![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De term 'Belg' is de laatste decennia grondig aan inflatie onderhevig.. Waarom denk je dat de termen Vlaming, 'autochtoon' en 'allochtoon' de laatste jaren zo populair zijn geworden ?
Simpel: het verlangen en de drang van de mens om zich tot een groep van gelijken te willen bekennen, waar men zich thuisvoelt. En daar mag de overheid nog zoveel multikulturele indoctrinatie tegenaan gooien, die drang krijgt ge niet uit de mens.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O neeeeeeeeeee
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij het lezen van "Twee Belgen gedood bij ramp Hadj" is de kans klein dat er veel dachten dat het om 'Piet en Pol van achter de hoek' ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Ge zoudt versteld staan over hoeveel moslims daar blij over zijn. Een bekend - of liever notoir - voorbeeld: Mohammed Bouyeri, die niets liever wou dan door politieagenten te worden doodgeschoten, en zo als jihadstrijder te sterven.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 16 januari 2006 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Moh. B. is niets anders dan een notoire idioot en mag dan toch wel als een uizondering worden gezien
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Europeaan dan?
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, zelfs dat niet...
Ik beschouw mezelf als wereldburger. ![]()
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Dan vind ik dan weer een beetje te makkelijk; je kan je dan nog wel geen vlaming/belg/europeaan voelen, je bent het natuurlijk wel: het heeft je toch voor een belangrijk deel gevormd
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verstrek hier inderdaad geen nieuwe informatie met een meerwaarde of zo. Ik probeer gewoon mijn persoonlijke mening te geven over het feit dat ik het aanvoel alsof men regelmatig iets wil achterhouden, de zaken niet gewoon klaar en duidelijk meedeelt maar meent zich te moeten verschuilen achter bepaalde principes die me eerder wantrouwig doen worden tov de multicule wereld zoals we die nu beginnen mee te maken. De "persoonlijke achtergrond", of die nodig is of niet, geeft men meteen door te vermelden "twee Belgen..." en daardoor krijg je extra nieuwsgierigheid over wie of wat men juist bezig is.Op het niveau van het wereldforum gezien is het dus volgens sommigen zelfs helemaal niet nodig om te vermelden dat het Belgen waren... Dus, of het nu ging om twee Brusselse blanke autochtonen die daar als toerist waren, of om bvb twee al dan niet Belgische moslims die daar om godsdienstredenen waren, dat maakt de zaak wat duidelijker, dat is bijkomende informatie,en dat mag men meteen in de titel duidelijk stellen! Kunnen we het ook een beetje in die richting zoeken??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch... misschien ben je niet,van oorsprong, Belg of Vlaming en voel je daar niets bij, net zoals ik niets voel bij de term "Chinees". En dat is niet eens verkeerd of onbegrijpelijk. Maar... kan er ook nog eventjes (een paar tientallen jaren misschien...) rekening gehouden worden met diegenen die daar wel iets bij voelen? Met diegenen die in hun leven een stukje hebben meegemaakt van die Belgische geschiedenis, die via informatie allerhande (school, boeken, verenigingen, documentaires enz) meer zijn te weten gekomen over het land waarin ze leven, waarin hun ouders en groot- en voorouders de maatschappij hebben gemaakt zoals we die nu kennen??? Dat is helemaal niet inhoudsloos... en dat verklaart waarom er nog mensen zijn voor wie er een verschil is tussen een "echte oorspronkelijke Belg" en iemand die, zelf of de ouders, hier is ingeweken ofte aangespoeld. En de Belgische nationaliteit heeft verkregen. En dat wil helemaal niet zeggen dat "de andere" minderwaardig is of zo, dat heeft er niets mee te maken.
Laatst gewijzigd door andev : 16 januari 2006 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Vier vloeiend en twee degelijk: Frans, Nederlands, Engels, Portugees, Spaans en Duits.
BTW, de wereld slaat wel op mij, die burger vind ik eerder een belediging... ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 16 januari 2006 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() vertaler/tolk toevallig?
Als je degelijk werk wilt zou ik toch maar wat positiever zijn over europa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Belgie kan voor mij de pot op
![]() Kzie nog liever een welvarend Afghanistan, met z'n doortrapte fanatici, dan een multicultureel gedrocht als dit land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() En de hele Hofstadgroep? Al die vechtjassen in Irak en Afghanistan? Notoire idioten zijn het zeker, maar toch niet allemaal uitzonderingen?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |