![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Wel, hoewel ik Lib. Appeltje ben, vind ik wel dat Georg hier nagels met koppen slaat!
Maar de CD&V van nu wil niet meer met Dehaene aan het roer werken. Verjonging met seuten als De Clerck en Leterme. Wij gooien geen goeie schoenen weg voor we er goeie nieuwe hebben. Nee, staatsschuld afbouwen is en blijft een absolute prioriteit. Niet door in de mensen hun zakken te zitten, maar door efficient staatsbestuur en kostenbesparingen! Dat kan alleen het Liberaal Appel u brengen, omdat de anderen zouden moeten afrekenen met hun interne belangengroepen. Met verstandig rechtse groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-Belgische politie is doodziek: de conclusie is dat er veel te veel geld is weggegooid, en dat de hervorming op z'n minst gezegd een catastroof is. -Copernicus dood -Ziekenhuizen krijgen 365 miljoen te weinig -Inburgeringsdecreet lijkt geen prioriteit meer -Benoeming Gabriëls omstreden -Gehandicapten wachten al maanden op premie -... Ik zeg niet dat het met de CD&V duizend keer beter zou gaan, maar ik denk dat Yves Leterme gelijk heeft wanneer hij zegt dat politiek terug serieus moet gaan worden. De goednieuwsshow van Verhofstadt is geen boodschap voor de duizenden werklozen, ons land op de rand van een diplomatieke oorlog zetten is ook niet goed, er zijn nog nooit zoveel bedrijven failliet gegaan,... Nog iets: wat te doen met het katholiek onderwijs, dat duidelijk een meerwaarde heeft. Ik ken verschillende profs die nu al duidelijk maken dat het met de VLD aan de top wel eens verkeerd zou kunnen aflopen. De VLD is ook zo dom om elk contact met de CD&V te mijden. Hun sociaal-economisch programma (op papier toch)is bijna identiek, en toch zijn de anti-kleriakele gevoelens van de gucht en co. te groot om zelfs maar aan énige samenwerking te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() knip ... 2x hoeft niet
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar desondanks staat België aan de top inzake belasting op arbeid en wegvluchtende bedrijven. En hoewel hij met Renault in zijn eigen gemeente die sociale bom in het gezicht kreeg bleef het bij het aloude plak- en knipwerk. En nu zitten we met een verrot huis op een gebarsten fundering, waar om de vier jaar een nieuw coucheke pleister en verf tegengezet wordt ... tot het onder all dat bijkomend gewicht helemaal instort (na 2010) En niemand die een radicale beslissing tot nieuwbouw durft nemen. Wie zoiets durft te denken wordt utopist genoemd. Wel, liever utopist dan binnenkort met zijn allen onder de groene sarge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar desondanks staat België aan de top inzake belasting op arbeid en wegvluchtende bedrijven. En hoewel hij met Renault in zijn eigen gemeente die sociale bom in het gezicht kreeg bleef het bij het aloude plak- en knipwerk. En nu zitten we met een verrot huis op een gebarsten fundering, waar om de vier jaar een nieuw coucheke pleister en verf tegengezet wordt ... tot het onder all dat bijkomend gewicht helemaal instort (na 2010) En niemand die een radicale beslissing tot nieuwbouw durft nemen. Wie zoiets durft te denken wordt utopist genoemd. Wel, liever utopist dan binnenkort met zijn allen onder de groene sarge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Verhofstadt en de rest van het SPa/VLD-zootje hebben de laatste jaren al hun beloftes gebroken en blijven de bevolking nog steeds leugens voorschotelen. En dan zegt men van mijn partij dat er enkel laaggeschoolde achterlijken op stemmen! Voor al diegenen die graag een overzicht zouden willen van het flagrante bedrog van de VLD en co:
www.verhofstadtliegt.be ![]() plezier en chagrijn verzekerd! Vlaams Blokker
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dit geldt trouwens niet alleen voor het Vlaams Blok, maar bij deze partij is het wel het meest uitgesproken (als we partijen zoals Rossem etc. eventjes buiten beschouwing laten). Verder is in dit land iedereen vrij om te stemmen op wie hij wil. Of niet te stemmen op wie hij wil... met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al is uw ideologie hier feitelijk al meer dan oververtegenwoordigd. Maar tap eens uit een ander vaatje dan steeds hetzelfde. PS : denk niet dat jullie de enige opposanten aan paars zijn. Maar wel dezen met de onnozelste replieken en vooral geen alternatieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enkele opmerkingen.. 1) belangrijk detail : goed geïnformeerde mensen... De VLD doet er alles aan om de informatie naar hun hand te zetten. Tevens moeten we opmerken dat veel mensen weinig met politiek bezig zijn en zich dan ook snel laten meeslepen door de desinformatie van deze partij.. Of door de taktiek van het bespelen van de twee tegenpolen. Eén VLD'er pleit bijvoorbeeld voor snelheidsbeperking, de andere ertegen.. Zo vang je twee katten in één zak... 2) je vergeet de SPa te vermelden... Wie kan die heren en dames nog geloofwaardig vinden.. Je moet weten dat Steve met z'n "gratis-politiek" evenzeer met spek schiet als de VLD.... En ja, de CD&V heeft een waardig alternatief... En ja, de CD&V weet wat het is om beleid te voeren... En nogmaals ja, de CD&V kan een beleid voeren !!! Fouten werden in het verleden door alle partijen gemaakt die ooit aan de regeringstafel hebben gezeten.. Maar Verhofstadt spant wel de kroon.. Zo wordt vandaag de politiehervorming als mislukt verklaard.. Zo werd gisteren Copernicus onder het stof geblazen om het dan met rooie oortjes er terug onderuit te halen.. Zo werden asielcentra aangekocht om ze dan maar terug van de hand te doen... Zo werden prior zegels in het leven geroepen om ze dan terug af te schaffen.. .................................................. ......... .................................................. ......... Dit is geen ernstig vooruitziend beleid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Maar we zijn toch op TV geweest.
