Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat Laura Lynn te weinig aan bod komt op de VRT-radionetten ?
ja 12 37,50%
neen 20 62,50%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2006, 12:40   #21
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
En dit terwijl het duidelijk is dat er enorm veel nederlandstalige groepen goed boeren in Vlaanderen (als je ziet hoe miniscuul hun markt wel niet is)
Geef me dan eens een tiental namen (het zijn er immers toch "enorm veel" nietwaar) van Nederlandstalige groepen die "goed boeren" in Vlaanderen?
Oud 12 januari 2006, 14:22   #22
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Geef me dan eens een tiental namen (het zijn er immers toch "enorm veel" nietwaar) van Nederlandstalige groepen die "goed boeren" in Vlaanderen?
Enkel de vlaamse :
Gorki, de mens, monza, Laïs, 't Hof (soloproject van flip niet megerekend), Stijn, de nieuwe snaar, Kadril, Johan Verminnen, Guido belcanto , Katastroof, Raymond van het groenewoud, clouseau, de kreuners, wim soutaers, gene thomas, k3, ...
Komen ook goed rond : frank galan, garry hagger, gunter neefs, luc steeno, will tura ...

en ik vergeet er uiteraard ook nog een aantal. ( ik kan niet meer zo goed volgen met al die idool, x-factor en weet ik wat nog allemaal). Dit is wat ik nu kon bedenken, maar er zullen zeker mensen zijn die dat kunnen aanvullen.
Op een gebied van 6 mio inwoners, met een taal die praktisch nergens anders ter wereld aanslaat dan bij onze noorderburen, vind ik dat stevig hoor.

Laatst gewijzigd door jehann : 12 januari 2006 om 14:23.
jehann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:02   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zangers zouden een vergunning moeten hebben...dan konden we ze weer afpakken!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:08   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkel de vlaamse :
Gorki, de mens, monza, Laïs, 't Hof (soloproject van flip niet megerekend), Stijn, de nieuwe snaar, Kadril, Johan Verminnen, Guido belcanto , Katastroof, Raymond van het groenewoud, clouseau, de kreuners, wim soutaers, gene thomas, k3, ...
Komen ook goed rond : frank galan, garry hagger, gunter neefs, luc steeno, will tura ...
Van bovenstaande artiesten zijn er maar wreed weinig die rondkomen (toch het minimum minimorum om van "goed boeren" te spreken) met hun muziek hoor... Dus ja, als je zo'n ruime definitie geeft aan "goed boeren", dan is er zeker geen reden tot klagen.
Oud 12 januari 2006, 16:12   #25
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Van bovenstaande artiesten zijn er maar wreed weinig die rondkomen (toch het minimum minimorum om van "goed boeren" te spreken) met hun muziek hoor... Dus ja, als je zo'n ruime definitie geeft aan "goed boeren", dan is er zeker geen reden tot klagen.
Uiteraard verdienen ze niet evenveel als wereldsterren. Voor een taaltje dat amper een minuscule fractie van de wereldbevolking machtig is, denk ik dat ze toch niet te klagen hebben. Ik heb echter geen inzage in hun financiële data, maar als u me kunt verlichten?

Maar eigenlijk ging het me niet om geld. Op muzikaal gebied boeren ze goed. Er is voldoende aandacht en ze kunnen vaak optreden. En daar ging het toch over dacht ik? Dat men meer aandacht moest besteden aan de vlaamse artiest.

Daarbij als ge het in een historische context plaatst, denk ik dat, ondanks de internationalisering, het vlaamse lied even sterk vertegenwoordigd is als vroeger.
Oud 12 januari 2006, 16:27   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard verdienen ze niet evenveel als wereldsterren. Voor een taaltje dat amper een minuscule fractie van de wereldbevolking machtig is, denk ik dat ze toch niet te klagen hebben. Ik heb echter geen inzage in hun financiële data, maar als u me kunt verlichten?
Nog niet zo lang geleden heb ik daar eens een artikel over gelezen. Clouseau (met zijn volle sportpaleizen) was de "grootverdiener". De rest van de Nederlandstalige zangers huppelden daar ergens ver achteraan. Precieze bedragen kan ik me echter niet herinneren.

Soit, het dispuut is nu wel opgelost denk ik. Blijkbaar hielden we er een andere definitie op na van wat "goed boeren" nu juist betekent.

Citaat:
Daarbij als ge het in een historische context plaatst, denk ik dat, ondanks de internationalisering, het vlaamse lied even sterk vertegenwoordigd is als vroeger.
Volgens mij niet. En ik denk dat het aantoonbaar is met een aantal cijfers. De "draaidichtheid" op de radio, het aantal nummers in de "top 100", ... tonen imho toch duidelijk aan dat de interesse (althans in de media) voor het Vlaamse lied sterk gezakt is tov vroeger.
Oud 12 januari 2006, 16:39   #27
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laura Lynn heeft van haar CD al 65000 exemplaren verkocht in België. Dat is bij mijn weten meer dan de laatste CD van dEUS (zowat het populairste product in alternatieve middens). Een beetje respect mag dan ook wel.
Als je dan kijkt hoe de VoRT en StuBru de ene vergoddelijken en de andere straal negeren...
Oud 29 januari 2006, 11:25   #28
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ben je zo dom dat je niet van post kan veranderen? Op Q-radio bvb daar draaien ze de hele dag vlaamse liedjes (sic) ...
Als ik naar de actualiteitsprogramma's van radio 1 luister, en er tussen 2 reportages (of wat daar moet voor doorgaan) in, weer eens zo een of ander volksvreemd multiculindoctrinatienummer gedraaid wordt, dan lijkt het lijkt het me toch niet echt praktisch om gedurende enkele minuten van post te veranderen en zo het risico te lopen een deel van de reportages te missen. Is het nu echt te veel gevraagd dat ze ook op o.m. radio 1 eens wat volkseigen Vlaamse artiesten aan bod laten komen ?????? En voor alle duidelijkheid, de extreemlinkse Raymond Van Het Groenewoud hoort daar absoluut niet bij.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 januari 2006 om 11:26.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 11:35   #29
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Als ik naar de actualiteitsprogramma's van radio 1 luister, en er tussen 2 reportages (of wat daar moet voor doorgaan) in, weer eens zo een of ander volksvreemd multiculindoctrinatienummer gedraaid wordt, dan lijkt het lijkt het me toch niet echt praktisch om gedurende enkele minuten van post te veranderen en zo het risico te lopen een deel van de reportages te missen. Is het nu echt te veel gevraagd dat ze ook op o.m. radio 1 eens wat volkseigen Vlaamse artiesten aan bod laten komen ?????? En voor alle duidelijkheid, de extreemlinkse Raymond Van Het Groenewoud hoort daar absoluut niet bij.
Je hebt toch een internetaansluiting?
Hiermee kan je alle reportages van Radio1 (her)beluisteren wanneet je maar wil.
Zonder muzikale tussendoortjes.
Oud 29 januari 2006, 11:54   #30
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

MIsschien komt het wel omdat die 'neger' muziek gewoon beter klinkt. Moet een Vlaming zich dan enkel houden aan Laura Lynn. Laat ons dan Brel, Boudewijn de Groot en Aznavour beluisteren. Dat is pas het levenslied.

Citaat:
Op de VRT-radionetten komt het Vlaamse (en ook het Duitse) levenslied veel te weinig aan bod. Volksvreemde 'muziek' (afrikaanse
neger(innen)gejengel, arabisch getint kattengejank, enz.) krijgt veel te veel aandacht. Ook Angelsaksische muziek komt ruimschoots aan bod. Germaanse muziek, waaronder het Vlaamse levenslied, daarentegen wordt stiefmoederlijk behandeld. Van het succes van onze Vlaamse, blonde, blauwogige Laura Lynn valt op de verschillende VRT-radionetten omzeggens niets te merken. Een ware schande !!!!!!!!!!!!!!! De VRT is duidelijk zijn V niet waardig !!!!!!!!!!!
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 12:33   #31
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Belachelijk. Er wordt al genoeg "Vlaamse" muziek gedraaid op de radio. Onderzoek heeft uitgewezen dat er spontaan een quota van 20% is op de openbare omroepen. [De Meyer, G. & Trappeniers, A. (2003). Lexicon van de muziekindustrie. Leuven: Acco]
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:45   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van het succes van onze Vlaamse, blonde, blauwogige Laura Lynn valt op de verschillende VRT-radionetten omzeggens niets te merken. Een ware schande !!!!!!!!!!!!!!! De VRT is duidelijk zijn V niet waardig !!!!!!!!!!!
Inderdaad. Klara presteerde het zelfs om 10 dagen lang uitsluitend één buitenlander zendtijd te vergunnen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 06:17   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Postmoderne Flikker Bekijk bericht
Belachelijk. Er wordt al genoeg "Vlaamse" muziek gedraaid op de radio. Onderzoek heeft uitgewezen dat er spontaan een quota van 20% is op de openbare omroepen. [De Meyer, G. & Trappeniers, A. (2003). Lexicon van de muziekindustrie. Leuven: Acco]
Populaire Cultuur aant studere?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 11:14   #34
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Populaire Cultuur aant studere?
Dat was vorige week Wat een schat van een mens is dat trouwens
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be