Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2003, 11:43   #21
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Wel, hoewel ik Lib. Appeltje ben, vind ik wel dat Georg hier nagels met koppen slaat!

Maar de CD&V van nu wil niet meer met Dehaene aan het roer werken.
Verjonging met seuten als De Clerck en Leterme.
Wij gooien geen goeie schoenen weg voor we er goeie nieuwe hebben.

Nee, staatsschuld afbouwen is en blijft een absolute prioriteit.
Niet door in de mensen hun zakken te zitten, maar door efficient staatsbestuur en kostenbesparingen!

Dat kan alleen het Liberaal Appel u brengen, omdat de anderen zouden moeten afrekenen met hun interne belangengroepen.

Met verstandig rechtse groeten.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 11:55   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar lees toch eens de geschiedenis van de belgische schuldenberg op de Vivant-website. Uiteraard zat de PVV er voor iets tussen. Maar de verantwoordelijke premier werd decennia lang geleverd door dezelfde partij : CVP. Martens in het bijzonder. Vooral met zijn wafelijzerpolitiek in de na-roes van de Golden Sixties.
Juist, maar welke partij heeft ons land welvarend gemaakt? Juist ja, de CVP. En nu is het blijkbaar aan de VLD om dit naar de knoppen te helpen. Als ik De Standaard van vandaag open doen, lees ik het volgende:

-Belgische politie is doodziek: de conclusie is dat er veel te veel geld is weggegooid, en dat de hervorming op z'n minst gezegd een catastroof is.
-Copernicus dood
-Ziekenhuizen krijgen 365 miljoen te weinig
-Inburgeringsdecreet lijkt geen prioriteit meer
-Benoeming Gabriëls omstreden
-Gehandicapten wachten al maanden op premie
-...

Ik zeg niet dat het met de CD&V duizend keer beter zou gaan, maar ik denk dat Yves Leterme gelijk heeft wanneer hij zegt dat politiek terug serieus moet gaan worden. De goednieuwsshow van Verhofstadt is geen boodschap voor de duizenden werklozen, ons land op de rand van een diplomatieke oorlog zetten is ook niet goed, er zijn nog nooit zoveel bedrijven failliet gegaan,... Nog iets: wat te doen met het katholiek onderwijs, dat duidelijk een meerwaarde heeft. Ik ken verschillende profs die nu al duidelijk maken dat het met de VLD aan de top wel eens verkeerd zou kunnen aflopen.
De VLD is ook zo dom om elk contact met de CD&V te mijden. Hun sociaal-economisch programma (op papier toch)is bijna identiek, en toch zijn de anti-kleriakele gevoelens van de gucht en co. te groot om zelfs maar aan énige samenwerking te denken.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 12:04   #23
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

knip ... 2x hoeft niet
Oud 6 september 2003, 12:05   #24
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
De VLD is ook zo dom om elk contact met de CD&V te mijden. Hun sociaal-economisch programma (op papier toch)is bijna identiek, en toch zijn de anti-kleriakele gevoelens van de gucht en co. te groot om zelfs maar aan énige samenwerking te denken.
Algemeen in de Belgische politiek : argumenten gebruikt men niet, men gebruikt de aloude vijandigheden en idealen die stammen uit de 18e eeuw...
Oud 6 september 2003, 12:05   #25
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Volledig akkoord. Mijn uitgangspunt was trouwens geenszins dat het met paars-groen en paars I beter loopt dan met de CVP-regeringen van weleer. Maar men moet de eerlijkheid hebben toe te geven dat de schuldenberg er in de eerste plaats kwam onder CVP-premiers.
Heb dan ook de eerlijkheid om toe te geven dat de laatste "CVP-premier" alle moeite heeft gedaan om de rommel van zijn voorgangers op te kuisen.
Die eerlijkheid heb ik zeker. Het was een begaafd premier en hij heeft geknokt.

Maar desondanks staat België aan de top inzake belasting op arbeid en wegvluchtende bedrijven.

En hoewel hij met Renault in zijn eigen gemeente die sociale bom in het gezicht kreeg bleef het bij het aloude plak- en knipwerk.

