Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2006, 08:49   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Luister vriendje, ik was in Kinshasha op het moment dat in Brazaville de burgeroorlog woedde en vluchtelingen massaal de Congostroom overstaken om hun vege lijf te redden.

Ik kan je verzekeren dat wanneer je in zo'n vluchtelingenkamp geweest bent dat je dan wel wat anders zal piepen.

Als je de miserie met eigen ogen gezien hebt, als je kinderen voor je ogen zioen sterven hebt, als je verminkingen gezien hebt die niet kunnen verzorgd worden bij gebrek aan medicijnen, als je, als je .....

Dat maakt mij inderdaad geconstipeerd ja
Zeker als dan zo'n verwende rotjochies komen argumenteren dat hulp geven aan vluchtelingen weggesmeten geld is.

Kom eerst eens buiten in de echte wereld, en doe dan nog eens een poging om zinige commentaar te geven !
Hoe zegt men dat? Eerst voor uw eigen deur vegen, voor men de arrogantie heeft om voor een andere deur te gaan vegen, een politici moet men bekijken als een gulzig kind. Het stukje dat voor hun neus ligt is niet voldoende, men moet altijd meer hebben (volgens de omvang van michel, heeft die al veel meer gehad). U zou zich eens moeten afvragen, hoe het komt dat al die oorlogvoerende partijen in die zogenaamde derde wereldlanden wel de middelen hebben voor wapens aan te schaffen maar niet voor medicijnen of voedsel. Zij die het hardst kraaien om ontwikkelingshulp leveren on-direct hun bijdrage aan de wantoestanden ginder, zolang de geldkranen van het westen blijven vloeien zal er ginder ellende blijven, dus schilder de mensen hier niet af als verwende rotjochies want hier verdient men z'n geld door te werken en krijgt men geen geld door oorlogje te spelen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 09:35   #22
ERLICH
Minister-President

Standaard "Bied hezbollah een politieke toekomst"

Vandaag in het nieuwsblad, we moeten proberen gevaarlijke bewegingen als hamas of hezbollah een politieke toekomst te bieden, in de hoop dat ze in ruil het geweld afzweren, zegt louis michel, Europees Commisaris voor Humanitaire Hulp.

Raakt kant of boom, jaren zitten leuteren over het VB en hoe gevaarlijk deze wel zouden zijn voor zijn zo geliefde democratie, Jörg Haider door de vuilmolen sleuren en de mensen proberen ervan te overtuigen niet meer in Oostenrijk te gaan skiën want is daar gevaalijk voor de democratie. Nu na een uitstapje libanon, voelt hij zich geroepen om het op te nemen voor een bende islamitische terroristen en dat politiek geval komt hier de mensen even uitleggen wat en wie staat voor democratie. Weet niet of dat wetenschappelijk kan onderbouwt worden, maar zou het kunnen dat vetzucht de hersenen aantast zou anders veel verklaren.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 19 augustus 2006 om 09:37.
Oud 19 augustus 2006, 09:40   #23
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Vandaag in het nieuwsblad, we moeten proberen gevaarlijke bewegingen als hamas of hezbollah een politieke toekomst te bieden, in de hoop dat ze in ruil het geweld afzweren, zegt louis michel, Europees Commisaris voor Humanitaire Hulp.

Raakt kant of boom, jaren zitten leuteren over het VB en hoe gevaarlijk deze wel zouden zijn voor zijn zo geliefde democratie, Jörg Haider door de vuilmolen sleuren en de mensen proberen ervan te overtuigen niet meer in Oostenrijk te gaan skiën want is daar gevaalijk voor de democratie. Nu na een uitstapje libanon, voelt hij zich geroepen om het op te nemen voor een bende islamitische terroristen en dat politiek geval komt hier de mensen even uitleggen wat en wie staat voor democratie. Weet niet of dat wetenschappelijk kan onderbouwt worden, maar zou het kunnen dat vetzucht de hersenen aantast zou anders veel verklaren.
Inmiddels deelt Michels' geliefde Hezbollah bergen geld uit. Alles gratis. Robert Stevaert maakt school tot in het midden-oosten.

Alleen...vanwaar komt dat geld?

Het is toch wraakroepend dat zo'n sujetten als Michel en Stevaert zichzelf ongrijpbaar hebben gemaakt voor democratische afstraffing, maar nog altijd een veel te dikke vinger in de pap hebben.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 augustus 2006 om 09:42.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 12:45   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duizenden vluchtelingen zijn dakloos en hebben niet de minste voorzieningen als gevolg van de Israelische bombardementen.
En jullie vinden dat hulp overbodig is ????

Vanuit onze Europese luxe situatie eens hooghartig de neus ophalen bij het aanschouwen van die miserie en dan de rug toekeren is typisch voor de decadente volgevreten mentaliteit van het steeds egoisctischer wordende Vlaanderen.
Zolang niet elke Vuilbehanger zijn dikke Mercedes heeft vinden ze dat er moet bezuinigd worden (op alle anderen, natuurlijk...)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2006 om 12:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 13:00   #25
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duizenden vluchtelingen zijn dakloos en hebben niet de minste voorzieningen als gevolg van de Israelische bombardementen.

Vanuit onze Europese luxe situatie eens hooghartig de neus ophalen bij het aanschouwen van die miserie en dan de rug toekeren is typisch voor de decadente volgevreten mentaliteit van het steeds egoisctischer wordende Vlaanderen.
Zijn de Europeanen verantwoordelijk voor de oorlogen die zich in andere landen afspelen?
Waarom zouden wij daar voor moeten betalen?Als ik morgen mijn buurman zijn huis in brand steek, wie moet dat dan vergoeden? Gij?Die ons niet eens kent?Ik denk dat er bij u een paar vijzen loszitten, Sneta...Of mischien zijt ge zelf één van die dwaze Hezbollah-aanhangers van allochtone afkomst, die ons voor de zoveelste keer ongegronde schuldgevoelens aan willen smeren?In dat geval kunt ge...ontploffen, wat mij betreft.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 13:10   #26
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat die mensen hulp nodig hebben daar kan ik inkomen maar waarom moet die van ons komen, kan Israël daar niet voor opdraaien en als er dan toch hulp naar Libanon gestuurd wordt waarom dan geen hulp naar Israël, die hebben ook raketten op hun dak gehad.
ik ben verrre van zionist, maar krijg de laatste tijd meer en meer, zoniet genegenheid, dan toch wel medelijden en respekt voor de Inwoners van Israël, die sinds jaar en dag belegerd en omsingeld zijn door miljoenen bloeddorstige moslims, klaar tot elke gruweldaad om hen definitief uit te roeien.En als die moslims dan eens rammel krijgen, op antwoord na de zoveelste aanval, dan zouden WIJ daarvoor moeten betalen?Wij moeten de aanvallers van Israel hun huizen heropbouwen?Ik zie écht niet waarom?Géén rotte eurocent moeten die van mij krijgen.Uit principe.
Oud 19 augustus 2006, 13:28   #27
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn pensioentje is na jaren ononderbroken werken anders gene vette! Net genoeg om de neus boven water te houden...
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 13:37   #28
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hoe zegt men dat? Eerst voor uw eigen deur vegen, voor men de arrogantie heeft om voor een andere deur te gaan vegen, een politici moet men bekijken als een gulzig kind. Het stukje dat voor hun neus ligt is niet voldoende, men moet altijd meer hebben (volgens de omvang van michel, heeft die al veel meer gehad). U zou zich eens moeten afvragen, hoe het komt dat al die oorlogvoerende partijen in die zogenaamde derde wereldlanden wel de middelen hebben voor wapens aan te schaffen maar niet voor medicijnen of voedsel. Zij die het hardst kraaien om ontwikkelingshulp leveren on-direct hun bijdrage aan de wantoestanden ginder, zolang de geldkranen van het westen blijven vloeien zal er ginder ellende blijven, dus schilder de mensen hier niet af als verwende rotjochies want hier verdient men z'n geld door te werken en krijgt men geen geld door oorlogje te spelen.
precies! Vraag u maar eens af wat er van zulke klootzakken als die Hezbollah, Hamas of Fatah-strijders zou terechtkomen, moest het in het Midden Oosten allemaal goed gaan.Dan zouden die moeten gaan werken om hun couscous te verdienen, inplaats van met wapens behangen soldaatje te spelen, en de joden te gaan lastig vallen.Dat is eveneens geldig voor al die andere landen in het Midden Oosten en Zwart Afrika, waar rebellen allerhande de skepter zwaaien, en hun bestaan verzekeren door hun buren te overvallen, te bestelen,of te verkopen als slaven...Men had eens uitgerekend dat de volledige uitrusting van een Afrikaanse rebel evenveel waard was, als het voedsel waar een heel jaar een volledig dorpje mee kon gevoed worden.
Oorlog voeren, vooral dan tegen ongewapende burgers, of bommensmijtend van heel ver weg, is veel plezanter en minder vermoeiend als uw brood verdienen in het zweet uws aanschijns...
Oud 19 augustus 2006, 17:40   #29
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Luister vriendje, ik was in Kinshasha op het moment dat in Brazaville de burgeroorlog woedde en vluchtelingen massaal de Congostroom overstaken om hun vege lijf te redden.

Ik kan je verzekeren dat wanneer je in zo'n vluchtelingenkamp geweest bent dat je dan wel wat anders zal piepen.

