deelstaten werkt in een (con)federaal Europa heb je die problemen niet.
alpina is offline  
Oud 4 juni 2003, 02:07   #30
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

We zijn nu al met 15+ en u ziet de moeilijkheden reeds. De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa. Al de rest is in het licht van de toekomst van ons continent en van de mensheid waanzin.
Bruno* is offline  
Oud 4 juni 2003, 02:33   #31
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
We zijn nu al met 15+ en u ziet de moeilijkheden reeds. De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa. Al de rest is in het licht van de toekomst van ons continent en van de mensheid waanzin.
Als ik mij niet vergis is Duitsland helemaal geen unitaire staat, ik zie dan ook niet in waarom u dat dan als eerste stap naar een unitair Europa ziet. Men heeft Duitsland weer herenigd nadat het tegen de wil van de Duitsers in in tweeen was gesneden, dat is iets helemaal anders dan wat er in Belgie is gebeurd.

U lijkt trouwens niet te begrijpen dat je niet de verschillen moet vervlakken maar wel de staatsstructuur moet aanpassen aan die verschillen. De staat is er voor de bevolking, niet andersom, weet u wel?
alpina is offline  
Oud 10 juni 2003, 11:01   #32
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa.
Het gevolg van dat economische éénmakingsbeleid in Duitsland voor de voormalige DDR zijn bekend voor al diegenen die enige kaas hebben gegeten van economie (wat de BLUB-club reeds uitsluit).

Leve het economische unitarisme, ik zie ze het in Pommeren of Saksen-Anhalt nog niet staan roepen...
zorroaster is offline  
Oud 17 juni 2003, 13:42   #33
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is er dus verdeeldheid tussen de Europese landen.

Dus alles splitsen voor een Europese Unie dus nog meer landjes met nog meer verdeeldheid?

Nu Vlaanderen zal geen last hebben.. die volgen toch als schoothondjes de bevelen van Amerika. OF ze nu goed zijn of slecht.. als ze dan maar Vlaanderen kunnen behouden...

bende chiroleden..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 17 juni 2003, 13:50   #34
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Dus alles splitsen voor een Europese Unie dus nog meer landjes met nog meer verdeeldheid?

Nu Vlaanderen zal geen last hebben.. die volgen toch als schoothondjes de bevelen van Amerika. OF ze nu goed zijn of slecht.. als ze dan maar Vlaanderen kunnen behouden...

bende chiroleden..
Op wat slaat deze repliek nu weeral? Hoe kan Vlaanderen de Amerikanen nu volgen, Vlaanderen heeft geeneens een eigen buitenlands beleid.

Verder is meer landen niet synoniem aan meer verdeeldheid en heb ik niets met de chiro of enige andere jeugdbeweging te maken.
alpina is offline  
Oud 17 juni 2003, 13:58   #35
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

het antwoord was niet op u persoonlijk bedoeld

Nee ik had het over paar flamigranten op dit forum

(geen citaat)

" Ja als daardoor onafhankelijk zou kunnen worden zou Vlaanderen wel met Amerika meegedaan hebben" (ik woon ook in vlaanderen dus spreek voor uw (wie het ook mag geweest zijn) eigen)

" Doe domme Belgen liggen Amerika maar steeds in weg.. vlaanderen zou zo niet zijn"

dat bedoelde ik er mee

Citaat:

daar ging het in feite serieus over.

niet meer verdeeldheid? kom en de kerstman bestaad ook zeker? ja..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 17 juni 2003, 15:53   #36
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
daar ging het in feite serieus over.

niet meer verdeeldheid? kom en de kerstman bestaad ook zeker? ja..
Het belangrijkste is dat de problemen worden aangepakt, andere problemen vragen andere oplossingen als de gegeven staatsstructuur geen oplossingen kan bieden moet die maar veranderd worden of opgesplitst. Het hoogste doel is niet een verenigd Europa maar wel een aangepast beleid, als dat Europa verdeeld is dan moet het daar maar mee leren leven, je kan niet alles unitair maken als er overal andere problemen zijn. Nog eens: de staat volgt de realiteit op en moet zich daar aan aanpassen en niet andersom.
alpina is offline  
Oud 17 juni 2003, 17:35   #37
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

vlaanderen onafhankelijk is toch echt wel jullie utopie.
Dan is alles in orde.. geen problemen meer.. of ja die zijn toch niet meer zo belangrijk.
Dat we dan weer ongeveer ieder de helft zijn en dus nog pineuteriger maakt u niets uit. Ahja noorwegen... tralala ok dan hebben we er evenveel. Wat wil dat zeggen? Dat is toch geen reden? nee..
Brussel? ook onafhankelijk dan.
Ook al was het ooit wel eens 'vlaams'. Iedereen heeft toegestemd dat er 3 delen kwamen.
Dus u hebt een stad (!) dat alleen staat.. wel ja..
Ahja u gaat Brussel terug opeisen?
Van mij part gaat het bij Wallonie dan.
Maar ja.. Brussel.. de belangrijkste stad van Europa (in wording) !
Dat zijn 'wij' kwijt. (dan toch..) Tis te zeggen ik reken wij.. ik reken me daar liever niet bij.
Ach ja ik staar mij blind op Unitair.. ok geef ik toe.. u staart u ook blind op vlaanderen.
Van de problemen weg lopen noem ik dat.. jij zegt oplossen maar ik noem dat weglopen.

1) Ik vind en vele andere vinden dat Belgie 1 moet blijven

- we hebben iets opgebouwd
- we doen het toch niet slecht
- Hebben Hoofdstad van Europa in ons landje
- Durven zelfs eigen mening te hebben
- Economisch vl onafh. beter is niet te bewijzen en ik twijfel daar aan.. stuk aantrekkingskracht dat wegvalt..

2) Er zijn problemen en die moeten opgelost worden!

- Die transfers zijn er.. en die moeten controleerbaar zijn en goed worden besteed
- Niet afschaffen want solidariteit in gans het land ook met de anderssprekenden
- Vlaanderen mag eigen geld investeren in vlaanderen en in Wallonie (wat niet zal gebeuren) en omgekeerd
- Ik vind dat die regeringen van beide eigenlijk trouwens beter ondergebracht worden in 1. Dit bespaard ook enorm veel. Dus met een afdeling vlaamse en waalse en brusselse zaken (dit is maar eigen hersenpingsel) bvb

nuja ik ben te afgeleid door men boeken na de examens wel eens nen degelijke uitleg doen

Trol is offline  
Oud 17 juni 2003, 20:58   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, Trol, dat is wat de B.U.B. zowat verdedigt als enige partij in België (de andere vinden teveel voordeel in hun communautaire spelletjes en hun 60 ministerpostjes op kap van de Belgische belastingbetaler).

Transfers zullen er wel altijd zijn, binnenkort van zuid naar noord volgens het VBO en die bestaan in alle landen van de wereld. Dus de logica van de flaminganten volgend moeten we terug naar de feodale middeleeuwen als we alle transfers willen afschaffen. Ze zijn dan ook ver vooruit op hun tijd, hè !
Hans1 is offline  
Oud 17 juni 2003, 21:01   #39
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Inderdaad, Trol, dat is wat de B.U.B. zowat verdedigt als enige partij in België (de andere vinden teveel voordeel in hun communautaire spelletjes en hun 60 ministerpostjes op kap van de Belgische belastingbetaler).
Die 60ministerpostjes verdwijnen ook in 2onafhankelijke staten, dat argument gaat dus al niet op! Die communautaire spelletjes zullen ook verdwijnen in 2onafhankelijke staten, daar gaat het tweede argument.

Citaat:
Transfers zullen er wel altijd zijn, binnenkort van zuid naar noord volgens het VBO en die bestaan in alle landen van de wereld. Dus de logica van de flaminganten volgend moeten we terug naar de feodale middeleeuwen als we alle transfers willen afschaffen. Ze zijn dan ook ver vooruit op hun tijd, hè !
Welke partij wil de transfers zonder meer afschaffen? Bij mijn weten pleit men alleen voor een verheldering van die transfers en wil men er voorwaarden aan vast hangen!
alpina is offline  
Oud 17 juni 2003, 23:40   #40
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
1) Ik vind en vele andere vinden dat Belgie 1 moet blijven

- we hebben iets opgebouwd Niet van belang
- we doen het toch niet slecht Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan
- Hebben Hoofdstad van Europa in ons landje Voor Vlaanderen zou dat blijven gelden
- Durven zelfs eigen mening te hebben Niet van belang
- Economisch vl onafh. beter is niet te bewijzen en ik twijfel daar aan.. stuk aantrekkingskracht dat wegvalt.. Enige punt dat wel van tel is en hier zou dan ook de gehele discussie dienen over te gaan.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be