Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2005, 20:46   #21
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Doe mij niet lachen.
Neen, JIJ doet ONS lachen.

Citaat:
Het vlaamse volk op deze sub forum doet niets anders dan zelfbewust naar buiten treeden:
En terecht. Dit landje bestaat bij onze gratie en is opgebouwd met Vlaams geld.
Citaat:
wij zijn de grootsten,
Economisch zijn wij inderdaad zeer sterk. Of beter, waren we sterk. Wallonistan trekt ons namelijk mee de dieperik in. Doorknippen, dat touw. En geef het maar door aan Frankrijk.
Citaat:
wij betalen voor deze alles,
Wij betalen ook alles. Wij betalen JULLIE werklozen. Wij betalen JULLIE medische verspilzucht, wij betalen JULLIE enorme staatsapparaat, wij betalen JULLIE F1-race, wij betalen JULLIE voetbalstadions, wij betalen JULLIE megalomaan en compleet nutteloos project (Hellend vlak), wij betalen JULLIE koningshuis, wij betalen JULLIE deel van de overheidsbedrijven (NMBS, 'leger',...) en jullie profiteren er op los en ja, jullie zijn parasieten. Jullie doen niks, jullie zijn niks, jullie kunnen niks zonder Vlaanderen. Jullie kunnen daar misschien goed mee leven, maar mijn portefuille niet en noch zijn jullie ondankbaar, eisen jullie meer en meer en denken jullie superieur te zijn aan de meerderheid van dit kloteland.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 20:52   #22
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Mij kan het niets schelen wat die Walen denken. Het enige wat me kan schelen is dat die PS-politici Vlaams geld gebruiken om die bodemloze putten aldaar op te vullen. Ik wil niet en zal nooit aanvaarden dat mij geld naar Wallonië gaat. Voor de rest wil ik met die mensen niets te maken hebben.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 20:56   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Stop aub met dat engels...
Laat hem doen. Zijn Engels is al even miserabel als zijn Nederlands en verder is het een rat die weet dat ze in de val zit.
Als hij zijn kost zo goed verdiende als hij laat uitschijnen hoefde hij niet eens al die vernederingen van de Vlamingen te slikken want dan schopte hij ze gewoon 'zijn' land uit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 12-07-2005 at 22:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Laat hem doen. Zijn Engels is al even miserabel als zijn Nederlands en verder is het een rat die weet dat ze in de val zit.
Als hij zijn kost zo goed verdiende als hij laat uitschijnen hoefde hij niet eens al die vernederingen van de Vlamingen te slikken want dan schopte hij ze gewoon 'zijn' land uit.[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 12-07-2005 at 21:58
Reason:

Citaat:
Laat hem doen. Zijn Engels is al even miserabel als zijn Nederlands en verder is het een een rat die weet dat ze in de val zit.
Als hij zijn kost zo goed verdiende als hij laat uitschijnen hoefde hij niet eens al die vernederingen van de Vlamingen te slikken want dan schopte hij ze gewoon 'zijn' land uit.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Laat hem doen. Zijn Engels is al even miserabel als zijn Nederlands en verder is een een rat die weet dat ze in de val zit. Als hij zijn kost zo goed verdiende als hij laat uitschijnen hoefde hij niet eens al die vernederingen van de Vlamingen te slikken want dan schopte hij ze gewoon 'zijn' land uit.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 juli 2005 om 21:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 20:56   #24
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen menneke, when I joined this charming forum I could 'lock in' in english. Furtermore agreed all your flamingantistischen collegues that english is THE world language and that english should be the second language in little Flanders, while French should fall back to the 3 place;
Free speech doesn't know languages, menneke.
Sans rancune...
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 20:56   #25
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Doe mij niet lachen. Het vlaamse volk op deze sub forum doet niets anders dan zelfbewust naar buiten treeden: wij zijn de grootsten, wij betalen voor deze alles, Walen - DiRupo of Ps splitsen dit en splitsen dat, en patati en patata.
Nu is er een menneke dit het niet mooie vindt en nu zijn weer al an't huilen.

