Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2003, 15:38   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Waar slaat dat nu weer op?

Me dunkt dat er in de tennis heel wat meer geld wordt gestopt dan in de wielerkoers.

Gouden rakketten, sjieke wagens, ...
Oud 12 oktober 2003, 15:44   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Kijk bijvoorbeeld eens naar de wielerkoersen, waar dat zwartgele vod wél in overvloed te zien is.

Het verschil zit hem hier in:
Wielerkoersen is een echte volkssport. Tennis is een rijkeluizensport. Dat ons land nu toevallig twee toptennisters heeft veroorzaakt wat populariteit, maar neem die twee weg en het tennis wordt weer marginaal, terwijl de wielerkoersen al deccenia lang populair zijn.

En nu gij...
De conclusie is dus dat voetbal een rijkeluizensport is, of dat uw redenering niet klopt. Welke van de twee zou het zijn? Laat ons weten als ge meer onderzoek gedaan hebt.
Oud 12 oktober 2003, 16:40   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voetbal is een rasechte volkssport, kijk maar eens op de pleintjes en in de straten in eender welke gemeente in dit land. Ik zie ze daar niet zo gouw met twee rackets slaan hoor. Een balleke trappen daarentegen...
Oud 12 oktober 2003, 16:42   #24
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Kijk bijvoorbeeld eens naar de wielerkoersen, waar dat zwartgele vod wél in overvloed te zien is.

Wielerkoersen is een echte volkssport. Tennis is een rijkeluizensport. Dat ons land nu toevallig twee toptennisters heeft veroorzaakt wat populariteit, maar neem die twee weg en het tennis wordt weer marginaal, terwijl de wielerkoersen al deccenia lang populair zijn.

En nu gij...
De conclusie is dus dat voetbal een rijkeluizensport is, of dat uw redenering niet klopt. Welke van de twee zou het zijn? Laat ons weten als ge meer onderzoek gedaan hebt.
Wel, bij het clubvoetbal zie je wel degelijk een hele hoop Vlaamse Leeuwen. enkel bij de 'nationale ploeg' waar de recuperatie van de overbetaalde inteeltkliek en de verzuilde media enorm groot is merk je nog eens een belgisch vod op.
Tennis heeft al altijd ver van de mensen gestaan, en nu probeert de media (die toch ook elke dag opnieuw iets moet verkopen) dat succes van Kim en Justine te gebruiken. En eens ze aandacht hadden, kwamen bibber en de slijmerige politiekers hun lelijke gezichten op het scherm.
Oud 12 oktober 2003, 17:13   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Als er mannekes in zwartgele pakjes op het veld zouden staan, gesteund door een horde wilden met leeuwenvlaggen zou uw vreugde niet op kunnen..

Gelukkig zal deze situatie zich nooit voordoen.
zeg nooit 'nooit'. Gelukkig maar.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 17:30   #26
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Leve Bulgarije!

Leve Kroatië!

Idd! Weg met die idiote Rooi Duivelkes! Geen tricoloor festijn volgend jaar in Portugal!!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 14:40   #27
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Als er mannekes in zwartgele pakjes op het veld zouden staan, gesteund door een horde wilden met leeuwenvlaggen zou uw vreugde niet op kunnen..

Dan nog zou ik voetbal stom vinden.

Quote:

Het voetbal is inderdaad de énige sport waarbij dit nog niet het geval is.
Fout, er bestaat geen enkele Vlaamse nationale ploeg: geen wielerploeg, geen tennisploeg, geen motorcrossploeg, niks.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 15:11   #28
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:

Dan nog zou ik voetbal stom vinden.

