Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 16:00   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Eigenlijk zou de moordenaar dat moeten betalen.
Om welke reden?

Dergelijke kosten horen betaald te worden door de familie of door een fonds waarvoor de overledene heeft gezorgd.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:02   #22
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internationalist Bekijk bericht
De Blanken zijn overal de anderensrijkdom gaan beroven [Congo, bvb] en nu zijn ze geen dieven meer en de anderen mogen niet geld verdienen in hun land door zelfs in moeilijke omstandigheden te werken.
De ondergrond bulkt nog van de grondstoffen in Afrika, helaas bulkt de bovengrond ook nog van mensen die niks georganiseerd krijgen, die in clans elkaars hoofden inslaan, die door corruptie enkel aan eigengewin denken, die te onbekwaam en te zelfzuchtig zijn om een sociaal zekerheidssstelsel op poten te zetten. D�*t is de realiteit ! Ze kunnen het niet.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:07   #23
Amrod
Burger

Amrod's schermafbeelding

Standaard

Hmm ik weet niet hoeveel een begrafenis (al dan niet in Afrika) kost, maar 9000€ gaat er toch wel over ... naar mijn bescheiden mening.

Maar ja, misschien doet de stad Antwerpen op die manier ook aan ontwikkelingshulp : kwestie van een groot begrafenismaal waar het hele Malinese dorpke nog lang over zal spreken?
Amrod is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:08   #24
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Men zegt dat wanneer Kolonisten hun Kolonies verlieten, lieten Klanten-bestuurders in hun plaats, en oneerlijke Kontrakten.

Men zei tegen me dat ex-kolonisten onrust kweken in hun ex-kolonies om hun belangen te handhaven. Met andere worden "De dief is vertrokken langs de deur en teruggekeerd langs het raam".

Internationalist is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:11   #25
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Men zegt dat wanneer Kolonisten hun Kolonies verlieten, lieten Klanten-bestuurders in hun plaats, en oneerlijke Kontrakten.

Men zei tegen me dat ex-kolonisten onrust kweken in hun ex-kolonies om hun belangen te handhaven. Met andere worden "De dief is vertrokken langs de deur en teruggekeerd langs het raam".
Men zegt, men zegt ....
Ik geloof geen politiek correcte verzinsels.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:13   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zou de moordenaar dat moeten betalen.
Juist, zoals alle slachtoffers van fysiek of materieel geweld door allochtonen ook vergoed worden, zeker? Maar zoals gewoonte moeten er als het niet over allochtonen gaat véél minder praatjes over verkocht worden! Profiteren tot de laatste cent hoort bij onze multicul, nietwaar...
andev is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:15   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het repatriëren van al die Vlaamse lijken ingevolge die racistische moorden gepleegd door die maghrebijnse zoontjes ?
Hou je nog wat meer van den domme... daar bewijs je enkel mee dat je geen (multicule) poot hebt om op te staan.
andev is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:16   #28
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Men zegt, men zegt ....
Ik geloof geen politiek correcte verzinsels.
Dat was een lesje in "Internationale relaties".