"Bohohoho, why oh why after we were so good to them, bohoho"

En zeker heeft het Waalenland vele idiotische politicus....

Met mijn 31 jaar ben ik misschien een broekventje tov u. Daar kan ik niet over oordelen. Maar ik ben met vakantie en hoef mij dan ook zeker niet te verantwoorden voor mijn tijdverbruik (tenzij aan mijn gezin), zeker niet aan u.

Dat jij er niet mee inzit of wij hier in België een gezond politiek/economisch klimaat hebben of niet, mag anderen niet beletten dit wel aan te kaarten. Dit is een vrij forum. Ik had wel liever opbouwende kritiek gelezen ivm zulke topics dan de verhalen over louter splitsing of gracieuse ontkenning.

Politiekers moeten met visie het beleid uitstippelen en uitvoeren. Zij moeten hun meningen/plannen kenbaar maken. De democratie is niet gediend met achterkamertjes die in de Belgische politiek maar al te vaak gebruikt worden.

Nogmaals die transfers treffen heel België niet enkel Vlaanderen. Mochten alle politiekers over de taalgrenzen heen het hier over eens zijn dan zouden we niet in deze polarisatie zitten. Door ontkenning (Franstalig België) en misprijzen (Vlaanderen) komen we er niet. Maar alvorens we onszelf kunnen genezen moeten we erkennen dat we ziek zijn, net zoals bij een verslaafde. Franstalig België heeft nog steeds niet de juiste zelfreflectie toegepast. In een huwelijk met een alcoholist gaat de partner op de duur ook lopen. Alle liefde van de wereld ten spijt breekt de veer op een gegeven moment. Ik hoop dat wij dit niet hoeven mee te maken.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 21:02   #26
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Als u in Belgie een gezond politiek / economisch klimaat wilt hebben gelieve dan ook niet de uitspraken te verdraien. From te beginning...
Ik haat het vlaamse volk niet en ik ben trots op vlaanderen, maar trop is teveel.
Dat moeten jullie Flaminganten doch ook verstaan, niet?[edit]
[size=1]After edit by restons courtois on 12-07-2005 at 22:05
Reason:

Als u in Belgie een gezond politiek / economisch klimaat wilt hebben gelieve dan ook niet de uitspraken te verdraien. From te beginning...
Ik haat het vlaamse volk niet en ik ben trots op vlaanderen, maar trop is teveel.
Dat moeten jullie Flaminganten doch ook verstaan, niet?[/size]

[size=1]After edit by restons courtois on 12-07-2005 at 22:03
Reason:

Dat moet jullie Flaminganten doch ook verstaan, niet?[/size]

Ik haat het vlaamse volk niet en ik ben trots op vlaanderen, maar teveel is teveel.
Dat moet u Flaminganten doch ook verstaan, niet?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door restons courtois : 12 juli 2005 om 21:05.
Oud 12 juli 2005, 21:05   #27
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen menneke, when I joined this charming forum I could 'lock in' in english. Furtermore agreed all your flamingantistischen collegues that english is THE world language and that english should be the second language in little Flanders, while French should fall back to the 3 place;
Sans rancune...
Prima. Je bent goed op weg om ook een gehate parasiet van het forum te worden, in perfecte Reih und Glied neffes al je BUUB-bendelenden. Ik moet zeggen dat ik de manier en vooral de snelheid bewonder waarmee jouw soort agitators zichzelf onpopulair maken, vooral wanneer ze gebroken Engels gaan gebruiken om hun, as a last resort, hautain op te stellen tegen al die sale Flamins. Maar ondertussen zitten jullie wel te bedelen om het geld van die sale Flamins. U zegt dat "free speech" geen taal kent, maar Waals geld heeft precies wel een taal en een gezicht, nietwaar? [edit]
[size=1]After edit by Stubaf. on 12-07-2005 at 22:06
Reason:

