Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2003, 22:18   #21
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Joden leefden in harmonie met de moslims in Syrië tot zelfsde jaren 80 waar ze besloten om zelf syrië te verlaten om zich te vestigen in Israël.
Wel wil ik toch wel even opmerken dat het allemaal wel goed kan zijn dat de joden daar al sinds eeuwen gewoond hebben maar ik denk niet dat er nog ene Jood rondloopt die nog naaste familie heeft die daar weggeschot, vermoord is toen. Dat is voltooid verleden tijd. We moeten niet vergeten hoe de Joden Israël tot stand hebben gebracht en hoe ze er nu de Palestijnen terroriseren (Palestijnen vallen joden ook aan). Het enige verschil is dat er nu wel Palestijnen rondlopen die hun naaste familie verloren hebben danzij de invasie van de Joden daar.
U begrijpt wel wat ik bedoel.

PS het waren de Joden die altijd onder de vleugels van de Moslims geleefd hebben want Christenen en Joden waren niet bepaald vriendjes eh.
Weet u ook onder welke voorwaarden die Joden 'onder de vleugels van de Moslims leefden'? Heeft u al eens naar de historische samenstelling van de Syrische bevolking bekeken? En de seculiere leiding in dat land? Ik raad u aan zich veel beter te documenteren over Syrië.
Het Ottomaanse (Turkse) Rijk heeft duizenden Joden uit de handen van de Spaanse inquisitie gered. In het Ottomaanse Rijk hebben Joden eeuwenlang veel vrijheid genoten. Dan kun je niet over de Joden in Europa zeggen. Daar werden ze in nagenoeg alle landen vervolgd.

Wacht eens even beste Turk. Ik zal hier niet pleitten voor de Christenen, want ook ik weet hoe zij de Joden hebben behandeld. Echter, ik zal niet slikken dat jij hier het Ottomaanse/Turkse rijk afschildert als een van de onbegrensde solidariteit...

Moet ik onder de aandacht brengen: de Armeense Holocaust of de slachtingen in Voormalig Joegoslavië? Deze waren ook van Turkse handen en alhoewel dit allemaal in het verleden ligt, laat het Turkse Rijk nu zijn sporen na, met betrekking tot de Koerden...
Oud 31 mei 2003, 22:18   #22
visjesman
Burger

visjesman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar visjesman
Standaard

Ik ben in Syrië geweest en weet je wat ik daar frapant vond. De electriciteit valt daar elke dag gedurende een paar uren uit , "karaba" heet dat daar dacht ik. De reden is dat het water in Israel die vroeger voor het overvloedige water in Syrië zorgde geblokeerd wordt door Israel.
Ik begrijp de frustratie jegens israel daar HEEEEEEEEEL goed , ik heb toen ook een dagje een bezoek gebracht aan de Golan hoogvlakte waar er een ziekenhuis in stond waar om de cm een kogelgat stond. Vreemde sfeer dat daar heerst wanneer je er rondloopt. Gebied waar niemand woont en waar enkel wat vriendelijke blauwhelmen vrolijk paraderen. Ik denk dat Israel nog veel heeft goed te maken om de plooien daar glad te strijken en hopelijk houden daar de anti israelische aanslagen daarmee op maar andersom zal nooit werken mijn inziens.

BTW best wel een mooi land om te bezoeken.
Oud 31 mei 2003, 22:29   #23
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste wil ik zeggen dat de artikel die door C & W is gegeven een Zionistische versie van de geschiedenis is. Het artikel is niet neutraal en bekritiseerd voortdurend de Arabieren.

Pat, wat ik wil zeggen is dat Arabieren Joden niet slechter hebben behandeld dan Christenen dat hebben gedaan. De Holocaust is mischien niet gemotiveerd vanuit het Christendom maar wel door Christenen uitgevoerd.

