![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
Bekijk resultaten enquête: ik kies kant van | |||
VS en trawanten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
Denemarken, en zijn moslimcritici |
![]() ![]() ![]() |
36 | 90,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een nogal gratuite tegenopmerking waar ik het niet mee eens ben.
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is toch weeral niet te geloven wat voor een schijnheilige politiek de imperialistische yanks weeral eens voeren: eerst vallen ze illegaal een selectie moslimlanden omdat het regime er hen niet aanstaat, of grofweg om hun olievoorraden te spekken, dan hebben ze het ineens over respect voor een andere religie en veroordelen ze karikaturen daarover. Bah, wat een vuile opportunisten! Steun de Denen!!
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zo zijn er noemeloze voorbeelden over hoe kerk en staat ineengestrengeld waren/zijn. Het heet ook niet voor niets staatsgodsdienst...
Laatst gewijzigd door lombas : 7 februari 2006 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Le 13 janvier 1791, Talleyrand envoie sa démission de l'évêché d'Autun, qu'il signe "talleyrand périgord ancien êv. d'autun". Le 17 janvier 1791, Talleyrand-Périgord est élu, l'un des administrateurs du département de Paris. Le 8 février 1791, Talleyrand proteste de sa sincérité, par un article paraissant dans la Chronique de Paris. Le 24 février 1791, Talleyrand sacre 2 évêques constitutionnels en la chapelle de la Congrégation de l'Oratoire : Expilly, au siège de Quimper et Marolles, au siège de Soissons. Talleyrand vient de célébrer sa 7ème et dernière messe Talleyrand was inderdaad bisschop. Ge moogt er wel bijvoegen dat hij vanaf 1791 zijn activiteiten als bisschop staakte. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En daarom klopt de vergelijking niet: u moet het hebben van individuen, personen om de invloed van het christendom op de rechten en plichten binnen de samenleving te beschrijven. In de islam hangt die invloed niet af van individuen: ze vormt een wezenlijk onderdeel van de godsdienst en theologische leer.
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat met Sieyès? Revolutionair van het eerste uur, en medeconsul van Napoleon? Kom, laat ons even ernstig doen: ook in het christendom was de politieke wereld en de geloofssfeer diep ineengestrengeld. Ooit iemand al gehoord van de godsdienstoorlogen? De kruistochten? De investituurstrijd? De symbolische mythe rond de doop van Clovis? De nationalisering van de inquisitie in Spanje? Het anglicanisme? ...
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niemand betwist dat, maar dat hield geen verband met het christelijke geloof an sich.
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Nog nooit gehoord van kerkelijk recht? Moet je eens naar Torfs gaan...
Laatst gewijzigd door lombas : 7 februari 2006 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat ik zie, doet me vaak genoeg schaterlachen : zijn er dan echt zo veel onnozelaars ? Soms doet het me huilen : zijn er ècht zo véél onnozelaars ??? U mag zelf kiezen bij welke groep u hoort. Tot genoegen. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
USA valt Iraq aan wegens bedreigingen uit de mond van Saddam. En Rusland daar zou ik al helemaal niet op steunen. En dan begin je over Europa ![]() Dream on |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij bent zo een typetje dat klakkeloos slikt wat ze in de media vertellen? Wat had Sadam te maken met de "moslimdreiging" in de nasleep van 9/11? |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 8 februari 2006 om 18:39. |
||
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2 Het verschil tussen het canonieke recht bij de RKK en de sharia in de islam is zo groot dat de twee niet meer vergelijkbaar zijn. De sharia is een juridisch systeem dat alle aspecten van de maatschappij regelt terwijl het canonieke recht is eerder een soort intern reglement van de kerk is. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2] Ik een mediaslikker? Dacht het niet. 3] Dit gaat van al heel lang terug voor 9/11 ![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() er zit in mijn ogen geen verschil tussen die gekke conservatieve amerikanen en die extremistische moslims of beter gezegd bush en bin laden.
beide hebben een grote aanhang achter hun en beide hebben heel wat kapitaal beschikbaar. en beide zijn zo zot als een deur en enkel uit op macht. Maar als ik moet kiezen tussen bush en bin laden zal ik zeker voor bush kiezen omdat een islam overheersing zou ons terug brengen naar de middeleeuwen. Het word in mijn ogen tijd dat de europese landen hun ogen open doen en de dreigende islam in europa eens met harde hand gaan bestrijden en deze religie uit onze regionen verwijderd. Want als we deze situatie gewoon laten aanmodderen is een burgeroorlog een mogelijk gevolg in europa waar extremistische moslim meer en meer macht krijgen en de vele moslims in europa langzaam maar zeker 1 blok beginnen te vormen en een strijd aangaan tegen onze wetten,waarden en vrijheden en dit moeten we zeker vermijden. maar ik hoop dat onze eigen europese volkeren tijdig de politieke denkwijze hierin kunnen veranderen en optreden tegen dit gevaar vooraleer het escaleert tot een bloedige strijd op de europese bodems. islam en westerse vrijheden en waarden gaan niet samen en 1 van de 2 moet weg en in onze gebieden zal dat de islam moeten zijn die weg moet. in hun eigen landen scheelt het mij geen bal meer hoe ze hun eigen vrouwen misbruiken en tal van andere religische achterlijkheden. Ik denk wel dat in een geval van een burgeroorlog de islam in europa de strijd zal verliezen. want onze nood en drang van onze vrijheid waarden en wetten zijn nog niet in gevaar gekomen maar indien dit gebeurt zal een grote bevokingsgroep in europa ook wakker worden en 1 blok gaan vormen en we zullen nooit buigen voor de islam. en misschien zullen we zoals in WO 2 hulp nodig hebben van de amerikanen maar we zullen ons nooit zonder slag of stoot laten veranderen in een islamitisch land. ik denk wel dat de toekomst een nieuwe golf van nationalistische gevoelens zal brengen gemixt met onze culturele en vooral religische achtergronden. de kruistochten van de 21ste eeuw zijn in aantocht en deze keer zijn de moslims verantwoordelijk. |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is mijn overtuiging dat de VS enkel probeert de zaken niet meer op de spits te drijven en daarom Europa niet voluit steunt. De strategie van de VS in het Midden Oosten is altijd gebaseerd geweest op de 'verdeel en heers' politiek. Sunni tegen Shi'ia.. Hoewel er tussen beide gemeenschappen grote verschillen bestaan (zie Iraq oorlog) bezit dit thema (cartoons) wel degelijk de potentie om een zekere toenadering tussen Shia en Sunni te bewerkstellingen. Wie de ontwikkelingen in de regio wat heeft gevolgd weet dat Iran zich de laatste zes maanden zeer agressief heeft opgesteld, voornamelijk om de positie terug in te nemen die haar door het Al Qaeda Sunni offensief was afgenomen ,met name de verdediger spelen van de belangen van de Islam in het Midden Oosten . Het is duidelijk dat Moslims van alle strekkingen zich achter dit cartoon thema kunnen scharen. De VS wil daarom geen olie op het vuur gooien en nog meer toenadering bewerkstellingen. Vandaar dat ze ervoor kiest om te zeggen dat het verspreiden van deze cartoons een verkeerde keuze was;
Nu, alles bij elkaar brengt dit issue het Westen (VS / Europa) sowieso een stuk dichter bij elkaar. Europa is de laatste twee jaren meer en meer tot het besef gekomen dat , ondanks het feit dat we nooit echt dezelfde imperialistische politiek hebben gevoerd als de VS - waardoor we na 9.11 ook dachten dat we itt de VS niet zelf in de schutslijn terecht zouden komen- ondertussen toch in het vizier zijn geraakt van extreme islamisten. We kunnen er dan ook niet onderuit dat we in wezen ,willen of niet, bondgenoten van de VS zijn . We hebben namelijk geen keuze, want doelwit zijn we sowieso |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
het gunstige van deze problematiek is dat de VS en europa zo weer dichterbij zullen komen en deze keer horen de duitsers aan onze kant ![]() en waarschijnlijk ook de russen ![]() en als het ooit tot een conflict komt laten we deze het werk goed afmaken en de islam voorgoed de wereld uithelpen en dit hoeft niet met een holocaust. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eerst moeten ze niets van de USA of UK hebben maar als puntje bij paaltje komt... Denken jullie dat ze dat gaan blijven slikken ofzo? ![]() |
|
![]() |