![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat Laura Lynn te weinig aan bod komt op de VRT-radionetten ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 37,50% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 62,50% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geef me dan eens een tiental namen (het zijn er immers toch "enorm veel" nietwaar) van Nederlandstalige groepen die "goed boeren" in Vlaanderen?
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Gorki, de mens, monza, Laïs, 't Hof (soloproject van flip niet megerekend), Stijn, de nieuwe snaar, Kadril, Johan Verminnen, Guido belcanto , Katastroof, Raymond van het groenewoud, clouseau, de kreuners, wim soutaers, gene thomas, k3, ... Komen ook goed rond : frank galan, garry hagger, gunter neefs, luc steeno, will tura ... en ik vergeet er uiteraard ook nog een aantal. ( ik kan niet meer zo goed volgen met al die idool, x-factor en weet ik wat nog allemaal). Dit is wat ik nu kon bedenken, maar er zullen zeker mensen zijn die dat kunnen aanvullen. Op een gebied van 6 mio inwoners, met een taal die praktisch nergens anders ter wereld aanslaat dan bij onze noorderburen, vind ik dat stevig hoor.
" At the age of six I wanted to be a cook, at the age of seven I wanted to be Napoleon, and my ambition has been growing steadily ever after" Laatst gewijzigd door jehann : 12 januari 2006 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zangers zouden een vergunning moeten hebben...dan konden we ze weer afpakken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk ging het me niet om geld. Op muzikaal gebied boeren ze goed. Er is voldoende aandacht en ze kunnen vaak optreden. En daar ging het toch over dacht ik? Dat men meer aandacht moest besteden aan de vlaamse artiest. Daarbij als ge het in een historische context plaatst, denk ik dat, ondanks de internationalisering, het vlaamse lied even sterk vertegenwoordigd is als vroeger.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit, het dispuut is nu wel opgelost denk ik. Blijkbaar hielden we er een andere definitie op na van wat "goed boeren" nu juist betekent. Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je dan kijkt hoe de VoRT en StuBru de ene vergoddelijken en de andere straal negeren...
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Als ik naar de actualiteitsprogramma's van radio 1 luister, en er tussen 2 reportages (of wat daar moet voor doorgaan) in, weer eens zo een of ander volksvreemd multiculindoctrinatienummer gedraaid wordt, dan lijkt het lijkt het me toch niet echt praktisch om gedurende enkele minuten van post te veranderen en zo het risico te lopen een deel van de reportages te missen. Is het nu echt te veel gevraagd dat ze ook op o.m. radio 1 eens wat volkseigen Vlaamse artiesten aan bod laten komen ?????? En voor alle duidelijkheid, de extreemlinkse Raymond Van Het Groenewoud hoort daar absoluut niet bij.
Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 januari 2006 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hiermee kan je alle reportages van Radio1 (her)beluisteren wanneet je maar wil. Zonder muzikale tussendoortjes.
![]() |
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() MIsschien komt het wel omdat die 'neger' muziek gewoon beter klinkt. Moet een Vlaming zich dan enkel houden aan Laura Lynn. Laat ons dan Brel, Boudewijn de Groot en Aznavour beluisteren. Dat is pas het levenslied.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Belachelijk. Er wordt al genoeg "Vlaamse" muziek gedraaid op de radio. Onderzoek heeft uitgewezen dat er spontaan een quota van 20% is op de openbare omroepen. [De Meyer, G. & Trappeniers, A. (2003). Lexicon van de muziekindustrie. Leuven: Acco]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Klara presteerde het zelfs om 10 dagen lang uitsluitend één buitenlander zendtijd te vergunnen.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid