Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2003, 00:55   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
ThePiano schreef:
Citaat:
Ja, het dringt blijkbaar nog altijd niet tot je door. Als het Vlaams Blok je enkel op ethnische erfelijkheden zal toelaten op het Vlaamse grondgebied, waarom zou je je dan als migrant nog zoveel moeite getroosten om te assimileren, daar het Blok die perfect geassimileerde migrant toch zal buiten kieperen simpelweg omdat hij niet over de juiste bloedlijn bezit? Het staat er toch duidelijk hé?
Dan lees je toch iets anders dan ik.
Indien dat inderdaad zo zou zijn dan wordt Vlaanderen meteen het dunstbevolkt land ter wereld.
Blokmandataris Philip Claeys vertelde het ons al eerder:
  • "De enige manier is het terugsturen van buitenlanders. Wij geloven niet in integratie. Het zijn er te veel en ze zijn te anders. Het cultuurverschil is te groot. De cultuur zit er biologisch zo diep in gebakken, dat het er nooit uit te krijgen is. Daar kunnen wij niet mee leven."

Vergeet dat "aanpassen" maar.... haalt niks uit.

Of zoals Karel Dillen ooit Fatima Bali onheilspellend toeschreeuwde op de VRT (toen nog BRT) toen zij haar Belgische identiteitskaart toonde: "Mevrouw Bali, U mag met Uw kaart nog zoveel zwaaien als U wilt, dat maakt op mij niet de minste indruk!".
Oud 3 juni 2003, 01:16   #22
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat we de moslims met wat goede Hollandse drugs rustig kunnen houden...

Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 15:54   #23
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Noem mij eens een paar voorbeelden van landen van de Europese Unie waar nog het 'ius sanguini' zou tellen? Het zal me benieuwen.
Finland als ik me niet vergis.
Denemarken.

Als niet EU-land ook Zwitserland.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 16:01   #24
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Citaat:
Noem mij eens een paar voorbeelden van landen van de Europese Unie waar nog het 'ius sanguini' zou tellen? Het zal me benieuwen.
Finland als ik me niet vergis.
Denemarken.

Als niet EU-land ook Zwitserland.
Nee, geen enkel EU lidstaat, en zeker ook niet Zwitserland.
Oud 3 juni 2003, 19:20   #25
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wetsvoorstel bepaalt:
"De nationaliteit is een BLOEDRECHT. In principe kan enkel wie uit een Belgische (Vlaamse of Waalse) ouder geboren wordt, de nationaliteit verkrijgen, onafgezien waar deze geboorte zich voordeed. Het loutere feit van een geboorte op Belgisch grondgebied, het verblijf alhier voor een bepaalde jonge leeftijd, het huwelijk met een Belg of het feit dat één der ouders in België geboren werd, kunnen in weze niet met deze bloedband gelijkgesteld worden."
En ook diemaal hoera voor onze Filip De Winter!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 23:21   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ThePiano schreef:
Citaat:
Waarom dan die misleidende slogan van het Vlaams Blok: "Aanpassen of opkrassen"?? Het is toch duidelijk dat het VB hier al die vreemdelingen die hun uiterste best doen om te integreren of zelfs te assimileren, totaal niet zal belonen maar integendeel, vroeg of laat de Bokshandschoen van het VB in hun aangezicht krijgen?
Jij zou mij moeten uileggen wat er misleidend aan is.
Ik vind het eerder duidelijk, wie zich niet aanpast heeft geen recht op de Belgische nationaliteit.
Ik las ook:
Citaat:
"De nationaliteit is een BLOEDRECHT. In principe kan enkel wie uit een Belgische (Vlaamse of Waalse) ouder geboren wordt, de nationaliteit verkrijgen, onafgezien waar deze geboorte zich voordeed.
Zie jij daar iets staan over “origine”?????????
Leer begrijpend lezen en je zal het zien
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 23:32   #27
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Op 7 juni 1988 diende Filip Dewinter een wetsvoorstel in 'tot wijziging van het Wetboek van de Belgische nationaliteit'
Dat 'Belgische' geldt enkel 'in afwachting dat de onafhankelijke staat Vlaanderen een werkelijkheid is' schreef Filip Dw in zijn toelichting.
Mocht je dit niet goed begrepen hebben: wat nu Belgisch is/wordt kan in de toekomst bij een onafhankelijk Vlaanderen weerom ongedaan worden gemaakt, U weze verwittigd te zijn !