Internationalist is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:19   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Eigenlijk vind ik het normaal dat de begrafenis betaald wordt. Het is een emotioneel argument die je moeilijk objectief kunt verdedigen. Dat meisje werd hier vermoord, men kan haar toch moeilijk in een 'body bag' stoppen en ergens in Afrika gaan droppen. Nee, het is een vorm van respect, het minste wat we kunnen doen.
Je hebt op dat punt ergens gelijk... maar ik zie niet in waarom dat meisje in haar land van oorsprong moet begraven worden!!!! Ze had toch gekozen om hier te komen leven?
Indertijd is er met Samira ook zo een historie geweest ivm haar begrafenis en "familieleden" die eigenlijk niet naar haar omkeken maar heel druk doende waren om de poen binnen te halen...
andev is offline  
Oud 21 mei 2006, 16:35   #30
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was een lesje in "Internationale relaties".
Ik noem dat een lesje in flauwekul.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 17:43   #31
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je hebt op dat punt ergens gelijk... maar ik zie niet in waarom dat meisje in haar land van oorsprong moet begraven worden!!!! Ze had toch gekozen om hier te komen leven?
Indertijd is er met Samira ook zo een historie geweest ivm haar begrafenis en "familieleden" die eigenlijk niet naar haar omkeken maar heel druk doende waren om de poen binnen te halen...
De historie Samira was een PC klucht van jawelste
Amon_Re is offline  
Oud 21 mei 2006, 18:45   #32
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ondergrond bulkt nog van de grondstoffen in Afrika, helaas bulkt de bovengrond ook nog van mensen die niks georganiseerd krijgen, die in clans elkaars hoofden inslaan, die door corruptie enkel aan eigengewin denken, die te onbekwaam en te zelfzuchtig zijn om een sociaal zekerheidssstelsel op poten te zetten. D�*t is de realiteit ! Ze kunnen het niet.
Eurocentristisch superioriteitsgevoel, iemand?

De blankjes hebben bijna nix meegenomen en zijn uiteindelijk op de vlucht geslaan voor de onbeschaafde negers, he, ja hoor, zo is het gebeurd!

Dit is geen kwestie van mening of overtuiging, Knorretje, jij zoekt rechtvaardiging van jouw zieke wereldbeeld in je eigen verzinsels. Pak een geschiedenisboek, lees het misschien ook daadwerkelijk eens en leer miss wat er echt is gebeurd en wat de situatie weldegelijk is!
gsus is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:12   #33
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
gsus;1719796]Eurocentristisch superioriteitsgevoel, iemand?
Nee hoor, een nuchtere vaststelling die het politiek idool van het moment Karel De Gucht een paar maanden geleden ook al maakte. De kraan van ontwikkelingsgeld zal door KDG toegdraaid worden zolang de nergerkes aan de macht blijven doen wat ik hierboven beschrijf.

Citaat:
De blankjes hebben bijna nix meegenomen en zijn uiteindelijk op de vlucht geslaan voor de onbeschaafde negers, he, ja hoor, zo is het gebeurd!
Waar heb ik dat geschreven?

Citaat:
Dit is geen kwestie van mening of overtuiging, Knorretje, jij zoekt rechtvaardiging van jouw zieke wereldbeeld in je eigen verzinsels.
Dit is geen verzinsel. Kijk naar de sociaal-economische situatie van de kolonies waar de blanken moeten gaan lopen zijn : één en al ellende. Ze kunnen het niet ! Dit heeft niets met mijn wereldbeeld te maken : de feiten zijn er. De hordes illegalen uit Centraal-Afrika die kost wat kost Europa willen binnenkomen, doen dat niet om zich hier multicultureel te komen verrijken aan de mosselen friet.

Citaat:
Pak een geschiedenisboek, lees het misschien ook daadwerkelijk eens en leer miss wat er echt is gebeurd en wat de situatie weldegelijk is!
Ik lees ook over wat er gebeurt is na het vertrek van de blanken en da's nu noch al meer dan een halve eeuw geleden. Tijd genoeg zou je zo zeggen om zelf wat op poten te zetten, niet? En wat hebben ze ervan gebakken Gsus? Nada !
En waar zijn de miljarden ontwikkelingshulp naartoe Gsus? Yep, in de zakken van de corrupte lokale fondateurs-présidents en hun parasitaire clans.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:36   #34
Shadowman
Burger

Standaard

Kunnen ze die kosten niet aftrekken van de dotatie van het VB? 't Is toch een van haar doelstellingen om vreemdelingen het land uit te zetten. Doelstelling verwezenlijkt, lijkt me.