En nu zitten we met een verrot huis op een gebarsten fundering, waar om de vier jaar een nieuw coucheke pleister en verf tegengezet wordt ... tot het onder all dat bijkomend gewicht helemaal instort (na 2010)

En niemand die een radicale beslissing tot nieuwbouw durft nemen.

Wie zoiets durft te denken wordt utopist genoemd.

Wel, liever utopist dan binnenkort met zijn allen onder de groene sarge.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 12:05   #26
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Volledig akkoord. Mijn uitgangspunt was trouwens geenszins dat het met paars-groen en paars I beter loopt dan met de CVP-regeringen van weleer. Maar men moet de eerlijkheid hebben toe te geven dat de schuldenberg er in de eerste plaats kwam onder CVP-premiers.
Heb dan ook de eerlijkheid om toe te geven dat de laatste "CVP-premier" alle moeite heeft gedaan om de rommel van zijn voorgangers op te kuisen.
Die eerlijkheid heb ik zeker. Het was een begaafd premier en hij heeft geknokt.

Maar desondanks staat België aan de top inzake belasting op arbeid en wegvluchtende bedrijven.

En hoewel hij met Renault in zijn eigen gemeente die sociale bom in het gezicht kreeg bleef het bij het aloude plak- en knipwerk.

En nu zitten we met een verrot huis op een gebarsten fundering, waar om de vier jaar een nieuw coucheke pleister en verf tegengezet wordt ... tot het onder all dat bijkomend gewicht helemaal instort (na 2010)

En niemand die een radicale beslissing tot nieuwbouw durft nemen.

Wie zoiets durft te denken wordt utopist genoemd.

Wel, liever utopist dan binnenkort met zijn allen onder de groene sarge.
Oud 6 september 2003, 12:56   #27
Vlaams Blokker
Vreemdeling

Vlaams Blokker's schermafbeelding

Standaard

Verhofstadt en de rest van het SPa/VLD-zootje hebben de laatste jaren al hun beloftes gebroken en blijven de bevolking nog steeds leugens voorschotelen. En dan zegt men van mijn partij dat er enkel laaggeschoolde achterlijken op stemmen! Voor al diegenen die graag een overzicht zouden willen van het flagrante bedrog van de VLD en co:

www.verhofstadtliegt.be

plezier en chagrijn verzekerd!

Vlaams Blokker
Oud 6 september 2003, 14:28   #28
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
Verhofstadt en de rest van het SPa/VLD-zootje hebben de laatste jaren al hun beloftes gebroken en blijven de bevolking nog steeds leugens voorschotelen. En dan zegt men van mijn partij dat er enkel laaggeschoolde achterlijken op stemmen! Voor al diegenen die graag een overzicht zouden willen van het flagrante bedrog van de VLD en co:

www.verhofstadtliegt.be

Vlaams Blokker
Niet dat er alleen laaggeschoolde achterlijken op stemmen. Ik zeg wél dat het programma van het Vlaams Blok met haken en ogen aan mekaar hangt, niet te financieren is, niet te verantwoorden is, en dat de ganse partij enkel in zich steeds herhalende slogans kan uitdrukken. Mij lijken dit nu niet meteen de meest geschikte kandidaten voor in een regering te zetelen, waar diplomatie, overleg, nuances en vooral financiering van enorm belang zijn.

Dit geldt trouwens niet alleen voor het Vlaams Blok, maar bij deze partij is het wel het meest uitgesproken (als we partijen zoals Rossem etc. eventjes buiten beschouwing laten).

Verder is in dit land iedereen vrij om te stemmen op wie hij wil. Of niet te stemmen op wie hij wil...

met vriendelijke groeten
Oud 6 september 2003, 16:01   #29
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
www.verhofstadtliegt.be
Vlaams Blokker
Welkom op het forum.

Al is uw ideologie hier feitelijk al meer dan oververtegenwoordigd.

Maar tap eens uit een ander vaatje dan steeds hetzelfde.

