![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Verklaar u nader. Ik wil ook lachen. Laatst dan nog wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Er zijn nu eenmaal mensen die drugs nodig hebben, hoofdzakelijk omwille van mensen gelijk Guderian, Chipie, etc...
Laten doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste drugsdoden vallen door alcohol en nicotine laat dit duidelijk zijn.
Maar dit feit op zich dat er dus een tegenstelling is tussen "sociaal aanvaarde" en "niet sociaal aanvaarde" drugs is een flauw argument om allerlei "stupéfiants" aan te prijzen/te legalizeren enz.. In casu cannabis : dit is psychisch verslavend, dus verslavend & regelmatige gebruikers lijken even sterk op hersenloze zombies als alcoholici.. diegenen die het op héél af en toe 1 jointje kunnen houden zijn even zeldzaam als mensen die maar 1 of 2 pintjes per maand drinken. Het gebruik van cannabis of XTC of weet ik veel wat zien als een uiting van "progressiviteit" is helemaal idioot. Zijn vis-eters dan conservatieven en veganisten "groenen" ?
![]() |
#29 |
|
![]() Neen maar het is beter dat mensen met wiet beginnen dan met alcohol.
Het zal altijd wel "iets" zijn waar mensen naar grijpen. Wie zegt dat we naar een drugvrije en alcoholvrij samenleving moeten streven is hopeloos naief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Ik versta niet waarom mensen drugs pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Misschien omdat een roes aangenaam is? Zowat elke mens neemt drugs btw. Een absolute minderheid is geheelonthouder die nog nooit iets genomen heeft van drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mensen nemen al roesmiddeln zonds den beginne ... noem me één cultuur waar geen roesmiddel gebruikt wordt ...
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nee Raven ff. een boekje vastpakken (en lezen) over drugs voordat ge hier nonsens over drugs komt posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De redenen om tegen te zijn varieren wel. De ene is tegen omdat het ongezond is en de sz teveel geld zou kosten (die gaan dan soms over tot de strijd tegen de legale drugs) en je hebt er die tegen zijn (vooral dan cannabis) omdat de "verkeerde" partijen een vorm gedoogbeleid heben goedgekeurd. Enfin, das toch wat er in grote lijnen in elke discussie hier over drugs wordt herhaald.
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() eens te meer is het bewijs geleverd dat ter bescherming van onze maatschappij bepaalde produkten zeker zouden moeten verboden worden.....
niet iedereen in onze samenleving is intelligent genoeg om te beseffen dat bepaalde zaken niet kunnen.... dus om deze idioten onder ons te beschermen tegen zichzelf en tegen de medemens die eveneens voor de kosten en de lasten moeten opdraaien, om van de miserie nog maar te zwijgen..... verbieden die handel...... niks legaliseren....... punt uit ! ironisch genoeg komen sommigen beweren dat een jointje opsteken heilzaam werkt........ nochthans verklaren ALLE medici dat roken de gezondheid schade toebrengt ! ![]()
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, uit het wereldgezondheidsrapport van de VN van 2003 blijkt dat alcohol veel schadelijker is voor de maatschappij dan cannabis ... Als je zegt, 'illigaal houden die handel', dan meot j ook niet hypocriet zijn en alcohol ook verbieden, heoveel doden zijn er al niet gevallen door drinken en rijden????
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar ja : open door de staat streng gecontrolleerde "drugwinkels" waar men op doktersvoorschrift drugs kan kopen zoals daar zijn : Bier, whiskey, Cognac,
Cannabis, XTC, Sigaretten, Cocaïne, Heroine (en ik vergeet er waarschijnlijk een hele boel)... Op die manier is er al een drempel die de maatschappij "gezonder" maakt. Voor de "jongeren" die Cannabis "minder ongezond vinden" - de nadelen komen inderdaad pas na langdurig gebruik. Waarom denken jullie is het zo dat de "bekende voorbeelddruggebruikers" er allemaal mee gestopt zijn ? De druggebruikers die ik ken zijn allemaal ofwel zombies ofwel ongelukkige gevallen - gelukkige evenwichtige mensen gebruiken weinig of geen drugs (als ik hier tabak en alcohol ook toe reken).