Citaat:
Sans rancune...
Prima. Je bent goed op weg om ook een gehate parasiet van het forum te worden, in perfecte Reih und Glied neffes al je BUUB-bendelenden. Ik moet zeggen dat ik de manier en vooral de snelheid bewonder waarmee jouw soort agitators zichzelf onpopulair maken, vooral wanneer ze gebroken Engels gaan gebruiken om hun, as a last resort, hautain op te stellen tegen al die sale Flamins. Maar ondertussen zitten jullie wel te bedelen om het geld van die sale Flamins. U zegt dat "free speech" geen taal kent, maar Waals geld heeft precies wel een taal en een gezicht, nietwaar? [/size]

Citaat:
Sans rancune...
Prima. Je bent goed op weg om ook een gehate parasiet van het forum te worden, in perfecte Reih und Glied neffes al je BUUB-bendelenden. Ik moet zeggen dat ik de manier en vooral de snelheid bewonder waarmee jouw soort agitators zichzelf onpopulair maken, vooral wanneer ze gebroken Engels gaan gebruiken om hun, as a last resort, hautain op te stellen tegen al die sale Flamins. Maar ondertussen zitten jullie wel te bedelen om het geld van die sale Flamins. U zegt dat "free speech" geen taal kent, maar Waals heeft precies wel een taal en een gezicht, nietwaar? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Stubaf. : 12 juli 2005 om 21:06.
Oud 12 juli 2005, 21:06   #28
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet jullie Flaminganten doch ook verstaan, niet?
Wie kan de berichten van "restons chomeurs" vertalen naar het nederlands?
Oud 12 juli 2005, 21:09   #29
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Pffff. Good night Flanders.
Oud 12 juli 2005, 21:11   #30
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ach, je gelooft toch zelf niet dat het land op de Flippe zit te wachten?

Met alle respact Ferre, maar het probleem zit elders. Het geld is namelijk op, er moet alle moeite van de wereld gedaan worden om de laatste beetjes bijeen geschraapt te krijgen en er zijn geen nieuwe 'ezeltjes strek jullie' in het zicht.
Maar er is meer en dat illustreer ik met een voorbeeld.

Je bent ongevraagd in een verstandshuwelijk gedwongen door een stel schoonouders die enkel aan het geluk van zichzelf dachten. Je vrouw gooit niet alleen het geld door ramen en deuren, ze weigert ook maar iets voor jou te doen zonder dat je er extra voor in je zak tast, en als toemaatje geeft ze je om de haverklap langs voor en achter een stamp onder je ballen. Je schoonouders (lees de bub) amuseren zich rot bij al die vernederingen en laten dat blijken ook.
Maar dan komt de dag dat je HOOGDRINGEND moet inversteren in je eigen bedrijf omdat je anders niet eens je dure vrouw kan blijven onderhouden. Onbegrip alom want d�*t kan niet. Klop dus nog meer op je kin en slik de verwijten van vuile egoist en meer van dat fraais door.
Zij maakte het wel zo bont dat de hele wereld ondertussen gelooft dat jij een klootzak bent.
Hoelang blijf jij bij zo'n vrouw?
Knuppel, ik meen dat we hierover tochwel op dezelfde golflengte zitten. Zolang dat koningshuis er is, zijn de Franstaligen veel te sterk.
In Vlaanderen zullen gaandeweg meer republikeinse stemmen opgaan analoog met sparatistische stemmen onder meer owv GELD.
Om uiteindelijk zijn vel te redden zal het koningshuis (of lees zijn tentakels) het roer een beetje omgooien en iets inschikkelijker zijn voor de Vlamingen. Deze kentering, louter billijk voor Vlaanderen en niets meer, zal Franstalig België nooit kunnen accepteren. Dan hebben we het punt "of no return" bereikt. Implosie van de staat België.

Ik weet het dat dit veel speculatie is en louter een persoonlijke mening. Daarom zou het koningshuis zo rap mogelijk moeten verdwijnen, maar dan op een ordentelijke manier ...

ivm prins Filip: Ja, ik denk dat niemand op dit prijsbeest zit te wachten, zelfs de Franstaligen niet.

PS:
-als ik over de Franstaligen spreek bedoel ik natuurlijk de meerderhied van de Franstalige politiekers. Veralgemenen gebeurt te rap, ook door mij!
-zie net dat ik een soortgelijke symboliek heb gebruikt over een huwelijk naar Restons Curtois als jij hierboven hebt gedaan [edit]
[size=1]After edit by Ferre on 12-07-2005 at 22:17
Reason:

Citaat:

Met alle respact Ferre, maar het probleem zit elders. Het geld is namelijk op, er moet alle moeite van de wereld gedaan worden om de laatste beetjes bijeen geschraapt te krijgen en er zijn geen nieuwe 'ezeltjes strek jullie' in het zicht.

Je bent ongevraagd in een verstandshuwelijk gedwongen door een stel schoonouders die enkel aan het geluk van zichzelf dachten. Je vrouw gooit niet alleen het geld door ramen en deuren, ze weigert ook maar iets voor jou te doen zonder dat je er extra voor in je zak tast, en als toemaatje geeft ze je om de haverklap langs voor en achter een stamp onder je ballen. Je schoonouders (lees de bub) amuseren zich rot bij al die vernederingen en laten dat blijken ook.
Maar dan komt de dag dat je HOOGDRINGEND moet inversteren in je eigen bedrijf omdat je anders niet eens je dure vrouw kan blijven onderhouden. Onbegrip alom want d�*t kan niet. Klop dus nog meer op je kin en slik de verwijten van vuile egoist en meer van dat fraais door.
Zij maakte het wel zo bont dat de hele wereld ondertussen gelooft dat jij een klootzak bent.
Knuppel, ik meen dat we hierover tochwel op dezelfde golflengte zitten. Zolang dat koningshuis er is, zijn de Franstaligen veel te sterk.
In Vlaanderen zullen gaandeweg meer republikeinse stemmen opgaan analoog met sparatistische stemmen onder meer owv GELD.
Om uiteindelijk zijn vel te redden zal het koningshuis (of lees zijn tentakels) het roer een beetje omgooien en iets inschikkelijker zijn voor de Vlamingen. Deze kentering, louter billijk voor Vlaanderen en niets meer, zal Franstalig België nooit kunnen accepteren. Dan hebben we het punt "of no return" bereikt. Implosie van de staat België.

Ik weet het dat dit veel speculatie is en louter een persoonlijke mening. Daarom zou het koningshuis zo rap mogelijk moeten verdwijnen, maar dan op een ordentelijke manier ...

ivm prins Filip: Ja, ik denk dat niemand op dit prijsbeest zit te wachten, zelfs de Franstaligen niet.

PS:
-als ik over de Franstaligen spreek bedoel ik natuurlijk de meerderhied van de Franstalige politiekers. Veralgemenen gebeurt te rap, ook door mij!
-zie net dat ik een soortgelijke symboliek heb gebruikt over een huwelijk naar Restons Curtois als jij hierboven hebt gedaan [/size]

Citaat:

PS: als ik over de Franstaligen spreek bedoel ik natuurlijk de meerderhied van de Franstalige politiekers. Veralgemenen gebeurt te rap, ook door mij![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ferre : 12 juli 2005 om 21:17.
Oud 12 juli 2005, 21:25   #31
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

bah, de Vlamingen zijn niet "gevaarlijk", maar de pers toont altijd in Wallonië de racisten van de VB.. aggressiviteit tijdens elke betoging, geen respekt voor de franstaligen overal in België.. waar of niet, de mensen horen en zien altijd de zelfde dingen..(nog vandaag in Moeskroen..)

en Vlaanderen heeft ook een heel slechte imago in de andere streken en landen van Europa, vooral wegens VB. wie kan positief zijn met een streek waar de extreem-rechts 1/4 van de inwoners betekent?[edit]
[size=1]After edit by djaap on 12-07-2005 at 22:28
Reason:

bah, de Vlamingen zijn niet "gevaarlijk", maar de pers toont altijd in Wallonië de racisten van de VB.. aggressiviteit tijdens elke betoging, geen respekt voor de franstaligen overal in België.. waar of niet, de mensen horen en zien altijd de zelfde dingen..(nog vandaag in Moeskroen..)