"De nationaliteit is een BLOEDRECHT. In principe kan enkel wie uit een Belgische (Vlaamse of Waalse) ouder geboren wordt, de nationaliteit verkrijgen, onafgezien waar deze geboorte zich voordeed. Het loutere feit van een geboorte op Belgisch grondgebied, het verblijf alhier voor een bepaalde jonge leeftijd, het huwelijk met een Belg of het feit dat één der ouders in België geboren werd, kunnen in weze niet met deze bloedband gelijkgesteld worden."

<wordt vervolgd, tot zo>

1988 ???

[size=6]*KNIP*[/size]
Wegens m.i. terechte klacht van de betrokkene, werd de persoonlijke, niet argumentatief onderbouwde aanval geknipt.
Sorry voor het bederven van wat ik jullie steeds toewens nl.:

Veel forumplezier
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 00:25   #28
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Citaat:
Op 7 juni 1988 diende Filip Dewinter een wetsvoorstel in 'tot wijziging van het Wetboek van de Belgische nationaliteit'
Dat 'Belgische' geldt enkel 'in afwachting dat de onafhankelijke staat Vlaanderen een werkelijkheid is' schreef Filip Dw in zijn toelichting.
Mocht je dit niet goed begrepen hebben: wat nu Belgisch is/wordt kan in de toekomst bij een onafhankelijk Vlaanderen weerom ongedaan worden gemaakt, U weze verwittigd te zijn !

<wordt vervolgd, tot zo>

1988 ???

[size=6]*KNIP*[/size]
Wegens m.i. terechte klacht van de betrokkene, werd de persoonlijke, niet argumentatief onderbouwde aanval geknipt.
Sorry voor het bederven van wat ik jullie steeds toewens nl.:

Veel forumplezier

De Blokkers hebben hier blijkbaar nogal moeite om ofwel te begrijpen waarop Piano doelt, ofwel staan ze echt met hun mond vol tanden. De aloude drogreden 'maar das val héél lang geleden, zo zijn wij niet meer' valt weer uit de lucht. Onkruid vergaat niet.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 01:52   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
En ook diemaal hoera voor onze Filip De Winter!
Hoera voor een Neanderthaler in maatpak? vreemd!! Was jij niet bezorgd over onveiligheid?
http://www.blokbuster.antifa.net/foto.html
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 08:54   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ThePiano schreef:
Citaat:
Ja, het dringt blijkbaar nog altijd niet tot je door. Als het Vlaams Blok je enkel op ethnische erfelijkheden zal toelaten op het Vlaamse grondgebied, waarom zou je je dan als migrant nog zoveel moeite getroosten om te assimileren, daar het Blok die perfect geassimileerde migrant toch zal buiten kieperen simpelweg omdat hij niet over de juiste bloedlijn bezit? Het staat er toch duidelijk hé?
Dan lees je toch iets anders dan ik.
Indien dat inderdaad zo zou zijn dan wordt Vlaanderen meteen het dunstbevolkt land ter wereld.
Blokmandataris Philip Claeys vertelde het ons al eerder:
  • "De enige manier is het terugsturen van buitenlanders. Wij geloven niet in integratie. Het zijn er te veel en ze zijn te anders. Het cultuurverschil is te groot. De cultuur zit er biologisch zo diep in gebakken, dat het er nooit uit te krijgen is. Daar kunnen wij niet mee leven."

Vergeet dat "aanpassen" maar.... haalt niks uit.
Buitenlanders zijn personen die niet de Belgische nationaliteit hebben.
Als het gaat om illegalen heb ik geen enkel probleem met die uitspraak.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 09:14   #31
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Assimileren is inderdaad geen optie. Het Vlaams Blok wil op termijn alle vreemdelingen weg.

Frank van laeken: “U wil de migranten naar huis en het budget van ontwikkelingshulp omhoog om hén daar te houden. Wat moet er dan met de geïntegreerden gebeuren, mensen die zich Belg, Vlaming of Waal voelen?”

Karel Dillen: “Wij wensen de meerderheid terug te sturen. Niet door ze collectief op een schip te zetten. Dat moet in verschillende fasen gebeuren. De eerste fase moet een volledige immigratiestop zijn. Wat men ook moge beweren, die is nog niet bereikt. In een tweede fase moeten criminelen onmiddellijk teruggestuurd worden. Ten derde moeten werklozen – en dat zijn uiteraard géén criminelen – op een andere wijze naar het land van herkomst, met de nodige steun van hieruit. Voor de grote hoop die overblijft moeten we ten vierde een dialoog opstarten met de administratie van de landen van herkomst, om oplossingen te vinden voor hun ontworteling.