Ik zal je een aantal voorbeelden geven van de onderlinge liefde tussen Christenen en Joden. In de link hieronder wordt bericht over de vernietiging van 120 huizen van Christenen door Israeliers:

http://sf.indymedia.org/news/2003/05/1607911.php

Ik zal meer voorbeelden aandragen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 22:31   #24
visjesman
Burger

visjesman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar visjesman
Standaard

beschuldigen de Christenen de Joden er niet van om jezus vermoord te hebben of andersom?
Oud 31 mei 2003, 23:11   #25
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste wil ik zeggen dat de artikel die door C & W is gegeven een Zionistische versie van de geschiedenis is. Het artikel is niet neutraal en bekritiseerd voortdurend de Arabieren.

Pat, wat ik wil zeggen is dat Arabieren Joden niet slechter hebben behandeld dan Christenen dat hebben gedaan. De Holocaust is mischien niet gemotiveerd vanuit het Christendom maar wel door Christenen uitgevoerd.

Ik zal je een aantal voorbeelden geven van de onderlinge liefde tussen Christenen en Joden. In de link hieronder wordt bericht over de vernietiging van 120 huizen van Christenen door Israeliers:

http://sf.indymedia.org/news/2003/05/1607911.php

Ik zal meer voorbeelden aandragen.
Het zal die Israelische bulldozers worst wezen of die Palestijnse huizen bewoond werden door Christenen of Moslims.

Heeft u voorbeelden van Christenen die binnen Israël belaagd worden? Ik vermoed van niet. Ik heb ook geen weet van terreuraanslagen gepleegd door Joden tegen Christelijke doelwitten.

Lees dit eens, over de relatie christendom en Hitler:

http://www.geocities.com/Athens/Olym.../attrelig.html

btw: Indymedia is een extreem linkse propaganda website en dus ook niet neutraal.
Oud 31 mei 2003, 23:13   #26
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Ik ben in Syrië geweest en weet je wat ik daar frapant vond. De electriciteit valt daar elke dag gedurende een paar uren uit , "karaba" heet dat daar dacht ik. De reden is dat het water in Israel die vroeger voor het overvloedige water in Syrië zorgde geblokeerd wordt door Israel.
Ik begrijp de frustratie jegens israel daar HEEEEEEEEEL goed , ik heb toen ook een dagje een bezoek gebracht aan de Golan hoogvlakte waar er een ziekenhuis in stond waar om de cm een kogelgat stond. Vreemde sfeer dat daar heerst wanneer je er rondloopt. Gebied waar niemand woont en waar enkel wat vriendelijke blauwhelmen vrolijk paraderen. Ik denk dat Israel nog veel heeft goed te maken om de plooien daar glad te strijken en hopelijk houden daar de anti israelische aanslagen daarmee op maar andersom zal nooit werken mijn inziens.

BTW best wel een mooi land om te bezoeken.
Dan heeft u ongetwijfeld heel wat kennis vergaard over het land en zijn bevolking.
Oud 1 juni 2003, 00:46   #27
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Hier zijn wat uitspraken van CHRISTENEN over Joden:

WILHELM II. German Kaiser.

"A Jew cannot be a true patriot. He is something different, like a bad insect. He must be kept apart, out of a place where he can do mischief - even by pogroms, if necessary.
The Jews are responsible for Bolshevism in Russia, and Germany too. I was far too indulgent with them during my reign, and I bitterly regret the favors I showed the prominent Jewish bankers." (CHICAGO TRIBUNE, July 2, 1922)

CARDINAL MINDSZENTY, of Hungary quoted in B'nai B'rith Messenger, January 28, 1949

"The troblemakers in Hungary are the Jews... they demoralize our country and they are the leaders of the revolutionary gang that is torturing Hungary."

WASHINGTON, GEORGE, in Maxims of George Washington by A. A. Appleton & Co.

"They (the Jews) work more effectively against us, than the enemy's armies. They are a hundred times more dangerous to our liberties and the great cause we are engaged in... It is much to be lamented that each state, long ago, has not hunted them down as pest to society and the greatest enemies we have to the happiness of America."

BERNARDINO OF FELTRO. 15th century Italian priest. A mild man who extolled patience and charity in normal circumstances, he described himself as a "barking dog" when dealing with Jews:

"Jewish usurers bleed the poor to death and grow fat on their substance, and I who live on alms, who feed on the bread of the poor, shall I then be mute before outraged charity? Dogs bark to protect those who feed them, and I, who am feed by the poor, shall I see them robbed of what belongs to them and keep silent?" (E. Flornoy, Le Bienbeureux Bernardin the Feltre

LUTHER, MARTIN. 16th century German religious reformer.

