![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik sprak over Belgen, niet over "Vlaemsche"
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
Spotten zoals we met u spotten? Oh, sorry, dacht even dat u zei bespotten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
Wat zie ik nu op Wikipedia? Is dit nu de vlag van Oost-Vlaanderen? Waarom die verandering? Aan de autosnelweg is het nog altijd de vroegere.
![]() |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlamingen zijn allen die in Vlaanderen wonen. hééééél vééééél vroeger was Vlaanderen idd alleen West-en Oost-Vlaanderen samen met Zeeuws-Vlaanderen en Frans-Vlaanderen. Maar dat is al héél lang achterhaald. Kijk naar je dierbare grondwet, zelfs daar staat Vlaanderen in vermeld. Of dat je het nu wilt of niet, Vlaams-Brabant maakt deel uit van Vlaanderen. Bij de regionale verkiezingen, voor welk parlement stem jij trouwens? voor het Brabants of voor het Vlaams??? en ben je daar nu weer met je oerdom Vlaamsch? je maakt je onsterfelijk belachelijk daarmee,maar je beseft het niet. Met je minachting tov Vlaanderen stel je je gelijk met fascisten. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat dat dan simpelweg is omdat ze dan een dag verlof hebben, negeer je dan best even, anders zou de irrelevantie van die dag iets te fel afsteken |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Misschien, maar je weet het niet hé?
Zoals Aristoteles, Sint-Jan-in-Eremo en Prussian Blue? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bovendien wonen in alle vijf provincies heel wat mensen uit de andere provincies. Hier in mijn Oost-Vlaams gehucht zijn er nauwelijks noch "autochtonen", de meesten komen uit Vlaams-Brabant, Limburg, de Kempen, Gent en Antwerpen.
Die Hans toch met zijn middeleeuwse indelingen... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
|
Citaat:
Ik denk bv aan Pasen, me dunkt is dat wel iets ouder dan de gulden sporenslag.... Of't nu een Vlaamse, Waalse of Belgische veldslag is dat herdenkt/gevierd wordt, mij allemaal om't even, zolang alle Belgen die herdenking/viering kunnen beleven, en niet enkel de ambtenaren, die werken zo al weinig genoeg
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Burger
|
Een feestdag voor Vlaanderen is even terecht als een feestdag voor België. Dat vergat die professor er waarschijnlijk bij te zeggen. De Guldensporenslag kan inderdaad niet gelden als een historisch relevante gebeurtenis voor heel Vlaanderen. Net zomin als de Belgische feestdag, want België was toen ook niet wat het nu is...
En nee, ik ben geen flamingant. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Schepen
|
hier in ruisbroek hangen tientallen leeuwevlaggen
en ik heb vandaag nen dag verlof en volgende week vrijdag haal ik die wel in , 't is dan mijne feestdag niet he |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Bah, waarom niet? Zie geen enkele reden waarom beide niet zouden kunnen gevierd worden
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|