Quote:

Het voetbal is inderdaad de énige sport waarbij dit nog niet het geval is.
Fout, er bestaat geen enkele Vlaamse nationale ploeg: geen wielerploeg, geen tennisploeg, geen motorcrossploeg, niks.
U heeft een foutje gemaakt in uw reactie zie hier wat het eigenlijk zou moeten zijn:

Fout, er bestaat nog geen enkele Vlaamse nationale ploeg: nog geen wielerploeg, nog geen tennisploeg, nog geen motorcrossploeg, ....
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 15:57   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat bestaat allemaal niet om de simpele reden dat onze 'democratische' staat dat niet toelaat.
Oud 13 oktober 2003, 19:41   #30
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

En nu gij...
Wel, bij het clubvoetbal zie je wel degelijk een hele hoop Vlaamse Leeuwen. enkel bij de 'nationale ploeg' waar de recuperatie van de overbetaalde inteeltkliek en de verzuilde media enorm groot is merk je nog eens een belgisch vod op.
Tennis heeft al altijd ver van de mensen gestaan, en nu probeert de media (die toch ook elke dag opnieuw iets moet verkopen) dat succes van Kim en Justine te gebruiken. En eens ze aandacht hadden, kwamen bibber en de slijmerige politiekers hun lelijke gezichten op het scherm.
raar, als trouwe supporter van den racing heb ik toch nog genen enkelen vlaamse leeuw gezien. zelfs ni bij den tegenstander (mischien heeft dat wel met onze reputatie te maken)
Oud 13 oktober 2003, 19:44   #31
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
raar, als trouwe supporter van den racing heb ik toch nog genen enkelen vlaamse leeuw gezien. zelfs ni bij den tegenstander (mischien heeft dat wel met onze reputatie te maken)
Probeer je nu de grapjas uit te hangen of hoe zit het?? Ik zie bij zo wat alle Vlaamse ploegen een Vlaamse leeuw hangen en meestal veel meer dan 1Vlaamse leeuw. Daarvoor moet je nog geeneens in het stadion zitten als je op goal naar de samenvattingen kijkt dan zie je er ook al meer dan genoeg. Ik denk dat je al aardig je best moet doen om naast een Vlaamse leeuw te kijken in het gemiddelde Vlaamse stadion, hoe dit specifiek in Genk is kan ik natuurlijk niet weten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 00:09   #32
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
, hoe dit specifiek in Genk is kan ik natuurlijk niet weten.
Psst, alpina:
vryko

Ik denk dat hij een andere racing bedoelt.

@vryko: ik zie die vodden toch regelmatig in't stadion hangen, vooral als we het opnemen tegen onze Waalse vrienden. Dat dat op Racing niet het geval is, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat jullie in een reeks zitten zonder Waalse ploegen.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 11:30   #33
Calle
Parlementslid

Standaard

Tja, in derde klasse vind je ze niet zoveel nee
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 11:47   #34
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Citaat:
, hoe dit specifiek in Genk is kan ik natuurlijk niet weten.
Psst, alpina:
vryko

Ik denk dat hij een andere racing bedoelt.

@vryko: ik zie die vodden toch regelmatig in't stadion hangen, vooral als we het opnemen tegen onze Waalse vrienden. Dat dat op Racing niet het geval is, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat jullie in een reeks zitten zonder Waalse ploegen.
HEt zal inderdaad wel die racing zijn van bij onze buren(ben zelf Lierse-supporter), excuseer voor de "belediging"(en nu ga ik een hele horde Genkies over mij krijgen). :o Nog veel succes tegen de KV zou ik zo zeggen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 15:06   #35
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Probeer je nu de grapjas uit te hangen of hoe zit het?? Ik zie bij zo wat alle Vlaamse ploegen een Vlaamse leeuw hangen en meestal veel meer dan 1Vlaamse leeuw. Daarvoor moet je nog geeneens in het stadion zitten als je op goal naar de samenvattingen kijkt dan zie je er ook al meer dan genoeg. Ik denk dat je al aardig je best moet doen om naast een Vlaamse leeuw te kijken in het gemiddelde Vlaamse stadion, hoe dit specifiek in Genk is kan ik natuurlijk niet weten.
Zelfs NAC Breda en (dacht ik) Roda JC beginnen de leeuwenvlag te ontdekken! Enfin, de enige plaats waar je nog Belgische vlaggen ziet, zijn ironisch genoeg de Nederlandse stadia. Elke eredivisie-club die een ietwat goede en/of populaire Belg in huis heeft, heeft tricolores in het stadion hangen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be