![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() On 6 May 2005 07:29:01 GMT, John Bokma <[email protected]> wrote:
>Jan Holland wrote: > >> On 6 May 2005 03:54:03 GMT, John Bokma <[email protected]> wrote: >> >>>In de gloria wrote: >>> >>>[ minder sociale klachten ] >>> >>>> Zoveel volledigheid is niet nodig om toch nog ernstige klachten te >>>> hebben. Er zijn genoeg kinderen die weinig crèche bezoek hebben en >>>> toch soortgelijke klachten vertonen. Het gaat ook over de kwaliteit. >>> >>>Heb je bronnen die aangeven dat kinderen die b.v. thuis onderwijs >>>krijgen meer klachten hebben? >>> >>>Ik ben het eens dat voor goede sociale vorming het belangrijk is dat >>>een kind contact heeft met peers, maar dat wil niet zeggen dat een >>>creche ideaal is, en dat het niet anders, (en wellicht beter) kan. >>> >>>Wat wellicht veel kwalijker is, is dat (voor mijn idee) de afstand >>>tussen kinderen en verschillende volwassenen groter aan het worden is. >> >> OT in nl.politiek ? > >Geen idee :-) > >> Hangt er van af tov welke periode je praat ? >> >> Id tijd vd grote gezinnen bemoeide vader zich nauwelijks met de >> kinderen en de moeder was ah zwangeren. >> >> Dus je had meestal met je (oudere) broers en zusters te maken en >> je speelde veel op straat. (Daar zag je je ouders ook nauwelijks) > >Je zag moeder vaak, en de buurvrouw(en), en je oudere broers, zussen, >soms al volwassen. > >> Inderdaad zitten nu de (meestal (bijna) enige kinderen) zich >> autistisch af te rukken op GSM en spelletjes-machine. >> Voor de ouders een gesloten wereld. > >Een wereld is natuurlijk altijd gesloten als je jezelf er voor af sluit. Onzin, vroeger was de wereld gezamenlijk (al speelden kinderen vaak (geheime) jongensmeiden-club) Maar waarom ik als ouder mee moet doen met allerlei jeugdrages ontgaat mij. (welk direct belang/taak heb ik (als ouder) daarbij ?) -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#22 |
|
![]() Jan Holland wrote:
> On 6 May 2005 07:29:01 GMT, John Bokma <[email protected]> wrote: >>Een wereld is natuurlijk altijd gesloten als je jezelf er voor af sluit. > > Onzin, vroeger was de wereld gezamenlijk > (al speelden kinderen vaak (geheime) jongensmeiden-club) Wellicht dat je het dan hebt over heel heel heel heel vroeger. Het begrip generatiekloof is niet vorige eeuw uitgevonden, gok ik. Al heb ik het idee dat ie wel elke 10 jaar groter wordt. > Maar waarom ik als ouder mee moet doen > met allerlei jeugdrages ontgaat mij. Die waren er vroeger ook: hoepelen, rolschaatsen, rock en roll, enz. > (welk direct belang/taak heb ik (als ouder) daarbij ?) Moet er een belang aan vast zitten? Ik denk dat daar een beetje tegenwoordig het probleem zit: wat is het nut... Net als quality time. Taak? Opvoeder? -- John Bokma Oxazepam, stop voorzichtig, zie: http://johnbokma.com/mind/stoppenmetoxazepam.html Ervaren Perl / Java programmeur beschikbaar: http://castleamber.com/ Tevreden opdrachtgevers: http://castleamber.com/testimonials.html |
![]() |
#23 |
|
![]() John Bokma wrote:
> In de gloria wrote: > > [ minder sociale klachten ] > > >>Zoveel volledigheid is niet nodig om toch nog ernstige klachten te >>hebben. Er zijn genoeg kinderen die weinig crèche bezoek hebben en >>toch soortgelijke klachten vertonen. Het gaat ook over de kwaliteit. > > > Heb je bronnen die aangeven dat kinderen die b.v. thuis onderwijs krijgen > meer klachten hebben? Kinderen die te weinig vreemde situaties hebben meegemaakt zijn goed gedocumenteerd er zijn hele hoofdstukken hierover geschreven en er zijn nu ook genoeg video beelden beschikbaar. De videobeelden spreken voor zich en dienen