Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2005, 13:18   #21
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Wel gm10, kan je mijn post weerleggen of niet?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 13:27   #22
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Vraag u beter eens af waarom de Vlaming en niet de Franstalige Brusselaar in het BHG aan de bak komt: Vlamingen daar kunnen Nederlands én Frans spreken, met meestal ook nog Engels en zelfs Duits erbij (om nog te zwijgen van het eventuele Spaans of Italiaans). Daarenboven beschouwen onze francofiele vriendjes Brussel als hun territorium waardoor weinig Vlamingen geneigd zijn echt in Brussel te komen wonen...
wie heeft brussel tot hoofdstad van haar gewest uitgeroepen? ga er dan ook wonen, he, anders ben je een lafaard

Citaat:
Niets kwetst meer dan de waarheid, maar we komen toch altijd weer uiteindelijk bij de Franstaligen uit.
ik kom meestal bij hypocrisie uit
de vlamingen die beweren dat brussel aan hen behoort maar ze weigeren ook maar iets te ondernemen om dit hard te maken (en dit gebrek aan initiatief wordt dan natuurlijk een rondje slachtoffertje spelen, foei die franstaligen)
Oud 4 augustus 2005, 13:30   #23
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz
Allez, een beetje zoals wat Brussel met de luchthaven doet?
laat ons wel wezen
geen enkele, ik herhaal, geen enkele, Europese stad krijgt nachtvluchten over zijn hoofd
ik woon vlakbij heathrow en tussen middernacht en 6am passeert geen enkel, ik herhaal GEEN ENKEL, vliegtuig boven mijn hoofd

enkel vlaanderen denkt dat dit wel moet kunnen
jammer genoeg (voor VL) is brussel niet vlaams
maar goed, als jullie dit zo'n goed idee vinden, laat ze dan opstijgen 's nachts he, maar ambeteer een ander er niet mee
Oud 4 augustus 2005, 13:39   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
wie heeft brussel tot hoofdstad van haar gewest uitgeroepen? ga er dan ook wonen, he, anders ben je een lafaard

ik kom meestal bij hypocrisie uit
de vlamingen die beweren dat brussel aan hen behoort maar ze weigeren ook maar iets te ondernemen om dit hard te maken (en dit gebrek aan initiatief wordt dan natuurlijk een rondje slachtoffertje spelen, foei die franstaligen)
Ik woon niet in Brussel, gm 10, in Oost-Vlaanderen zelfs. Maar binnenkort begin ik wel iets waardoor ik de Vlamingen in Brussel een hart onder de riem ga steken.
(Voor je me voor lafaard verwijt: ik ben nog student en heb nog niet de middelen om zelfstandig te kunnen leven, dus woon ik nog thuis aan waar Schelde en Durme samenvloeien.
Oud 4 augustus 2005, 13:40   #25
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
laat ons wel wezen
geen enkele, ik herhaal, geen enkele, Europese stad krijgt nachtvluchten over zijn hoofd
ik woon vlakbij heathrow en tussen middernacht en 6am passeert geen enkel, ik herhaal GEEN ENKEL, vliegtuig boven mijn hoofd

enkel vlaanderen denkt dat dit wel moet kunnen
jammer genoeg (voor VL) is brussel niet vlaams
maar goed, als jullie dit zo'n goed idee vinden, laat ze dan opstijgen 's nachts he, maar ambeteer een ander er niet mee
Londen heeft voor dit probleem dan ook meerdere luchthavens als ik mij niet vergis.
Oud 4 augustus 2005, 13:44   #26
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon niet in Brussel, gm 10, in Oost-Vlaanderen zelfs. Maar binnenkort begin ik wel iets waardoor ik de Vlamingen in Brussel een hart onder de riem ga steken.
(Voor je me voor lafaard verwijt: ik ben nog student en heb nog niet de middelen om zelfstandig te kunnen leven, dus woon ik nog thuis aan waar Schelde en Durme samenvloeien.
Dan raad ik je aan om in Brussel te gaan leven eens het kan. Laat je niet misleiden door al de zaken die je leest. Het leven is er nog altijd erg aangenaam en opwindender dan Vlaanderen (met alle respect voor het leuke Gent), en van taal-perikelen merk je zo goed als niks. Als je een "wit brood" vraagt, is de keuze tussen doen alsof men je niet verstaat of die 1 euro snel gemaakt.
Oud 4 augustus 2005, 13:44   #27
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Londen heeft voor dit probleem dan ook meerdere luchthavens als ik mij niet vergis.
Londen wordt niet overvlogen 's nachts, van gelijk welke richting. Ik daag je uit om een Europese hoofdstad te noemen die een significant aantal nachtvluchten verdraagt.
Oud 4 augustus 2005, 16:15   #28
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Tuurlijk niet, dat wordt zo geregeld dankzij die andere.
Oud 4 augustus 2005, 16:23   #29
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
en van taal-perikelen merk je zo goed als niks.
Het spijt mij, maar dit is gewoon niet waar.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 16:34   #30
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