Elke dag zie je wel een politieker op TV bij een of ander praatprogramma. Dat klopt ook van geen kanten. Mensen van het Vlaams Blok mogen enkel opdraven om belachelijk gemaakt te worden. Niet dat ik Vlaams Blokker ben, verre van. Maar de stem van zovele "domme" mensen mag toch ook gehoord worden, of niet. Ik ben voor 200 % voorstander voor de terugkeer van ons Jean-Lucske. Het was niet allemaal rozegeur en maneschijn, maar het is toch het beste wat ons land in de laatste jaren is overkomen. De lasten op arbeid moet naar beneden, de overheid moet efficiënter, alle profiteurs aan het werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wijs er wel op dat de bolwerken van Justitie en Ambtenarenzaken vooral verloederden onder CVP-PSC-auspiciën. Het slecht functioneren van gerecht en politiediensten is heel duidelijk aan het oppervlak gekomen na 4 CVP-decennia. Wie is dan de grootste schuldige ? Degene die het 40 jaar liet verrotten of degene die een (moeilijke) poging onderneemt om er iets aan te doen ? Onder druk van de publieke opinie weliswaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie A zegt moet ook B zeggen.. Ik ben de eerste om toe te geven dat de CVP vroeger fouten heeft gemaakt. Maar... Evenzeer moet je toegeven dat ze ook goede dingen hebben gerealiseerd.. Hoe denk je anders dat we zulke hoge positie innamen op de ladder van de welvaart... (Waar we nu trouwens op achteruitgaan) Dehaene was trouwens bezig met het rechtzetten van die fouten op financieel en op justitie vlak... Tot die dioxine kippen er kwamen.. Onder Verhofstadt zou alles anders worden. Maar wat biedt ons de realiteit ?? De regeringen Verhofstadt hebben er dan maar terug een zootje van gemaakt.. En de CD&V heeft geleerd uit zijn fouten, weet best dat het zich zulke zaken niet meer kan veroorloven als ze opnieuw bij het beleid betrokken worden.. Nog enkele concrete recente voorbeelden. De euthanasiewet.. De CD&V had opbouwende voorstellen uitgewerkt waarbij pallaetieve zorgen een belangrijke plaats innamen. Dit werd toen afgewezen maar nu blijkt dat men dit ook gaat herbekijken.. Verkeersveiligheid.. Jos Ansons zit al jaren te ijveren voor een rijbewijs met punten.. Komt nu ook opnieuw in beeld.. Werkloosheid in Limburg... CD&V Limburg brengt een opbouwend meerpuntenplan naar voor om er iets aan te doen.. En dan nog zegt men dat we niks opbouwend verrichten..... Afbrekende communicatie is blijkbaar toch een sterk punt van de liberale media.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch enkele bedenkingen : a. Dehaene geniet mijn sympathie en bewondering. Maar er zit veel ander 'klootjes'-volk in de CD&V die uit heel andere vaatjes tappen. Zet Dehaene op een aparte lijst en hij krijgt mijn stem. Via CD&V nooit. b. Ik ben absoluut tegenstander van afbrekende communicatie als ze niet gelijktijdig een 'beter' alternatief voorstellen. Ik fulmineer op die populisten van het VB die alles afbreken maar zelf niet het minste menswaardig alternatief aanbieden. Wat zijn hun economische standpunten ? c. U kan niet ontkennen dat het vrije 'katholieke' onderwijs een broeihaard van racisme is. Ik ben zelf gesproten uit een streng college en had op mijn 18° een verwrongen en elitair wereldbeeld. Daarom stuurde ik met overtuiging mijn eigen kinderen naar een atheneum en nadien naar de VUB. Ik ben thans zeer fier op hun ongecomplexeerde en vrijzinnige levenswijze. Op dat punt ben ik het compleet oneens met de klasse-maatschappij waar de CD&V voorstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het VB mag zeker gehoord worden, maar zeggen dat ze alleen maar mogen opdraven om belachelijk gemaakt te worden, dat gaat wat ver. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wéét dat die uitleg al tot in den treure toe herhaalt is, maar zolang men dat "gratis"-pseudo-argument blijft hanteren, zal ik die verklaring blijven neerpoten.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wellicht zwicht de VLD voor het migrantenstemrecht, ttz blijft ze in de regering als een wisselmeerderheid van de waalse partijen (op het FN na) en SP.a-Spirit dat migrantenstemrecht goedkeurt (zonder de snel-Belg-wet terug te schroeven), in de hoop dat haar kiezers haar die uitschuiver van formaat zouden vergeven tegen de verkiezingen van (in theorie) 2007. Of CD&V een alternatief is valt sterk te betwijfelen. Vergeet niet dat op het einde van de jaren '80 de extreem-linkse Paula D'hondt aan de oorsprong ligt van het lakse en slappe migrantenbeleid en dat zij Pater Leman heeft mogelijk gemaakt. Hebt u de site van W&V al eens bekeken? Wellicht vindt u daar een aantal interessante standpunten terug die u wel bevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |