Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2003, 23:39   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De koning lijkt me inderdaad 100 keer meer integer dan uw fascistisch idool Dewinter !
Onze forumkleuter laat zich ook nog eens horen, l�*ng na kinderbedtijd blijkbaar!
Wie republikein is moét wel een Vlaams Blokker zijn, Hans wereldbeeld bestaat immers uit een zwarte kant met alleen Vlaams Blokkers en een witte kant met alleen "goede Belgen"...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 23:43   #22
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Heb je het over jezelf? Ik kan je geen ongelijk geven!

21 July was a defeat. There were no belgian patriots in Brussels. And those who were are still trapped. 8)
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 23:44   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

21 July was a defeat. There were no belgian patriots in Brussels. And those who were are still trapped. 8)
sire, er zijn geen Belgen
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2003, 23:51   #24
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik richt mij tot de geletterden van deze wereld, Tacitus.
Voor de rest nog enkele dommigheden bij te brengen?
Oud 22 juli 2003, 23:56   #25
Bruno*
Banneling

Standaard

Ja: Vlaanderen WORDT onafhankelijk
Oud 23 juli 2003, 00:01   #26
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja: Vlaanderen WORDT onafhankelijk
In vino veritas! Iets teveel op vanavond?
Oud 23 juli 2003, 00:02   #27
Bruno*
Banneling

Standaard

Oud 23 juli 2003, 11:59   #28
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

20.000 motorrijders hebben dus op 20 juli een rit door Brussel gemaakt. Als je even narekent lijkt dit cijfer toch wel heel groot.

Die mensen kwamen samen aan het atomium, en begonnen aan een tocht door Brussel na het startsein van Albert II. Hoe lang was die sliert motoren? Je kan met twee of drie naast mekaar rijden. Je moet wel enkele meters afstand houden, het moet toch veilig blijven. Even uitrekenen: ongeveer 30 km. Dan mag de sliert niet uitgerokken worden aan verkeerslichten en kruispunten.

Brussel heeft een doormeter van een kleine 20 km, de sliert motoren moet dus flink kronkelen. De staart komt vrij snel de kop van de slang tegen, en de rest van de tocht wordt één grote chaos.

Ik heb geen enkel bericht gelezen over enige chaos, dus er waren helemaal geen 20.000 motards. Zelfs als je verschillende tralecten kiest, eindigt de zaak in chaos: 5 slierten van 6 km komen mekaar ook snel tegen;

Hetzelfde voor de 100.000 toeschouwers op het Koningsplein voor het vuurwerk: destijds, tijdens de witte mars waren er 300.000 manifestanten. Alle wegen, zijstraten en pleinen langs de noord-zuid as zagen zwart van het volk. Nu was er voor een derde van die menigte genoeg plek op het Koningsplein.

Bij elke manifestatie lopen de cijfers van organisatoren en politie uiteen, hier hoor ik enkel cijfers van de organisatoren, de politie heeft blijkbaar niet geteld.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 12:41   #29
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Johan C. is een lichtend voorbeeld voor de Vlaamse Beweging. Zijn redelijk discours en zijn gematigdheid tillen hem ver boven het niveau van de kaakslagflamingantisten.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 12:43   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
20.000 motorrijders hebben dus op 20 juli een rit door Brussel gemaakt. Als je even narekent lijkt dit cijfer toch wel heel groot.

Die mensen kwamen samen aan het atomium, en begonnen aan een tocht door Brussel na het startsein van Albert II. Hoe lang was die sliert motoren? Je kan met twee of drie naast mekaar rijden. Je moet wel enkele meters afstand houden, het moet toch veilig blijven. Even uitrekenen: ongeveer 30 km. Dan mag de sliert niet uitgerokken worden aan verkeerslichten en kruispunten.

Brussel heeft een doormeter van een kleine 20 km, de sliert motoren moet dus flink kronkelen. De staart komt vrij snel de kop van de slang tegen, en de rest van de tocht wordt één grote chaos.

Ik heb geen enkel bericht gelezen over enige chaos, dus er waren helemaal geen 20.000 motards. Zelfs als je verschillende tralecten kiest, eindigt de zaak in chaos: 5 slierten van 6 km komen mekaar ook snel tegen;

Hetzelfde voor de 100.000 toeschouwers op het Koningsplein voor het vuurwerk: destijds, tijdens de witte mars waren er 300.000 manifestanten. Alle wegen, zijstraten en pleinen langs de noord-zuid as zagen zwart van het volk. Nu was er voor een derde van die menigte genoeg plek op het Koningsplein.

Bij elke manifestatie lopen de cijfers van organisatoren en politie uiteen, hier hoor ik enkel cijfers van de organisatoren, de politie heeft blijkbaar niet geteld.
Interessante beschouwing die de ongetwijfeld overroepen cijfers relativeert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 12:44   #31
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Johan C. is een lichtend voorbeeld voor de Vlaamse Beweging. Zijn redelijk discours en zijn gematigdheid tillen hem ver boven het niveau van de kaakslagflamingantisten.
Nee, wat is er mis mee? Iedereen ziet toch het verschil tussen positieve regionalisten, die in se geen probleem hebben met België, en verzuurde nationalisten die België koste wat kost willen vernietigen?
Oud 23 juli 2003, 12:52   #32
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Nee, wat is er mis mee? Iedereen ziet toch het verschil tussen positieve regionalisten, die in se geen probleem hebben met België, en verzuurde nationalisten die België koste wat kost willen vernietigen?
Bwah, eerst die poeslieve berichtjes op 11 juli (jullie voorzitter niet te na gesproken) en nu wat stroop in de baard van bepaalde figuren komen smeren... Ik weet niet waar u mij situeert (ik ben benieuwd), maar als BUB de passie preekt, dan let ik wel op mijn ganzen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:02   #33
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die 21 juli viering eens bekeken via de media. Eerlijk is eerlijk, dat feest heeft een uitstraling en blijkbaar leeft België veel meer in de harten dan dat de klassiek flaminganten ons willen doen geloven. Hoe dan ook, je kan niets tegen dat feest hebben. Het bracht mensen bij elkaar en zorgde voor wat zonneschijn in de levens van velen.
Natuurlijk lokt een concert met zulke namen redelijk wat volk. Maar of men al dat volk kan recuperen voor de belgicistische zaak is een andere vraag. Ik was die avond ook met enkele vrienden in het centrum van Brussel aanwezig en ben daar een paar bekenden tegengekomen. Geen van hen is belgicist of royalist, integendeel.
Ik ben welgeteld één idioot met een vlag tegengekomen (waarschijnlijk één van onze BUB-vrienden vanop het forum)

Citaat:
Uiteraard ben en blijf ik een republikein. Een erfelijke troonopvolging kan niet en is ondemocratisch. Ook heeft het koningshuis nog teveel macht.

MAAR eigenlijk lig ik daar niet meer zo van wakker.
Toeval sinds SPIRIT in de regering zit.

Citaat:
Als Laurent de Marollen kan verzoeten en de boel daar kan doen ontploffen tot een voksfeest, wie ben ik dan om verzuurd langs de kant te blijven staan.
Je verwart prins Laurent met Lange Jojo.

Citaat:
Als België dan toch moet blijven bestaan laat het dan de republiek der feestelijkheden worden onder president Laurent. En ja, indien dit punt zou opgenomen worden in het BUB programma dan hebben ze mijn sympathie.
Waarom niet direct een dictatuur onder Lange Jojo met elke dag brood en spelen.

[/quote]
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:04   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Ik heb die 21 juli viering eens bekeken via de media. Eerlijk is eerlijk, dat feest heeft een uitstraling en blijkbaar leeft België veel meer in de harten dan dat de klassiek flaminganten ons willen doen geloven. Hoe dan ook, je kan niets tegen dat feest hebben. Het bracht mensen bij elkaar en zorgde voor wat zonneschijn in de levens van velen.
Natuurlijk lokt een concert met zulke namen redelijk wat volk. Maar of men al dat volk kan recuperen voor de belgicistische zaak is een andere vraag. Ik was die avond ook met enkele vrienden in het centrum van Brussel aanwezig en ben daar een paar bekenden tegengekomen. Geen van hen is belgicist of royalist, integendeel.
Ik ben welgeteld één idioot met een vlag tegengekomen (waarschijnlijk één van onze BUB-vrienden vanop het forum)
Ha, u was daar met een blinddoek!
Oud 23 juli 2003, 13:06   #35
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ha, u was daar met een blinddoek!
nope
Waarschijnlijk doelt u op de papieren Le soir-vlagjes die rijkelijk verstrooid lagen op de grond.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:20   #36
Calle
Parlementslid

Standaard

Sssttt.

Enkel Flaminganten delen gratis vlaggetjes uit !!!!
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:59   #37
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk doelt u op de papieren Le soir-vlagjes die rijkelijk verstrooid lagen op de grond.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:04   #38
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach die verzuurde flaminganten zullen nog wel eens vergaan door hun eigen zuur... en wij blijven feesten

LEVE BELGIË
Oud 23 juli 2003, 14:06   #39
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ach die verzuurde flaminganten zullen nog wel eens vergaan door hun eigen zuur... en wij blijven feesten

LEVE BELGIË
Tot als het geld op is, en dan ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:09   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaaaaat! Welke staatsgevaarlijke flamingant heeft het aangedurfd de heilige driekleur uit de handen te rukken van die honderdduizenden vurige patriotten die toen samen waren gekomen om onze teergeliefde vorst uit heel hun hart te bejubelen, en die vaan van het eeuwige België op de grond te gooien en te besmeuren?

Merkwaardig dat men op Vlaamsgezinde manifestaties wel heel wat eerbiediger met de vlaggen omgaat.

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be