![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind Hezbollah niet echt 'het slachtoffer uithangen' in deze.
Israël, die zijn al geruime tijd het slachtoffer aan het uithangen, terwijl ze minstens evenveel aanzet hebben gegeven tot deze oorlog dan Hezbollah. Van 't één komt 't ander. Ik vind het sterk dat je in zo'n complex en langdurig conflict zomaar de 'starter' kunt aanduiden. Ondertussen gaat Israël ferm z'n boekje te buiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie dat je even "Hezbollah + Child" hebt ingevoerd op google. Ik zou het verontrustender vinden als die kinderen voor meer ingezet worden dan een parade. (heb je daar ook een link van want dat zou opzich wel interresant zijn)
Vreemd detail is trouwens dat ze de keffiyeh lijken te dragen wat volgens mij een palestijns symbool is. Hier is een foto van Arafat ter vergelijking: ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Nussbaum : 31 juli 2006 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"A child unit of Hezbollah group take part in a military parade to mark Al-Quds Day (Jerusalem Day) in a suburb south of Beirut, Lebanon, Friday, Nov. 21, 2003. It is held to coincide with the last Friday of the holy Muslim fasting month of Ramadan. Hezbollah leader Sheik Hassan Nasrallah warned at a mass rally that Hezbollah will respond harshly to any Israeli attack on Lebanon." http://watch.windsofchange.net/03_1117_1123.htm
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 31 juli 2006 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Ik geloof gerust dat die website dat zegt ik heb het immers zelf ook gelezen. Ik zeg alleen dat dat sjaaltje volgens mij een palestijns symbool is en ik wist niet dat Hezbollah (kind) soldaten die ook droegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een land als Israël elke kans voor een vreedzame oplossing blijft onmogelijk maken, dan is het onvermijdelijk dat sommigen hun vrijheid op een militantere manier zullen willen bereiken. Dat is niks nieuw. Dat is van alle tijden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het hier om Palestijnse kinderen gaat maar sowieso hebben (vooral Zuid-)Libanon en de Palestijnen wel iets gemeen: ze vochten of vechten zelf al vele jaren tegen de Israëlische bezetting. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 31 juli 2006 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Je mag nooit veralgemenen, zeker niet als je -zoals je in één van de threads zegt- 'ook moslims onder je vrienden hebt'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen hun machinepistool nauwelijks dragen. [IMG] ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 31 juli 2006 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() Heb je er ook een foto of misschien een artikel dat laat zien dat die kinderen ook ingezet worden? Ik zou dat best wel opzienbarend(en vooral amoreel) vinden.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 31 juli 2006 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() welcome to the USofA!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Benvenuto a Miami
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() ![]() Hezbollah, zie wat jullie aan jullie volk gedaan hebben. Al die doden langs Israëlische én Libanese kant hebben júllie op jullie geweten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Hezbollah is wel degelijk verantwoordelijk voor alle doden.Als zij lanceerplatformen in een dorp plaatsen, maken zij dat dorp tot een militair doelwit en zijn zij verantwoordelijk voor alle burgerdoden die uit een gerechtvaardigde militaire actie tegen het dorp voortvloeien.Israel staat volledig in zijn recht.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hezbollah is verantwoordelijk voor de raketten die ze afvuren, en de Israëli's zijn verantwoordelijk voor de bombardementen die zij uitvoeren. Elke mens heeft van God een portie grijze massa gekregen, en is daardoor verantwoordelijk voor z'n eigen daden. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 31 juli 2006 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Israel is ongetwijfeld verantwoordelijk voor haar gerechtvaardigde bombardementen maar de burgerdoden die eruit voortvloeien zijn de verantwoordelijkheid van degene die zijn miliair materieel opstelt tussen de burgerbevolking en deze dus als schild gebruikt8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik loop ook niet met mijn kids rond op plaatsen waar wilde betogingen plaatsvinden, wetende dat er keien en massa's ongemikte kogels in het rond vliegen, laat staan in een oorlogsgebied. Je zal maar een idioot zijn óf de afgeknalde en platgebombardeerde zwakkeren beschouwen als mediatieke collateral damage, dán is het natuurlijk een andere zaak... Laatst gewijzigd door Diego Raga : 31 juli 2006 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |