Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2006, 18:27   #21
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het witte huis heeft persoonlijk voor die censuur van resultaten van wetenschappelijke artikels gezorgd, iedere onderzoeker moest even langs daar gaan alvorens hij zijn resultaten mocht publiceren zodat ze een onzekerheidsfactor aan het onderzoek konden toevoegen, die gretig geslikt werd door de publieke opinie waardoor zelfs het volk zich tegen de groenen "die fout zaten, riepen ze al wijzend naar de onzekerheid in het de wetenschappelijke bewijzenl" afzette ...
De resultaten zijn gekend: een globale ontkenning en vooral negering van de opwarming, leuk gesteund met boeken en 'wetenschappelijke bewijzen' zoals degene die u me hier voorlegt.

Spreek eens met de oorspronkelijke bewoners van een eiland in Alaska zou ik zo zeggen die na 2000 jaar van hun eiland moeten vluchten omdat hun huizen verzakken en het ijs onder hun voeten wegsmelt ...

Voorlaatste alinea, als je durft:

http://dialogic.blogspot.com/2004/02...te-change.html
Tsja als je al 2000 jaar op een eiland woont is het misschien eens wat anders om te verhuizen?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 19:46   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Over het verband global warming - verhevigde orkanen en verhoogde frekwentie zijn de onderzoeken gloednieuw opgestart en nog bezig.
Conclusies moet je afwachten en niet beginnen allerlei invectieven rond te slingeren vanuit je idées fxes et reçues.

Gister werd ik van mijn fiets geslingerd door een krachtige hoogzomerige hagelbui.
Ik trek daar ook geen overhaaste conclusies uit over een nieuwe ijstijd op komst.
Ik heb geen "idées fxes et reçues" (amai), ik duid enkel maar de redeneringsfout in de doempropheten hun conclusie aan.

Mor 't is goe zelle, we zullen binnen 50 jaar nog eens klappen over het milieu, wanneer het allemaal al om zeep en te laat is. O wait ... ze zijn er al 50 jaar over aan het zagen.

Allez, tot binnen 200 jaar met uw conclusies dan maar. In the meanwhile: Fuck off met de milieuregelneverij.
Oud 18 augustus 2006, 19:48   #23
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het witte huis heeft persoonlijk voor die censuur van resultaten van wetenschappelijke artikels gezorgd, iedere onderzoeker moest even langs daar gaan alvorens hij zijn resultaten mocht publiceren zodat ze een onzekerheidsfactor aan het onderzoek konden toevoegen, die gretig geslikt werd door de publieke opinie waardoor zelfs het volk zich tegen de groenen "die fout zaten, riepen ze al wijzend naar de onzekerheid in het de wetenschappelijke bewijzenl" afzette ...
De resultaten zijn gekend: een globale ontkenning en vooral negering van de opwarming, leuk gesteund met boeken en 'wetenschappelijke bewijzen' zoals degene die u me hier voorlegt.

Spreek eens met de oorspronkelijke bewoners van een eiland in Alaska zou ik zo zeggen die na 2000 jaar van hun eiland moeten vluchten omdat hun huizen verzakken en het ijs onder hun voeten wegsmelt ...

Voorlaatste alinea, als je durft:

http://dialogic.blogspot.com/2004/02...te-change.html
Yea baby, its all one big conspiracy!

Sinterklaas doet er ook aan mee, al die extra nutteloze aankopen tsk tsk, verbieden die rommel!

Get a life.

P.S. : Alaska is een landmassa, als het ijs er wegsmelt staat ge op de grond.
Oud 18 augustus 2006, 19:59   #24
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht

Sinterklaas doet er ook aan mee, al die extra nutteloze aankopen tsk tsk, verbieden die rommel!

Get a life.

Laat vooral niet opvallen waar je woont. *geeuw*
Oud 18 augustus 2006, 20:18   #25
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat vooral niet opvallen waar je woont. *geeuw*

Mijn woonplaats als ultiem argument in een milieudiscussie. Grappig.

