Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2006, 15:59   #21
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik sta alleszins niet aan de kant van degenen die fosfor en verarmd uranium gebruiken om volledige steden van de kaart te vegen. Ook vond ik het opmerkelijk dat de westerse pers weigerde te schrijven over het onderzoek van de onafhankelijke pers in Irak inzake de bomaanslag op de Goude Koepel-moskee: verschillende getuigen hebben duidelijk SCIRI-leden de explosieven zien plaatsen onder bewaking van Amerikaanse soldaten. Ook is het nu ongeveer algemeen geweten dat er doodseskaders opereren vanuit het ministerie van binnenlandse zaken, toevallig ook SCIRI-leden en getraind door het Amerikaanse leger.
Maar dan sta je wel aan de kant van dictators, extremisten, fundamentalisten enz.
Waar heb je die info vandaan over de westerse pers die "weigerde" te schrijven over het "onafhankelijk" onderzoek van de Iraakse "onafhankelijke" pers ? Welke westerse pers was dat ?.
Misschien zou je eens moeten vertellen waarom men die moskee wilde opblazen en wie die "getuigen" waren. En over dat "algemeen geweten" van julie, dat kennen we ondertussen wel.
Oud 1 april 2006, 16:01   #22
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Maar dan sta je wel aan de kant van dictators, extremisten, fundamentalisten enz.
Waar heb je die info vandaan over de westerse pers die "weigerde" te schrijven over het "onafhankelijk" onderzoek van de Iraakse "onafhankelijke" pers ? Welke westerse pers was dat ?.
Misschien zou je eens moeten vertellen waarom men die moskee wilde opblazen en wie die "getuigen" waren. En over dat "algemeen geweten" van julie, dat kennen we ondertussen wel.
je stelt de vragen ik op mijn tong lagen
Oud 1 april 2006, 16:14   #23
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
je stelt de vragen ik op mijn tong lagen
Op het antwoord zullen we wel een poosje moeten wachten
Oud 1 april 2006, 16:31   #24
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het antwoord zullen we wel een poosje moeten wachten
Until hell freezes over ( ik kan effe niet op het nederlandse spreekwoord komen )
Oud 1 april 2006, 16:32   #25
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
http://www.brusselstribunal.org/Samarra.htm

Zo lang duurde dit toch niet?

Veel plezier.

Owja, het waren de woorden van Robert Fisk over de verslaggeving van de westerse media.

Ps. Extremisten en fundamentalisten? Ik beschouw ze meer als een gelegitimeerd verzet tegen een imperiale agressor. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk niet dat de Amerikanen ooit interesse zouden hebben voor Irak als het grootste exportproduct tomaten was geweest (opnieuw Robert Fisk ).

Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 april 2006 om 16:43.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 16:42   #26
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen.
ik denk dat je er wreed naast zit.De Amerikanen zijn weliswaar ekonomisch gezien konkurrenten, maar geen aartsvijanden die ons als "ongelovige christenhonden" beschouwen.Als Amerika ten onder gaat in een strijd tegen de moslim wereld zal Europa snel volgen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 16:47   #27
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik denk dat je er wreed naast zit.De Amerikanen zijn weliswaar ekonomisch gezien konkurrenten, maar geen aartsvijanden die ons als "ongelovige christenhonden" beschouwen.Als Amerika ten onder gaat in een strijd tegen de moslim wereld zal Europa snel volgen.
Niet als continentaal Europa tijdens dat conflikt zichzelf zwaar gaat bewapenen. Bovendien zal de economie door de oorlogsindustrie vanzelf aantrekken met meer werkgelegenheid en bijhorende economische welvaart.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 16:48   #28
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Iran is hoogstens een regionale macht. In een echt militair conflict met de VS zouden ze gewoon weggeveegd worden.
de beste oplosing voor Iran : hun leiders uit de weg ruimen, en de verzetsorganisaties helpen...veel Iraanse inwoners zijn de islam-fanaten zo beu als kouwe pap..
Oud 1 april 2006, 16:49   #29
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
En jij denkt dat? Ik denk van niet. Je gaat toch niet zeggen dat de VS zo'n oorlog echt op z'n eentje gaat voeren? Integendeel, er zullen weer een aantal Europese vriendjes mee mogen opdraven als het zover komt.
Groot-Britannië zal wel meedoen, ja. Maar dit land kun je bezwaarlijk een pro-Europees land noemen. Integendeel, Europa constant de stokken in de wielen steken. Zeker als het gaat om defensie en buitenlands beleid.

Oud 1 april 2006, 16:52   #30
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Niet als continentaal Europa tijdens dat conflikt zichzelf zwaar gaat bewapenen. Bovendien zal de economie door de oorlogsindustrie vanzelf aantrekken met meer werkgelegenheid en bijhorende economische welvaart.
ik ben ook voor een militair sterk Europa, met een écht , operationeel Europees leger, net zoals de amerikanen dat hebben.Maar daar staat nog niks van overeind, en de tijd dringt, speelt in het voordeel van Iran.
Oud 1 april 2006, 16:53   #31
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Bwa, het verzet in Irak is gelukkig aardig op weg om de Amerikaanse bezetter een nieuwe nederlaag te bezorgen.8)
In your dreams.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 16:53   #32
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta alleszins niet aan de kant van degenen die fosfor en verarmd uranium gebruiken om volledige steden van de kaart te vegen.
Welke steden zijn dan al volledig weggevaagd?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 16:54   #33
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Daar ben ik helemaal niet van overtuigd, zie maar Irak, Afghanistan en Vietnam. Geen van hen had het materiaal maar wel de wil en de opoffering.
Toen de VS Afghanistan en Irak binnenvielen werden de legers van die landen in een absoluut recordtempo en met een historisch laag aantal verliezen verslagen. De VS zijn tijdens de Viëtnam-oorlog nooit Noord-Viëtnam binnengevallen.
Oud 1 april 2006, 16:57   #34
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Veel plezier.

Owja, het waren de woorden van Robert Fisk over de verslaggeving van de westerse media.

Ps. Extremisten en fundamentalisten? Ik beschouw ze meer als een gelegitimeerd verzet tegen een imperiale agressor. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk niet dat de Amerikanen ooit interesse zouden hebben voor Irak als het grootste exportproduct tomaten was geweest (opnieuw Robert Fisk ).
Juist. Geen enkel bewijs dus. Enkel de loze uitspraken van een anti-Amerikaans journalist.
Oud 1 april 2006, 16:57   #35
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

Veel plezier.

het kan wel zijn dat het verzet gelegitimeerd is,iedereen heeft het recht zich te verdedigen, maar heb je al wel eens nagedacht over hoe de Arabische landen over jou denken?Een ongelovige uit het westen, met kommunistische sympatieën...je moet wel getikt zijn om hun zijde te kiezen.
Oud 1 april 2006, 16:58   #36
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
ik ben ook voor een militair sterk Europa, met een écht , operationeel Europees leger, net zoals de amerikanen dat hebben.Maar daar staat nog niks van overeind, en de tijd dringt, speelt in het voordeel van Iran.
Dat komt omdat de huidige EU niet werkbaar is. De EU is net als België een corrupt en bureaucratisch wangedrocht. Het wordt tijd dat Europa opnieuw met een schone lei herbegint en alle saboteurs moeten eruit. De klemtoon die moet vooral liggen op defensie en internationale politiek en niet op het economische zoals nu.

Oud 1 april 2006, 17:07   #37
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Welke steden zijn dan al volledig weggevaagd?
Hoeveel stenen denk je dat er nog rechtstaan in Fallujah? Bij de eerste aanval op de stad in april 2004 kwamen er al 800 mensen om. In de november-aanval zouden er +- 4000 mensen zijn omgebracht. 15.000 huizen vernield, 65 moskees, de vernieling van elke nutsvoorziening etc... Ik noem dat een stad wegvegen.
Oud 1 april 2006, 17:14   #38
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hoeveel stenen denk je dat er nog rechtstaan in Fallujah? Bij de eerste aanval op de stad in april 2004 kwamen er al 800 mensen om. In de november-aanval zouden er +- 4000 mensen zijn omgebracht. 15.000 huizen vernield, 65 moskees, de vernieling van elke nutsvoorziening etc... Ik noem dat een stad wegvegen.
Ik durf met u een weddenschap aangaan dat er nog heel wat stenen rechtstaan in Fallujah. U joelt gewoon wat ordinaire propagandapraat na.
Oud 1 april 2006, 17:22   #39
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:

Veel plezier.

Voor tomaten zou je kameraad Osama ook niet moeten leven zoals een rat, maar dit terzijde.

Dat Fisk een notoir Bush-hater is is "algemeen geweten".

Om je een meer neutraal en objectief beeld te vormen van wat er ginds gebeurd, bezoek deze blog eens en veel leesgenot:

[FONT=Arial][SIZE=2]http://www.riverbendblog.blogspot.com/[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
Oud 1 april 2006, 17:36   #40
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat zowel Rusland en China omwille van economische belangen tegen elke sanctie tegen Iran zijn en de VS, als het er werkelijk omgaat alleen zal staan, vrees ik dat het land der dwazen vrij spel zal krijgen... Het zal alleszins doen wat het wil (zolang de VS niet 'hardhandig' ingrijpen)...
Citaat:
Toch wil Rusland voorlopig niet horen van sancties tegen Iran. Het verdenkt de VS ervan vooral uit te zijn op een omverwerping van het regime in Teheran. Daarom verzet Moskou zich systematisch tegen elke poging om een VN-resolutie goedgekeurd te krijgen die kan uitlopen op sancties. Rusland laat ook belangrijke commerciële overwegingen meespelen: het bouwt een kerncentrale in Bushehr en mikt op meer handelscontracten. En China is afhankelijk van Iran om zijn dorst naar energie te lessen.

Veel meer dan hopen dat Iran voor de toenemende druk buigt, kunnen de VS en de EU-3 voorlopig niet. De kans dat Iran onder de indruk komt, is klein. De broze consensus zal snel onder druk komen.
[SIZE=1]De Standaard -01/01/06[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 april 2006 om 17:37.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be