en Vlaanderen heeft ook een heel slechte imago in de andere streken en landen van Europa, vooral wegens VB. wie kan positief zijn met een streek waar de extreem-rechts 1/4 van de inwoners betekent?[/size]

bah, de Vlamingen zijn niet "gevaarlijk", maar de pers toont altijd in Wallonië de racisten van de VB.. aggressiviteit tijdens elke betoging, geen respekt voor de franstaligen overal in België.. waar of niet, de mensen horen en zien altijd de zelfde dingen

en Vlaanderen heeft ook een heel slechte imago in de andere streken en landen van Europa, vooral wegens VB. wie kan positief zijn met een streek waar de extreem-rechts 1/4 van de inwoners betekent?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door djaap : 12 juli 2005 om 21:28.
djaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 21:30   #32
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Tja ich probiere trotzdem freundlich gegenüber den 10 000 Flamen und Holländern zu sein die momentan meine Gegend besuchen (und unsicher machen). Es sind ja sicher nicht alle so'ne Idioten wie Stubaf. Bin sowieso schon ein Parasit, tut sich ja sowieso nichts ändern.

Diese Agressivität die hier vorherscht ist schon besorgniserregend, Blutthunde wie Knuppel und Stubaf. Haben die den nichts aus dieser Katastrophe gelernt?
Anyway, was solls, die Flamen denken Sie wären die grössten aber wer hoch steigen will fällt meistens auf die Fresse. Und das wird wehtun.

Tja, auf Wiedersehen liebe Forum politiks junkies,
your sincerly ex forum Parasit
Oud 12 juli 2005, 21:31   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre

PS:
-zie net dat ik een soortgelijke symboliek heb gebruikt over een huwelijk naar Restons Curtois als jij hierboven hebt gedaan
Je bedoelt dat de Belgische adel eieren voor haar geld zal kiezen zogauw ze niet anders meer kan en zoveel mogelijk meubels gaat proberen te redden, maar dat de Franstalige politici dit niet zullen pikken?

Wat dat laatste betreft geef ik je 10/10. Die zullen tot de laatste belgische snik 'non' blijven zeggen.

Met alle gevolgen van dien.

Als je toegeeft dat 'het roer een beetje omgooien' al voldoende is om op verschrikkelijke weerstand te botsen dan weet ook jij wel hoe laat het ondertussen door datzelfde gedrag geworden is: kwart over twaalf.
Oud 12 juli 2005, 21:35   #34
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat moeten jullie Flaminganten doch ook verstaan, niet?
Ik heb niet moedwillig de opiniepeiling van lesoir verdraaid. Ik heb dit gewoon zo geïnterpreteerd en sta er nog steeds achter. Mijn Frans taalgevoel daarentegen is ver van "impecable". Dus wil ik mij excuseren indien dit een echte verdraaiing van de feiten is.

Ik ben geen Flamingant, dit terzijde. Maar je zult de gewoontes van een internet forum ook wel kennen. Daarom dat ik ook geen oeverloze discussies heb gevoerd op dit forum met andere users. Iedereen waaronder mezelf roept maar iets. Eigenlijk is het niet zo relevant want zijn het juist deze mensen met een zeer uitgesproken mening of een "heilige" missie die op deze politieke forums posten. Wat ik wel revelant vind is om toch even stil te staan bij politieke/economsiche beslissingen/actualiteit/nieuwsberichten en deze eventjes aankaarten.
We zouden bij deze zaken al dan niet verwonderd/opgetogen/teleurgesteld/gechockeerd/ .... moeten zijn. Niet bij wat den ene of andere hier op een forum verteld. We moeten bij de essentie van de zaak blijven. (BUB daarentegen is een officiële partij met "afgevaardigden" hier op het forum. Van hen zou eigenlijk dit triviale internet forum gedrag NIET aanvaard mogen worden.)

Ik houd van België maar er is een Vlaanderen en een Wallonië. Als nu deze laatste even zelfbewust was als Vlaanderen moest niet meer iedere Vlaming als Flamingant worden afgeschilderd om het heilige huisje van België te redden. België zou er daarentegen wel bij varen! Twee partners binnen één huwelijk![edit]
[size=1]After edit by Ferre on 12-07-2005 at 22:55
Reason:

Citaat:
Ik heb niet moedwillig de opiniepeiling van lesoir verdraaid. Ik heb dit gewoon zo geïnterpreteerd en sta er nog steeds achter. Mijn Frans taalgevoel daarentegen is ver van "impecable". Dus wil ik mij excuseren indien dit een echte verdraaiing van de feiten is.

Ik ben geen Flamingant, dit terzijde. Maar je zult de gewoontes van een internet forum ook wel kennen. Daarom dat ik ook geen oeverloze discussies heb gevoerd op dit forum met andere users. Iedereen waaronder mezelf roept maar iets. Eigenlijk is het niet zo relevant want zijn het juist deze mensen met een zeer uitgesproken mening of een "heilige" missie die op deze politieke forums posten. Wat ik wel revelant vind is om toch even stil te staan bij politieke/economsiche beslissingen/actualiteit/nieuwsberichten en deze eventjes aankaarten.
We zouden bij deze zaken al dan niet verwonderd/opgetogen/teleurgesteld/gechockeerd/ .... moeten zijn. Niet bij wat den ene of andere hier op een forum verteld. We moeten bij de essentie van de zaak blijven. (BUB daarentegen is een officiële partij met "afgevaardigden" hier op het forum. Van hen zou eigenlijk dit triviale internet forum gedrag NIET aanvaard mogen worden.)

Ik houd van België maar er is een Vlaanderen en een Wallonië. Als nu deze laatste even zelfbewust was als Vlaanderen moest niet meer iedere Vlaming als Flamingant worden afgeschilderd om het heilige huisje van België te redden. België zou er daarentegen wel bij varen! Twee partners binnen één huwelijk![/size]

Citaat:

Ik ben geen Flamingant, dit terzijde. Maar je zult de gewoontes van een internet forum ook wel kennen. Daarom dat ik ook geen oeverloze discussies heb gevoerd op dit forum met andere users. Iedereen waaronder mezelf roept maar iets. Eigenlijk is het niet zo relevant want zijn het juist deze mensen met een zeer uitgesproken mening of een "heilige" missie die op deze politieke forums posten. Wat ik wel revelant vindt is om toch even stil te staan bij politieke/economsiche beslissingen/actualiteit/nieuwsberichten en deze eventjes aankaarten.
We zouden bij deze zaken al dan niet verwonderd/opgetogen/teleurgesteld/gechockeerd/ .... moeten zijn. Niet bij wat den ene of andere hier op een forum verteld. We moeten bij de essentie van de zaak blijven. (BUB daarentegen is een officiële partij met "afgevaardigden" hier op het forum. Van hen zou eigenlijk niet dit triviale internet forum gedrag aanvaard mogen worden.)

Ik houd van België maar er is een Vlaanderen en een Wallonië. Als nu deze laatste even zelfbewust was als Vlaanderen moest niet meer iedere Vlaming als Flamingant worden afgeschilderd om het heilige huisje van België te redden. België zou er daarentegen wel bij varen! Twee partners binnen één huwelijk![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ferre : 12 juli 2005 om 21:55.
Oud 12 juli 2005, 21:36   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier toch nog even op terugkomen, Ferre.