Als je de miserie met eigen ogen gezien hebt, als je kinderen voor je ogen zioen sterven hebt, als je verminkingen gezien hebt die niet kunnen verzorgd worden bij gebrek aan medicijnen, als je, als je .....

Dat maakt mij inderdaad geconstipeerd ja
Zeker als dan zo'n verwende rotjochies komen argumenteren dat hulp geven aan vluchtelingen weggesmeten geld is.

Kom eerst eens buiten in de echte wereld, en doe dan nog eens een poging om zinige commentaar te geven !
Niet iedereen heeft de luxe om in zijn vrije tijd de problemen gaan op te zoeken...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 19 augustus 2006 om 17:44.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 20:09   #30
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Niet iedereen heeft de luxe om in zijn vrije tijd de problemen gaan op te zoeken...
Iedereen die dat wil kan daar een handje gaan toesteken.
Niet in luxe weliswaar zoals jij suggereert, rijk zal je er niet worden.
Maar de gastvrijheid, dankbaarheid en levensvreugde van mensen die amper kunnen overleven is iets wat ik voor de rest van mijn leven zal meedragen.
Als je dan het egoisme van velen hier op het forum leest (of het nu tegen hulp aan vluchtelingen in Libanon betreft of solidariteit met Waalse landgenoten in gebieden met hoge werkloosheid) dan wordt het soms wat teveel.
Blijkbaar hoe rijker een volk wordt, hoe arroganter en egoistischer.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 07:54   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een oude truuk om iemand anders egoïsme te verwijten, in de hoop dat hij zich schuldig voelt, zijn portemonee opent, en aldus tegemoet komt aan je eigen egoïsme.
Oud 20 augustus 2006, 08:10   #32
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is een oude truuk om iemand anders egoïsme te verwijten, in de hoop dat hij zich schuldig voelt, zijn portemonee opent, en aldus tegemoet komt aan je eigen egoïsme.
Di Rupo, Le Soir en de BUB gebruiken hem dagelijks om de Vlaamse bewustwording de kop in te drukken.
Oud 20 augustus 2006, 08:20   #33
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flamingant geworden?
Oud 20 augustus 2006, 08:22   #34
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de gastvrijheid, dankbaarheid en levensvreugde van mensen die amper kunnen overleven is iets wat ik voor de rest van mijn leven zal meedragen.
Als je dan het egoisme van velen hier op het forum leest (of het nu tegen hulp aan vluchtelingen in Libanon betreft of solidariteit met Waalse landgenoten in gebieden met hoge werkloosheid) dan wordt het soms wat teveel.
iemand die ter plaatse een handje gaat toesteken heeft recht op al mijn respekt, en ik wens hem/haar veel succes. Dat is echter een persoonlijke keuze en heeft niets te maken met mensen te verplichten om te betalen voor andermans ongeluk, als zij daarvoor niet verantwoordelijk zijn.Dat commissaris Michel en andere nulliteiten gaan beslissen waar mijn-ons-geld naartoe moet, en aan wie dat moet uitgedeeld worden stoort mij.Ik ben trouwens niet rijk, en deel mijn geld liever aan mijn familie en vrienden uit als aan wildvreemden. Als gij dat egoïstisch en/of racistisch vind, dan moet dat maar.Ik ga daarvan niet wakker liggen...
Oud 20 augustus 2006, 08:52   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Flamingant geworden?
Ik ben niet beschaamd, noch te beroerd om flamingantische rotstreken uit te halen om mijn voordeel en gelijk te halen.
Maar dat maakt me nog geen flamingant, net zomin als ik een Chinees word, door een nazi-göring te vreten.
Oud 20 augustus 2006, 09:10   #36
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door andermans gegenereerde en bij wet (of enig andere wijze) afgenomen middelen doorsluizen naar persoonlijk geselecteerden is geen bewijs van jouw "solidariteit" hoor... Dat kan evengoed Sinterklaas spelen met andermans geld ter behoeve van de eigen populariteit zijn.

Om het kenmerk solidair of sociaal-zijn te verdienen is er vrijwilligheid en eigen middelen of inzet vereist.

Sommige staatsapparaten zoals onderandere het Belgische, dat van de EU, en bepaalde 'hulporganisaties' hebben een efficiëntie die een immoreel groot deel van de versaste middelen in de eigen werking pompen in plaats van in hulp die daadwerkelijk ontvangen wordt.

En dat beperkt zich niet bepaald tot hulpbehoevenden. Alle middelen die moeten passeren via deze zichzelf gemakkelijke bezigheidstherapie verschaffende structuren worden gedecimeerd vooraleer ze bij de doelgroepen terechtkomen.

