Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2003, 16:29   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirco
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Omgekeerde wereld. De cordon partijen zeggen dat ze geen coalities willen aangaan met het blok, en u vertaalt dat naar: Het Blok wil geen coalities aangaan.

Oneerlijke verdraaiing van de realiteit.
Het is niet omdat de andere partijen geen coalitie willen aangaan, dat het Vlaams Blok er wél wil aangaan. Het Blok heeft in de aanloop naar de verkiezingen flemerig naar de CD&V en vooral de NVA geknipoogd, maar concrete initiatieven werden nooit genomen. Wat dat betreft kan het Blok zich natuurlijk nog altijd verschuilen achter het povere verkiezingsresultaat van CD&V en NVA, en aan het feit dat aan Franstalige kant het Blok op basis van haar anti-Waalse programma "parti non grata" was.
Laat mij uw redenering proberen te begrijpen:

1) U zegt tegen mij dat ik niet mag meespelen
2) Ik maak in consequentie dan ook geen aanstalten om mee te spelen
3) U komt klagen dat ik niet kom vragen om mee te spelen.

Jaja, zeer mooie logica is dat.
Oud 10 juli 2003, 21:49   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dus, dat hele gemomkel over het ondemokratische cordon sanitaire was inderdaad maar een dekmantel om te verbergen dat het Blok geen gedegen mankracht had om te besturen? Heb je daar soms indicaties voor dat dit nu wel zo zou zijn?
Het eerste is uw bewering en de daaruit volgende vraag mist ook iedere grond.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 22:44   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door natioke
En FDW heeft gelijk, het Cordon heeft ervoor gezorgd dat het Vlaams Blok niet als een pudding in elkaar zal zakken wanneer het mee gaat besturen. Ze hebben de tijd gehad om degelijke kaders te vormen, het is geen eenmanspartij. Langzaam maar zeker is het Vlaams Blok een aanvaardt gegeven geworden en zal het ook blijven. De woorden indachtig: De dissidenten van vandaag, zijn de leiders van morgen. Het programma is alvast stevig, de mensen bekwaam.
Heel goed gezien! In Nederland hebben we gezien waartoe een te snelle groei en te vlugge machtsdeelname heeft geleid: bij gebrek aan gedegen mankracht die gelouterd werd door de tijd is de hele zaak in elkaar gevallen.
Inderdaad, het deed me een beetje terugdenken aan de mislukte putsch van Adolf Hitler en Ludendorff op 9 november 1923. Waarop Hitler in de gevangenis van Landsberg belandde en zijn boek Mein Kampf dicteerde aan Rudolf Hess. Het was ook na die putsch dat Hitler besloot om voortaan de parlementaire weg te bewandelen om Duitsland te veroveren en zijn Derde Rijk te stichten.
Oud 10 juli 2003, 23:05   #24
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Conclusie: als je je eigen programma in compromissen om tot coalitie vorming te komen, bij voorbaat onbespreekbaar maakt, moet je natuurlijk niet verbaasd zijn als niemand je nog vraagt om een coalitie te sluiten.
En die radicaliteit heeft het Vlaams Blok geen windeieren gelegd: men gaat van verkiezingsoverwinning naar verkiezingsoverwinning.
Het is natuurlijk een kwestie van keuzes maken. Als op radicaliteit gokt, weet je dat je over de helft moet gaan. Je kan van geen twee walletjes eten.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be