![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek ook geen vloms. Nederlands daarentegen...........
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Mogen mensen nog kiezen welke soort school zij geschikt vinden voor hun kind, of moet alles een eenheidsworst worden, ik kan het katholiek onderwijs maar moeilijk volgen in deze materie. Het katholiek onderwijs heeft anders nooit veel cadeautjes gekregen van de paarse regering.
Het volgende project van de PC-ten zal de sport zijn zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, allochtonen die in de derde generatie nog een taalachterstand hebben zijn ofwel achterlijk ofwel willen ze niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In scholen met veel allochtonen zullen straks alleen nog allochtone leerkrachten geduld worden door die leerlingen, en bekijken ze de "Belgische" leerkrachten als vuiligheid. We evolueren in de goede richting, laat ons maar verder doen. Leve Belgikistan! Rap een bidmatje gaan kopen, straks zijn er tekort... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens niet alleen wij, ateïsten, worden hiermee gediskrimineerd, maar ook de protesteerders, de joden en allerhande andere aanbidders. Het is hier nog gezegd: de tsjeven denken waarschijnlijk enkel aan hun marktaandeel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Mogen aub nog verschillende onderwijsnetten naast elkaar bestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ipv enkel maar iemand te beschimpen.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want er zijn nu reeds katholieke basisscholen waar de godsdienstlessen door een bijzondere leermeester gegeven worden. En ook op scholen waar dat niet het geval is, geeft niet iedere klastitularis godsdienst. In sommige gevallen neemt een collega de klas over om godsdienst te geven terwijl de klastitularis dan een andere taak krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() ik stuur mijn kinderen Niet naar en school waar moslims les geven, ik en mijn vrouw zullen blijven zoeken totdat we een blanke school vinden, geld speelt geen rol!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De officiële erkenning van Islam moet gewoon opnieuw worden ingetrokken.
Moslim kinderen moeten dan maar katholiek/protestants onderricht krijgen of zedeleer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sssssssssst, de extremen hier zijn bezeten van hun moslimhaat, ze zijn te blind nog iets anders te zien dan moslimgevaar en links extremisme die eeuch iets van de trand van zelfvernietiging of zo, het ontbreekt hun alle logica, maar mja, ze zijn dan ook ver heen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
blijf halstarrig volhouden geen rascist te zijn ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
geef iedereen zedenleer en schaf die godsdienst af, wie heeft er nu al baat bij gehad om in die nutteloze lessen te zitten ? Godsdienst prediken in een instelling die je moet voorbereiden op je leven in onze economie (daar is ons onderwijs nu eenmaal op ingesteld) is gewoon een middeleeuws gegeven waar komaf mee gemaakt moet worden. Wie godsdienst wil beleiden doet dit uit vrije wil in z'n vrije tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar voor de rest sla je de nagel op de kop !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er is een eigenaardige evolutie bezig in het katholieke onderwijs. Aan de ene kant merk ik bij mijn kinderen (die op een katholieke school zitten) dat er in de godsdienstlessen de laatste jaren een enorme opening is gegroeid naar andersgelovigen en niet-gelovigen. Er worden lessen gegeven over alle grote godsdiensten en zelfs het heidendom komt vanaf het derde leerjaar aan bod.
Aan de andere kant merk je bij de katholieken een meer conservatieve houding en het terugplooien op conservatieve kerkelijke standpunten. Daarin past blijkbaar een groter wordende affiniteit met de islam. De meeste moslims lijken hun geloof nog puurder te beleven dan de meeste katholieken en fungeren aldus als voorbeeld van hoe het zou moeten zijn. Persoonlijk vind ik het heel goed dat er meer openheid komt en ik heb niets tegen het zo goed mogelijk beleven van iemands godsdienst zolang het echter niet op fundamentalisme begint te lijken. Samengevat: ik vind dat leerkrachten van allerlei geloof (of zonder) een plaats kunnen hebben in het katholieke net, want ik ben er van overtuigd dat een school best een afspiegeling is van de maatschappij. Zoals ik al ergens anders stelde: wij moeten allemaal samen aan een betere maatschappij werken en scholen behoren toe aan de maatschappij. |
![]() |
![]() |