![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee, de echte solidariteit tussen wallonie en vlaanderen is gelegen in het feit dat u uw taal met ze wilde delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie zo'n Waalse vader thuis zeggen: "Ik weet dat jullie allemaal jullie zinnen hadden gezet op een weekendje Hoge Venen, maar we moeten naar de Vlaamse kust. Iemand moet die stakkers in het noorden daar toch eens helpen." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Om te beginnen
[SIZE=1] [/SIZE] [SIZE=1][/SIZE] http://www.statbel.fgov.be/press/pr076_nl.asp doorbladeren tot [SIZE=1]"[/SIZE][SIZE=1]Waals- en Vlaams Brabant zijn het rijkst"[/SIZE] Waals-Brabant rijkste gemeente ==> ook meest belastingen betalen '(het gaat over het belastbaar inkomen) ==> het is genuanceerder dan "en dat gaat weer naar de Walen" Laatst gewijzigd door amydal : 7 april 2006 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Japanner die Brugge aandoet en er in een duur hotel logeert, doet dat niet omdat hij solidair wil zijn met de Bruggelingen die al dan niet in de toeristische sector werken. De beweegredenen zijn totaal anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
"U denkt dat u hier op vakantie bent, hè? Nou vergeet het maar, u bent hier uit solidariteit! Jawel." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Als je toevallig een kaartje kunt vinden met de verhoudingen voor heel België, graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Tweede punt (ja ik weet het, mijn inspiratie "waalse solidariteit" is op, maar ik doe ff verder onder het motto "alles naar die ** walen")
Citaat:
![]() ![]() @Dimi, het gaat over de provincies (een tabelletje verder) Laatst gewijzigd door amydal : 7 april 2006 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waals-Brabant is de rijkste provincie van het land. Volgens jullie theorie kan het dan ook niet anders dan dat vanuit deze provincie enorme geldtransfers stromen naar de armere delen van België: alle andere Waalse en alle Vlaamse provincies dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar behoort ineens enkel Waals-Brabant tot Wallonië... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel moeilijke vragen. Zal ik er ooit antwoord op krijgen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En heeft Waals-Brabant plots interesse in het behoren tot een onafhankelijk eentalig nederlands Vlaanderen ?? Ik zou zeggen, alvast welkom... Hoe ga jij je politici overtuigen???? ![]() ![]() ![]() ![]()
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 7 april 2006 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bubbelsmurfen zijn "ergens" - niemand weet waar precies - blijven hangen. Waarschijnlijk zaten ze al die tijd in de diepvries in het voorzitterlijk paleis van Hans I le Grand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, u begrijpt mijn tekst dus niet. ![]() Ik zal het nog eens bondig samenvatten voor u, hopelijk wordt het dan wat duidelijk. Wel: Waals-Brabant ligt in het Waalse gewest, dat hebt u bijzonder slim gezien! Daar gaat mijn vraag echter helemaal niet over, zoals u had kunnen lezen. Ik vraag u namelijk wat hen tot Walen maakt. En let op! Ik vraag niet naar de huidige institutionele werkelijkheid, want dan zou u, mijnheer, een Belg zijn. ![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Man, man, man... (vol ongeloof hoofdschuddend om zoveel kennis te ervaren bij deze Bubber...) ![]() ![]() ![]() ![]()
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 7 april 2006 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan u mij eens uitleggen waarin mijn redenering zo krom is? Misschien kan u zelfs zo goed zijn mijn vragen te beantwoorden. Bij voorbaat dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 7 april 2006 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste 'job', graag een antwoord. Ik wacht vol spanning op uw ongetwijfeld verhelderende beschouwingen op deze gecompliceerde materie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 7 april 2006 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 7 april 2006 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |