Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2005, 18:17   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Geef toe, de naam is veelzeggend.
Weer een subliem argument van mensen die blijkbaar geen argumenten hebben.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 18:22   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niettemin,

Er is geen behoefte aan nieuwe reglementjes ten behoeve van,feitelijk,een luxe-uiting .

Laat het reglementeren maar voor basis-behoeften...er is nog werk genoeg......

Mister "Q" heeft in wezen gelijk dus.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 18:29   #23
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=robert t]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Goed geprobeerd, gm10. Het gaat over een opgerichte werkgroep die de modernisering van het statuut van de reisbureaus voorbereidt. Hoe kan ik daar nu een inhoudelijke reactie op geven? Je draait de zaken gewoon om, jij wordt verondersteld ons te vertellen waarom dit een Flahaut-initiatief is.
Dat heb ik al gezegd. Ieder land probeert het makkelijker te maken om te ondernemen, zelfs Belgie, en dan saboteert zo'n koppige klungel de boel. Koppige klungel, kan de vergelijking met Flahaut treffender zijn?
Oud 24 september 2005, 00:28   #24
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Inderdaad, de mensen moeten hem zo al niet hebben, waarom zo'n verloren moeite
Hij haalde meer stemmen in West-Vlaanderen dan Frank Vanhecke, toevallig ook voorzitter van die "grote volkspartij" waar u zo opgezet mee bent. Matig uw toon dus maar...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 00:29   #25
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

[quote=gm10]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t

Dat heb ik al gezegd. Ieder land probeert het makkelijker te maken om te ondernemen, zelfs Belgie, en dan saboteert zo'n koppige klungel de boel. Koppige klungel, kan de vergelijking met Flahaut treffender zijn?
Ondertussen sluit de reissector zich volmondig aan bij Bourgeois. Hoor ik daar gm10 zijn broek op de knieëen zakken?

Bourgeois en reissector gepikeerdBRUSSEL - De Vlaamse minister van Toerisme, Geert Bourgeois (N-VA), reageert ,,verbaasd'' op de uitlatingen van staatssecretaris voor de Administratieve Vereenvoudiging, Vincent Van Quickenborne (VLD) over de plannen voor een nieuw statuut voor de reisbureaus. Van Quickenborne vreest dat het toekomstige decreet voor meer regeloverlast zal zorgen. Bourgeois riposteert dat hij precies streeft naar ,,administratieve vereenvoudiging, een verbetering van de kwaliteit en een betere consumentenbescherming''.

,,De sector houdt mee de pen vast'', zegt Bourgeois. ,,Er is geen enkele betrokken partij die niet wel zal varen bij een nieuw en modern wettelijk kader voor de reisbureausector."

Het huidige wettelijke kader dateert van veertig jaar geleden, voert Bourgeois aan. ,,Bovendien is de reisbureausector een van de weinige waar de consument 100 procent op voorhand moet betalen. Op dat moment weet hij helemaal niet wat te verwachten. Het gaat ook over grote bedragen. De bescherming van de consument staat voorop.''

Bourgeois is ook bevoegd voor Administratieve Vereenvoudiging. Hij meldt ook fijntjes dat hij wacht op een pak vereenvoudigingen op federaal niveau.

,,De SERV organiseerde een uitvoerige bevraging van alle leden van de sectorcommissie Toerisme omtrent de administratieve lasten binnen hun werkgebied. Het gros van de administratieve ballast bleek op federale bevoegdheden te slaan.'' Hij stelt Van Quickenborne dan ook voor de handen in elkaar te slaan.

,,Waar moeit de Quick zich mee'' luidt dan weer de reactie van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus, de belangrijkste beroepsvereniging met meer dan 600 leden. Reisbureaus vallen niet onder de vestingwetgeving, die Van Quickenborne aanhaalt, maar onder consumentenwetgeving. Bovendien is het ontwerp van Bourgeois een gemeenschaps- en gewestaangelegenheid. Geen voer voor een federale staatssecretaris dus.

(aho)

24/09/2005
(aho)
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 00:56   #26
giserke
Banneling

Standaard

[quote=gm10]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t

heb jij eigenlijk ooit al de teksten gelezen?
Doe je alsof, of ben je zo blind?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 08:03   #27
luc broes

Standaard

Het ziet er dus naar uit dat Bourgeois hier de juiste maatregelen voorstelt.
Ik heb de indruk dat velen op dit forum bij voorbaat alles afschieten als het van een tegenstander komt en alles goedkeuren als het van medestanders komt.
Vooroordeel tov allochtonen mag niet, tov autochtonen ook niet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 08:42   #28
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

[quote=zorroaster]
Citaat:

Ondertussen sluit de reissector zich volmondig aan bij Bourgeois. Hoor ik daar gm10 zijn broek op de knieëen zakken?

Bourgeois en reissector gepikeerdBRUSSEL - De Vlaamse minister van Toerisme, Geert Bourgeois (N-VA), reageert ,,verbaasd'' op de uitlatingen van staatssecretaris voor de Administratieve Vereenvoudiging, Vincent Van Quickenborne (VLD) over de plannen voor een nieuw statuut voor de reisbureaus. Van Quickenborne vreest dat het toekomstige decreet voor meer regeloverlast zal zorgen. Bourgeois riposteert dat hij precies streeft naar ,,administratieve vereenvoudiging, een verbetering van de kwaliteit en een betere consumentenbescherming''.

,,De sector houdt mee de pen vast'', zegt Bourgeois. ,,Er is geen enkele betrokken partij die niet wel zal varen bij een nieuw en modern wettelijk kader voor de reisbureausector."