Wat deze structuren aanrichten is niet min: een voortdurend verarmingsproces omdat potentiële investeringsmiddelen, die voor economische groei en innovatie hadden kunnen zorgen, simpelweg potverteerd worden onder de vorm van staatslonen en uitkeringen waartegenover veel te weinig tot zelfs negatieve tegenprestatie staat, zoals een bureaucraat die met z'n overbodige regelneverij de wèl presterenden hindert bij het uitvoeren van hun taak, of een uitkeringstrekker die "bijverdient" via misdaad en aldus voor politie/gerecht/enz. kosten zorgt.

Deze structuren dienen opgedoekt te worden en plaats te ruimen voor efficiënt werkende organisaties met bestuurslieden die het goed uitvoeren van de taak nastreven in plaats van het eigen- of partijbelang.

Het is eveneens tekenend dat je eenzijdig Israël als boeman portretteert terwijl het land voor de zoveelste keer de voortdurende aanslagen tegen haar bevolking door terroristen, die klaarblijkelijk vrij mogen rondlopen in haar vyandig gezinde buurlanden, tracht af te stoppen.

Hier in België moet je het minste vuurwapen laten registreren, een vergunning hebben en liefst nog gewoon inleveren en zijn privé milities verboden.
En in Libanon mogen burgers vrij rondlopen met zware oorlogswapens. Politie en leger doen er niks aan en die burgers worden dan nog vertegenwoordigd door een politieke partij.
Alsof er hier in België honderden of zelfs duizenden "burgers", aanhangers van een bepaalde politieke partij, Nederland voortdurend met raketten zouden bestoken en er aanslagen plegen.

En als, in deze vergelijkende situatie, Nederland dan de maatregelen treft die het Belgisch regime naliet, zit jij Nederland als boeman af te schilderen en België als slachtoffer.

Je bent hypokriet in belachelijk grote mate.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 10:04   #37
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Ik ben niet beschaamd, noch te beroerd om flamingantische rotstreken uit te halen om mijn voordeel en gelijk te halen.
Maar dat maakt me nog geen flamingant, net zomin als ik een Chinees word, door een nazi-göring te vreten.
Een nationaal-socialistische Chinees dan.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 10:09   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Een nationaal-socialistische Chinees dan.
Laat me nu toch wel slachtoffer worden van een 'fehlleistung' als een dijk..........
Oud 20 augustus 2006, 13:15   #39
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je iemand wil veroordelen, veroordeel dan de machthebbers ginder. Dat ze ginder amper kunnen overleven hebben ze enkel en alleen aan hun machthebbers te danken. Hier de mensen een schuld gevoel proberen aan te smeren is verre van correct. Dat ginder de bevolking achterlijk wordt gehouden en uitgebuit daar hebben op een paar uitzonderingen na en de top ginder, hier de mensen zeker geen schuld aan, in tegendeel ga maar eens na welke bedragen aan ontwikkelingshulp jaarlijks worden gegeven of is dat ook egoistisch. Zolang de westers geldkraan blijft vloeien moet er ginder niets veranderen in tegendeel waarom zou het. Van hieruit geeft men miljoenen aan ontwikkelingshulp wat geen fluit oplost en anderzijds komen zij die ginder in de miseré zitten en niet kunnen deelnemen aan de giften het rechtstreeks hier halen onder de vorm van asielzoeker(ster), dus wie zal het slachtoffer worden. En tenslotte ik weet niet in welke weelde u leeft, maar het milieu waar ik uit kom is dageljks wel het milieu van mensen die 8 uren per dag 5 dagen per week moeten werken en dit niet vanuit een bureau stoel, dus hou het een beetje deftig en schilder de mens hier niet af als egoistisch, moet ge voor in brussel zijn daar zit zo'n volledige familie geloof dat die ginder in de congo nog aandelen hebben en zij hebben geen schuldgevoel oké.
Oud 20 augustus 2006, 13:57   #40
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik ben verrre van zionist, maar krijg de laatste tijd meer en meer, zoniet genegenheid, dan toch wel medelijden en respekt voor de Inwoners van Israël, die sinds jaar en dag belegerd en omsingeld zijn door miljoenen bloeddorstige moslims, klaar tot elke gruweldaad om hen definitief uit te roeien.En als die moslims dan eens rammel krijgen, op antwoord na de zoveelste aanval, dan zouden WIJ daarvoor moeten betalen?Wij moeten de aanvallers van Israel hun huizen heropbouwen?Ik zie écht niet waarom?Géén rotte eurocent moeten die van mij krijgen.Uit principe.
Die "miljoenen" moslims in Libanon waren zo bloeddorstig dat ze meteen met honderdduizenden gevlucht zijn ... naar het noorden en naar Syrië ... er schoten alleen nog een paar duizenden militanten van Hezbollah over en zelf die kon Israël niet aan ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be