Gebruik je dat soort argumentatie ook wanneer het over moslims gaat? Indelen op basis van afkomst en zo?
Oud 18 augustus 2006, 20:20   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Get a life.

de kustlijn van Alaska bestaat uit eilanden verbonden door een dikke ijsmassa.

Maar je zal wel weten dat de noordpool enkel een dikke ijslag is.
Wel die is ook heel snel aan het smelten en dunner worden.

Het ijs rond Antarctica is aan het afbrokkelen tegen een ongelofelijke snelheid en de laag ijs die er ligt smelt abnormaal snel.
Maar ook het ijs op de bergtoppen wereld wijd smelt met een paar tientalle meters per jaar. Is de aarde aan het opwarmen, maar nee gij, dat zijn maar praatjes van de Groene jongens en meisjes.

Zijn er meer natuurrampen ? Nee hoor, ze worden nu enkel beter opgemeten.
Stijgen de temperaturen in de wereld? Nee ze zijn immers pas in 1830 beginnen de temperaturen in België bij te houden.

Zijn er meer overstromingen? Nee hoor, we moeten alleen de afwatering wat beter aanpassen. Dan is dat probleem zo opgelost.

Moet ik doorgaan SinterKlaas of heb je het begrepen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:23   #27
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Mijn woonplaats als ultiem argument in een milieudiscussie. Grappig.
Neen, maar de eerste reden dat Bush de rapporten aanpastte was om de kiezers op zijn hand te krijgen (hij was één van de enigen die zijn been stijf hield op de vele klmaatconferenties). Zij mochten dus absoluut niet in die klimaatverandering geloven aangezien een maatregel daartegen niet in zijn agenda pastte...

Global warming is trouwens ook een verkeerde term, men weet enkel dat het klimaat zal veranderen maar men weet nog niet in welke richting dat zal gebeuren. (Vermoedelijk eerst opwarming, dan afkoeling.)

Citaat:
Gebruik je dat soort argumentatie ook wanneer het over moslims gaat? Indelen op basis van afkomst en zo?
Dan zou ik eens wat meer berichtjes die ik hier post lezen.

Citaat:
Alaska is een landmassa, als het ijs er wegsmelt staat ge op de grond.

Op welke hoogte ligt dat land dan?
Dat geldt niet voor de eilanden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 20:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:23   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Het ijs rond Antarctica is aan het afbrokkelen tegen een ongelofelijke snelheid en de laag ijs die er ligt smelt abnormaal snel.
Maar ook het ijs op de bergtoppen wereld wijd smelt met een paar tientalle meters per jaar. Is de aarde aan het opwarmen, maar nee gij, dat zijn maar praatjes van de Groene jongens en meisjes.

Stijgen de temperaturen in de wereld? Nee ze zijn immers pas in 1830 beginnen de temperaturen in België bij te houden.

Zijn er meer overstromingen? Nee hoor, we moeten alleen de afwatering wat beter aanpassen. Dan is dat probleem zo opgelost.

ga maar door, desnoods om uzelf te overtuigen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2006 om 20:25.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:31   #29
Groentje-18

Standaard

Maar on-topic:

Best wel hilarisch eigenlijk, de wetenschappers die bezig zijn met klimaatverandering zijn onlangs allemaal uit de biecht geklapt en hebben aangeklaagd dat ze één voor één werden bedreigd door het witte huis: niet eerst langs het witte huis was niet publiceren. Zo werd het volk zand in de ogen gestrooid en kon Bush zijn plannen doorvoeren, dat hij hiermee de overlevingskansen van miljoenen zo niet miljarden mensen en heel veel planten- en diersoorten op de helling zette was voor hem blijkbaar een fait-divers en zeker niet belangrijker dan de olie.
Maar zelfs nu duidelijk is geworden dat we zoveel kostbare tijd hebben verloren in de strijd tegen klimaatverandering vindt de media het blijkbaar niet meer interessant genoeg als onderwerp waardoor de publieke opinie nog altijd aan de door Bush veroorzaakte onzekerheid die in de wetenschappelijke rapporten stond vasthoudt, waardoor politici er nog minder naar lijken te kraaien dan ooit te voeren.
En dat laatste is in al zijn tragiek best wel hilarisch, omdat het mooi aantoont hoe het allemaal in mekaar zit...
Oud 18 augustus 2006, 20:33   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ga maar door
Insecten die thuis horen in het regenwoud en geen koude kunnen verdragen kunnen hier nu al overwinteren in de steden, de temperaturen daar dalen op sommige plaatsen zelfs niet meer onder de 10°c
Maar ja, als je de temperaturen in het centrum van de steden gaat nemen.

Tja, ik zou niet weten waar je dat hier nog ergens anders kan doen, alles is bijna vol gebouwd af onder de beton gegoten

Bij luchtmetingen is men komen vast te stellen dat zelf de lucht in de bossen niet meer zuiver is en kankerverwekkend. Maar ja wat wil je alles is immers ongezond en kankerverwekkend tegenwoordig.
Oud 18 augustus 2006, 20:39   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ga maar door, desnoods om uzelf te overtuigen
Als wereldreiziger moet ik mij zelf niet overtuigen, ik moet enkel mijn ogen geloven als ik na een tijd ergens terug kom en zie wat er veranderd is.
Als ik een paar maanden uit België ben weg geweest en dan het land hier doorkruis, loop ik verloren in de nieuw wijken die er dan plots zijn op plaatsen waar ik de laatste keer door de bossen en velden liep.
Oud 18 augustus 2006, 20:43   #32
Groentje-18

Standaard

Citaat:
.The world's second largest ice cap may be melting three times faster than indicated by previous measurements, according to newly released gravity data collected by satellites.
http://www.newscientist.com/article/...ple-speed.html

Ook door betere metingen waarschijnlijk.

Dixie Danserkoer gaat binnenkort trouwens nog eens op expeditie om vele foto's enzo te maken zodat hij kan laten zien aan het nageslacht waar hij geweest is, het maakt hem niet uit wat de wetenschap zegt geloof ik dat hij zei, hij heeft 't met z'n eigen ogen gezien...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 20:44.
Oud 18 augustus 2006, 20:59   #33
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als wereldreiziger moet ik mij zelf niet overtuigen, ik moet enkel mijn ogen geloven als ik na een tijd ergens terug kom en zie wat er veranderd is.
Als ik een paar maanden uit België ben weg geweest en dan het land hier doorkruis, loop ik verloren in de nieuw wijken die er dan plots zijn op plaatsen waar ik de laatste keer door de bossen en velden liep.
't is niet omdat gij uzelf een "wereldreiziger" vindt dat de wereld hier moet stilstaan he jongen.
Oud 18 augustus 2006, 21:10   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't is niet omdat gij uzelf een "wereldreiziger" vindt dat de wereld hier moet stilstaan he jongen.
Ik heb nooit geschreven dat de wereld moet stoppen met draaien, ik wil enkel zeggen dat de mens moet gaan nadenken waar hij mee bezig is.

Ik weet ook wel dat je de economie niet mag stil leggen voor een paar bomen. En ik weet ook wel dat sommige dingen niet kunnen veranderen voor er behoorlijke alternatieven voor zijn.

Maar een heel bos uit doen om woningen te bouwen terwijl er nog een hoop woningen leeg staan???????????
Auto's met motoren gebruiken die 15 liter fossiele brandstof gebruiken terwijl je het makkelijk met de fiets of te voet kan????
En daar gaat het om, de natuur word belast met dingen die enkel voor de luxe of uit luiheid worden gebruikt.
Oud 18 augustus 2006, 21:15   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
....terwijl je het makkelijk met de fiets of te voet kan????
Hoe trek jij erop uit, wereldreiziger?

PS: wereldreiziger, is dat een beroep?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2006 om 21:16.
Oud 18 augustus 2006, 21:17   #36
Jozef Ostyn

Standaard

Al de zogezegd "wetenschappelijk" onheilsprofeten ivm global warming illustreren vooral dat ze vakidioten zijn, met nadruk op het deel idioten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 21:21   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe trek jij erop uit, wereldreiziger?

