![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Geef tegen argumenten! van die gedichtjes maken en zo verwijten toe smijten is makkelijker als argumenten schrijven!
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord van een milieuboxenaffaire? Van de ex.eerste minister van België die een miljard op een Luxemburgse bankrekening had staan? Nooit gehoord van klokkenluiders die uitgemaneuvreerd werden omdat ze één-en ander over CVP-excellenties durfden aan het licht brengen? Nooit gehoord wat er met het reconversiegeld van de Limburgse mijnen zoal gebeurde en vooral, wat niet gebeurde? Onder wiens bewind werd de staatsschuld opgebouwd? En wie betaalde en betaalt de rekening en hoelang nog? Mensen vergeten vlug. Veel te vlug maar alhoewel ik ook een vrij slecht geheugen heb kan ik bepaalde dingen heel goed onthouden! Jammer hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() wil u even opmerken ofdat de sp het beter heeft gedaan, de pvv? dan luidt bij mij het antwoord: neen! nog veel slechter zelfs! Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zag vanavond Willy Claes zitten in Polspoel en Desmedt ... Was dat ook niet iemand die met Agusta te maken had???
Waarom werd Cools vermoord? Er was wel echt strond aan de knikker bij de PS, want een aantal maanden terug pleegde toch ook iemand zelfmoord omwille van die moord op Cools binnen de PS! Wie zijn die SP - PS exelencties? Het waren zij die de kaakslag aan de achteruitgang gaven aan de CVP! Zij die de grondvesten waren aan de sterke opkomst van het Vlaams Blok in 1991 op 'Zwarte Zondag'. En NIET de CVP! Of was je dat al vergeten misschien???
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En heeft de katholieke partij niet een Daens veroordeeld en hem de grond ingeboord? En aldus honderdduizenden arbeiders van niet alleen de partij vervreemd, maar van de Kerk? Inderdaad! Lees maar eens het verhaal van Daens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat België er nog is vind ik dan geen misse 'realisatie' van de tsjeven, maar dat kunnen ze niet alleen op hun actief schrijven. Daar hebben de 'gedaan-met-geven-en-toegevers' van 'Nonkel Hugo' zijn partij (R.I.P.) ook hun steentje toe bijgedragen. ![]() De historie Daens is het mooiste bewjs dat de tsjeven zelfs toen al geen princieps- maar een machtspartij waren, die iemand ongenadig de grond inboorden, zelfs al had die het goed voor met de mensen en de partij. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als u denkt dat u zo goed geïnformeerd bent, waarom geeft u hier geen argumenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit je Thomas???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Thomas, ik hoop dat je het met die argumenten niet op mij hebt, anders kan ik je er gerust een paar geven.
CD&V is de één enige partijen in dit land die dankzij een grondige herbronning een nieuw karakter kan aanmeten tegenover de andere partijen. Ik ben geen idealist, maar een realist. Daarmee bedoel ik dat Verhofstadt geen realist is maar een ideale val (ideale list). Hij lokte in '99 heel wat CVP kiezers naar zijn partij omwille van de dioxinecrisis. Vandaag zijn de rollen langzaam aan het draaien. Zij toneeldecor is in elkaar aan het zakken. Misschien zag je het vandaag in het VRT-nieuws dat de kieshervorming ietwat negatief overkomt bij journalisten. CD&V scoorde zijn punten vandaag, zeker Yves Leterme. Nee, wij willen geen politieke steekspelletjes voeren, maar een menselijke politiek die er voor zorgt dat volksvertegenwoordigers uit het volk komen. Ze moeten worden verkozen door mensen. Als je de arrondisementele kieskringen afschaft dan wordt de afstand tussen de politiek en de mensen steeds maar groter. CD&V heeft als slogan 'Midden