Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2003, 16:38   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Als ik het bericht van Schaduwgemeenteraadslid voor juist mag aannemen dan lijkt die kleine Georgische gemeenschap van amper 5 miljoen inwoners toch wel het toonbeeld van intollerantie en religieus fanatisme, niet?.
Inderdaad, dat klopt, ttz wat de regering tolereert en in feite aanmoedigt. Vooral de Jehova's Getuigen hebben het daar het zwaarste te verduren, maar ook de Yezedi (Georgiërs van Koerdische origine), de Anglikanen en de Baptisten zijn de kop van jut.

Overigens is de provincie Abchazië nog altijd bezet gebied en zijn Georgiërs daar vogelvrij en ook in de provincie Zuid-Ossetië, waar veel vluchtelingen van het buurland Tsjetsjenië zitten, is belegerd gebied.

Waarom gaan ze daar vluchten denk je?
Het zoveelste bewijs piano dat de multi- culturele samenleving niet werkt, piano.
Onzin. Als morgen de Federale Regering de stormtroepers van het Vlaams Blok vrij spel geeft, dan kan je nadien precies hetzelfde verklaren.
En hoe de piano er toch weer in slaagt het Blok er bij te betrekken terwijl die in de verste verte niets te maken hebben met de situatie in Georgië. Piano, u bent werkelijk geobsedeerd en gefrustreerd.
Onzin. Ik heb gewoon de vergelijking gemaakt tussen beide regimes. Het is de regering die moet voorkomen dat excessen zoals in bepaalde delen van Georgië voortkomen (racisme, discriminatie op grond van religie en/of origine, geen persvrijheid, politieke gevangenen enz..).

Daarom dat ik stel dat, als het VB ooit aan de macht komt, we nog veel meer beperking van de vrijheid en racisme en discriminatie zullen kunnen ondergaan. Wat we ten allen prijze moeten vermijden, zelfs niet 'effekes laten proberen'. Het cordon sanitaire moet gebetonneerd worden in een wet, willen we niet hetzelfde -of erger- ondergaan al Georgië.
Oud 22 juli 2003, 16:40   #22
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Als ik het bericht van Schaduwgemeenteraadslid voor juist mag aannemen dan lijkt die kleine Georgische gemeenschap van amper 5 miljoen inwoners toch wel het toonbeeld van intollerantie en religieus fanatisme, niet?.
Inderdaad, dat klopt, ttz wat de regering tolereert en in feite aanmoedigt. Vooral de Jehova's Getuigen hebben het daar het zwaarste te verduren, maar ook de Yezedi (Georgiërs van Koerdische origine), de Anglikanen en de Baptisten zijn de kop van jut.

Overigens is de provincie Abchazië nog altijd bezet gebied en zijn Georgiërs daar vogelvrij en ook in de provincie Zuid-Ossetië, waar veel vluchtelingen van het buurland Tsjetsjenië zitten, is belegerd gebied.

Waarom gaan ze daar vluchten denk je?
Het zoveelste bewijs piano dat de multi- culturele samenleving niet werkt, piano.
Onzin. Als morgen de Federale Regering de stormtroepers van het Vlaams Blok vrij spel geeft, dan kan je nadien precies hetzelfde verklaren.
En hoe de piano er toch weer in slaagt het Blok er bij te betrekken terwijl die in de verste verte niets te maken hebben met de situatie in Georgië. Piano, u bent werkelijk geobsedeerd en gefrustreerd.
Onzin. Ik heb gewoon de vergelijking gemaakt tussen beide regimes. Het is de regering die moet voorkomen dat excessen zoals in bepaalde delen van Georgië voortkomen (racisme, discriminatie op grond van religie en/of origine, geen persvrijheid, politieke gevangenen enz..).

Daarom dat ik stel dat, als het VB ooit aan de macht komt, we nog veel meer beperking van de vrijheid en racisme en discriminatie zullen kunnen ondergaan. Wat we ten allen prijze moeten vermijden, zelfs niet 'effeks laten proberen'. Het cordon sanitaire moet gebetonneerd worden in een wet, willen we niet hetzelfde -of erger- ondergaan al Georgië.
Er ooit al aan gedacht dat veel mensen op het Blok stemmen omdat ze het racistisch gedrag van hun allochtone medeburgers beu zijn. Waarom stemmen zoveel joden op het Blok denk je? Ze vrezen een nieuwe holecaust, nu verricht door hun moslim- medeburgers.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 16:41   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het cordon sanitaire moet gebetonneerd worden in een wet, willen we niet hetzelfde -of erger- ondergaan al Georgië.
Kijk eens aan! De grote democraat die naar de meest ondemocratische middelen grijpt om zogezegd de democratie te verdedigen. Het lijkt me eerder verlicht despotisme: de stem van het volk is slechts te volgen in zoverre die overeenkomt met de intenties van de politieke machtshebbers. Dreigt de stem die machtsbasis te verstoren, dan moet die stem gefnuikt worden. Héérlijk democratisch! Doet me toch wel denken aan de "volksdemocratieën" uit het voormalig Oostblok. Toch fijn dat de linksen dat hier toch toegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 16:50   #24
athena
Parlementslid

Standaard

Piano, nu dat je toch bezig bent: waarom het algemeen stemrecht voor autochtonen niet afschaffen?
athena is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be