PS : denk niet dat jullie de enige opposanten aan paars zijn. Maar wel dezen met de onnozelste replieken en vooral geen alternatieven.
Oud 7 september 2003, 00:59   #30
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vorig jaar, ongeveer tot op de avond van 17mei, beloofde de VLD de hemel op aarde. Oppositiepartijen (vooral CD&V en NVA)waren veel realistischer, maar werden door het triumviraat Verhofstadt-DeWael-De Gucht weg gehoond als negativisten. Ondertussen veroverde "Stunt-Steve" dom Vlaanderen. Spijtig genoeg bleken de voorspellingen van de CD&V maar al te waar, de berekende economische groei was namenlijk kleiner dan de VLD had voorspeld. Het duurde dan ook niet lang na de verkiezingen voordat de eerste accijnsverhoging (op benzine) eraan kwam, de "geplande" belastingsverlaging werd nogmaals uitgesteld (ze was namenlijk gepland in de vorige legislatuur), dan krijgen we Louis Michel die ons land op de rand van faillissement zet omdat Chiraq toevallig ook Frans spreekt, de afschaffing van Copernicus, voorlopig geen schuldovername van de NMBS, etc. etc.
Hoe kunnen de mensen dit blijven slikken? Zie, ik heb niets tegen een belastingsverhoging als de economische groei heel laag is, maar dat wil niet zeggen dat je voor de verkiezingen vlug de populist moet gaan spelen en zever verkopen.
Ik was een VLD'er, maar heb het onheil al lang ingezien, en nu CD&V'er, mag ik daarom aan alle VLD'ers oproepen dit ook te doen?
Prettig om weten dat er mensen zijn die dit inzien...
Enkele opmerkingen..

1) belangrijk detail : goed geïnformeerde mensen...
De VLD doet er alles aan om de informatie naar hun hand te zetten.
Tevens moeten we opmerken dat veel mensen weinig met politiek bezig zijn en zich dan ook snel laten meeslepen door de desinformatie van deze partij..
Of door de taktiek van het bespelen van de twee tegenpolen.
Eén VLD'er pleit bijvoorbeeld voor snelheidsbeperking, de andere ertegen.. Zo vang je twee katten in één zak...

2) je vergeet de SPa te vermelden...
Wie kan die heren en dames nog geloofwaardig vinden..
Je moet weten dat Steve met z'n "gratis-politiek" evenzeer met spek schiet als de VLD....

En ja, de CD&V heeft een waardig alternatief...
En ja, de CD&V weet wat het is om beleid te voeren...

En nogmaals ja, de CD&V kan een beleid voeren !!!

Fouten werden in het verleden door alle partijen gemaakt die ooit aan de regeringstafel hebben gezeten..
Maar Verhofstadt spant wel de kroon..

Zo wordt vandaag de politiehervorming als mislukt verklaard..
Zo werd gisteren Copernicus onder het stof geblazen om het dan met rooie oortjes er terug onderuit te halen..
Zo werden asielcentra aangekocht om ze dan maar terug van de hand te doen...
Zo werden prior zegels in het leven geroepen om ze dan terug af te schaffen..

.................................................. .........

Dit is geen ernstig vooruitziend beleid...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 08:01   #31
Ace Ventura
Vreemdeling

Standaard

Maar we zijn toch op TV geweest.

Elke dag zie je wel een politieker op TV bij een of ander praatprogramma. Dat klopt ook van geen kanten. Mensen van het Vlaams Blok mogen enkel opdraven om belachelijk gemaakt te worden. Niet dat ik Vlaams Blokker ben, verre van. Maar de stem van zovele "domme" mensen mag toch ook gehoord worden, of niet. Ik ben voor 200 % voorstander voor de terugkeer van ons Jean-Lucske. Het was niet allemaal rozegeur en maneschijn, maar het is toch het beste wat ons land in de laatste jaren is overkomen.

De lasten op arbeid moet naar beneden, de overheid moet efficiënter, alle profiteurs aan het werk.
Ace Ventura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 08:54   #32
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Zo wordt vandaag de politiehervorming als mislukt verklaard..
Zo werd gisteren Copernicus onder het stof geblazen om het dan met rooie oortjes er terug onderuit te halen..
Zo werden asielcentra aangekocht om ze dan maar terug van de hand te doen...
Zo werden prior zegels in het leven geroepen om ze dan terug af te schaffen..

