Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2006, 11:37   #21
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
lees je dan niet wat de sossen hier schrijven

Oke, ik heb uwe post 10 gelezen en kan mij daar wel in vinden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 11:38   #22
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Slechte zaak.
In een democratie moet iedereen zijn/haar gedacht kunnen zeggen. Het is aan mij om er een waardeoordeel aan te geven, niet aan de rechtbank. De www.********** was ook zo'n site die nu gesloten is. Ik vraag me af waarom. Als die gasten zich belachelijk willen maken doen ze maar. Het is hun recht.
Je vrijheid stopt waar je die van een ander in gedrang brengt. Zo simpel is dat.
Dat heeft niets met censuur te maken. Als ik een website opstart waarop ik jou beschuldig van verkrachting, inbraken en god weet wat nog. Dan is het toch niet meer dan normaal dat je hierop mag reageren? En dat hier iets aan gedaan moet worden.
Racisme doet nethetzelfde alleen beschuldig je dan een hele groep mensen. Of vind je dat een site als deze moet kunnen?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 22 juni 2006 om 11:39.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 11:40   #23
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij vind je eigen zo'n slimmerik niet?

vrijheid van meningsuiting is heilig. Heilig omdat de kleine kan roepen dat hij onderdrukt wordt door de grote man. Racisme is het omgekeerde. Het is het roepen van de grote man om de kleine te kunnen onderdrukken. Dit moet ACTIEF bestreden worden, en niet onder de mom van vrije meningsuiting getolereerd worden.

Een mening is een mening.

Maar racisme is GEEN mening. Racisme zet aan tot geweld. Er zijn mensen die dan eronder lijden. Kom niet af met zever als "racisme is een mening".
Waar precies denk jij een Mohamed Bouyeri of een Hans van Themsche te kunnen omschrijven als "grote mannen"?

...gewoon uit interesse hoor...
En racisme is NATUURLIJK een mening...
vb:

De neger is vuil...
Joden hebben haakneuzen...
Christenen zijn allemaal ongelovige honden...

Vertel me nu eens, waar roep ik op tot geweld?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 22 juni 2006 om 11:42.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 12:07   #24
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de VB'ers daar van vinden...
Gemengde gevoelens. Enerzijds ben ik blij dat men eindelijk eens herkent dat er ook racistische allochtonen zijn. Anderzijds geloof ik niet dat het veel zal oplossen.

Ik had liever dat dit sites blijven bestaan, zodat een Westerling en jood kan weten wat ze van ons denken en we op onze hoede kunnen blijven. Want ... het was zuivere VB propaganda.
Oud 22 juni 2006, 12:12   #25
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gedaan. Pluimpje voor Jozef Dewitte

religieuze reactionaire haatzaaierij en fachistoïde ideën moeten hard aangepakt worden. ook als ze vanuit de hoek van minderheden, allochtonen en moslims komen.
Aanzetten tot geweld? Ja, dat kan ik nog begrijpen, maar ideeën?

Citaat:
racisme moet vooral geen kans krijgen omdat het volkeren en gemeenschappen verdeelt en tegen mekaar opzet. Dit verdeel en heers tactiek wordt vooral opgezet als de leidende klasse niks postiefs meer te bieden heeft aan de bevolking, integendeel zelfs, het wordt aangewend als men de mensen in de tang wilt nemen.
Het gevaar is echter dat als het begrip "racisme" verder uitgehold wordt, dat vroeg of laat zowat alle uitspraken onder vallen...

Stel dat het, als gevolg van een verdere "verstrenging" van die wetten verboden wordt om nog openlijk te debateren over, een voorbeeldje, religie?

Citaat:
Geef dus geen kans aan racisten en andere religieuze fanatici!
Racisme & fanatisme is iets lelijks dat zeker in de gaten gehouden moet worden, maar of dit de juiste manier is....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 12:15   #26
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Maar racisme is GEEN mening. Racisme zet aan tot geweld. Er zijn mensen die dan eronder lijden. Kom niet af met zever als "racisme is een mening".
Racisme bezie ik echter ook als een mening, of persoonlijke overtuiging.
Het gevaar van zulke dingen is net hetzelfde als religieuze overtuigingen, ze kunnen leiden tot geweld & moord.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 22 juni 2006, 12:15   #27
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=cookie@vws;1770081]
"Het geld moet dienen om de schade en de beledigende uitlatingen die Sébastien Courtoy, de advocaat van de verdediging, tijdens het proces richtte aan de Joodse gemeenschap te herstellen. In zijn pleidooi had Courtoy gesteld dat de negationismewet 'fascistisch' en 'totalitair' is en dat de uitlatingen van zijn cliënten op de website onder de vrijheid van meningsuiting vielen."

onbegrijpelijk : hoe kan nu een verdediging gevoerd worden tegenover opiniedelicten als die verdediging zelf tegelijk door diezelfde bril bekeken wordt ... maw de verdedigende advokaat stond tegelijk terecht, want ontvangt tegelijk in dit vonnis een soort van veroordeling ...

quote : "Na de klacht verhuisde assabyle.com eerst naar een Aziatisch adres, om daarna helemaal uit de ether te verdwijnen. Een deel van de inhoud van de site verhuisde naar de Franse zustersite ribaat.org."

heel efficient gewerkt dus van ons gerecht ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juni 2006 om 12:18.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 12:48   #28
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hij heeft in deze dan ook gelijk. Jij niet omdat je aan de kant van de fascisten en de censuurliefhebbers staat, ook als je slimmer zou zijn dan hij.
racistische uitlatingen mogen voor mijn part gecensureerd worden. In feite mag alles wat de maatschappij verziekt, gecensureerd worden.

Dat jij mij aan de kant van de fachisten plaatst, is niet meer dan populistische pietpraat.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 12:50   #29
Amon_Re

Standaard

Citaat:
racistische uitlatingen mogen voor mijn part gecensureerd worden. In feite mag alles wat de maatschappij verziekt, gecensureerd worden.
Het gevaar hierin, echter, is dat de mensen die de censuur bepalen, enorm veel macht verkrijgen zo.

Citaat:
Dat jij mij aan de kant van de fachisten plaatst, is niet meer dan populistische pietpraat.
Censuur is iets lelijks & gevaarlijks, net als religie heeft het het uiteindelijke doel om mensen dom te houden.
Oud 22 juni 2006, 12:51   #30
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat u niet aanstaat mag gecensureerd worden, ik had het al begrepen. U hoeft uw totalitaire inborst niet verder te illustreren.

Citaat:
Neen, vermits u de methoden van het fascisme goed kent én wilt gebruikt zien.
Oud 22 juni 2006, 12:54   #31
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Waar precies denk jij een Mohamed Bouyeri of een Hans van Themsche te kunnen omschrijven als "grote mannen"?

...gewoon uit interesse hoor...
die gasten zijn zeker niet de "grote mannen". Alleen handelen ze in de lijn van het beleid van de echte "grote mannen". Die grote mannen gaan natuurlijk hun eigen handen niet vuil maken. Daarvoor hebben ze dus die debielen die kunnen overgaan tot daden.

Citaat:
En racisme is NATUURLIJK een mening...
vb:

De neger is vuil...
Joden hebben haakneuzen...
Christenen zijn allemaal ongelovige honden...

Vertel me nu eens, waar roep ik op tot geweld?
de drie uitspraken bevatten natuurlijk geen directe oproep tot geweld. Maar debielen zoals Bouyeri en van Themsche...
Oud 22 juni 2006, 12:56   #32
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Alles wat u niet aanstaat mag gecensureerd worden, ik had het al begrepen. U hoeft uw totalitaire inborst niet verder te illustreren.

Neen, vermits u de methoden van het fascisme goed kent én wilt gebruikt zien.
fachisme is racisme. ik als anti-racist kan moelijk nog fachist zijn, denk je niet?

Gelieve woorden correct te gebruiken en niet naar eigen goeddunken.

Oud 22 juni 2006, 12:57   #33
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het gevaar hierin, echter, is dat de mensen die de censuur bepalen, enorm veel macht verkrijgen zo.

Censuur is iets lelijks & gevaarlijks, net als religie heeft het het uiteindelijke doel om mensen dom te houden.
ik heb vertrouwen in de massa's die democratie kunen afdwingen. jij niet?

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 22 juni 2006 om 12:57.
Oud 22 juni 2006, 12:58   #34
Amon_Re

Standaard

Citaat:
fachisme is racisme. ik als anti-racist kan moelijk nog fachist zijn, denk je niet?

Gelieve woorden correct te gebruiken en niet naar eigen goeddunken.

Oink?

fas·cis·me (het ~)1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing
ra·cis·me (het ~)1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat2 rassentheorie
Oud 22 juni 2006, 12:59   #35
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zolang de massa's de middelen hebben om in te grijpen, maar gezien we in dit land echter zelfs geen referenda hebben.....
Oud 22 juni 2006, 13:04   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als ik een website opstart waarop ik jou beschuldig van verkrachting, inbraken en god weet wat nog. Dan is het toch niet meer dan normaal dat je hierop mag reageren?
En mocht men dan niet reageren op de aantijgingen van die site? Werd het de joden op een of andere manier onmogelijk gemaakt om een mening neer te pennen over de bezielers van die site?

Citaat:
Racisme doet nethetzelfde alleen beschuldig je dan een hele groep mensen.
Wat op zich al een pak minder schadelijk is dan één iemand met naam en toenaam eruit pakken, en die te overladen met beschuldigingen...
Oud 22 juni 2006, 13:07   #37
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Oink?

fas·cis·me (het ~)1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing
ra·cis·me (het ~)1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat2 rassentheorie
mooie definities.

toon me eens aan waar racisme en fascime niet hand in hand gaan... de twee kun je in de praktijk niet van mekaar scheiden.
Oud 22 juni 2006, 13:08   #38
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: u hebt geen vertrouwen in de democratie, want u vindt dat de massa's moeten gecontroleerd worden door middel van censuurwetten.
Oud 22 juni 2006, 13:11   #39
Amon_Re

Standaard

Citaat:
mooie definities.
Vandale woordenboek.

Citaat:
toon me eens aan waar racisme en fascime niet hand in hand gaan... de twee kun je in de praktijk niet van mekaar scheiden.
Sorry, maar als je de definitie's gelezen hebt, en nog steeds overtuigt bent dat fascisme niet zonder racisme kan, dan vrees ik dat er niets is die ik kan zeggen om je te overtuigen dat fascisme wel degelijk zonder racisme kan bestaan.
Oud 22 juni 2006, 13:13   #40
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Correctie: u hebt geen vertrouwen in de democratie, want u vindt dat de massa's moeten gecontroleerd worden door middel van censuurwetten.
en als die massa's zelf om bepaalde censuur vragen? Of denk je dat de grote meerderheid werkelijk racistische schuimbekkerij op tv willen horen, maar ze dit niet krijgen van de politici in Brussel?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be