![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En nu ga ik kijken naar Canvas TV:
Embedded 45 Dinsdag 21 maart 2006 omstreeks 21.40u. Deze docu-film toont alle facetten van de Tweede Wereldoorlog. Meer dan dertig cameramannen van het Amerikaanse leger trokken samen met de oprukkende troepen naar het hart van Nazi-Duitsland. Uit meer dan 1000 filmrollen werd deze documentaire opgebouwd. Het werd een professioneel gedraaid document op 35 mm filmrol van soldaten en vakmannen die in de allereerste linies 'Embedded' waren, vaak op gevaar voor hun eigen leven. Het begint aan de Ruhr, waar het Amerikaanse leger op hardnekkige, Duitse weerstand stoot, en 2400 soldaten verliest in één dag. Daarna volgt de slag om Keulen en het veroveren van de Rijnbrug van Remagen. Na de Rijn wordt ook de Moezel overgestoken nabij een totaal verwoest Koblenz. Ook de opmars van Patton en de ontmoeting met de Russen wordt in beeld gebracht. Wanneer het gros van het Amerikaanse leger na één maand gevechten aan de overkant van het water geraakt is, lijkt de geallieerde overwinning een uitgemaakte zaak. Toch zal Nazi-Duitsland en vooral een waanzinnige Führer nog 43 dagen lang duizenden mensenlevens opofferen in een zinloos bloedvergieten... alles werd door de Amerikaanse legercineasten vastgelegd. Onder één voorbehoud : het was hen absoluut verboden om stervende of gesneuvelde Amerikanen te filmen. 'Embedded' werd geregisseerd door de bekende Duitse maker Michael Kloft (Het Derde Rijk in kleur) en toont hoe mensen bevrijden en ten onder gaan, hoe een verschrikkelijke oorlog vrede moet brengen, en vooral hoe groot de waanzin van mensen wel kan zijn.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Waarom begin je nu over een programma van Nazi-Duitland ? ( nieuwsgierig )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet daar geen reclame voor maken. Om op het even moment van de dag Canvas opzetten en ge hebt een hitlersnor in uw gezicht.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bang voor de gelijkenis met uw partij ??
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is altijd boeiend om te zien hoe de ideologische voorvaders van het VB 60 jaar geleden in het zand beten. 8)
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Ik krijg wel het schijt van elke avond een nazi documentaire enkel omdat de verkiezingen eraan komen. Dat is geen objectieve zender meer.
Moet jij niet in die andere thread wat mensen voor leugenaar gaan uitmaken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik (en anderen met mij) tracht daar enkel de waarheid te achterhalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Tja, er moet toch iets zijn dat sommige mensen vrezen... Een partij als pakweg Groen! zal niet de minste "negatieve" publiciteit ondervinden van dergelijke documentaires.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen! wordt dan niet door elke pion van het establishment afgeschilderd als opvolger van de nazi's. Nikkel nie gevallen ? Vraag het dan aan een ander want zulke evidenties debiteer ik maar 1 keer per maand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever niet want je kent mijn antwoord en daarna ga je er toch maar een stukje van citeren en zeggen dat ik lieg of zo. Je bent gewoon een linkse agitator en met dat soort low-class debiele communicatiestoornisexpertjes wil ik niets meer te zien hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Misschien omdat de gelijkenis zo treffend is? Niemand zal mij ook maar geloven wanneer ik beweer dat mijn kat het jong is van een labador.
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Wa het nu echt nodig Hugo's medisch dossier openbaar te maken?
![]()
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Dat klinkt allemaal zo gezwollen. Het grappigste vond ik wel die psychiatrische karakterschets van de Amerikanen in 1942-1943. Daar bleek Adolfje eigenlijk een moederskindje te zijn die afgeranseld werd door zijn vader, impotent was, en alleen kickte op plasseks met zijn nichtje. De heel curieuze madam van het adelaarsnest in Berchtesgaden controleerde elke morgen Adolfs lakens en ze wist dus zeker dat Adolfje _nooit_ seks had met Eva. Ga met zoiets naar den oorlog.