"They are the real liars and bloodhounds, who have not only perverted and falsified the entire Scriptures from beginning to end and without ceasing with their interpretations. And all of the anxious sighing, longing and hoping of their hearts is directed to the time when some day they would like to deal with us heathen as they dealt with the heathen in Persia at the time of Esther... On how they love the book of Esther, which so nicely agrees with their bloodthirsty, revengeful and murderous desire and hope. (1)
The sun never did shine on a more bloodthirsty and revengeful people as they, who imagine to be the people of God, and who desire to and think they must murder and crush the heathen. And the foremost undertaking which they expect of their Messiah is that he should slay and murder the whole world with the sword. As they at first demonstrated against us Christians and would like to do now, if they only could; have also tried it often and have been repeatedly struck on their snouts...
Their breath stinks for the gold and silver of the heathen; since no people under the sun always have been, still are, and always will remain more avaricious than they, as can be noticed in their cursed usury. They also find comfort with this: "When the Messiah comes, He shall take all the gold and silver in the world and distribute it among the Jews. (2) Thus, wherever they can direct Scripture to their insatiable avarice, they wickedly do so.
Therefore know, my dear Christians, that next to the Devil, you have no more bitter, more poisonous, more vehement and enemy than a real Jew who earnestly desires to be a Jew. There may be some among them who believe what the cow or the goose believes. But all of them are surrounded with their blood and circumcision. In history, therefore, they are often accused of poisoning wells, stealing children and mutilating them; as in Trent, Weszensee and the like. Of course they deny this. Be it so or not, however, I know full well that the ready will is not lacking with them if they could only transform it into deeds, in secret or openly. (3)
A person who does not know the Devil, might wonder why they are so at enemity with the Christians above all others; for which they have no reason, since we only do good to them.
They live among us in our homes, under our protection, use land and highways, market and streets. Princes and government sit by, snore and have their maws open, let the Jews take from their purse and chest, steal and rob whatever they will. That is, they permit themselves and their subjects to be abused and sucked dry and reduced to beggars with their own money, through the usury of the Jews. For the Jews, as foreigners, certainly should have nothing from us; and what they have certainly must be ours. They do not work, do not earn anything from us, neither do we donate or give it to them. Yet they have our money and goods and are lords in our land where they are supposed to be in exile!
If a thief steals ten gulden he must hang; if he robs people on the highway, his head is gone. But a Jew, when he steals ten tons of gold through his usury is dearer than God himself!
Do not their TALMUD and rabbis write that it is no sin to kill if a Jew kills a heathen, but it is a sin if he kills a brother in Israel? It is no sin if he does not keep his oath to a heathen. Therefore, to steal and rob (as they do with their moneylending) from a heathen, is a divine service... And they are the masters of the world and we are their servants - yea, their cattle!
I maintain that in three fables of Aesop there is more wisdom to be found than in all the books of the Talmudists and rabbis and more than ever could come into the hearts of the Jews...
Should someone think I am saying too much - I am saying much too little! For I see in [their] writings how they curse us Goyim and wish as all evil in their schools and prayers. They rob us of our money through usury, and wherever they are able, they play us all manner of mean tricks... No heathen has done such things and none would to so except the Devil himself and those whom he possesses - as he possesses the Jews.
Burgensis, who was a very learned rabbi among them and by the grace of God became a Christian (which seldom occurs), is much moved that in their schools they so horribly curse us Christians (as Lyra also writes) and from that draws the conclusion that they must not be the people of God.
Now behold what a nice, thick, fat lie it is when they complain about being captives among us! Jerusalem was destroyed more than 1,400 years ago during that time we Christians have been tortured and persecuted by the Jews in all the world. On top of that, we do not know to this day what Devil brought them into our country. We did not fetch them from Jerusalem!... Yes, we have and hold them captive, as I would like to keep my rheumatism, and all other diseases and misfortunes, who must wait as a poor servant, with money and property and everything I have! I wish they were in Jerusalem with the other Jews and whomsoever they would like to have with them.
Now what are we going to do with these rejected, condemned Jewish people?... Let us apply the ordinary wisdom of other nations like France, Spain, Bohemia, et al., who made them give an account of what they had stolen through usury, and divided it evenly; but expelled them from their country;. For as heard before, God's wrath is so great over them that through soft mercy they only become more wicked, through hard treatment, however, only a little better. Therefore, away with them!
How much more unbearable it is that we should permit the entire Christendom and all of us to be bought with our own money, be slandered and cursed by the Jews, who on top of all that be made rich and our lords, who laugh us to scorn and are tickled by their audacity!
What a joyful affair that would be for the Devil and his angels, and cause them to laugh through their snouts like a sow grinning at her little pigs, but deserving real wrath before God. (From THE JEWS AND THEIR LIES)
Maybe mild-hearted and gentle Christians will believe that I am too rigorous and drastic against the poor, afflicted Jews, believing that I ridicule them and treat them with much sarcasm. By my word, I am far too weak to be able to ridicule such a satanic brood. I would fain to do so, but they are far greater adepts at mockery than I and possess a god who is master in this art. It is the Evil One himself.
Even with no further evidence than the Old Testament, I would maintain, and no person on earth could alter my opinion, that the Jews as they are today are veritably a mixture of all the depraved and malevolent knaves of the whole world over, who have then been dispersed in all countries, similarly to the Tartars, Gypsies and such folk."

