![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dank je oliepiek dat je het inziet. De islam maakt deel uit van het traditionele leven van de Arabieren. De arabisthe tradities komen niet voort uit de islam. Zo eenvoudig is het, kon iedereen het maar inzien ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
mijn linguistische vaardigheden zijn nooit m'n sterkste kant geweest, en deze keer ben ik simpelweg eerlijk en niet ironisch Je maakt er tenminste geen misbruik van om woorden te verdraaien, en da's lovenswaardig Je vraag: wie ? De getuigenissen van de geïntervieuwde Arabische vrouwen waren duidelijk daarin. Ik kan ze niet met naam noemen uiteraard.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Straks mogen ze nog rondlopen met onbedekt haar zonder doodgeklopt te worden! Het loopt echt de spuigaten uit. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Even serieus nu, ik heb die reportage ook gezien. 1 ding dat ik me nog goed herinner, de uitspraak van die islamitische: 'in de jaren '70 liepen de vrouwen westers gekleed, dan begon men met de hoofddoek, dan de rest van het gezicht te bedekken en het hele lichaam'.
Man, waar zijn die toch mee bezig geweest... |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
hun tradities komen niet voort uit de islam. De islam is niet de "schuldige" (vergeef me de verpersoonlijking van een geloof) voor de tradities die niet aanvaardbaar zijn in een moderne democratie, en nog minder voor het extremistisch geweld. Wat die dames te zeggen hadden ? Lees m'n eerste post, en m'n vorige post nog eens ...
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is maar door de heel duidelijke scheiding van kerk en staat dat de vrouw geleidelijk haar plaats in de maatschappij heeft gewonnen.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
terug naar de fundamenten van het geloof, kortweg fundamentalisme (je moet het de dag van vandaag uitleggen, anders denkt men bij fundamentalisme direct aan geweld) was een beweging die in de jaren '70 is ingezet, wereldweid bijna. Je zou bijna kunnen zeggen de staatsgreep van religieuzen ...
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
Ik weiger te geloven dat Arabieren en dergelijke van nature achterlijk zijn. De Islam heeft wèl een nefaste invloed. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
De islam loopt enkele eeuwen achter. En evolueert inderdaad. In de verkeerde richting, richting pre-historie.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 21 augustus 2005 om 13:14. |
|||||||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mits de juiste godsdienstige of maatschappelijke stroming, kan je op enkele decennia terug evolueren naar de Middeleeuwen. (en dat geldt niet alleen voor dit fenomeen, ook voor een terugkeer naar nazistische tijden ... ) Ik heb recent nog gelezen, maar ik vind het niet direkt terug waar, dat de blue tooth technologie erg in trek is in SA. Het geeft de jeugd heel wat kansen om kontakten te leggen met leeftijdsgenoten van de andere sekse. Gewone kontakten geven daar nogal aanleiding tot kordaat optreden van de zedenpolitie ... Hoe kan de jeugd daar begot normaal opgroeien ?? Laat staan hoe het dan was in landen waar kwasi geen technologie was zoals Afganistan, Irak ... (geen technologie, behalve technologie om de eigen bevolking te folteren ... en in weerwil van jaren blokkade, bestendig wapens en bommen ....) De wegen naar de oplossingen van die soorten problemen zijn lang en genuanceerd, of ze zijn niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dit verklaart veel. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
Een aantal mensen slaan hier spijkers met koppen.
In de jaren '60 hielden ze in Afghanistan schoonheidswedstrijden, badpakken-special incluis. Ik heb ooit (op TV) kalenders uit die periode gezien met lokale Afghaanse pinups. Geen enkel probleem. Afghanistan was toen een seculiere staat. Hetzelfde verhaal geldt voor Iran ten tijde van de Sjah en zelfs voor Marokko en Algerije. We moeten ons dus dringend afvragen hoe het komt dat vele islamitische landen van ultra-moderne, metropolitische culturen, naar zo'n bekrompen, religieus-fundamentalistische toestand zijn geëvolueerd op zo'n korte periode. Enkel wanneer we de redenen daarvoor begrijpen, kunnen we beginnen het hedendaagse terrorisme te verstaan. Kent iemand de redenen voor deze toch wel zeer bizarre historische ontwikkeling? |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De islam heeft GEEN nefaste invloed. Wel diegenen die misbruik maken van hun macht en tradities. Wanneer gaan die leugens nu eens ophouden ?
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En neen, de islam devolueert niet, integendeel. De islam als godsdients is een redelijk statisch gegeven net zoals andere wereldgodsdiensten. De plaatselijke culturen die hoofdzakelijk islamietisch zijn, deze evolueren wel in positieve richting.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
en ik heb het al eens uitgelegd: in de jaren '70 hebben veel landen teruggegrepen naar het fundalisme deels als tegenbeweging na de sexuele revolutie van de '60s, deels ook dat veel landen eindelijk vrij waren van het "westerse juk". Noem het simpelweg staatsgrepen, de leiders waren jammer genoeg religieuzen ... Is de bevolking daarom zo fundamentalistisch en extremistisch ? Bijlange niet, onthoofd die regeringen en je ziet dat het volk zich weer vrij voelt en zich ook vrij gedraagt.
|
|
|
|