Laatst gewijzigd door Shadowman : 21 mei 2006 om 19:36.
Shadowman is offline  
Oud 21 mei 2006, 20:12   #35
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
zoals George Forrester bedoel je ?
Oud 21 mei 2006, 20:26   #36
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
zoals George Forrester bedoel je ?
Nee, die bedoelde ik niet. Geen frisse figuur, maar hij geeft toch veel mensen werk.
Ik bedoelde de Kabila's en andere clanfiguren die niets maar dan ook niets doen om hun land/regio's een beetje georganiseerd te krijgen. Ik bedoelde die zwartjes aan de macht aan wiens hand miljoenen eruo's ontwikkelingshulpgeld blijft kleven dat zij dan verbrassen aan Mercedessen, paleizen en shopping-uitstapjes op de Avenue Foch in Parijs.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 20:46   #37
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, die bedoelde ik niet. Geen frisse figuur, maar hij geeft toch veel mensen werk.
Ik bedoelde de Kabila's en andere clanfiguren die niets maar dan ook niets doen om hun land/regio's een beetje georganiseerd te krijgen. Ik bedoelde die zwartjes aan de macht aan wiens hand miljoenen eruo's ontwikkelingshulpgeld blijft kleven dat zij dan verbrassen aan Mercedessen, paleizen en shopping-uitstapjes op de Avenue Foch in Parijs.
die hebben inderdaad boter op hun hoofd, maar het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Die mannen kan je immers niet los zien van de types �* la George Forrester die er enkel baat bij hebben dat die landen onderontwikkeld blijven en hun plunderingen voort kunnen gaan. Pas wanneer we werkelijk overrompeld zullen worden door mensen die uit economische ellende naar het Westen afzakken zal er daar iets aan veranderen, want zowel de zakkenvullers in Afrika als de economische machten in het Westen hebben nu nog teveel voordelen bij de huidige situatie.
Oud 21 mei 2006, 21:30   #38
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk vind ik het normaal dat de begrafenis betaald wordt. Het is een emotioneel argument die je moeilijk objectief kunt verdedigen. Dat meisje werd hier vermoord, men kan haar toch moeilijk in een 'body bag' stoppen en ergens in Afrika gaan droppen. Nee, het is een vorm van respect, het minste wat we kunnen doen.
waar om men had haar ook hier kunnen begraven ze wou tog naar hier komen wonen
Oud 21 mei 2006, 21:33   #39
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof de vlaaminken de enigen die belasting betalen in de deze universum! Of gaan ze ervanuit dat de door de Malinese vrouw betaalde belastingen "fooien voor de bandieten" zijn?
In plaats van een mensenlijke standput te adopteren zitten sommige geld-hongerigen over geld te klagen "9000 euro is te veel voor een vermoorde mens" alsof ze gaan zeggen "We vermoorden niet om daarvoor te boeten, anders vermoorden we niet meer..."
deslachtofers van de ramp van de vliegtuigschouw hebben jaren op hun geld moeten wachten??????
Oud 22 mei 2006, 02:31   #40
Bruce Wayne
Vreemdeling

Bruce Wayne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

verstandige opmerking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Die Malinese dame zel wel niet officieel gewerkt hebben als kinderoppas en dus ook geen cent belastingen betaald hebben.
Die politiek-correcte ouders van Luna zagen er dus ook geen been in om een arm zwartje in het zwart wat geld toe te schuiven.

opletten hier, doe geen uitspraken over iets wat je niet kan staven

Citaat:

zeer terechte opmerking, alleen met de laatste zin heb ik nogal problemen. Vergeet niet dat er geen sprake is van democratische regimes, men kan hier niet spreken van de wil of onkunde van de (onderdrukte) bevolking. Ex- kolonialen hebben zeker en vast boter op hun hoofd, kijken we maar naar het koloniale verhaal van Congo en de manier waarop de (veel te vroeg doorgevoerde...katholieken, weest beschaamd) dekolonisatie daar tot stand is gekomen.
Bruce Wayne is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be