Dit is geen ernstig vooruitziend beleid...
Met dat laatste ben ik het zeker eens.

Ik wijs er wel op dat de bolwerken van Justitie en Ambtenarenzaken vooral verloederden onder CVP-PSC-auspiciën. Het slecht functioneren van gerecht en politiediensten is heel duidelijk aan het oppervlak gekomen na 4 CVP-decennia.

Wie is dan de grootste schuldige ? Degene die het 40 jaar liet verrotten of degene die een (moeilijke) poging onderneemt om er iets aan te doen ?
Onder druk van de publieke opinie weliswaar.
Oud 7 september 2003, 09:56   #33
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wijs er wel op dat de bolwerken van Justitie en Ambtenarenzaken vooral verloederden onder CVP-PSC-auspiciën. Het slecht functioneren van gerecht en politiediensten is heel duidelijk aan het oppervlak gekomen na 4 CVP-decennia.

Wie is dan de grootste schuldige ? Degene die het 40 jaar liet verrotten of degene die een (moeilijke) poging onderneemt om er iets aan te doen ?
Onder druk van de publieke opinie weliswaar.
Descartes...

Wie A zegt moet ook B zeggen..

Ik ben de eerste om toe te geven dat de CVP vroeger fouten heeft gemaakt.

Maar...
Evenzeer moet je toegeven dat ze ook goede dingen hebben gerealiseerd..
Hoe denk je anders dat we zulke hoge positie innamen op de ladder van de welvaart... (Waar we nu trouwens op achteruitgaan)

Dehaene was trouwens bezig met het rechtzetten van die fouten op financieel en op justitie vlak...
Tot die dioxine kippen er kwamen..

Onder Verhofstadt zou alles anders worden.
Maar wat biedt ons de realiteit ??
De regeringen Verhofstadt hebben er dan maar terug een zootje van gemaakt..

En de CD&V heeft geleerd uit zijn fouten, weet best dat het zich zulke zaken niet meer kan veroorloven als ze opnieuw bij het beleid betrokken worden..

Nog enkele concrete recente voorbeelden.

De euthanasiewet..
De CD&V had opbouwende voorstellen uitgewerkt waarbij pallaetieve zorgen een belangrijke plaats innamen.
Dit werd toen afgewezen maar nu blijkt dat men dit ook gaat herbekijken..

Verkeersveiligheid..
Jos Ansons zit al jaren te ijveren voor een rijbewijs met punten..
Komt nu ook opnieuw in beeld..

Werkloosheid in Limburg...
CD&V Limburg brengt een opbouwend meerpuntenplan naar voor om er iets aan te doen..

En dan nog zegt men dat we niks opbouwend verrichten.....
Afbrekende communicatie is blijkbaar toch een sterk punt van de liberale media....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 11:04   #34
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Descartes... Wie A zegt moet ook B zeggen..

Ik ben de eerste om toe te geven dat de CVP vroeger fouten heeft gemaakt. Maar... Evenzeer moet je toegeven dat ze ook goede dingen hebben gerealiseerd..
Hoe denk je anders dat we zulke hoge positie innamen op de ladder van de welvaart... (Waar we nu trouwens op achteruitgaan)

Dehaene was trouwens bezig met het rechtzetten van die fouten op financieel en op justitie vlak... Tot die dioxine kippen er kwamen..

Onder Verhofstadt zou alles anders worden. Maar wat biedt ons de realiteit ?? De regeringen Verhofstadt hebben er dan maar terug een zootje van gemaakt..

En de CD&V heeft geleerd uit zijn fouten, weet best dat het zich zulke zaken niet meer kan veroorloven als ze opnieuw bij het beleid betrokken worden..

Nog enkele concrete recente voorbeelden.

De euthanasiewet.. De CD&V had opbouwende voorstellen uitgewerkt waarbij pallaetieve zorgen een belangrijke plaats innamen. Dit werd toen afgewezen maar nu blijkt dat men dit ook gaat herbekijken..

Verkeersveiligheid..
Jos Ansons zit al jaren te ijveren voor een rijbewijs met punten..
Komt nu ook opnieuw in beeld..

Werkloosheid in Limburg...
CD&V Limburg brengt een opbouwend meerpuntenplan naar voor om er iets aan te doen..

