Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2006, 13:08   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
OCMW geeft oudste kerkdief 150 euro per maand
Georges Pirard (80), de oudste kerkdief van het land, is niet alleen uit de gevangenis maar ook uit de problemen. Het OCMW stopt hem nu namelijk elke maand een extraatje van 150 euro toe.
De man uit Anderlecht haalde via zijn strooptochten in kerken over het hele land uitgebreid de media. Telkens had hij dezelfde verklaring: ,,Ik kom niet rond met mijn pensioentje.'',,Met 150 euro kan hij tenminste zijn medicijnen en eten betalen'', aldus zijn advocaat Geert Jaspaert. (BjM)

bron;de gentenaar

In de meeste landen worden zulke dieven zwaar gestraft,in dit apenland krijgt de dief een mooie beloning!!!

[SIZE=3]Waar gaan we naartoe[/SIZE] ???
Een goed idee, die kerkdiefstallen, voor de laagste pensioenen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 17:20   #22
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Waarom steekt men geld in de offerblok dan? Inderdaad om mensen te kunnen helpen, maar als de kerk het na laat om dit te doen moet je het maar anders bekijken hé. Die meter van Pirard is een bankkaart, en het offerblok is de bankcontact... die gaat gewoon geld van ZIJN rekening halen, want het geld in dat blok is voor goede daden mee te doen (niet voor de paster zijn nieuwe kazuivel, dat kan hij zelf betalen, net zoals ik ook een nieuw pak zelf moet betalen om te gaan werken). Als je daarbovenop nog vindt dat een gepensioneerde maar moet gaan werken als zijn pensioen ontoereikend is kan ik nog maar één opmerking toevoegen: Salonpolitiek....
Men mag dus ook gaan jatten bij OCMW's? Welzijnswerkers hun portefeuille rollen? Het gaat immers allemaal om geld dat bestemd is voor de behoeftigen, en als de behoeftige vindt dat hij te weinig krijgt mag hij gerust wat gaan "stelen" bij welzijnsorganisaties, omdat dat geld hem rechtens toebehoort?

Die Pirard is blijkbaar niet de enige die voor weinig verlegen is...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 17:35   #23
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Men mag dus ook gaan jatten bij OCMW's? Welzijnswerkers hun portefeuille rollen? Het gaat immers allemaal om geld dat bestemd is voor de behoeftigen, en als de behoeftige vindt dat hij te weinig krijgt mag hij gerust wat gaan "stelen" bij welzijnsorganisaties, omdat dat geld hem rechtens toebehoort?

Het geld voor behoeftigen dat door de armoede-industrie wordt opgesoupeerd.... of waarvan worden die welzijnswerkers betaald denk je? Waarop in één keer mijn vraag beantwoord werd waarom jullie bij de Tjeven zitten..... die Marc DeMesmaecker toch hé