als bewijs. Kinderen die thuis onderwijs krijgen en die zich hierdoor niet kunnen vergelijken met leeftijdgenoten zijn tot ernstige klachten gedoemd. Deze kinderen raken geschokkeerd en depressief als ze merken dat ze op heel veel fronten niet meekunnen. Deze kinderen leefden in de waan dat alles goed was en de confrontatie maakt dat ze zullen afkeren van hun ouders en van normale situaties. Deze kinderen zullen een eigen surrealistische wereld creëren waarbij anderen maar lastig zijn. Kortom u kunt dit allemaal nalezen en u kunt de beelden zelf bekijken. BRONNEN IN OVERSCHOT!!!! Het Thavestide Clinic in Engeland heeft hier heel veel onderzoek naar gedaan. > Ik ben het eens dat voor goede sociale vorming het belangrijk is dat een > kind contact heeft met peers, maar dat wil niet zeggen dat een creche > ideaal is, en dat het niet anders, (en wellicht beter) kan. Het kan anders maar er zijn weinig alternatieven en u kunt niet gedurende de ontwikkeling de stad zo mobiliseren dat u iets beters heeft. > Wat wellicht veel kwalijker is, is dat (voor mijn idee) de afstand tussen > kinderen en verschillende volwassenen groter aan het worden is. > De afstand tussen kinderen en volwassenen mag groot zijn maar onbegrip is veel erger. |
![]() |
#24 |
|
![]() In de gloria wrote:
> John Bokma wrote: > >> In de gloria wrote: >> >> [ minder sociale klachten ] >> >> >>>Zoveel volledigheid is niet nodig om toch nog ernstige klachten te >>>hebben. Er zijn genoeg kinderen die weinig crèche bezoek hebben en >>>toch soortgelijke klachten vertonen. Het gaat ook over de kwaliteit. >> >> >> Heb je bronnen die aangeven dat kinderen die b.v. thuis onderwijs >> krijgen meer klachten hebben? > > Kinderen die te weinig vreemde situaties hebben meegemaakt zijn goed > gedocumenteerd Je ontwijkt de vraag. Vallen kinderen die niet naar de creche gaan allemaal in die groep? Of sterker, kinderen die sowieso thuisonderwijs krijgen. > er zijn hele hoofdstukken hierover geschreven en er > zijn nu ook genoeg video beelden beschikbaar. De videobeelden spreken > voor zich en dienen als bewijs. videobeelden spreken niet, die worden geinterpreteerd. > Kinderen die thuis onderwijs krijgen > en die zich hierdoor niet kunnen vergelijken met leeftijdgenoten zijn thuisonderwijs wil niet automatisch zeggen dat je geen contact hebt met peers. >> Ik ben het eens dat voor goede sociale vorming het belangrijk is dat >> een kind contact heeft met peers, maar dat wil niet zeggen dat een >> creche ideaal is, en dat het niet anders, (en wellicht beter) kan. > > Het kan anders maar er zijn weinig alternatieven en u kunt niet > gedurende de ontwikkeling de stad zo mobiliseren dat u iets beters > heeft. Tja, dan maar niet in de stad wonen :-D > De afstand tussen kinderen en volwassenen mag groot zijn maar onbegrip > is veel erger. Onbegrip is altijd erg :-D -- John Bokma Oxazepam, stop voorzichtig, zie: http://johnbokma.com/mind/stoppenmetoxazepam.html Ervaren Perl / Java programmeur beschikbaar: http://castleamber.com/ Tevreden opdrachtgevers: http://castleamber.com/testimonials.html |
![]() |
#25 |
|
![]() Minx schreef: > Kinderen in creche minder ziek? > > Je vraagt je af wie er belang bij heeft, bij een dergelijke kul. > > Minx jooo minxie!!! ff een vragie!! was een kul???? Brabas Nojmen |
![]() |
#26 |
|
![]() Alterpsy schreef: > > Ik heb ergens een boekje waar een test van McCarrisson > in staat ivm ratten, ik zet het eens online. > " 1: doe dat dan En ook, iemand die pillen neemt, voelt ook niet > goed aan wat goed/slecht is ... : > > > http://home.tele2.be/madpride2004/verhofstadt.html 2:hoe weet je dat zo goed? |