PS: wereldreiziger, is dat een beroep?
Hangt er van af. maar korte verplaatsingen - 30km met de fiets. die kan je immers overal huren of goedkoop kopen.
Nee, ik reis de wereld rond door het werk dat ik doe.

Laatst gewijzigd door Jantje : 18 augustus 2006 om 21:23.
Oud 18 augustus 2006, 21:36   #38
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Al de zogezegd "wetenschappelijk" onheilsprofeten ivm global warming illustreren vooral dat ze vakidioten zijn, met nadruk op het deel idioten.
Net zoals alle andere wetenschappers dus.
Oud 18 augustus 2006, 22:50   #39
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grootste deel van Alaska is groen in de zomer en wit in de winter. In het deel dat altijd wit is wonen enkel werknemers van oliemaatschappijen die aan het prospecteren zijn en een paar eskimos. Geen enkele daarvan heeft een permanente woning op het ijs staan, en het vervoermiddel in die streken is het *gasp* vliegtuig, omdat er zowieso geen wegen zijn. Aldus is een wegsmelten ook geen probleem voor de bewoners van die regio. Ten andere worden die mensen ook zwaar gesubsidieerd door de regering van de Verenigde Staten.

Citaat:
Hier heb je een tabel met de metingen:
http://www.crrel.usace.army.mil/sid/IMB/buoysum.htm

Lijkt me nog niet zo'n vaart te lopen aan de noordpool, maar zelfs als het ijs daar afsmelt, is dat daarom nog niet de schuld van mijn auto, en zelfs als mijn auto daaraan bijdraagt, kan niemand zeggen hoeveel t.o.v de natuurlijke cyclus van de aarde.

Hier heb je een pagina van mensen die er dagelijks mee bezig zijn:
http://www.washington.edu/newsroom/n...factsheet.html

Hun conclusie:
Computer modelers say the trends fit how the Arctic could respond to warming caused by the buildup of greenhouse gases. Still, the changes might simply be part of a natural cycle.

Maar jij zal het wel beter weten zeker?

Citaat:
Neen, dat is een normale evolutie tussen de ijstijden in, er is niets dat erop wijst dat dit een rechtsreeks gevolg is van menselijke activiteit en hoe zwaar de menselijke activiteit hierin doorweegt.

Het waterpeil is nog steeds hetzelfde als 50 jaar geleden, ik zou het met zekerheid weten aangezien ik slechts 3 meter boven de zeespiegel woon (florida)

Citaat:
Op welke termijn kijk je? Er zijn in alle geval minder orkanen als verleden jaar, nochthans hadden 'de milieujongens en meisjes', zoals u ze noemt, ons gezegd dat NO slechts het begin was.

Again: er is geen enkel serieus wetenschappelijk onderzoek dat orkaanactiviteit linkt aan menselijke activiteit. Enkel maar een aantal uitroepen en doorslagen. Klimatologisch onderzoek staat in zijn kinderschoenen, ze kunnen amper het weer van morgen voorspellen, laat staan klimaatsveranderingen met precisie a la 'binnen 20 jaar staat florida onder water'.

Citaat:
Stijgingen en dalingen van de minima zijn deel van een cyclus, zoveel weten we. Andere conclusies zijn larie en apekool.

Citaat:
Voor iemand van uw overtuiging die het allemaal begrepen heeft wens ik u er even op te wijzen dat u bij de top 5% van grootste vervuilers ter wereld zit ondanks de paar prutsmaatregelen die ge aan uwzelf oplegt. Nogal hypocriet om te kakken op de 5% die meer vervuilen als u, wat zouden de andere 95% daarvan denken?

Misschien moet ge nog wat gerecycleerd papieren, maar toch vervuilende folderkes uitdelen, of electriciteitsverslindend het internet op vanuit uw comfortabel verwarmde woning die ge net met een dieselbus bereikt hebt nadat ge een sandwhich hebt gegeten uit de met freon gas voorziene energievretende frigo.
Oud 18 augustus 2006, 22:51   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik reis de wereld rond door het werk dat ik doe.
Ack, een zware vervuiler.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be