En dan nog zegt men dat we niks opbouwend verrichten.....
Afbrekende communicatie is blijkbaar toch een sterk punt van de liberale media....
Zeer eerlijke bedenkingen en ik breek deze zeker niet af.

Toch enkele bedenkingen :

a. Dehaene geniet mijn sympathie en bewondering. Maar er zit veel ander 'klootjes'-volk in de CD&V die uit heel andere vaatjes tappen. Zet Dehaene op een aparte lijst en hij krijgt mijn stem. Via CD&V nooit.

b. Ik ben absoluut tegenstander van afbrekende communicatie als ze niet gelijktijdig een 'beter' alternatief voorstellen. Ik fulmineer op die populisten van het VB die alles afbreken maar zelf niet het minste menswaardig alternatief aanbieden. Wat zijn hun economische standpunten ?

c. U kan niet ontkennen dat het vrije 'katholieke' onderwijs een broeihaard van racisme is. Ik ben zelf gesproten uit een streng college en had op mijn 18° een verwrongen en elitair wereldbeeld. Daarom stuurde ik met overtuiging mijn eigen kinderen naar een atheneum en nadien naar de VUB. Ik ben thans zeer fier op hun ongecomplexeerde en vrijzinnige levenswijze. Op dat punt ben ik het compleet oneens met de klasse-maatschappij waar de CD&V voorstaat.
Oud 7 september 2003, 11:35   #35
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ace Ventura
Maar we zijn toch op TV geweest.

Elke dag zie je wel een politieker op TV bij een of ander praatprogramma. Dat klopt ook van geen kanten. Mensen van het Vlaams Blok mogen enkel opdraven om belachelijk gemaakt te worden.
Als ze eens deftig zouden discussiëren, geven ze geen kansen om belachelijk gemaakt te worden. Maar de VB-miss was in de verkiezingsdebatten absoluut geen partij voor Inge Vervotte, noch voor Freyake (die trouwens veel te vroeg op een veel te hoge post zit, maar soit). En Flipper de Winter, die discussieert niet. Die herhaalt zijn slogans tot den treure toe. Grolleke Annemans kan af en toe nog weerwoord bieden, maar vervalt jammer genoeg uiteindelijk ook steeds in dezelfde lijn : afbreken die handel, maar zelf voorstellen doen, ho maar.

Het VB mag zeker gehoord worden, maar zeggen dat ze alleen maar mogen opdraven om belachelijk gemaakt te worden, dat gaat wat ver.

met vriendelijke groeten
Oud 7 september 2003, 14:08   #36
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet weten dat Steve met z'n "gratis-politiek" evenzeer met spek schiet als de VLD....
Gratis-politiek is niet populistisch, het is gewoon een manier om te herverdelen. Is het immers niet eerlijker dat iedereen belast wordt op zijn inkomen? De SP.a vindt dat het betalen voor gemeenschapsdiensten ook belastingen zijn. Omdat dat basisbehoeften zijn. Aangezien dat in de praktijk niet doenbaar is, schaft men ze gewoon af en int men de belasting op plaatsen waar dat wél mogelijk is. Meer heeft Stevaert nooit beweerd.
Ik wéét dat die uitleg al tot in den treure toe herhaalt is, maar zolang men dat "gratis"-pseudo-argument blijft hanteren, zal ik die verklaring blijven neerpoten.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 14:36   #37
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Vorig jaar, ongeveer tot op de avond van 17mei, beloofde de VLD de hemel op aarde. Oppositiepartijen (vooral CD&V en NVA)waren veel realistischer, maar werden door het triumviraat Verhofstadt-DeWael-De Gucht weg gehoond als negativisten. Ondertussen veroverde "Stunt-Steve" dom Vlaanderen. Spijtig genoeg bleken de voorspellingen van de CD&V maar al te waar, de berekende economische groei was namenlijk kleiner dan de VLD had voorspeld. Het duurde dan ook niet lang na de verkiezingen voordat de eerste accijnsverhoging (op benzine) eraan kwam, de "geplande" belastingsverlaging werd nogmaals uitgesteld (ze was namenlijk gepland in de vorige legislatuur), dan krijgen we Louis Michel die ons land op de rand van faillissement zet omdat Chiraq toevallig ook Frans spreekt, de afschaffing van Copernicus, voorlopig geen schuldovername van de NMBS, etc. etc.
Hoe kunnen de mensen dit blijven slikken? Zie, ik heb niets tegen een belastingsverhoging als de economische groei heel laag is, maar dat wil niet zeggen dat je voor de verkiezingen vlug de populist moet gaan spelen en zever verkopen.
Ik was een VLD'er, maar heb het onheil al lang ingezien, en nu CD&V'er, mag ik daarom aan alle VLD'ers oproepen dit ook te doen?
De VLD is net als de toenmalige PVV (die o.a. in 1981 forse belastingverminderingen beloofde : "Niet u maar de staat leeft boven zijn stand") typisch de partij van veel beloven en weinig geven.

Wellicht zwicht de VLD voor het migrantenstemrecht, ttz blijft ze in de regering als een wisselmeerderheid van de waalse partijen (op het FN na) en SP.a-Spirit dat migrantenstemrecht goedkeurt (zonder de snel-Belg-wet terug te schroeven), in de hoop dat haar kiezers haar die uitschuiver van formaat zouden vergeven tegen de verkiezingen van (in theorie) 2007.

Of CD&V een alternatief is valt sterk te betwijfelen. Vergeet niet dat op het einde van de jaren '80 de extreem-linkse Paula D'hondt aan de oorsprong ligt van het lakse en slappe migrantenbeleid en dat zij Pater Leman heeft mogelijk gemaakt.

Hebt u de site van W&V al eens bekeken? Wellicht vindt u daar een aantal interessante standpunten terug die u wel bevallen.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 14:53   #38
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Gratis-politiek is niet populistisch, het is gewoon een manier om te herverdelen. Is het immers niet eerlijker dat iedereen belast wordt op zijn inkomen? De SP.a vindt dat het betalen voor gemeenschapsdiensten ook belastingen zijn. Omdat dat basisbehoeften zijn. Aangezien dat in de praktijk niet doenbaar is, schaft men ze gewoon af en int men de belasting op plaatsen waar dat wél mogelijk is. Meer heeft Stevaert nooit beweerd.
Ik wéét dat die uitleg al tot in den treure toe herhaalt is, maar zolang men dat "gratis"-pseudo-argument blijft hanteren, zal ik die verklaring blijven neerpoten.
Even mijn schouders onder zetten
Oud 7 september 2003, 14:57   #39
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar men moet de eerlijkheid hebben toe te geven dat de schuldenberg er in de eerste plaats kwam onder CVP-premiers.
Als ik mij goed herinner was Verhofstadt Minister van begroting in de jaren 80. Toen is de staatsschuld gegroeid. Zoals Ace Ventura schrijft de PVV was even schuldig.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 16:41   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
b. Ik ben absoluut tegenstander van afbrekende communicatie als ze niet gelijktijdig een 'beter' alternatief voorstellen. Ik fulmineer op die populisten van het VB die alles afbreken maar zelf niet het minste menswaardig alternatief aanbieden. Wat zijn hun economische standpunten ?
Ga ik helemaal mee akkoord.

Citaat:
U kan niet ontkennen dat het vrije 'katholieke' onderwijs een broeihaard van racisme is. Ik ben zelf gesproten uit een streng college en had op mijn 18° een verwrongen en elitair wereldbeeld. Daarom stuurde ik met overtuiging mijn eigen kinderen naar een atheneum en nadien naar de VUB. Ik ben thans zeer fier op hun ongecomplexeerde en vrijzinnige levenswijze. Op dat punt ben ik het compleet oneens met de klasse-maatschappij waar de CD&V voorstaat.
Dit is een leugen. Het is een feit dat het vrije onderwijs meerwaarde heeft op gemeenschapsonderwijs, en dit heeft niets met klassen te maken. Wil het zeggen omdat er vrj weinig buitenlanders zitten, dat het een "broeihaard van racisme" is? Soijtig genoeg hebben vriend Karel De Gucht en co. nog niet door dat de schoolstrijd nu wel gedaan is.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be