Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2003, 11:28   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Ik heb echt plezier als ik dit alles lees van "het Vlaams Blok is een rascistische partij", alleen "vergeet" men er bij te schrijven, waarom zij het Vlaams Blok een rascistische partij vinden, graag wat echte bewijzen en geen gelul over wat deze of gene denkt
Begin jij maar alvast met bewijzen te verzamelen waarom het VB géén racistische partij zou zijn. Alleen al de slogan 'Eigen Volk Eerst' discrimineert al ruim 10% van de Belgen op grond van origine.
Oud 8 juli 2003, 11:31   #22
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Maar perclorideke toch. Er zijn al tal van topics geweest op zoveel verschillende fora. En nooit zijn argumenten goed genoeg. Ofwel weerleggen ze die met achterhaalde elementen ofwel vallen ze persoonlijk aan en lullen ze maar uit hunne nek. Ik vermoei mij al lang niet meer, voor mijn part blijven de VB'ers (U incl) in hun debiliteit rondbadderen.
Oud 8 juli 2003, 11:47   #23
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

Mijn beste ThePiano, als men mij van iets beschuldigd, moet ikzelf niet bewijzen dat ik schuldig ben , maar de tegenpartij moet de schuld bewijzen, je moet de wereld niet op zijn kop zetten.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 11:50   #24
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

Mijn beste Elle, racisme is in Belgie een misdrijf, als jij nu beweert dat het Vlaams Blok een racistische partij is, waar zijn dan de veroordelingen.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 12:05   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Mijn beste Elle, racisme is in Belgie een misdrijf, als jij nu beweert dat het Vlaams Blok een racistische partij is, waar zijn dan de veroordelingen.
Naast de vele individuele veroordelingen van VB-mandatarissen en leden uit haar randorganisaties, loopt er nog altijd het proces van het LRM en het CGKR tav de drie racistische vzw's van het Blok. De kans dat het Blok veroordeeld zal worden acht ik persoonlijk nogal klein omdat eerdere programma- en partijstandpunten van vOOr 2000 niet in aanmerking worden genomen. De opkuisoperatie van het VB van haar programma om de juristen op het verkeerde been te zetten, zou wel eens haar vruchten kunnen afwerpen. Maar goed, nog even afwachten.

Ondertussen kijken we natuurlijk ook uit naar de uitslag van die andere Vlaams Blokker, Siegfried Verbeke, omtrent de verspreiding van negationistische en revisionistische druksels.

Voor de rest, vonnissen edm kan je o.m. inkijken op deze website:
"Bijlage III: Overzicht vonnissen en arresten":
http://www.antiracisme.be/nl/rechtspraak/rs_intro.htm
Oud 8 juli 2003, 12:05   #26
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

groot gelijk.
Ze willen het Vlaams Blok steeds afbreken.
Besef nu eens dat dit niet mogelijk is.
De aanhangers groeien met de jaren aan omdat de sossen ons WEERAL voor de zoveelste keer int zak zetten.

En wat is racisme?
Das gewoon een modeverschijnsel.
Da bestaat al ettelijke honderden jaren...en nooit iemand die daar over zaagde...tenzij de inwijkelingen in een vreemd land.
maar de huidige inwoners van een gewoon land hoorde men daar niet over klagen.

Voor 1950 hadde daar geen last van zenne....
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 12:19   #27
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Wat is er eigenlijk mis met die poster ? Ik zou ook niet graag een moskee in mijn buurt willen waarvan ondertussen goed geweten is dat het Islam-fundamentalisme er gretig bloeit. Ik heb namelijk een probleem met "Islamisering". Net zoals ik een probleem heb met de bekeringspraktijken van de Katholieke en Protestantse sekten.

Racistisch ? Ga maar eens undercover in zo'n moskee zitten en luister eens goed naar de preken. Leer eens een vreemde taal en ga luisteren naar die brave jongens op straat.
Oud 8 juli 2003, 12:23   #28
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
.
Naast de vele individuele veroordelingen van VB-mandatarissen[/quote]

????????

Vergist ge U niet met de SPa?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 13:19   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jeps, en hier komt Jan dan weer aanzetten met zijn roep om bronnenmateriaal uit programma's. Dat is iets wat je zeker niet moet doen als je het Vlaams Blok wilt leren kennen en dat is het huidige VB-programma vastnemen als initiële leidraad voor waar het VB voor staat.

Je kan beter meteen naar de straatpropaganda grijpen die weliswaar veel rauwer is maar de gemiddelde burger directer aanspreekt. De burger die te lui is om diepgaande teksten en programma's te lezen en te evalueren maar graag luistert naar de kretologie van het Blok die zo terug referereert naar de Bierkeller speaches in Munchen van ene A. Hitler in de vroege jaren twintig van de vorige eeuw.