Het huidige wettelijke kader dateert van veertig jaar geleden, voert Bourgeois aan. ,,Bovendien is de reisbureausector een van de weinige waar de consument 100 procent op voorhand moet betalen. Op dat moment weet hij helemaal niet wat te verwachten. Het gaat ook over grote bedragen. De bescherming van de consument staat voorop.''

Bourgeois is ook bevoegd voor Administratieve Vereenvoudiging. Hij meldt ook fijntjes dat hij wacht op een pak vereenvoudigingen op federaal niveau.

,,De SERV organiseerde een uitvoerige bevraging van alle leden van de sectorcommissie Toerisme omtrent de administratieve lasten binnen hun werkgebied. Het gros van de administratieve ballast bleek op federale bevoegdheden te slaan.'' Hij stelt Van Quickenborne dan ook voor de handen in elkaar te slaan.

,,Waar moeit de Quick zich mee'' luidt dan weer de reactie van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus, de belangrijkste beroepsvereniging met meer dan 600 leden. Reisbureaus vallen niet onder de vestingwetgeving, die Van Quickenborne aanhaalt, maar onder consumentenwetgeving. Bovendien is het ontwerp van Bourgeois een gemeenschaps- en gewestaangelegenheid. Geen voer voor een federale staatssecretaris dus.

(aho)

24/09/2005

(aho)
ai, dat moet weer pijn doen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 14:52   #29
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

OK! Sometimes you have to cut your losses. In de strijd Q-Boergeois is het nu 1-1. Jammer, maar helaas.
Oud 24 september 2005, 14:53   #30
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=giserke]
Citaat:
heb jij eigenlijk ooit al de teksten gelezen?
Doe je alsof, of ben je zo blind?
LOL

dit zal onderhoudend zijn

ENLIGHTEN ME
Oud 24 september 2005, 16:44   #31
giserke
Banneling

Standaard

[quote=gm10]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

LOL

dit zal onderhoudend zijn

ENLIGHTEN ME
Citaat:
OK! Sometimes you have to cut your losses. In de strijd Q-Boergeois is het nu 1-1. Jammer, maar helaas.
Oud 24 september 2005, 16:47   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het ziet er dus naar uit dat Bourgeois hier de juiste maatregelen voorstelt.
Ik ben niet akkoord. 'De sector' die mee onderhandelt, lijkt me veeleer 'de gevestigde waarden uit de sector'.
Die hebben er baat bij dat nieuwkomers en concurrentie belemmerd wordt met zoveel mogelijk regelneverij.
Oud 24 september 2005, 16:48   #33
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik ben niet akkoord. 'De sector' die mee onderhandelt, lijkt me veeleer 'de gevestigde waarden uit de sector'.
Die hebben er baat bij dat nieuwkomers en concurrentie belemmerd wordt met zoveel mogelijk regelneverij.
Dat kan je dan van elke 'sector' zeggen.
Maw, u bent aan het dwalen.
Oud 24 september 2005, 16:50   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
we zullen jou het vliegtuig eens opsteken van een of ander louche touroperator. Dan gaan we eens praten.
Oud 24 september 2005, 16:52   #35
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is inderdaad corporatisme, niet meer of niet minder, in flagrante overtreding met het kapitalisme. De vrije markt wordt hier eens te meer verstoord door de politiek, met samenspraak van de gevestigde waarden die geen nieuwe spelers dulden behalve diegenen die aan HUN regels beantwoorden.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 16:56   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we zullen jou het vliegtuig eens opsteken van een of ander louche touroperator.
Ik hou me niet met louche figuren bezig.
Ik kan me zelf een hotel en vlucht reserveren.
Citaat:
Dan gaan we eens praten.
Ik ben niet van plan u mee op reis te nemen.
Oud 24 september 2005, 17:02   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we zullen jou het vliegtuig eens opsteken van een of ander louche touroperator.
Eigenlijk te zot om los te lopen deze repliek.
Ook tussen de gevestigde waarden zullen er malafide operators zitten. En die gaan nu samenmet Bourgeois bepalen hoe de zaken moeten draaien? Den baarlijken duivel mag mee den Heiligen Schrift helpen corrigeren?
Laat ons eens ferm lachen.

Louche touroperators dienen op basis van hun niet vervulde contracten voor het tribunaal te komen. Bourgeois of een andere politieker hebben niet de kennis en bevoegdheid om die goei van de slechte te onderscheiden. Dat is hun job niet.
Oud 24 september 2005, 17:09   #38
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=giserke]wat heeft dit te maken met het al dan niet lezen van de oorspronkelijke tekst? mag ik concluderen dat je uit je neus praat?
Oud 24 september 2005, 17:11   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zeker zo. Maar dat maakt hen mening natuurlijk niet minder valabel. Ik ben nog altijd eerder geneigd de Q te geloven dan Boergeois, de Q heeft redelijk wat ervaring op dit gebied.
Oud 1 oktober 2005, 08:33   #40
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk te zot om los te lopen deze repliek.
Ook tussen de gevestigde waarden zullen er malafide operators zitten. En die gaan nu samenmet Bourgeois bepalen hoe de zaken moeten draaien? Den baarlijken duivel mag mee den Heiligen Schrift helpen corrigeren?
Laat ons eens ferm lachen.

Louche touroperators dienen op basis van hun niet vervulde contracten voor het tribunaal te komen. Bourgeois of een andere politieker hebben niet de kennis en bevoegdheid om die goei van de slechte te onderscheiden. Dat is hun job niet.
Tussen de gevestigde waarden zitten mogelijk malafide operators. Doch het gaat over een groep. Ze kunnen iets op een tekst/overeenkomst wegen maar ze kunnen niet heel de tekst/overeenkomst naar hun hand zetten. Mogelijk is die tekst niet perfect (geen enkele tekst trouwens want het zijn steeds compromissen) maar het zal, volgens mij, toch een positieve leiddraad zijn.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be