Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2005, 20:03   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Is dat dezelfde als diegene die deze week veroordeeld werd?

Het is wel straf.. Dezelfde week gedecoreerd en veroordeeld worden...
EN in de fransgezinde bloemetjes gezet door Yann en Hans.
Wat had je anders gedacht?
Oud 11 september 2005, 20:03   #22
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Er zullen ook veel 'belgen' zijn die een decoratie van Nederland hebben gekregen. Waarom horen we daar niets over?

Oh, bijna vergeten. 'Olland was dat vreselijk Nederlandstalige land dat Le pays glorieux de belgik bezet en onderdrukt hield.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 21:28   #23
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
In Franse kringen is geweten dat zulke onderscheidingen enkel bedoeld zijn om de francofonie in België te bestendigen. Frankrijk wil immers steviger zijn wurggreep om Europa bestendigen en België is een ideaal land om dat te doen.
En u kan het natuurlijk weten daar u veel vertoeft in die "Franse kringen".
Oud 11 september 2005, 21:28   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Er zullen ook veel 'belgen' zijn die een decoratie van Nederland hebben gekregen. Waarom horen we daar niets over?
Noem er zo dan eens een paar.
Oud 11 september 2005, 21:35   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zonder commentaar:

OF LIEVER DIT?

Oud 11 september 2005, 21:36   #26
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Herman De Croo heeft zopas de prestigieuze "Légion d'honneur" ontvangen van onze vrienden-zuiderburen voor het onderhouden van de goede relatie tussen België en Frankrijk. Zijn pro-Belgische en royalistische ingesteldheid, in combinatie met verstand en charisma, laat blijkbaar niet alleen de Belgen onberoerd. Herman De Croo is een man met veel kwaliteiten, iemand waarop men kan rekenen. De toekomst van België en de buitenlandse betrekkingen ligt bij hem in goede handen.

Proficiat Herman!

Proficiat Herman! En nu op pensioen!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 21:37   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ja, maar de gedecoreerde is fel monarchistisch terwijl ik denk dat de Franse staat nogal anti-monarchistisch is.
Waarom kreeg hij dan die onderscheiding?
Oud 11 september 2005, 21:38   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Proficiat Herman! En nu op pensioen!
De Croo is daar nog lang niet aan toe. Hij is de enigste in de VLD op wie ik nog zou kunnen vertrouwen.
Oud 11 september 2005, 21:40   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is erg flauw Jan, dat u komt aandraven met "la destruction de la langue flamande" als een landgenoot gedecoreerd wordt voor zijn inzet die u en ik ten goede komen. Als ze al de taal machtig zijn, vrees ik dat uw partijleiding daar niet in zo in zal slagen, tenzij dan in de ogen van een Le Pen ofzo. Politici als De Croo, maar ook ons koningshuis, zijn zeer belangrijk voor het onderhouden van buitenlandse relaties.

Hoe komt het ons ten goede dat wij parlementsvoorzitters hebben die door het buitenland beloond worden voor 'bewezen diensten'. Lijkt mij eerder 'landsverraad'...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 11-09-2005 at 22:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Het is erg flauw Jan, dat u komt aandraven met "la destruction de la langue flamande" als een landgenoot gedecoreerd wordt voor zijn inzet die u en ik ten goede komen. Als ze al de taal machtig zijn, vrees ik dat uw partijleiding daar niet in zo in zal slagen, tenzij dan in de ogen van een Le Pen ofzo. Politici als De Croo, maar ook ons koningshuis, zijn zeer belangrijk voor het onderhouden van buitenlandse relaties.

Hoe komt het ons ten goede dat wij parlementsvoorzitters hebben die door het buitenland beloond worden voor 'bewezen diensten'. Lijkt mij eerder 'landsverraad'...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Hoe komt het ons ten goede dat wij parlements voorzitters hebben die door het buitenland beloond worden voor 'bewezen diensten'. Lijkt mij eerder 'landsverraad'...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 september 2005 om 21:41.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 21:41   #30
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Croo is daar nog lang niet aan toe. Hij is de enigste in de VLD op wie ik nog zou kunnen vertrouwen.
Oei, profiteer er dan maar van. Zolang je nog kan

Ik vind het een verwaande kwal. Hij gedraagt zich soms alsof het zelf een lid is van de Lakense poppenkast.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 21:43   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
President Chirac, wegens al wat hij gedaan heeft voor de Frans-Belgische relaties.
En wat heeft Decroo nu concreet gedaan? Geef eens een paar CONCRETE voorbeelden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 21:44   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Oei, profiteer er dan maar van. Zolang je nog kan

Ik vind het een verwaande kwal. Hij gedraagt zich soms alsof het zelf een lid is van de Lakense poppenkast.
Toch raar dat de flaminganten de Belgischgezinden steeds als 'verwaand', 'arrogant'... bestempelen. Wat hebben we jullie toch misdaan?
Oud 11 september 2005, 21:45   #33
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder commentaar:

OF LIEVER DIT?

Is die 5e foto Decroo met terrorist Kadhaffi? Remember Panam flight 103...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by longhorn on 11-09-2005 at 22:45
Reason:

Citaat:
Zonder commentaar:

OF LIEVER DIT?