Geef toe Jan, zoiets als het propaganda blad van het VB 'Antwerps Nieuws' en ook de 'Eigen Volk Eerst krant' die al jaren gratis verspreid wordt in alle bussen van Antwerpen, zal veel meer tot de onderbuikgevoelens van Jan Publiek spreken, als jouw meest eenvoudige referaten, die nog te moeilijk zijn voor lieden zoals bv Ambetanterik, die van de slogans van het Blok hun enige culturele bagage hebben gemaakt.

Onderstaande postbusdrek van het VB is duizend keer meer relevanter voor het VB dan jouw beste synthese van het VB programma. En zeker hier in het verband genomen met de jarenlange demonisering en stigmatisering van de ganse moslimpopulatie in België door het VB
Dit alles is gewoon niet relevant in deze discussie. Immers, iemand stelde dat het Vlaams Blok iedere moslim wil vervolgen. Welnu, het Vlaams Blok wil dat niet en heeft ook niet de intentie dit te doen. Natuurlijk staat het Vlaams Blok niet te springen voor een verdere toestroom van moslims, maar dat betekent nog geen "vervolging van iedere moslim". Blijkbaar kunnen de linksen met moeite de Nederlandse taal aan, daar men zowat alles door elkaar gooit. Ook het feit dat het Vlaams Blok de erkenning van de islam wil intrekken, betekent geen vervolging van de individuele moslim. Ook het boeddhisme is in ons land niet erkend, wat evenwel niet betekent dat de boeddhisten hier vervolgd zouden worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 13:24   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... loopt er nog altijd het proces van het LRM en het CGKR tav de drie racistische vzw's van het Blok. De kans dat het Blok veroordeeld zal worden acht ik persoonlijk nogal klein omdat eerdere programma- en partijstandpunten van vOOr 2000 niet in aanmerking worden genomen.
Eens te meer doet "Piano" zijn reputatie van verdraaiing en vervorming eer aan: alweer een brokje ideologisch gekleurd nieuws.

Het proces tegen het Vlaams Blok is ten einde, nl. zowel in eerste aanleg als in hoger beroep hebben de respectievelijke rechters geoordeeld dat er geen sprake is van een misdrijf tegen de racismewetgeving, maar - zo de aanklacht bewezen wordt - om een politiek misdrijf. Het eigenlijke proces is ten einde. De twee bovengenoemde organisatie zijn nu wel naar het Hof van Cassatie gestapt, maar dat rechtscollege oordeelt niet meer over de aanklacht. Het Hof van Cassatie kijkt alleen na of de rechtsgang correct werd gevolg en of er geen procedurefouten werden gemaakt. Dat is alles. Een veroordeling of vrijspraak kan er niet komen, daar de competentie van het Hof van Cassatie daar niet ligt.

"Piano", u moet zich niet alleen historisch wat bijscholen, maar ook over de Belgische rechtsspraak hebt u blijkbaar nog veel te leren. Of verdraait u bewust de zaken?
Oud 8 juli 2003, 13:25   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen kijken we natuurlijk ook uit naar de uitslag van die andere Vlaams Blokker, Siegfried Verbeke, omtrent de verspreiding van negationistische en revisionistische druksels.
Siegfried Verbeke is al jaren geen lid meer van het Vlaams Blok en heeft sedert vele jaren geen enkele band meer met de partij (en dat al lang voor de totstandkoming van de "holocaustwet").

Misschien wat objectiever leren zijn, "Piano"?
Oud 8 juli 2003, 13:28   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Ik vermoei mij al lang niet meer, voor mijn part blijven de VB'ers (U incl) in hun debiliteit rondbadderen.
Uitstekend: dergelijke reacties zorgen ervoor dat de VB-kiezer volgende keer weer op het Vlaams Blok stemt. Doe maar verder met beledigen!
Oud 8 juli 2003, 13:35   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Siegfried Verbeke is al jaren geen lid meer van het Vlaams Blok en heeft sedert vele jaren geen enkele band meer met de partij (en dat al lang voor de totstandkoming van de "holocaustwet").