de Mensen', maar wanneer je overstapt naar provinciale kieskringen dan kan je nooit dezelfde volkssfeer gaan bekomen. Als ze er nu nog gaan een bepaald budget aan vast hangen naargelang de plaats van de lijst dan is het helemaal gedaan met de gezonde politiek. De lijsttrekken zou het meest geld mogen uitgeven. Iedere plaats daaronder zou respectievelijk minder mogen uitgeven aan verkiezingscampagne waardoor de jongeren en nieuwkomers op de lijst maar heel weinig kans maken om verkozen te raken. Een kieshervorming is dus het meest belachelijke (toch in deze vorm) dat onze paars-groene regering kon voorstellen op dit ogenblik. Het is trouwens maar 9 maanden meer voor de verkiezingen. Ik las in de 'ampersand' (blad van de CD&V) het volgende te lezen: Het ROER omgooien "Pappen en nathouden". Verder is paarsgroen na drie jaar niet gekomen. We kregen torenhoge ambities aangepraat maar de realiteit is ontnuchterend. Hoog tijd, vindt CD&V, om het roer om te gooien. Na onze vliegende start in Kortrijk vorig jaar plaatst CD&V op het congres van 20 en 21 september in Antwerpen een sociaal-economische demarage naar de verkiezingen "Want terwijl paargroen de voorbije drie jaar van de ene blunder in de andere struikelde, heeft CD&V hard aan een krachtig alternatief getimmerd", zegt CD&V-congresvoorzitter Hendrik Bogaert. De publieke opinie zag Verhofstadt en co. weer eens plaat op hun buik gaan in de jongste crisis rond de wapenlevering aan Nepal. "Maar dat maakt onze rekening niet", aldus Bogaert. "Wij zijn met de echte problemen van de mensen bezig. Ons congres is een solide antwoord op de slechte prijs-kwaliteit-verhouding van paarsgroen. Bovendien zijn de grenzen van de individualisering bereikt". "Wij starten en eindigene bij de mens. Cruciaal is ons vertrouwen in hem/haar om samen de maatschappij op te bouwen. Want de politiek kan de uitdagingen niet alleen aan. Zoiets doe je in dialoog met de samenleving, van hoog tot laag"
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kadé:
Parole parole paroleeeeeee........... Wanneer de VLD na de verkiezingen ook maar één reddende vinger naar jullie partij uitsteekt, kruipen jullie in Guykes kont met een snelheid welke die van het licht benadert. Ik bid natuurlijk op mijn blote knieën tot een onbestaande god, dat hij dit moge verhoeden. De bestuursonbekwaamheid van de C(VP)D&V leverde een onoverzienbare berg rotzooi op, die niet in één legislatuur te klaren is. Voor mijn part doet deze coalitie voort liefst zonder de groenen om wat realistischer te kunnen regeren. Wat betreft de 'nieuwe' CD&V: die paar idealistische vernieuwelaars die als een blok gevallen zijn voor het gezwets van De Clerck, die gaan het verschil nooit maken. Een oplettende burger die wat verder terugblikt dan de laatste drie jaar, en zich alle tsjevenstoten goed herinnert, diens maag draait om bij het horen van de lauwe prietpraat die de oppositie uitkraamt. Geef paars nog een kans!!!!!! (straks stem ik tegen mijn goesting ook nog geldig als ik die C(VP)D&V lulkoek hier moet bljven slikken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of!!! En hoe gaat Kadéke dat goed praten dan? Op zijn cvp's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze topic schreeuwt om verplaatst te worden naar koetjes en kalfjes!!!!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zie mijn topic over "onze kinderen vergeven ons nooit 8000 miljard staatsschuld" ... Dit is een korte samenvatting over de staatsschuld die we verdubbelden tussen 1982 en 1988 dankzij de PVV. Maar geef er commentaar op in die topic en niet hier. Het gaat hier nog altijd over de mislukkingen van de CD&V, al denk ik dat er nog geen zijn ... toch niet voor de CD&V omdat ze nog maar een jaar bestaat.