De laatste keer dat ik in Brussel was, bezocht ik een tentoonstelling...man man man begint er zo opeens een bekakt vrouwmens tegen mij int koeterwaals zo druk te doen voor weet ik veel wat. Ik vroeg in het Nederlands wat er scheelde en toen begon ze nog drukker te doen. Een andere toeschouwer kon mij uitleggen dat ze mij zag voor iemand die een half uur voor mijn passage een werk had aangeraakt en het daarna op een lopen zette. Een detail: ik heb geen zwart haar... .
Het beste moet nog komen: het raakt uitgelegd en dan vraagt ze: 'Flamend, vous ne comprenez pas français?!' en ik zei 'Un peu' en ze stapt weg mompelt dan nog iets als '...sale flamends... .
Tja, als we in Brussel zijn, praat ik gewoon Nederlands en weiger ik Frans te praten, behalve als het echt niet anders kan.
Oud 4 augustus 2005, 16:42   #31
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Het spijt mij, maar dit is gewoon niet waar.
in 6 jaar heb ik 1 persoon gevonden die moeilijk deed - 1

hoe vaak kom jij in brussel?
Oud 4 augustus 2005, 16:48   #32
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat ik in Brussel was, bezocht ik een tentoonstelling...man man man begint er zo opeens een bekakt vrouwmens tegen mij int koeterwaals zo druk te doen voor weet ik veel wat. Ik vroeg in het Nederlands wat er scheelde en toen begon ze nog drukker te doen. Een andere toeschouwer kon mij uitleggen dat ze mij zag voor iemand die een half uur voor mijn passage een werk had aangeraakt en het daarna op een lopen zette. Een detail: ik heb geen zwart haar... .
Het beste moet nog komen: het raakt uitgelegd en dan vraagt ze: 'Flamend, vous ne comprenez pas français?!' en ik zei 'Un peu' en ze stapt weg mompelt dan nog iets als '...sale flamends... .
Tja, als we in Brussel zijn, praat ik gewoon Nederlands en weiger ik Frans te praten, behalve als het echt niet anders kan.
LOL

wat een bitch
maar dat je Vlaams was, was wellicht maar een bijkomstigheid, denk je niet?
Oud 4 augustus 2005, 17:05   #33
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL

wat een bitch
maar dat je Vlaams was, was wellicht maar een bijkomstigheid, denk je niet?
Waarom mompelde ze dan iets met daarin 'sale flamend'? Gelukkig had ik de elementaire beleefdheid om daarop niet te reageren. Anders zou ik mss als herrieschopper bestempeld worden, want de dame was iemand van het personeel.
Oud 4 augustus 2005, 17:07   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wel opvallend: de vele Italianen in Brussel spreken wel goed Nederlands als Frans. Een pluim voor deze personen, want ondanks alle communautaire twisten vind ik ook dat je een taal als het Frans, net zoals het Engels en zelfs Duits of Spaans of Italiaans...machtig moet kunnen zijn.
Oud 4 augustus 2005, 17:59   #35
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Elke dag. En ik kan u verzekeren dat ik elke dag (ik bedoel dit letterlijk) mensen tegenkom die problemen hebben ondervonden op taalvlak. Ik wou dat het anders was, maar het is nu éénmaal zo.
Overigens ken ik de Brusselse overheidsdiensten erg goed. Het aantal mensen dat geen woord Nederlands verstaat is schrikbarend groot. Dat zijn de feiten.
Oud 4 augustus 2005, 18:14   #36
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Voor zover ik weet, is de 'chain-gang' alleen terug ingevoerd in Louisiana. De gevangenen zijn wel degelijk aan mekaar geketend tijdens het werk. Bij ons in Texas zie je de gevangenen wel geregeld langs de baan in hun gestreept pakske het gras afrijden enz., maar geketend zijn ze niet. Voor de rest denk ik niet dat er veel verschil is tussen het gevangenisleven in het Noorden, zuiden of westen...'t is er overal keiharde hell on earth. 'k spreek nu wel over de 'maximum security prisons'. je hebt ook low en medium security, naargelang de misdaad.

En wa goat de Cercle doen van de joare, bad wolf??8)
Tja, in Texas worden de ergsten gefried.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 04-08-2005 at 19:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Voor zover ik weet, is de 'chain-gang' alleen terug ingevoerd in Louisiana. De gevangenen zijn wel degelijk aan mekaar geketend tijdens het werk. Bij ons in Texas zie je de gevangenen wel geregeld langs de baan in hun gestreept pakske het gras afrijden enz., maar geketend zijn ze niet. Voor de rest denk ik niet dat er veel verschil is tussen het gevangenisleven in het Noorden, zuiden of westen...'t is er overal keiharde hell on earth. 'k spreek nu wel over de 'maximum security prisons'. je hebt ook low en medium security, naargelang de misdaad.

[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 04-08-2005 at 19:14
Reason:

Citaat:

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Tja, in Texas worden de ergste gefried.

[/size]
[/edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 4 augustus 2005 om 18:15.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 18:25   #37
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Ik zou in het Engels beginnen als het echt niet anders kan.
gorik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 19:16   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Elke dag. En ik kan u verzekeren dat ik elke dag (ik bedoel dit letterlijk) mensen tegenkom die problemen hebben ondervonden op taalvlak. Ik wou dat het anders was, maar het is nu éénmaal zo.
Overigens ken ik de Brusselse overheidsdiensten erg goed. Het aantal mensen dat geen woord Nederlands verstaat is schrikbarend groot. Dat zijn de feiten.
Alhoewel dat wettelijk is verplicht.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 19:20   #39
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Alhoewel dat wettelijk is verplicht.
Niet altijd. In de lokale besturen is de individuele tweetaligheid van de ambtenaren verplicht. In de gewestelijke administratie daarentegen geldt wettelijk gezien de tweetaligheid van dienst met ééntalige ambtenaren.
Oud 4 augustus 2005, 19:32   #40
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Ik zou in het Engels beginnen als het echt niet anders kan.
Duits kan ook.
Maar ja dan word je als Vlaming zijnde door die bekrompen francofieltjes weer bekeken als een fascist als je één woord Duits zegt...
Engels, hm zijn er dan Franstaligen die dat verstaan?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be