Zoals je kunt zien is er door de geschiedenis heen een grote haat tegenover Joden door Christenen. Jodenhaat is niet wat exclusief in de handen van moslims en Nazis is. Dit is wel wat de media wil doen geloven.
Oud 1 juni 2003, 01:58   #28
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets anders wat me opvalt is dat Joden altijd over racisme en discriminatie praten terwijl ze zelf de Arabieren flink aan het discrimineren zijn. Het is een vreemde wereld. We leveni helaas in een hypocryte wereld.
Effe iets aanhalen wat u eerder zei Turk4Ever. De discussies die we gehad hebben bewijzen dus inderdaad dat Joden recht hebben tot het aanklagen van racisme en discriminatie. En dit zowel door Christenen, Nazi's én Arabieren.
Oud 1 juni 2003, 02:50   #29
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Iets anders wat me opvalt is dat Joden altijd over racisme en discriminatie praten terwijl ze zelf de Arabieren flink aan het discrimineren zijn. Het is een vreemde wereld. We leveni helaas in een hypocryte wereld.
Effe iets aanhalen wat u eerder zei Turk4Ever. De discussies die we gehad hebben bewijzen dus inderdaad dat Joden recht hebben tot het aanklagen van racisme en discriminatie. En dit zowel door Christenen, Nazi's én Arabieren.
Ze hebben inderdaad het recht te klagen daarover. Maar hebben ze ook het recht om Anderen te discrimineren?
Oud 1 juni 2003, 21:25   #30
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Turk, zoek jij er eens een paar van NA de 2e wereldoorlog door prominente christenen, dan zoeken wij er van prominente moslims...
Oud 2 juni 2003, 13:10   #31
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Turk, zoek jij er eens een paar van NA de 2e wereldoorlog door prominente christenen, dan zoeken wij er van prominente moslims...
Er zijn talloze prominenten die negatieve uitspraken doen over Joden. Ga maar naar www.davidduke.com. Veel van deze personen zijn lid van de Ku Klux Klan. En als ze geen lid zijn van de KKK worden ze meteen uitgemaakt voor Neo Nazi om hun credibiliteit aan te tasten. Deze personen worden als parias gezien door de samenileving en worden als niet representatief beschouwd voor de rest van de westerlingen. Waarom worden de extremistische moslims dan wel als representatief gezien voor alle moslims? Als een aantal moslims negatieve uitlatingen doen over Joden zijn alle moslims Jodenhaters maar als een Christen zo iets doet dat is deze persoon niet representatief voor alle Christenen. Greta Duisenberg is ook iemand die zich negatief uitlaat over het Zionisme. Er zijn zelfs Joden die het Zionisme bekritiseren. Een voorbeeld hiervan is de journalist Israel Shamir. Ga maar naar www.israelshamir.net.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be