Citaat:
Zolang dat koningshuis er is, zijn de Franstaligen veel te sterk.
Waarom is dat zo?
Toch niet omdat het koningshuis ALTIJD al de Franstalige kaart heeft getrokken?
Oud 12 juli 2005, 21:40   #36
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sans rancune...
Die gast doet mij denken aan onze gefrustreerde Aynerand. Leuk hé !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 21:44   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie weet?
Die deed ook steevast alsof hij bijzonder goed bij kas was.
En provoceren was ook al zijn (enige) specialiteit.
Oud 12 juli 2005, 21:53   #38
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap

en Vlaanderen heeft ook een heel slechte imago in de andere streken en landen van Europa, vooral wegens VB. wie kan positief zijn met een streek waar de extreem-rechts 1/4 van de inwoners betekent?
Djaap schreef: "Vooral wegens VB" ik denk ENKEL wegens het cordon en het Vlaams belang. Voor de rest heeft Vlaanderen geen slechte reputatie indien het al gekend is. Maar wie draagt het beeld van een racistisch Vlaanderen naar buiten? Zeker de Franstalige pers 2 keer zo hard als de Nederlandstalige pers.

Ik blijf erbij dat FDF minstens zo racistisch is als Vlaams Belang. Maar FDF specialiseert zichzelf in het tolereren van iedereen behalve één doelgroep en dat is de Vlaming. Dit is zeer gerichte racisme (wat in mijn ogen veel gevaarlijker is). Het Vlaams Belang grossiert in 101 racismes. Die schieten op alles dat hen vreemd is, beetje hulpeloos. Daarom dat ik er zeker van ben dat zonder cordon zij niet meer hetzelfde succes zullen halen. Dan zullen ze tochwel keuzes moeten maken en compromissen moeten sluiten. Verwatering van hun core programma met andere woorden en opbouwen van andere thema's.

Het FDF zit in een regering en dat kan zomaar eventjes, is kartel partner binnen MR. Ik snap niet dat de Vlaamse partijen dit ook maar enigzins pikken, terwijl ze een cordon aanleggen rond hun eigen extremisten.
Oud 12 juli 2005, 21:59   #39
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, nietwaar?
Als die vlamingen willen dat den "Belziek" barst doe het maar. Heb ik geen probleem mee. Heb u centen niet nodig.
Oh, en ja, spreeken over de feestdag (met all de declaraties van jullie groote leiders) is wat anderes dan spreken over "het vlaamse volk".
U en de uwen hebben het meer voor de nationale feestdag van een buitenlandse mogendheid, nietwaar.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 22:06   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre
Djaap schreef: "Vooral wegens VB" ik denk ENKEL wegens het cordon en het Vlaams belang. Voor de rest heeft Vlaanderen geen slechte reputatie indien het al gekend is. Maar wie draagt het beeld van een racistisch Vlaanderen naar buiten? Zeker de Franstalige pers 2 keer zo hard als de Nederlandstalige pers.

Ik blijf erbij dat FDF minstens zo racistisch is als Vlaams Belang. Maar FDF specialiseert zichzelf in het tolereren van iedereen behalve één doelgroep en dat is de Vlaming. Dit is zeer gerichte racisme (wat in mijn ogen veel gevaarlijker is). Het Vlaams Belang grossiert in 101 racismes. Die schieten op alles dat hen vreemd is, beetje hulpeloos. Daarom dat ik er zeker van ben dat zonder cordon zij niet meer hetzelfde succes zullen halen. Dan zullen ze tochwel keuzes moeten maken en compromissen moeten sluiten. Verwatering van hun core programma met andere woorden en opbouwen van andere thema's.

Het FDF zit in een regering en dat kan zomaar eventjes, is kartel partner binnen MR. Ik snap niet dat de Vlaamse partijen dit ook maar enigzins pikken, terwijl ze een cordon aanleggen rond hun eigen extremisten.

Ik kan maar één antwoord bedenken op dat laatste: De Vlamingen hebben nooit de toelating gekregen om zich assertief op te stellen in dit land. Als ze het desondanks, na 175 jaar, toch een beetje onder de knie beginnen te krijgen wordt ze met alle macht en middelen en gemeenheid een schuldgevoel aangepraat.
Waarna ze opnieuw in hun oude, vertrouwde schulp kruipen van onderdog en de Franstaligen, zich gesteund wetend door de Taaie en zijn voltallige famille, hun zoveelste slag thuishalen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be