Dat die band wel degelijk nog bestaat, bewijzen revisionistische topics zoals de jouwe. Kijk maar naar je eigen replieken waarin je het ronduit opneemt voor de visie van Siegfried Verbeke:

"Bericht van de moderators: Over racisme en revisionisme": http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4363

"Revisionist Delacroix (FN) wordt senator."
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4217

"Eerste negationismeproces in België: Siegfried Verbeke (VB)"
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3908

En dan heb ik het nog niet eens gehad over ex-ondervoorzitter en senator van het VB Roeland Raes. Een revisionist op zo'n hoge functie binnen het VB die daarenboven ook nog redacteur was voor Haro dat op de drukpersen van Siegfried Verbeke werd gedrukt. Kan de link nog duidelijker zijn?
Oud 8 juli 2003, 13:48   #34
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Kijk, ik ben hier niet van plan om vreemdelingen vrij te spreken. Dat is niet mijn bedoeling. Verre van. Maar waar ik absoluut niet tegen kan is veralgemening. En elke VB'er, hoe hard hij het ook mag ontkennen, scheert vaak vreemdelingen over dezelfde kam. De één al wat meer dan de andere.
Wanneer ik een vreemdeling zie ga ik niet onmiddellijk de conotatie dief of dergelijke maken. En je gaat mij NIET wijsmaken dat JIJ dat niet doet!!!!
Wanneer ik autopech heb en er komt een vreemdeling naar mij toe, dan ga ik niet in paniek slaan of zo, maar hem om hulp vragen, net zoals ik mij zou gedragen tegenover een 'witte'(karikaturaal!). Voor mij is een andere houding dan de deze racistisch. En aangezien je in een rechtbank tastbare bewijzen nodig hebt, weet je even goed als ik dat de VB/racistische houding moeilijk te bewijzen is.
Soit, geen tijd hieraan verspillen, een VB'er is het feitelijk niet waard.
Oud 8 juli 2003, 14:03   #35
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waar ik absoluut niet tegen kan is veralgemening. En elke VB'er, hoe hard hij het ook mag ontkennen, scheert vaak vreemdelingen over dezelfde kam. (...) Soit, geen tijd hieraan verspillen, een VB'er is het feitelijk niet waard.
Over veralgemenen gesproken zeg!
Enige consequentie is u blijkbaar volledig vreemd.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:04   #36
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Toch weer toeval he Jan, dat hij lid was van het Blok...
Oud 8 juli 2003, 14:28   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat die band wel degelijk nog bestaat, bewijzen revisionistische topics zoals de jouwe. Kijk maar naar je eigen replieken waarin je het ronduit opneemt voor de visie van Siegfried Verbeke:
Hahaha. Ik heet niet Siegfried Verbeke, maar Jan van den Berghe. Bijgevolg spreek ik uit mijn eigen naam. Eerder heb ik trouwens reeds vermeld - maar dat verzwijgt nu natuurlijk weer eens - dat dit alles mijn persoonlijke opinie betreft, niet het partijstandpunt.

Feit is: Siegfried Verbeke is geen lid van het Vlaams Blok, al jaren niet meer. Men kan dan ook maar moeilijk stellen: het proces tegen Vlaams Blokker Siegfried Verbeke.
Oud 8 juli 2003, 14:30   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Wat is er eigenlijk mis met die poster ? Ik zou ook niet graag een moskee in mijn buurt willen waarvan ondertussen goed geweten is dat het Islam-fundamentalisme er gretig bloeit. Ik heb namelijk een probleem met "Islamisering". Net zoals ik een probleem heb met de bekeringspraktijken van de Katholieke en Protestantse sekten.

Racistisch ? Ga maar eens undercover in zo'n moskee zitten en luister eens goed naar de preken. Leer eens een vreemde taal en ga luisteren naar die brave jongens op straat.
Ik heb hier al eens eerder iets gepost wat een perfect Turks sprekende ex.BOB-er in zo'n moskee hoorde een tiental jaar geleden.

Over twintig jaar moest 'het' gebeurd zijn, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Waarom neemt Van Grembergen vandaag maatregelen om controle te krijgen op de moskeeën hier in Vlaanderen?
Zou het kunnen dat onze politici vandaag beginnen te geloven wat die BOB-er destijds hoorde?
Oud 8 juli 2003, 14:31   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan heb ik het nog niet eens gehad over ex-ondervoorzitter en senator van het VB Roeland Raes. Een revisionist op zo'n hoge functie binnen het VB die daarenboven ook nog redacteur was voor Haro dat op de drukpersen van Siegfried Verbeke werd gedrukt. Kan de link nog duidelijker zijn?
Neen.

Haro, iets van lang vervlogen tijden trouwens.

U stelde: Vlaams Blokker Siegfried Verbeke, welnu u liegt. Siegfried Verbeke is al jaren geen lid meer van de partij.
Oud 8 juli 2003, 14:32   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waar ik absoluut niet tegen kan is veralgemening. En elke VB'er, hoe hard hij het ook mag ontkennen, scheert vaak vreemdelingen over dezelfde kam. De één al wat meer dan de andere.
Wanneer ik een vreemdeling zie ga ik niet onmiddellijk de conotatie dief of dergelijke maken. En je gaat mij NIET wijsmaken dat JIJ dat niet doet!!!!
Tja, dan moet u ontgoochelen. Ik doe dat ook niet, en nochtans ben ik een overtuigd Vlaams Blokker (en dat al vele jaren).
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be