Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 08:03   #21
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Inderdaad... domme reporters... Niet weten dat cannabis in een plant zit [size=1](maar zit tabak ook niet in een plant? Alcohol groeit wss in het menselijk lichaam...)[/size]!

Het is allemaal anti-reclame! Mss kunnen sommigen een "pro cannabis" actie opstarten en eisen dat dit op de TV en in de media rechtgezet worden...
En laten we vooral tijdig onze jeugd inlichten over de voordelen van weed... Hoe heilzaam dat dit is...

Cannabis... niet goed?! Integendeel... het is zo goed voor een mens... Het is echt hip...
Diegenen die dat niet beseffen... dat zijn verzuurde rechtsen...

[size=1]PS - Dit is een ironische post (sommigen begrijpen dat niet)
(Volgens Van Dale:
[/size][size=1]iro▪nie [/size][size=1]〈de ironie (vrouwelijk)〉
spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen)

[/size]

het probleem, beste Chipie, is dat jij denkt dat je de kunst van de ironie beheerst, maar het is echt allerminst om te lachen hoor..
Oud 11 augustus 2005, 08:55   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
het probleem, beste Chipie, is dat jij denkt dat je de kunst van de ironie beheerst, maar het is echt allerminst om te lachen hoor..
Als U beseft dat het gebruik van wiet allerminst om te lachen is, dan is mijn post toch gelukt, waarvoor dank
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 09:02   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U beseft dat het gebruik van wiet allerminst om te lachen is, dan is mijn post toch gelukt, waarvoor dank
Dat is de meest idiote kinderachtige domme reactie dat ik ooit op dit forum gelezen heb. Als ge koppig bij uw standpunt blijft, word het mss nog waar ook.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 09:09   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Dat is de meest idiote kinderachtige domme reactie dat ik ooit op dit forum gelezen heb. Als ge koppig bij uw standpunt blijft, word het mss nog waar ook.
En uw reactie bewijst nog meer dat mijn post gelukt is
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 09:12   #25
Bhairav

Standaard

Verklaar u nader. Ik wil ook lachen. Laatst dan nog wel.
Oud 11 augustus 2005, 10:28   #26
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nu eenmaal mensen die drugs nodig hebben, hoofdzakelijk omwille van mensen gelijk Guderian, Chipie, etc...

Laten doen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 11:44   #27
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad... domme reporters... Niet weten dat cannabis in een plant zit [size=1](maar zit tabak ook niet in een plant? Alcohol groeit wss in het menselijk lichaam...)[/size]!

Het is allemaal anti-reclame! Mss kunnen sommigen een "pro cannabis" actie opstarten en eisen dat dit op de TV en in de media rechtgezet worden...
En laten we vooral tijdig onze jeugd inlichten over de voordelen van weed... Hoe heilzaam dat dit is...

Cannabis... niet goed?! Integendeel... het is zo goed voor een mens... Het is echt hip...
Diegenen die dat niet beseffen... dat zijn verzuurde rechtsen...

[size=1]PS - Dit is een ironische post (sommigen begrijpen dat niet)
(Volgens Van Dale:
[/size] [size=1]iro▪nie [/size] [size=1]〈de ironie (vrouwelijk)〉
spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen)

[/size]

Het gaat er mij gewoon om het feit dat hoer wordt beweerd dat die kerel enkel onderinvloed was van cannabis ... al sik zie wat voor een feiten dat zijn KAN dat gewoon weg niet! Da dagt erna wist hij neits meer van het voorval, dat KAN niet, je kan geen blackout krigjen van cannabis en al even min agressief worden! Ik heb het neit over mijn vriendenkring, ik heb het voer heel veel blowers ik ben al jaren actief op www.cannabis-belgie.com ne weet er waarschijnlijk meer over dan jullie, neem dan ook eens iets aan van iemand die het kan weten ...
Oud 11 augustus 2005, 12:01   #28
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Ik ben verzuurd :want tegen drugs !

