Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2005, 15:57   #21
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
een tolerante, vreedzame godsdienst heeft daar geen problemen mee, toch?
Religie moet kunnen en blijven Mitgard.Het zijn deze teksten die de mens terugbrengt naar de realiteit van het leven.Je mag niet alle religie's over dezelfde kam scheren.Op het moment heeft de wereld temaken met geflipte mensen die de koran wel zeer letterlijk interpreteren,laten we daarom de Islam zeer kritisch bekijken.Het is deze religie die er voor zorgt dat de mensen niet meer met een gerust hart op verlof kunnen.

Laat de oudje's die iedere dag de kerk bezoeken dit recht behouden.Wat hebben we eraan om onze ouders-grootouders iets af te nemen waar ze helemaal geen schuld aan hebben?Het is trouwens een religie van vreemde bodem die voor problemen zorgt.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 16:06   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Religie moet kunnen en blijven Mitgard.Het zijn deze teksten die de mens terugbrengt naar de realiteit van het leven.Je mag niet alle religie's over dezelfde kam scheren.Op het moment heeft de wereld temaken met geflipte mensen die de koran wel zeer letterlijk interpreteren,laten we daarom de Islam zeer kritisch bekijken.Het is deze religie die er voor zorgt dat de mensen niet meer met een gerust hart op verlof kunnen.

Laat de oudje's die iedere dag de kerk bezoeken dit recht behouden.Wat hebben we eraan om onze ouders-grootouders iets af te nemen waar ze helemaal geen schuld aan hebben?Het is trouwens een religie van vreemde bodem die voor problemen zorgt.
ik neem niemand iets af, grellig.

iedereen mag naar de kerk of moskee gaan.

maar ik mag zeggen dat ik religie bullshit vind.

etcetera.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 16:08   #23
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik neem niemand iets af, grellig.

iedereen mag naar de kerk of moskee gaan.

maar ik mag zeggen dat ik religie bullshit vind.

etcetera.
Dat mag zeker.Een kritische noot is er ook één.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 16:36   #24
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Dus je keurt de walgelijke en criminele actie in Sint-Truiden sterk af?
Walgelijk of crimineel is het zeker niet, maar ik kan best wel begrijpen dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen.

Zoals ik al zei, voor mij mag het, maar ik vind het nogal puberaal. En ook niet bijzonder origineel. Maar dat is slechts een oordeel van een niet-kunstkenner.

De kunstenaars zelf vinden zichzelf alleszins wel de max:

Citaat:
Thomas Odeurs provoceert met een wc-verfrisser in een wijwatervat.

,,De geur is adembenemend en doet de bezoeker opkijken. Dit is een dikke, vette schreeuw om de mensen wakker te schudden. Ik voel me goed als ik vrij en mezelf kan zijn'', zegt de jonge kunstenaar.
Zou je hem geen 5 frank geven?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Flippend Rund on 30-07-2005 at 17:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Walgelijk of crimineel is het zeker niet, maar ik kan best wel begrijpen dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen.

Zoals ik al zei, voor mij mag het, maar ik vind het nogal puberaal. En ook niet bijzonder origineel. Maar dat is slechts een oordeel van een niet-kunstkenner.

Citaat:

,,De geur is adembenemend en doet de bezoeker opkijken. Dit is een dikke, vette schreeuw om de mensen wakker te schudden. Ik voel me goed als ik vrij en mezelf kan zijn'', zegt de jonge kunstenaar.
Zou je hem geen 5 frank geven?[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Flippend Rund on 30-07-2005 at 17:37
Reason:

Citaat:

Citaat:

Zou je hem geen 5 frank geven?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 juli 2005 om 16:37.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 17:13   #25
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eerder mezelf een korst brood cadeau doen met die vijf frank.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 17:16   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Trouwens, die kunstenares van dat falluskruis, dat is de zus van een vriendin van mij. 8)
Nu zit dat meisje zonder!
Oud 30 juli 2005, 17:17   #27
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Meisjes hebben toch geen fallus?

???

Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 19:49   #28
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Puberaal... Typeert dit niet het gros van de kritieken? Buiten proportie, vaak even irrationeel als het irrationele dat ze op de korrel willen nemen; scheldpartijen zonder meer. Zijn we het puberale stadium nog altijd niet ontgroeid dat we de religie nodig hebben om ons tegen af te zetten omdat we er nauwelijks in slagen een alternatief voor te stellen? Aanstoot geven is blijkbaar voor nogal wat kunstenaars zowat het enige wat ze met hun "kunst" willen bereiken. Het komt mij allemaal nogal triestig over...

En zit de islam dan nog in de fase van de blinde en onvoorwaardelijke adoratie? Met alle intolerantie vandien? Zo iets in de zin van "wie kritiek geeft op m'n pa en/of ma kan een toek op z'n bakkes krijgen"?

Misschien zullen we in een verdere fase in staat zijn wat meer afstand te nemen en toch heel af en toe nog eens tot de vaststelling komen dat die ouwelui het niet altijd bij het verkeerde eind hadden. Hoewel we dat als pubers niet wilden/konden zien...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be