Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2011, 14:01   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

een land zonder belastingen, zonder maximumsnelheid, waar er in de café's nog gerookt mag worden ;
een land met stevige gevangenissen voor criminelen, een goed bewapende autoritaire
wakende politie,
een land zonder maximumdecobels voor rock- house- en andere popmuziekevenementen.

een land gesponsord door de frisdrank- chips- mediacultuur

een land met verschillende eilanden die permanent "reality shows" de wereld inzenden
een temptation- een robinsons- en een kookwedrstijdeiland

& ook ergens een voetbalveldje met katine waar "De Kampioenen" voor eeuwig doorgaan

Het leven is wonderbaar ...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 14:05   #22
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

[quote=roger verhiest;5428112

Het leven is wonderbaar ...[/QUOTE]

in Bora Bora.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 18:46   #23
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

1. There are no Belgians!
2. Honderden? Wow, tijd om te paniekeren. Tja, het is in het buitenland anders, en sommigen vinden dat anders leuker/beter - lijkt me de mensheid in actie. Sommigen wonen graag op een paar uur tijd van 5 andere landen, per auto of trein, anderen op een paar uur tijd van hun vijf naaste buren. Vive la difference niet?
Oud 25 april 2011, 19:09   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
1. There are no Belgians!
2. Honderden? Wow, tijd om te paniekeren. Tja, het is in het buitenland anders, en sommigen vinden dat anders leuker/beter - lijkt me de mensheid in actie. Sommigen wonen graag op een paar uur tijd van 5 andere landen, per auto of trein, anderen op een paar uur tijd van hun vijf naaste buren. Vive la difference niet?
1. Het land waar u woont, heet officieel nog altijd België. U bent dus een Belg, dat u het wil of niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 19:56   #25
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
België wordt te vlaamsnationalistisch, meer moet je er niet achter zoeken.
LOL!

Er is een brain drain op komst.

België of haar onderdelen zal op den duur een land worden met een bevolking die onder de noemer marginaliteit valt.
Enkel degenen die willen genieten van de hoge uitkeringen, zachte aanpak van criminaliteit, ... hebben er nog grote voordelen bij om in België te blijven. Al wie daar niet onder valt, kan elders een betere leefomgeving krijgen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2011 om 19:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 20:09   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
1. Het land waar u woont, heet officieel nog altijd België. U bent dus een Belg, dat u het wil of niet.
Officieel heeft iedere B. gelijke rechten. En gelijke plichten (vb. betalen).
Daar mankeert toch wat in B,
dat u het wil of niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 21:45   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de vlag, die aan mijn gevel hangt te zien, niet, dan ben ik een Vlaming die in België woont, zoals zoveel andere Vlamingen die misschien elders wonen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 21:52   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
LOL!

België of haar onderdelen zal op den duur een land worden met een bevolking die onder de noemer marginaliteit valt.
Enkel degenen die willen genieten van de hoge uitkeringen, zachte aanpak van criminaliteit, ... hebben er nog grote voordelen bij om in België te blijven. Al wie daar niet onder valt, kan elders een betere leefomgeving krijgen.
België is een land met lage uitkeringen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 21:55   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaarlijks vertrekken honderden Belgen naar Nieuw Zeeland
om zes maand later terug te keren als hun visum verstrijkt.

Naar Nieuw Zeeland immigreren is razend moeilijk en duur, tenzij je Australiër bent. Ik ben er dus ook niet binnengeraakt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 22:14   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
LOL!

En dat regent het nog altijd ook nog, en je stikt er van het fijn stof...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 23:37   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het buitenland is natuurlijk ver. Maar emigreren naar de walen waar huizen nog enigzings betaalbaar zijn dat hoor ik toch vaker en vaker.
En ik kan ze geen ongelijk geven.
Oud 25 april 2011, 23:38   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Naar Nieuw Zeeland immigreren is razend moeilijk en duur, tenzij je Australiër bent. Ik ben er dus ook niet binnengeraakt.

Naar Amerika is het niet zo moeilijk. Je start er een bedrijf waar je verder niks mee doet (slapend dus) en je verhuist.
En het kost bijna niks.
Oud 25 april 2011, 23:39   #33
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
België wordt te vlaamsnationalistisch, meer moet je er niet achter zoeken.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 23:41   #34
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nog Belgen genoeg! Zoek maar in de gelederen van de CD&V en VLD. Over SP.a, Groen! en nog marginalere partij'tjes zwijg ik dan nog.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 23:44   #35
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U klinkt als een echtgenoot die het maar niet kan aanvaarden dat het huwelijk voorbij is - nu goed de papieren zijn nog niet rond maar la belgique n'existe plus, cherie. Bovendien, wat men ook op een vodje papier gekribbeld heeft, ik ben nooit een Belg geweest, ben het nu niet en straks wordt het begrip even ledig als de invulling ervan.

Historische noot: Wellicht waren er talloze van dergelijke berichten in de aanloop naar de onafhankelijkheid van bijna elke natiestaat (haha, nee belgicysten, geen nazistaat, haha)
Oud 26 april 2011, 02:14   #36
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:

wat een racisten die nieuw zeelanders
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 02:21   #37
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:

Je moet het niet zo ver zoeken. Emigreren kan je ook gerust doen in Europa, bij de buren ( Duitsland ... ). Maar vreemd genoeg vind je maar weinig Vlamingen in Duitsland.

Heb de cijfers ergens gezien. Nederlanders zijn 10 * meer aanwezig in Duitsland, dan Vlamingen. Als je de bevolkingscijfers zou op hetzelfde niveau brengen, betekend het voor iedere Vlaming dat durft te verhuizen, dat er 5 Nederlanders verhuizen.

Oude school collega ( Belg ) zit nu al bijna 2 jaar in Amerika. En komt enkel maar terug voor papieren of administratie. Hij heeft zijn green card, en denkt er lang geen kanten aan om terug te komen naar België.

En als ons huis aankoop eindelijk in orde geraakt ( administratie *zucht* ), zijn we ook weg naar Duitsland.

Ken nog een pak andere mensen dat ook langzaam denken om te verhuizen in de toekomst ( sommige dromen van Oostenrijk, andere van Frankrijk enz ).

Waarom nog in België blijven? De redenen worden kleiner dag per dag.

* Voor de goedkoop moet je niet meer hier blijven. Zowat alle landen rondom ons, zijn goedkoper op gebied van voeding, enz.

* Belastingen? En dan spreken we nog niet over de verdoken belastingen ( benzine, enz ).

* Huis prijzen? Jongens toch ... Enkel in Nederland ben je slechter af. Heel wat mensen kopen zichzelf in de financiële hel, met 30 jaar leningen, voor vaak dan nog 4m brede rijwoningen.

* Onze goed onderhoud autowegen... Zucht. Het is echt niet grappig om België buiten te rijden, en het verschil in wegen op te merken.

En dan spreken we nog niet over ronde punten / vluchtheuvels. Hier kan je geen 2 minuten rijden, of je rijd erop. In het buitenland, is dat vaak beter georganiseerd, en is een rond punt meer een zeldzaamheid. En vluchtheuvels? Welke vluchtheuvels?

* En ja, het veiligheidsgevoel... Hier in de rand, in deze buurt, wordt er om de +-6 a 8 maanden ingebroken. Als ik vraag, waar onze toekomstige woning is, en in de omstreken, hoe is het met de criminaliteit? Daar antwoord men: "Welke criminaliteit". Daar spreek men over over een inbraak incidenten van 5+ jaar geleden. Hier in de rand, staat de Politie om de paar maand, ergens voor een woning, voor de "vaststellingen" te doen.

Het Bloso-domein in Hofstade is het zoveelste incident, hoe de veiligheid niet gegarandeerd wordt.

Hoe vaak roepen onze Politici niet dat de onveiligheidsgevoel tussen onze oren zit. Vreemd, want heel wat mensen hier hebben dat gevoel aan de lijve ondervonden. Onze politie is goed voor veel woonstcontroles te doen, te flitsen, en burgers boetes te geven. Maar de mannen aanpakken dat ze moeten aanpakken. Tja, die laten ze snel weer vrij, als ze ze al oppakken.

* Onze leuke politiek. Waar ze constant zitten te ruzie, en waar de Franstaligen de broek aanhebben, en we maar betalen.

* Ons sociaal systeem? Ja, het is een goed systeem, waar we ook massaal voor betalen. En waar ook massaal misbruik van gemaakt wordt.

* ...

België is een bedrijf dat richting de bankroet gedreven word. En net zoals zoveel firma's, blijft men wanhopig de boel proberen te stutten ( de pleisters op de gappende wonde ), zonder in te zien dat men ofwel de boel vanaf nul moet herpakken, of gewoon de boel moet sluiten.

Op een dag zal men inzien, dat een deftige deel van onze hoog opgeleide bevolking weg is. Als er problemen zijn in een land, zal altijd de hoog opgeleide bevolking eerst beginnen weg te trekken. Zij die een kans hebben in andere landen om makkelijker aan een baan te geraken. Maar het moederland, tja, dat blijft achter met de etterende wonde.

Tja; wie ben ik he ... Gewoon de zoveelste domme Vlaming, die zo nodig beledigd moet worden door bepaalde links denkende mensen, dat er geen problemen zijn, en dat alles in mijn kop zit. En dan met aandringen, dat ik mijn portemonnee meer open moet doen, voor al de putten te vullen. Die van de begrotingen he... Niet die in de wegen, daarvoor betalen we nog niet genoeg.

Ik wens de mensen dat deze rommel genaamd België moeten opruimen veel plezier. Jammer genoeg, zijn de geesten nog niet rijp daarvoor, zeker op Politiek niveau. De enigste partij dat er iets wilt aan doen, zit men langs alle kanten af te knallen. Alle, zal zeker weeral verkiezingen worden binnen paar maand?
benjiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 03:50   #38
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
België is een land met lage uitkeringen
Wees gerust, op die moment zal je met je lage uitkering wel je huisje kunnen betalen als die er nog zijn
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 09:03   #39
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Ik wens de mensen dat deze rommel genaamd België moeten opruimen veel plezier. Jammer genoeg, zijn de geesten nog niet rijp daarvoor, zeker op Politiek niveau. De enigste partij dat er iets wilt aan doen, zit men langs alle kanten af te knallen. Alle, zal zeker weeral verkiezingen worden binnen paar maand?
Ik ben voor een groot deel akkoord met hetgeen je schrijft. Alleen zie ik geen heil in een splitsing zoals 'de enigste partij die er iets wil aan doen' voorstelt. Juist omdat Vlaanderen oorzaak is van een aantal van de problemen die je opsomt. Dure prijzen huizen, files, slecht onderhouden wegen, ingewikkelde administratieve enz.
En dat een groot aantal hoger opgeleiden naar het buitenland trekken is zeker een feit. Niet verwonderlijk als ik hoor welk loon iemand met hoge opleiding in bv Australië kan verdienen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 09:41   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien al maar best dat je niet in Christchurch terecht gekomen bent, 't is wel niet gelijk daar in Japan, maar toch ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be