De meeste drugsdoden vallen door alcohol en nicotine laat dit duidelijk zijn.
Maar dit feit op zich dat er dus een tegenstelling is tussen "sociaal aanvaarde"
en "niet sociaal aanvaarde" drugs is een flauw argument om allerlei
"stupéfiants" aan te prijzen/te legalizeren enz..

In casu cannabis : dit is psychisch verslavend, dus verslavend & regelmatige gebruikers lijken even sterk op hersenloze zombies als alcoholici.. diegenen die het op héél af en toe 1 jointje kunnen houden zijn even zeldzaam als mensen die
maar 1 of 2 pintjes per maand drinken.

Het gebruik van cannabis of XTC of weet ik veel wat zien als een uiting van "progressiviteit" is helemaal idioot. Zijn vis-eters dan conservatieven en veganisten "groenen" ?
Oud 11 augustus 2005, 12:13   #29
Bhairav

Standaard

Neen maar het is beter dat mensen met wiet beginnen dan met alcohol.
Het zal altijd wel "iets" zijn waar mensen naar grijpen. Wie zegt dat we naar een drugvrije en alcoholvrij samenleving moeten streven is hopeloos naief.
Oud 11 augustus 2005, 13:44   #30
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik versta niet waarom mensen drugs pakken.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 13:46   #31
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Goe bezig!

Misschien omdat een roes aangenaam is?

Zowat elke mens neemt drugs btw. Een absolute minderheid is geheelonthouder die nog nooit iets genomen heeft van drugs.
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 13:57   #32
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Heb je dat nu nog nooit afgevraagd? De naam van onze nationale voetbalcompetitie= JUPILER-LIGA, Jupiler, een hard drug.

Mensen nemen al roesmiddeln zonds den beginne ... noem me één cultuur waar geen roesmiddel gebruikt wordt ...
Oud 11 augustus 2005, 14:25   #33
Schaduwjaagster
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
THC, net zoals elke andere drug, vergroot de emoties...
Daarom dat Opiaten gebruikt werden en worden om mensen rustig te maken en hun emotie's onder controle te houden in Ziekenhuizen?
Nee Raven ff. een boekje vastpakken (en lezen) over drugs voordat ge hier nonsens over drugs komt posten.
Schaduwjaagster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 14:35   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Nooit agressief, zeker niet, steek maar eens een joint op als je kwaad bent, je wil het direcht bijleggen met iemand en je wordt rustig en vredevol...

Al ooit een agressieve hippie of rastafari gezien?
Meermaals zelfs al...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 14:37   #35
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Meermaals zelfs al...
Toch niet als ze onder invloed zijn van cannabis ... want dan ben je zo mellow dat je geen ruzie wil maken en krijg je alleen maar lachkicks of vreetkicks ...
Oud 11 augustus 2005, 16:30   #36
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaduwjaagster
Daarom dat Opiaten gebruikt werden en worden om mensen rustig te maken en hun emotie's onder controle te houden in Ziekenhuizen?
Nee Raven ff. een boekje vastpakken (en lezen) over drugs voordat ge hier nonsens over drugs komt posten.
Bespaar je de moeite schaduwjaagster. De meeste tegenstanders van illegale drugs, zeker hier zijn ertegen omdat het illegaal is punt. hoe drugs werken, wat de verschillen zijn tussen de verschillende drugs, wat het verschil is tussen gebruik, misbruik en problematisch gebruik intereseerd hen hoegenaamd niet.

De redenen om tegen te zijn varieren wel. De ene is tegen omdat het ongezond is en de sz teveel geld zou kosten (die gaan dan soms over tot de strijd tegen de legale drugs) en je hebt er die tegen zijn (vooral dan cannabis) omdat de "verkeerde" partijen een vorm gedoogbeleid heben goedgekeurd.