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 7 april 2006 om 17:37.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 17:45   #24
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geld voor behoeftigen dat door de armoede-industrie wordt opgesoupeerd.... of waarvan worden die welzijnswerkers betaald denk je? Waarop in één keer mijn vraag beantwoord werd waarom jullie bij de Tjeven zitten..... die Marc DeMesmaecker toch hé
Ik weet niet waarvan die welzijnswerkers betaald worden. Maar wanneer welzijnswerkers een vergoeding krijgen voor hun werk, vind ik dat geen verspilling. Die mensen zetten zich juist in voor minderbedeelden en dan zouden ze nog eens bestolen mogen worden? Dat getuigt in mijn ogen van weinig dankbaarheid.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 7 april 2006 om 17:53.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 17:54   #25
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik weet niet waarvan die welzijnswerkers betaald worden. Maar wanneer welzijnswerkers een vergoeding krijgen voor hun werk, vind ik dat geen verspilling. Die mensen zetten zich juist in voor minderbeelden en dan zouden ze nog eens bestolen mogen worden? Dat getuigt in mijn ogen van weinig dankbaarheid.
Was een stelling van een ander.... men ligt hier te roepen dat het een schande is dat hij 150 euro per maand extra gaat krijgen.... Men moet maar eens uitrekenen hoeveel het hen dan ook kost om hem in de bak te steken. Ik stelde dat geld nemen dat voor de armen bestemd is, door een arme eigenlijk niets meer is dan een opvraging bij de bank...
Oud 7 april 2006, 18:16   #26
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Was een stelling van een ander.... men ligt hier te roepen dat het een schande is dat hij 150 euro per maand extra gaat krijgen.... Men moet maar eens uitrekenen hoeveel het hen dan ook kost om hem in de bak te steken. Ik stelde dat geld nemen dat voor de armen bestemd is, door een arme eigenlijk niets meer is dan een opvraging bij de bank...
Ik zie toch wel een verschil. Geld voor de armen is (meestal) niet betemd voor één specifieke persoon. Wanneer men geld inzamelt voor de armen, heeft men daar bijna altijd een specifieke bestemming voor. Niemand, ook geen arme, heeft het recht om dat geld te stelen
Oud 7 april 2006, 19:07   #27
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie toch wel een verschil. Geld voor de armen is (meestal) niet betemd voor één specifieke persoon. Wanneer men geld inzamelt voor de armen, heeft men daar bijna altijd een specifieke bestemming voor. Niemand, ook geen arme, heeft het recht om dat geld te stelen
En als dat geld niet altijd op zijn bestemming komt? Het zou niet het eerste geld zijn dat aan de lange vingers van het vaticaan blijft plakken.....
Oud 7 april 2006, 19:12   #28
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jak 2, 14-17
14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan:'Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!' zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood.
Oud 7 april 2006, 19:30   #29
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En als dat geld niet altijd op zijn bestemming komt? Het zou niet het eerste geld zijn dat aan de lange vingers van het vaticaan blijft plakken.....
Kunt u een voorbeeld geven van wanneer dat al eens gebeurd is?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 7 april 2006 om 19:37.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 19:35   #30
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jak 2, 14-17
14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan:'Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!' zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood.
Waar leest u hierin dat een arme recht zou hebben om te stelen?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 22:44   #31
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
....
In de meeste landen worden zulke dieven zwaar gestraft,in dit apenland krijgt de dief een mooie beloning!!!

Waar gaan we naartoe ???
Echt? Geeft men in het buitenland zware straffen aan mensen van bijna 80 jaar als ze kleine sommen stelen? Sluit men ze dan ook echt op? In de gevangnis of in het bejaardentehuis misschien?
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 10:53   #32
eno2
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2006 om 10:54.
Oud 8 april 2006, 10:54   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht

Wie met haast niets moet leven moet voor weinig verlegen zijn.
Zij die grenzeloos accumuleren zijn voor niets verlegen

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2006 om 10:54.
Oud 8 april 2006, 11:23   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien zou die mens beter een aanvraag doen om opgenomen te worden in het bejaardentehuis op kosten van het OCMW (zoals er duizenden zijn).
Een goed bed, verwarming, alle dagen eten en sociale contacten, voldoende medicijnen etc...
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 13:48   #35
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
OCMW geeft oudste kerkdief 150 euro per maand
Georges Pirard (80), de oudste kerkdief van het land, is niet alleen uit de gevangenis maar ook uit de problemen. Het OCMW stopt hem nu namelijk elke maand een extraatje van 150 euro toe.
De man uit Anderlecht haalde via zijn strooptochten in kerken over het hele land uitgebreid de media. Telkens had hij dezelfde verklaring: ,,Ik kom niet rond met mijn pensioentje.'',,Met 150 euro kan hij tenminste zijn medicijnen en eten betalen'', aldus zijn advocaat Geert Jaspaert. (BjM)

bron;de gentenaar

Waar gaan we naartoe ???
Tja, in andere landen gaat het veel beter. Mensen die niet toekomen met hun pensioen creperen in alle stilte met hooguit wat tot last te zijn voor de winkelende mens en/of zakuitbater. In andere landen worden kleptomanen weggestoken. Het gras is groener bij de buren, dat valt niet te ontkennen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 13:54   #36
eno2
Banneling

Standaard

....niet genoeg.
Anders zouden ze dat lastige en gevaarlijke werk, dat diefstal is, wel nalaten.
Oud 8 april 2006, 16:19   #37
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
btw: uw locatie staat al op palo alto
ligt dat in Brazilie misschien?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be