![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De benaming (van oorsprong extreem-rechts) 'MultiKul' doet de Multiculturele Samenleving al bij voorbaat af als 'Kul', volgens Van Daele is dat 'flauwe praat, onzin'. Sessie op de zomeruniversiteit van het VBJ in 1997: "De strijd om de politieke woordenschat"(Philip Claeys): "Wie de normen bepaalt inzake taal, beschikt over een formidabel machtsinstrument, dat zo efficiënt en doorslaggevend is, dat het niet eens als dusdanig wordt ervaren door het publiek. Wie erin slaagt zijn eigen taalgebruik op te leggen aan zijn politieke tegenstander, heeft de strijd al half gewonnen. Zeg bijvoorbeeld niet "separatisme" maar "onafhankelijkheid" (en niet "zelfstandigheid" of "autonomie"); zeg niet "multicultureel" maar "multikul"; zeg niet "gestelde lichamen" maar "regime", "politieke kaste" of "establishement" enzovoort. Sommige termen moeten dermate consequent gebruikt worden dat ze als het ware ons handelsmerk worden."
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
1 zoals iemand anders eerder aanhaalde, het verband tussen armoede en criminaliteit is al lang bewezen. Maar dat wil niet zeggen dat er geen andere verbanden zijn. Het verband tussen criminaliteit en ethniciteit is er wel degelijk, maar daar mag niet over gesproken worden want da is niet politiek correct. Zeg nu toch eens waar het op staat gdv. Bepaalde groepen zijn nu eenmaal crimineler dan andere en dat wordt aangetoond in die studie van 'Van San' maar dat onderzoek werd in dit achterlijk land vlug in de doofpot gestoken. 2 Het vet-gekleurde deeltje doet me echt wel plezier. Vele linksen hier op het forum willen immers het verband aantonen tussen racisme en het Vlaams Blok. Als we uw redenatie nu volgen moet je daarover zwijgen (want dat verband is er vanzelfsprekend niet), en de problemen aanpakken die het Vlaams Blok aanhaalt namelijk criminaliteit, vreemdelingenprobleem, waalse profiteurs etc.. maar ja consequentie is hier dikwijls niet te vinden |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik daag je uit: neem eender welke inkomensklasse hier in België die bestaat uit allochtonen en autochtonen, en toon mij aan dat de allochtonen relatief meer criminaliteit vertonen dan de autochtonen. Ik voorspel dat je dan als resultaat juist geen verschil gaat bekomen. Maar probeer het eens. Ik heb trouwens geen bal gezegd over het vlaams blok, ik kan nog een leven leiden zonder iedere drie zinnen het over het vlaams blok te hebben. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Als men ervan uit gaat, dat criminaliteit vooral voortkomt uit armoede of welstandsverschillen, is het dan ook niet logisch dat de criminaliteit geremd wordt door een regering die deze welstandsverschillen kleiner maakt, deels door sociale zekerheid en deels door het creëren van nieuwe jobs !?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() Inderdaad, daarom dat ik het ook een soort schuldig verzuim van de staat vind, van de sociale zekerheid zo aan te vallen en van de werkloosheid zo hoog te houden. En als de werkloosheid daalt, wilt dat nog niet zeggen dat allochtonen daar een de vruchten van kunnen plukken, en dan moet men er ook niet stom van staan met welke bevolkingsgroepen de criminaliteitscijfers vol staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
En vergeet de "kleine" criminaliteit ook niet hé, want het is vooral daar waar de "multikul" lijkt te gebeuren.
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() De toestand van de Economie is de allerbelangrijkste correlatiefactor voor de criminaliteit. Je hebt daarvoor geen raporten of studies nodig, die zijn allemaal reeds gemaakt. Kijk gewoon naar de misdaadcijfers van alle westerse landen over de laatste tien jaar. Gestage daling tot als de economie begon te sputteren, dan plots overal terug de hoogte in. Steden met een gedoogbeleid, steden met een repressief beleid: allemaal dezelfde trend.
![]() |
#28 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik denk ni da er iemand is da denkt: ha, ik ben arm, dus ik steel. Dat zijn maatschappelijke tendenzen waar we het hier over hebben. In de Engelse suburbs is er eens een onderzoek gedaan: blijkt dat kansarme kinderen 8 maal meer kans hebben om overreden te worden dan kinderen van rijkere families. DAT bedoel ik met een maatschappelijke tendens, valt ni te verklaren met individuele handelingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
|
![]() Citaat:
2) Rijkere kinderen spelen ook niet op straat he, en ik vind maatschappelijke tendensen geen reden om criminaliteit goed te praten. Overigens is omvergerenden worden mijns insziens geen maatschappelijke tendens.
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Het onderzoek is al gevoerd. Men moet niets meer aantonen. De correlatie criminaliteit/inkomen en de correlatie allochtoon/laag inkomen zijn beiden reeds vele malen aangetoond.
Neem er dan nog bij dat de onderste sociale laag overal ter wereld uit verschillende volkeren en rassen bestaat, maar dat toch de correlatie inkomen/criminaliteit dezelfde blijft en u trekt de wetenschappelijke conclusie dat criminaliteit NIETS te maken heeft met uw huidskleur/ras/volk etc. Iedereen die anders beweert heeft of nog nooit een basiscursus statistiek gehad, of een politiek-racistische motivatie.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Als de Paus morgen oproept tot geweld en diefstal, dan zal dat ook een invloed hebben. Wat is uw punt?
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld die "jongeren" met hun "kleine criminaliteit", al dan niet aangemoedigd door een Imaan die oproept tot geweld, zoals in het VK of in Nederland. En dat is net de groep die opvalt, en dat zijn vooral vreemdelingen. En daar moet tegen opgetreden worden, tegen hun verkeerd gedrag, die maakt dat ze minder kansen krijgen. En niet het gevolg aanpakken, namelijk dat ze minder kansen krijgen.
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
![]() Citaat:
Fundamentalisme moet bestreden worden, de beste manier om dat te bestrijden, naast een zware aanpak van wat niet kan binnen onze maatschappij, is de voedingsbodem wegnemen. Uw haatproza is deel van die voedingsbodem.
![]() |