Zolang ze hier blijven, kunnen ze zich misschien wel een van ons vóélen, maar ze z�*jn het niet, zelfs niet degene van de tweede of derde generatie. Zij blijven ontwortelden. En dat is het grote gevaar.”

( Uit Hoogvliegers in de wetstraat : Een interview van Frank van Laeken met Karel Dillen in 1995)
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 09:43   #32
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Citaat:

<wordt vervolgd, tot zo>

1988 ???
Ja 1988, bestaat er dan een verjaringstermijn voor oude VB-standpunten?

En is dit standpunt "Bloed en Bodem" wel echt gewijzigd?

Nog in april 2000 zal Filip Dewinter in zijn boek "Baas in Eigen Land" (ISBN 90 805616 1 4) opnieuw hameren op het verwerven van de Belgische nationaliteit enkel op basis van afstamming en bloedverwantschap het zgn 'ius sanguinis', en verwerpt hij alle sinds 1974 gewijzigde wetswijzigingen die er sindsdien zijn gebeurd.

Waarom dacht je anders dat ook in het 70-puntenprogramma zoveel aandacht aan dit onderwerp werd besteed, ondermeer door alle naturalisaties sinds 1974 te 'evalueren'?

Uit het 70 puntenprogramma van het Vlaams-Blok:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...p;highlight=70 puntenprogramma*

Citaat:
25. HET HERINVOEREN VAN DE NATIONALITEIT DOOR AFSTAMMING

26. DE SINDS 1991 TOEGEKENDE NATIONALITEITSVERWERVINGEN HERZIEN

30. DE SINDS 1974 TOEGEKENDE NATURALISATIES EVALUEREN

32. HET SYSTEEM VAN FAMILIEHERENIGING AFSCHAFFEN EN DE NA 1974 AFGESLOTEN BILATERALE AKKOORDEN DIE DE FAMILIEHERENIGING AANMOEDIGEN OPHEFFEN
Oud 28 juni 2003, 09:58   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet. Natuurlijk zou het een goede zaak zijn terug te keren naar de aloude wetgeving op de nationaliteit door overerving. Maar, en dat is hier al even aan bod gekomen maar werd compleet genegeerd door "Piano" (zoals te verwachten was trouwens), bood de vroegere wet ook de mogelijkheid de nationaliteit door naturalisatie te verwerven. Alleen waren de criteria strenger en werd er niet zomaar met identiteitskaarten gegooid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 10:05   #34
thePiano

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet. Natuurlijk zou het een goede zaak zijn terug te keren naar de aloude wetgeving op de nationaliteit door overerving. Maar, en dat is hier al even aan bod gekomen maar werd compleet genegeerd door "Piano" (zoals te verwachten was trouwens), bood de vroegere wet ook de mogelijkheid de nationaliteit door naturalisatie te verwerven. Alleen waren de criteria strenger en werd er niet zomaar met identiteitskaarten gegooid.
Jeps, en wat waren die criteria ook al weer? Juist: de afstamming. En zo kunnen we nog heeeeeel lang rond de pot blijven draaien Jan
Oud 28 juni 2003, 10:11   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jeps, en wat waren die criteria ook al weer? Juist: de afstamming. En zo kunnen we nog heeeeeel lang rond de pot blijven draaien Jan
Hahahaha. Naturalisatie op basis van afstamming? Hallo, jongetje?

Moet ik u dan het verschil uitleggen tussen de nationaliteit verwerven door overerving (geboren worden uit ouders met de Belgische nationaliteit) en naturalisatie?

Vroeger kon men bijvoorbeel de Belgische nationaliteit verwerven door aanvraag na een huwelijk met een Belg. Een aanvraag was dus noodzakelijk en tevens werd nagegaan of u eigenlijk wel in aanmerking kwam (onbesproken verleden, taal, burgerzin).
Oud 28 juni 2003, 10:20   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hahahaha. Naturalisatie op basis van afstamming? Hallo, jongetje?

Moet ik u dan het verschil uitleggen tussen de nationaliteit verwerven door overerving (geboren worden uit ouders met de Belgische nationaliteit) en naturalisatie?

Vroeger kon men bijvoorbeel de Belgische nationaliteit verwerven door aanvraag na een huwelijk met een Belg. Een aanvraag was dus noodzakelijk en tevens werd nagegaan of u eigenlijk wel in aanmerking kwam (onbesproken verleden, taal, burgerzin).
De kwestie is dat het Vlaams Blok die aangetrouwde vreemdeling nooit als volwaardige Vlaming zal beschouwen.

