![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() voor de slechte verstaander.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Dat ze alexandra colen aan de haard zetten.
Colen horen thuis bij een haard ![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
en als ik nu eens zeg dat allochtonen zich in een sociaal zwakke positie bevinden, en bvb. overduidelijk gediscrimineert worden op de arbeidsmarkt, dan moet je toch consequent zijn en toegeven dat ook daar steunmaatregelen nodig zijn gericht op de groep, dus een vorm van positieve "discriminatie".
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Wat is er mis met een beetje van de schade inhalen die de vrouw door bewuste disciminatie (beleid van minder loon, andere financiële en vooroordelen in mentaliteit) in het verleden heeft opgedaan?
Ik zie positieve discriminatie in bepaalde gevallen niet slecht: Een voorbeeld van de arbeidsmarkt: als beide sollicitanten (m en v) hetzelfde zijn op alle andere voorwaarden, moet je toch kiezen. Waarom dan geen positieve discriminatie als er bv. in dit vak proportioneel reeds veel te veel mannen werken?! Je mag toch niet toelaten dat de werkgever zich dan laat leiden door de gedachte: ik kies de man, want de vrouw zou wel es zwangerschapsverlof kunnen nemen of later minder willen gaan werken voor de kinderen. En let's face it: dit komt echt nog wel voor.
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En (positieve?)discriminatie is NOOIT goed!!! En investeren voor de toekomst? Uw belastingsbrief al eens bekeken! Men gaat van de verkeerde redenatie uit dat de volgende generatie dient te betalen voor de huidige en dat er daarin dient geïnvesteerd dient te worden in de komende generaties. Het is echter zo dat u nu reeds betaalt voor pensioenen (in principe dat van uzel later, in werkelijkheid dat van de mensen die momenteel gepensioneerd zijn) Men zal er dus moeten naar streven dat het feitelijke ook werkelijkheid wordt!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
(gewijzigd wegens tikken in quote)
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Over uw voorbeeld: Twee solicitanten zijn nooit gelijk, maar laten we aannemen dat dat zo is. U zegt dat het feit dat de vrouw zwanger zou kunnen worden en zwangerschapsverlof nemen de keuze naar de man zou doen overhevelen. Nu wat is de reden hiervan? Inderdaad: Het verlof. Is het dan niet veel eerlijker om aan mannen die vader worden hetzelfde verlof te geven zodat ze voor hun partner/kind kunnen zorgen en hen het leven wat gemakkelijker maken? Was dat niet het oorspronkelijke doel? Gelijkheid tussen man en vrouw? Waarom dan ongelijkheden bijmaken?
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() @TomB: vaderschapsverlof is er net door, hier in België, geloof ik...
Niet helemaal zeker, maar dan zijn ze het toch aan het uitwerken.
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mja, het zal een werk van lange adem worden. Het is ook een stuk mentaliteit hé. Dat mannen evengoed voor kinderen kunnen en willen zorgen enzo.
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik pleit helemaal niet voor discriminatie volgens sekse. Ik ben tegen alle discriminatie, ook tegen (zogehete, maar even negatieve) positieve discriminatie! Veel werk heb ik hier al niet meer, want TomB voert het betoog in mijn plaats.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |