Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2006, 15:37   #21
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

De term 'Belg' is de laatste decennia grondig aan inflatie onderhevig.. Waarom denk je dat de termen Vlaming, 'autochtoon' en 'allochtoon' de laatste jaren zo populair zijn geworden ?

Simpel: het verlangen en de drang van de mens om zich tot een groep van gelijken te willen bekennen, waar men zich thuisvoelt.

En daar mag de overheid nog zoveel multikulturele indoctrinatie tegenaan gooien, die drang krijgt ge niet uit de mens.
Oud 16 januari 2006, 15:38   #22
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
O ja,
vergeten, aan vriend en vijand
I'AM BACK
O neeeeeeeeeee ! 't Is gedaan met de rust...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:39   #23
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
De term 'Belg' is de laatste decennia grondig aan inflatie onderhevig.. Waarom denk je dat de termen Vlaming, 'autochtoon' en 'allochtoon' de laatste jaren zo populair zijn geworden ?

Simpel: het verlangen en de drang van de mens om zich tot een groep van gelijken te willen bekennen, waar men zich thuisvoelt.

En daar mag de overheid nog zoveel multikulturele indoctrinatie tegenaan gooien, die drang krijgt ge niet uit de mens.
Identiteitshoer.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:40   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Twee Belgen gedood bij ramp Hadj.

Volgens Buitenlandse Zaken in Brussel stierven in het gedrang bij de Al-Jamaratbrug in Mina, nabij de heilige stad Mekka, twee landgenoten: een vrouw van Marokkaanse afkomst van in de vijftig uit de regio Antwerpen, en een man van rond de zestig jaar van Pakistaanse afkomst uit de streek van Brussel.
de Standaard 1601

Ik blijf het persoonlijk irritant vinden dat er volgens sommigen een kat geen kat meer mag worden genoemd... want dan ben je racistisch bezig of zo. Bij het krantenlezen zijn er heel wat mensen die denken aan een titel genoeg te hebben, het interesseert hen niet echt maar ze houden er wel een (verkeerde) indruk aan over! In heel wat artikels en nieuwsberichten doet men niet eens de moeite meer om te verduidelijken.Laat ons dan beter de kogel helemaal door de kerk jagen: we zijn allemaal "wereldburgers" vanaf nu. De oorsprong en/of nationaliteit vermelden is voortaan uit den boze en heeft hoe dan ook geen enkele bestaansreden meer. Wat is er nu in feite verkeerd aan om te vermelden dat het om een Marokkaanse en om een Pakistanees gaat? Daar is niets minderwaardig aan maar het is wel veel duidelijker en laat meteen begrijpen hoe de vork aan de steel zit! Zo zaten er onlangs ook twee "Belgen" in Guantanamo. Neen, niet Piet en Pol van achter de hoek.. En dan zijn er nog de "jongeren"...
Men moet maar eens dringend stoppen met de mensen die nonsens op te dringen, er gebeurt al genoeg in die zin!
Ik begrijp jouw standpunt, en gedeeltelijk kan ik er ook voor instaan. Het had inderdaad niet moeilijker geweest om als titel te schrijven "Twee nieuwe Belgen" of "Twee islamitische Belgen".

Maar bij het lezen van "Twee Belgen gedood bij ramp Hadj" is de kans klein dat er veel dachten dat het om 'Piet en Pol van achter de hoek' ging.
Oud 16 januari 2006, 15:40   #25
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
oh, dus in principe zou een moslim blij moeten zijn als je hem om godsdiensrredenen af zou schieten? Hij is dan tenslotte een martelaar en krijgt dan zowiezo zijn 77 maagden. Ik denk dat ze daar zelf toch net iets anders over denken
Ge zoudt versteld staan over hoeveel moslims daar blij over zijn. Een bekend - of liever notoir - voorbeeld: Mohammed Bouyeri, die niets liever wou dan door politieagenten te worden doodgeschoten, en zo als jihadstrijder te sterven.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 16 januari 2006 om 15:40.
Oud 16 januari 2006, 15:42   #26
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daarom dat die achtergestelde sukkelaars die het zo koud hadden in hun verrijkte buurten rond Parijs ook ineens maar "jongeren" genoemd werden? Behalve als het rasechte SintNiklazenaars waren, d�*t is blijkbaar een nationaliteit die wèl vernoemd mag worden.
Oh, u bedoelt de jongeren van voornamelijk Noord-afrikaanse afkomst zoals ze ook vaak genoemd werden?
Oud 16 januari 2006, 15:45   #27
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht

Uit sommige mensen misschien... Ik voel die drang hoegenaamd niet. Ik voel geen enkele affiniteit met het begrip "Vlaming" of met het begrip "Belg". Wat mij betreft zijn beiden even inhoudsloos.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:45   #28
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ge zoudt versteld staan over hoeveel moslims daar blij over zijn. Een bekend - of liever notoir - voorbeeld: Mohammed Bouyeri, die niets liever wou dan door politieagenten te worden doodgeschoten, en zo als jihadstrijder te sterven.
Moh. B. is niets anders dan een notoire idioot en mag dan toch wel als een uizondering worden gezien
Oud 16 januari 2006, 15:49   #29
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Uit sommige mensen misschien... Ik voel die drang hoegenaamd niet. Ik voel geen enkele affiniteit met het begrip "Vlaming" of met het begrip "Belg". Wat mij betreft zijn beiden even inhoudsloos.
Europeaan dan?
Oud 16 januari 2006, 15:53   #30
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europeaan dan?
Nee, zelfs dat niet...

Ik beschouw mezelf als wereldburger.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:54   #31
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, zelfs dat niet...

en hoeveel talen spreek je dan, wereldburger?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:56   #32
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, zelfs dat niet...

Dan vind ik dan weer een beetje te makkelijk; je kan je dan nog wel geen vlaming/belg/europeaan voelen, je bent het natuurlijk wel: het heeft je toch voor een belangrijk deel gevormd
Oud 16 januari 2006, 16:08   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
andev,
het staat iedereen natuurlijk vrij informatie naar believen te verstrekken.
Maar kunt u mij even uitleggen wat de meerwaarde is aan de berichtgeving
als je de persoonlijke achtergrond van de getroffenen gaat berichten in het nieuws ?
Dag Pelgrim,
Ik verstrek hier inderdaad geen nieuwe informatie met een meerwaarde of zo. Ik probeer gewoon mijn persoonlijke mening te geven over het feit dat ik het aanvoel alsof men regelmatig iets wil achterhouden, de zaken niet gewoon klaar en duidelijk meedeelt maar meent zich te moeten verschuilen achter bepaalde principes die me eerder wantrouwig doen worden tov de multicule wereld zoals we die nu beginnen mee te maken. De "persoonlijke achtergrond", of die nodig is of niet, geeft men meteen door te vermelden "twee Belgen..." en daardoor krijg je extra nieuwsgierigheid over wie of wat men juist bezig is.Op het niveau van het wereldforum gezien is het dus volgens sommigen zelfs helemaal niet nodig om te vermelden dat het Belgen waren... Dus, of het nu ging om twee Brusselse blanke autochtonen die daar als toerist waren, of om bvb twee al dan niet Belgische moslims die daar om godsdienstredenen waren, dat maakt de zaak wat duidelijker, dat is bijkomende informatie,en dat mag men meteen in de titel duidelijk stellen!

Kunnen we het ook een beetje in die richting zoeken???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:26   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch... misschien ben je niet,van oorsprong, Belg of Vlaming en voel je daar niets bij, net zoals ik niets voel bij de term "Chinees". En dat is niet eens verkeerd of onbegrijpelijk. Maar... kan er ook nog eventjes (een paar tientallen jaren misschien...) rekening gehouden worden met diegenen die daar wel iets bij voelen? Met diegenen die in hun leven een stukje hebben meegemaakt van die Belgische geschiedenis, die via informatie allerhande (school, boeken, verenigingen, documentaires enz) meer zijn te weten gekomen over het land waarin ze leven, waarin hun ouders en groot- en voorouders de maatschappij hebben gemaakt zoals we die nu kennen??? Dat is helemaal niet inhoudsloos... en dat verklaart waarom er nog mensen zijn voor wie er een verschil is tussen een "echte oorspronkelijke Belg" en iemand die, zelf of de ouders, hier is ingeweken ofte aangespoeld. En de Belgische nationaliteit heeft verkregen. En dat wil helemaal niet zeggen dat "de andere" minderwaardig is of zo, dat heeft er niets mee te maken.

Laatst gewijzigd door andev : 16 januari 2006 om 16:28.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:27   #35
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
en hoeveel talen spreek je dan, wereldburger?
Vier vloeiend en twee degelijk: Frans, Nederlands, Engels, Portugees, Spaans en Duits.

BTW, de wereld slaat wel op mij, die burger vind ik eerder een belediging...

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 16 januari 2006 om 16:29.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:43   #36
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, jij bent zo stoer.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:44   #37
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

vertaler/tolk toevallig?

Als je degelijk werk wilt zou ik toch maar wat positiever zijn over europa
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:46   #38
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Belgie kan voor mij de pot op

Kzie nog liever een welvarend Afghanistan, met z'n doortrapte fanatici, dan een multicultureel gedrocht als dit land.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:54   #39
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Moh. B. is niets anders dan een notoire idioot en mag dan toch wel als een uizondering worden gezien
En de hele Hofstadgroep? Al die vechtjassen in Irak en Afghanistan? Notoire idioten zijn het zeker, maar toch niet allemaal uitzonderingen?
Oud 16 januari 2006, 16:57   #40
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
iedereen die bij hadj sterft VRAAGT erom.
geen medelijden..

hopelijk doen ALLE belgische moslims mee volgende jaar
Indeed! Misschien moeten we de subsidies die naar de moskees gaan als aansporing voor de hadj geven. ALLEN DAARHEEN! 8)
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be