Is die 5e foto Decroo met terrorist Kadhaffi? Remember Panam flight 103...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Zonder commentaar:

OF LIEVER DIT?

Is die 5e foto Decroo met terrorist Kadhaffi? Remember Panam fight 103...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door longhorn : 11 september 2005 om 21:45.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 21:45   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En wat heeft Decroo nu concreet gedaan? Geef eens een paar CONCRETE voorbeelden.
De banden tussen België en Frankrijk onderhouden. Echt concrete voorbeelden kan ik op dit moment niet geven, daar ik het niet zo op de voet gevolgd heb. Uiteraard zal er wel een goede verklaring zijn waarom Frankrijk hem die eer gunt.
Oud 11 september 2005, 21:47   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De banden tussen België en Frankrijk onderhouden. Echt concrete voorbeelden kan ik op dit moment niet geven, daar ik het niet zo op de voet gevolgd heb. Uiteraard zal er wel een goede verklaring zijn waarom Frankrijk hem die eer gunt.
Nochtans zwaait u iemand lof toe, maar weet u blijkbaar niet wat die persoon heeft gedaan. Loopt u dan altijd onnadenkend achter anderen aan?
Oud 11 september 2005, 21:47   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Is die 5e foto Decroo met terrorist Kadhaffi? Remember Panam flight 103...
Nee Andras Pandi.
Oud 11 september 2005, 21:48   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Is die 5e foto Decroo met terrorist Kadhaffi? Remember Panam flight 103...
De meeste fotootjes zijn gewoon genomen wanneer een bepaald staatshoofd de Kamer bezoekt. Dan wordt dat staatshoofd door de kamervoorzitter ontvangen. Een taak zoals het protocol vereist. Inhoudelijk wordt daar niets besproken of beslist.
Oud 11 september 2005, 21:48   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Nochtans zwaait u iemand lof toe, maar weet u blijkbaar niet wat die persoon heeft gedaan. Loopt u dan altijd onnadenkend achter anderen aan?
Ik weet uiteraard wel wat Herman De Croo voor de buitenlandse relaties betekent. Allicht veel meer dan partijgenoot Karel De Klucht.
Oud 11 september 2005, 21:50   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet uiteraard wel wat Herman De Croo voor de buitenlandse relaties betekent. Allicht veel meer dan partijgenoot Karel De Klucht.
Wat betekent hij dan wel? En waaruit mag die betekenis dan blijken?

Indien u nu het Nederlands goed begrijpt, zult u inzien dat het werkwoord "betekenen" juist inhoudt dat u een zaak kunt toelichten, er een betekenis (m.a.w. verklaring, duiding...) aan kunt geven. In een eerder bericht stelde u echter dat u juist geen concrete duiding kon geven. Bijgevolg praat u maar na wat anderen zeggen.
Oud 11 september 2005, 21:56   #40
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Ter info:

Comment devient-on membre de la Légion d'honneur ?

Journal officiel de la République française

L'idée la plus répandue est que l'on doit se porter candidat �* la Légion d'honneur.

Il s'agit d'une erreur totale. En principe, on ne demande pas pour soi-même un grade dans la Légion d'honneur.

La proposition pour la Légion d'honneur doit être faite par un ministre.
Le ministre ne peut proposer que des personnes dont l'activité présente un lien de rattachement avec son ministère.
Son pouvoir de proposition est limité en nombre. Chaque année, il se voit affecter un contingent de croix de Légion d'honneur, contingent limitatif qu'il ne pourra donc dépasser.
Comment fait-il ses choix ?
Après examen et sélection de l'ensemble des dossiers qui sont "remontés" jusqu'�* son ministère et qui proviennent de ses services administratifs, des Préfectures, des associations, du monde des entreprises, des particuliers,etc...

Le ministre transmet ses propositions au conseil de l'ordre de la Légion d'honneur.
Pour chaque personne proposée est établi un mémoire comportant l'état-civil et l'exposé détaillé des services rendus.

Le conseil de l'ordre, présidé par le grand chancelier, s'assure que la proposition est conforme au Code de la Légion d'honneur. Il contrôle la qualification, le caractère et la durée des services, s'assure que les enquêtes de moralité et d'honorabilité ont été faites. Si tel est le cas, la proposition est alors jugée recevable.

Le Grand Chancelier transmet au Président de la République les dossiers acceptés par le Conseil de l'Ordre.
Le président de la République, autorité supérieure donne, s'il le souhaite, son accord définitif et signe le décret portant nomination ou promotion.

Le décret est publié au Journal Officiel.
Les promotions les plus importantes sont publiées aux dates suivantes :

Promotions civiles : 1er janvier, Pâques, 14 juillet de chaque année

Promotions militaires : 1er juillet de chaque année

Le nouveau décoré est invité �* se faire recevoir officiellement.
Il doit choisir une personnalité, elle-même membre de la Légion d'Honneur, qui sera déléguée par le grand chancelier pour accomplir cette réception.
À l'issue de cette cérémonie, le décoré devient membre de la Légion d'honneur et il reçoit le brevet qui consacre son appartenance �* l'ordre.
Il est �* noter que seuls les Français sont reçus dans l'ordre et partant, peuvent en devenir membres.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be