![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ken het fijne niet van de staatsinrichting van de VS. Ik weet wel dat er heel wat uitzonderingen bestaan op de bevoegdheden die federaal en per deelstaat geregeld zijn. Met in de 50 deelstaten is dat iets ingewikkelder dan met 3 gewesten en 3 gemeenschappen. Dat weet ik wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik krijg geen amerikaans staatsrecht als dat u kan troosten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Partijlid
|
![]() [quote="alpina"]
Citaat:
Weet je wat ? Bestudeer het Amerikaanse staatsrecht een paar uur en kom dan nog eens zeggen dat de organisatie van dat land simpeler is dan de Belgische. Begin misschien met de samenstelling van de Amerikaanse senaat ? Als je nog wat tijd over hebt, vergelijk dan het statuut van pakweg Texas, Tennessee, Florida en North-Dakota. (Als je het helemaal bont wil maken doe er dan Alaska en Hawai bij.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote="dinges"]
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Slaap voort, gelukkige nacht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eerst kan je niet geloven dat de Amerikaanse staatsstructuur ingewikkelder is dan de Belgische (met een cursus in de hand). En nu vind je het logisch wat ik van in het begin wou zeggen. Blijkbaar ben ik heel overtuigend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dus nog steeds dat de staatstructuur in Belgie in vergelijking met de VS ingewikkelder is, zeker als je bekijkt hoe groot Belgie maar is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Federation State County City De verkiezingen voor de organen zijn zeer rechtlijnig en alhoewel er een aantal veranderingen zijn op gebied van kieswet, zijn de verkiezingen vrij eenvoudig; met veel simpelder pariteiten dan het Belgische systeem. De grote vraag is of de vermenging van de bevoegdheden opweegt tegen de gewesten en gemeenschappen in Belgie. Als je het reduceert naar dezelfde schaal, moet je dan eigenlijk nog Belgie binnen Europa als lidstaat zien, anders vergelijkt u een structuur van 350 miljoen mensen met een structuur van 10 miljoen mensen, wat uiteraard oneerlijk is. Dan kan ik de kruidenier van op de hoek zijn systeem gaan vergelijken met de supply-chain van GB-Inno-BM. Dus komen daar nog eens de Europese machten bij voor een eerlijke vergelijking.
![]() |
![]() |
#32 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
federation community region community Klein genoeg om: federation community Ik had het graag anders gezien maar je hebt een punt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Partijlid