Het VB gaat zelfs nog een ferme stap verder, door gezien het feit dat het de Belgische staat niet erkent en er de ontbinding van eist, dat zij gelijke welke naturalisatie die ooit werd voltrokken door het Koninkrijk België, in haar onafhankelijk Vlaanderen op gelijk welk ogenblik kan -en zal- herzien. Wat dat 'herzien' inhoud weten we ook wel.
Oud 28 juni 2003, 10:24   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kwestie is dat het Vlaams Blok die aangetrouwde vreemdeling nooit als volwaardige Vlaming zal beschouwen.
En dat spreek ik volledig en volkomen tegen: staatkundig zal de persoon als een volwaardige burger beschouwd worden en recht hebben op de daaruit vloeiende rechten en plichten.
Oud 28 juni 2003, 10:26   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB gaat zelfs nog een ferme stap verder, door gezien het feit dat het de Belgische staat niet erkent en er de ontbinding van eist, dat zij gelijke welke naturalisatie die ooit werd voltrokken door het Koninkrijk België, in haar onafhankelijk Vlaanderen op gelijk welk ogenblik kan -en zal- herzien. Wat dat 'herzien' inhoud weten we ook wel.
Eens te meer verdraait u de woorden (dat zijn we ondertussen wel gewoon - uw afwijking begint sterk op te vallen...): er staat niet "gelijk welke naturalisatie die ooit werd voltrokken". Er staat daar een datum op. Iedere staat heeft trouwens het recht de nationaliteit van haar burgers om gegronde redenen af te nemen en eerder genomen beslissingen grondig te evalueren.
Oud 28 juni 2003, 10:39   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even trouwens vermelden dat de wet in Georgië bijvoorbeeld ook nog steeds voorschrijft dat kinderen uit Georgische ouders de jure onmiddellijk de Georgische nationaliteit krijgen. Ook stippelt diezelfde wet voor dat een huwelijk met een Georgiër geen onmiddellijk verandering in de nationaliteit van de bruid met zich meebrengt (minimum drie jaar verblijf plus een aantal bijkomende voorwaarden). Daarenboven schrijft de wet voor dat naturalisatie pas mogelijk wordt bij personen die op zijn minst tien jaar permanent in het land verbleven, de taal op een aanvaardbaar niveau kennen, vertrouwd zijn met de instellingen, geschiedenis en cultuur van Georgië en daarenboven (jawel!!!) een baan hebben in Georgië. Wie in Georgië een aanvraag tot naturalisatie indient, na onderzoek in aanmerking blijkt te komen en de aanvraag uiteindelijk wordt goedgekeurd, moet bij de naturalisatieplechtigheid een eed van trouw aan Georgië zweren. In die eed staat zelfs uitdrukkelijk vermeld dat de nieuwe burger de Georgische taal zal erkennen als de taal van de staat alsook respect zal tonen voor de Georgische cultuur en nationale gebruiken.
Inderdaad, we kunnen in dat verband iets leren van Georgië!
Oud 28 juni 2003, 12:26   #40
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

:roll:[/quote]

Ik heb zelf gevraagd om mijn nationaliteit te veranderen, hier in Ierland. Het voorrecht om Ier te worden is evenwel beperkt tot hen die Ieren hebben onder hun voorouders, gehuwd zijn met iemand van Ierse nationaliteit, geboren zijn in Ierland. (vermenging dus van jus sanguinis en jus soli, zoals meestal het geval in de westerse landen)

Zij die niet voldoen aan deze voorwaarden, als ze: het grondgebied sedert minstens 5 jaar bewonen, geen voorwerp zijn van vervolgingen in eigen land (ik ben er aan met mijn proces van 15 jaar met het RIZIV), nog een aantal voorwaarden die echter niet gelden voor EU-onderhorigen.

Er kan aan toegevoegd worden dat het "jus soli" in vraag wordt gesteld , omdat...hoogzwangere vreemde vrouwen komen "en masse" vanuit Engeland bevallen in Ierse ziekenhuizen. Hierdoor wordt het kind automatisch "Ier", de ouders wordt per jaar een toelating gegeven om in Ierland te blijven en te zorgen voor hun kleine "Ier". Zoals gezegd wordt deze vorm van "jus soli" op de helling gezet, de Ierse regering is nu zo brutaal het recht te weigeren aan de ouders om in Ierland te blijven en voor hun kind te zorgen!!Denk nu eens na...was anders goed uitgeduimd vanwege legale en illegale immigranten in de britse eilanden...

Luke
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be