Enfin, das toch wat er in grote lijnen in elke discussie hier over drugs wordt herhaald.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 18:26   #37
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Door druggebruik zijn al veel doden gevallen, en dan doel ik niet op de gebruikers zelf.
Als je gebruikt moet je maar niet achter het stuur kruipen vind ik. Dat is net hetzelfde als je gedroken hebt. Onverantwoord gedrag dus. Als je dan slachtoffers maakt moet je der maar voor boeten. Ik heb ook al eens eentje opgestoken hoor, maar dan ga ik niet achter het stuur van mijn auto kruipen hoor. Ook niet als ik een pint op heb.
Oud 12 augustus 2005, 00:54   #38
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

eens te meer is het bewijs geleverd dat ter bescherming van onze maatschappij bepaalde produkten zeker zouden moeten verboden worden.....
niet iedereen in onze samenleving is intelligent genoeg om te beseffen dat bepaalde zaken niet kunnen.... dus om deze idioten onder ons te beschermen tegen zichzelf en tegen de medemens die eveneens voor de kosten en de lasten moeten opdraaien, om van de miserie nog maar te zwijgen..... verbieden die handel...... niks legaliseren....... punt uit !
ironisch genoeg komen sommigen beweren dat een jointje opsteken heilzaam werkt........ nochthans verklaren ALLE medici dat roken de gezondheid schade toebrengt !
Oud 12 augustus 2005, 09:33   #39
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
eens te meer is het bewijs geleverd dat ter bescherming van onze maatschappij bepaalde produkten zeker zouden moeten verboden worden.....
niet iedereen in onze samenleving is intelligent genoeg om te beseffen dat bepaalde zaken niet kunnen.... dus om deze idioten onder ons te beschermen tegen zichzelf en tegen de medemens die eveneens voor de kosten en de lasten moeten opdraaien, om van de miserie nog maar te zwijgen..... verbieden die handel...... niks legaliseren....... punt uit !
ironisch genoeg komen sommigen beweren dat een jointje opsteken heilzaam werkt........ nochthans verklaren ALLE medici dat roken de gezondheid schade toebrengt !
De zijn ook een hele hoop alcohol-verslaafden die leven in alle marginaliteit ... en alcohol is nog steeds legaal ... ik ben een maand afgestudeerd als industrieel ingenieur en rook regelmatig cannabis, net zoals de meesten van mijn vrienden die ook allemaal hogere studies hebben gedaan ... waarom zouden wij als crimineel bestempeld meoten worden? Wie is de overheid om te zeggen dat wij die plant niet mogen hebben en de bloempjes ervan mogen consumeren?

Trouwens, uit het wereldgezondheidsrapport van de VN van 2003 blijkt dat alcohol veel schadelijker is voor de maatschappij dan cannabis ...

Als je zegt, 'illigaal houden die handel', dan meot j ook niet hypocriet zijn en alcohol ook verbieden, heoveel doden zijn er al niet gevallen door drinken en rijden????
Oud 12 augustus 2005, 12:16   #40
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Legalizeren

Maar ja : open door de staat streng gecontrolleerde "drugwinkels" waar men op doktersvoorschrift drugs kan kopen zoals daar zijn : Bier, whiskey, Cognac,
Cannabis, XTC, Sigaretten, Cocaïne, Heroine (en ik vergeet er waarschijnlijk een hele boel)...

Op die manier is er al een drempel die de maatschappij "gezonder" maakt.

Voor de "jongeren" die Cannabis "minder ongezond vinden" - de nadelen komen inderdaad pas na langdurig gebruik. Waarom denken jullie is het zo dat de
"bekende voorbeelddruggebruikers" er allemaal mee gestopt zijn ?

De druggebruikers die ik ken zijn allemaal ofwel zombies ofwel ongelukkige gevallen - gelukkige evenwichtige mensen gebruiken weinig of geen drugs
(als ik hier tabak en alcohol ook toe reken).

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be