![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ja mijnheer van den Berghe, ook u leest de dingen misschien wel door een gekleurde bril, wat u mij aanwrijft. En, of een reactie naast de zaak is, sta mij toe dit te aanzien als een eigen interpretatie van uwentwege. U heeft niet de volledige wijsheid in pacht, zoals u dat vaker denkt te hebben. Mijn mening is even eerbiedwaardig als die van u, ook al bent u er niet akkoord mee en DAT mag u zeggen, dat u er niet akkoord mee bent. Maar onthoud u a.u.b. over opmerkingen over beleefdheid, die u ook soms niet toepast. Nog eens, als ik notoir verkeerd ben en u bewijst mij dat dat zo is, dan voel ik mij niet te min om mij te excuseren. Dat is iets wat niet allen hier doen.
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 6 mei 2005 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heeft uw mening hier inderdaad evenveel recht als de mijne, net als alle andere. En ik moet u inderdaad nageven dat u zich van uw sportiefste kant heeft getoond wanneer u het niet bij het rechte einde had. Evenwel, gebeurde dit pas na een lange reeks berichten waarin u zich verweerde als een duivel in het wijwatervat. Ik heb immers de indruk dat u zich meermaals door uw gevoel laat meeslepen waarbij de rationaliteit dan soms ver te zoeken is. Dit even terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voila dan... wij hebben gezegd wat "op onze lever" lag...
nu ik de anderen daar niet meer mee opschepen... Een jullie weten nu dat wanneer de VRT iets rapporteert dat dagdagelijks gebeurt, daarom geen "hoer" is van de franstaligen. Zij tonen de realiteit.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U toont hier eigenlijk gewoon mijn stelling aan: Nederlandstaligen spreken graag andere talen omdat ze dikwijls beschaamd zijn over hun eigen taal. Dat verklaart ook het fundamentalisme van sommigen hier. En dat is nu juist zo idioot. Spreek uw taal goed en overal waar mogelijk en zonder pretentie en u zal respect afdwingen, ook van de Franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(Ik wist niet dat 'sale flamin' een uiting van respect was.)
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de VRT is al langer dan vandaag geweten dat ze geen reportages van de werkelijkheid brengt, maar ideologisch gekleurd infotainment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien was hij niet altijd zo, maar heeft het prediken van een voortdurende hetze tegenover allochtonen hem geïnspireerd. Zijn vrouw voelde zich benadeeld door die allochtone vrouw die zich nochtans goed geïntegreerd heeft... misschien waande ze dat al was het niet zo... en die waanidee werd in haar ogen misschien een obsessie... en inspireerde haar man tot een handeling die vaker door de extreem rechtse middens gesuggereerd wordt... en misschien is ook hij een van de een miljoen geworden, niet wegens taalfanatisme maar wegens aangekweekte afkeer voor mensen die niet het geul hadden hier geboren te worden, doch wel alles doen om hier een normaal leven te leiden... En dat is het gevaar dat velen misleidt... misschien ook een journalist... zelfs van en instelling die zou moeten objectief en neutraaal zijn... Velen onder ons worden vaker subjectief... zeker als dagelijks ofwel gepredikt wordt dat die anderen slecht zijn... en als die dan een al dan niet vermeend voordeel krijgen... en ik geef hier ook toe dat ik vaker subjectief geweest ben... maar hier steeds moeten horen dat Walen, groep waartoe ik behoor door mijn afkomst en geboorte, slecht, lui, etc... zijn ik geef ook toe dat het traumatisme van de mishandeling die ik als peuter onderging door extremistische middens... bij mij subjectieve gevoelens opriepen... en dat het niet steeds mekkelijk is objectief te zijn en te blijven geconfronteerd met wat hier allemaal geschreven wordt over mijn Waalse vrienden, ongenuanceerd daarenboven... want er zijn heel veel goede vlijtige Walen en Franstaligen... en zoals ik al zegde... op het oorlogsmonument hier in Crisnée staan evenveel mensen die gesneuveld zijn aan de Ijzer, als te Heers in mijn tweede gemeente... dus ook heel veel Walen werden er door een onzinnige horde officieren de dood ingejaagd... het waren die officieren die fout waren, niet de Waalse soldaten... dezelfde soort officieren waarover in diverse fims aangetoond werd dat ze geen grijntje respect hadden voor de soldaat (bijvoorbeeld in Frankrijk bij Verdun)... het waren de clerus, de adel en de bourgeoisie die Vlaamse mensen veenrederd hebben, niet de Walen uit Haspengouw, de Condroz, Namen, Henegouwen buiten het industriegebied... en geloof me vrij, ik zie hier dagelijks mensen die in het Luiksestaaldebacle hun job verloren en niets liever vragen dan te mogen werken... waarde mijnheer van den Berghe... dat inspireert mij in mijn verzet tegen de extremistische taal van het VB... en ik mag dat vermits ik een heel leven lang veel en hard gewerkt heb voor het pensioen dat ik nu geniet en de medische kosten die ik verkrijg vergoed als hart- en longpatient... en dat doet er niet toe dat dit in Wallonië uitgekeerd wordt... wellicht vindt u nu ook dat ik raaskal en naast de kwestie van de topic praat... maar mijn terechte zakelijke reactie is geïnspireerd door uw woorden en ik ook mag mijn mening zeggen zonder dat ik een andere topic daarvoor moet openen... jammer genoeg wordt hier al te veel door heel velen veralgemeend... en daar laat ik mij ook regelmatig door vangen... en omdat ik meer dan 60 jaar in het NL-talig gebied van België gewerkt en gewoond heb, hou ik eraan ook mijn mening in dit forum te verkondigen...
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En wie daar het niet mee eens is is uiteraad een domme, onverdraagzame extremist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me af hoeveel inwoner jullie landje nog zal tellen als je er enkel belgisch gezinden in laat wonen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |