![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Op Thu, 19 Oct 2006 08:22:11 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > >> Links: Nazi-Duitsland, > > Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te > rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? waar heb je dat gelezen,in de morgen zeker? > > -- > NH. > http://www.nholtz.dds.nl > > "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." > (H.L. Mencken) -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 171 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#22 |
|
![]() Op Thu, 19 Oct 2006 08:41:29 GMT kwam uit het klavier van MoN
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Op Thu, 19 Oct 2006 08:22:11 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor >> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> >> >>> Links: Nazi-Duitsland, >> >> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? > > waar heb je dat gelezen,in de morgen zeker? Nee hoor, van de website van het VB "De partij is de partijpolitieke tolk van de Vlaamse Beweging, zoals die historisch is gegroeid, en ze verdedigt op het politieke forum de eisen van die Vlaamse Beweging, zoals ondermeer het zelfbestuur, de afschaffing van de faciliteiten, de terugkeer van de ons ontstolen gebieden, het nooit-meer-oorlog en de *amnestie-eis*." http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=16 en "Heel wat Vlaams-nationalisten stonden bloot aan terreur en vervolging in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog. De Belgische staat trachtte toen het Vlaams-nationalisme te vernietigen en sprak zware straffen uit voor nationalisten. De repressie maakte ontelbare overtuigde Vlamingen monddood. België duwde vele goedmenende en oprechte Vlamingen naar de zelfkant van de samenleving. Amnestie blijft een programmapunt van het Vlaams Belang. Het kan eindelijk een punt zetten achter oorlog en repressie." http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=1 >> >> -- >> NH. >> http://www.nholtz.dds.nl >> >> "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." >> (H.L. Mencken) > > -------------------------------------------------------------------------------- > Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter > 171 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. > Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! > > -- NH. http://www.nholtz.dds.nl "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." (H.L. Mencken) |
![]() |
#23 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]lid
says... > > > Links: Nazi-Duitsland, > > Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te > rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? > > > Het is niet omdat 65 jaar terug mensen uit de Vlaamse Beweging ( opnieuw VB) misleid werden door pastoors om tegen de Duivel van het Communisme te gaan vechten, dat hun ideëen voor een eigen Vlaamse entiteit zo fout waren. Iemand die gaat vechten en sneuvelen voor een ideaal, verdient imho respect. Zelfs, of nee zeker, als later blijkt dat diegenen die hen die idealen aanpraatten, hen achteraf in de rug steken om zo hun verantwoordelijkheid te ontlopen. O ja: nazi-collaborateurs... de middens waar dat woord nog altijd uitgespuwd wordt, zijn identisch aan hen die tussen 1939 en 1945 meermaals van gedacht wisselden. Het mag niet gezegd maar bv Frankrijk: er hebben meer Fransen met dan tegen de Duitsers gevochten, net zoals diegenen die de "zwarten" kaal knipten na de Bevrijding vaak ook serieus donker waren. Ik? Veel later geboren. Ik weet niet wat ik toen zou gedaan hebben. Ik denk dat ik een kamp zou gekozen hebben en daar de consequenties zou van dragen. Tom De Moor |
![]() |
#24 |
|
![]() Op Thu, 19 Oct 2006 08:55:50 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > In article <[email protected]>, [email protected]lid > says... >> >> > Links: Nazi-Duitsland, >> >> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? >> >> >> > Het is niet omdat 65 jaar terug mensen uit de Vlaamse Beweging ( opnieuw VB) > misleid werden door pastoors om tegen de Duivel van het Communisme te gaan > vechten, dat hun ideëen voor een eigen Vlaamse entiteit zo fout waren. Het haalt wel de idiote stelling onderuit dat het nazisme "links" geweest zou zijn. Al tijdens WO II werd het nazisme als *rechts* gezien, en de vrijwilligers die tegen het comminisme vochten waren *rechts* en wisten dat ze voor een *rechts* regime vochten tegen een *links* regime. > Iemand die gaat vechten en sneuvelen voor een ideaal, verdient imho respect. Dus jij hebt ook respect voor de Al Qaida terroristen? Zij vechten en sneuvelen immers ook voor een ideaal. > Zelfs, of nee zeker, als later blijkt dat diegenen die hen die idealen > aanpraatten, hen achteraf in de rug steken om zo hun verantwoordelijkheid te > ontlopen. Iedereen die koos om voor het rechtse nazi-bewind te vechten wist dat het een misdadig bewind was. Een bewind dat neutrale landen was binnengevallen, een bewind dat Vlaaanderen had bezet en een bewind dat bezig was sommige Vlamingen, zichtbaar voor allen, te onteigenen, uit hun baan te schoppen en van een gele ster te voorzien. Het zijn de oostfronters die zich onttrekken aan hun verantwoordelijkheid toe te geven dat ze fout waren geweest en voor een misdadig regime hebben gevochten en daarmee hun eigen volk hebben verraden. > O ja: nazi-collaborateurs... de middens waar dat woord nog altijd uitgespuwd > wordt, zijn identisch aan hen die tussen 1939 en 1945 meermaals van gedacht > wisselden. > Het mag niet gezegd maar bv Frankrijk: er hebben meer Fransen met dan tegen deDuitsers gevochten, net zoals diegenen die de "zwarten" kaal knipten na de Bevrijding vaak ook serieus donker waren. In elk geval streeft het Vlaams belang naar amnestie voor de *rechtse* collaborateurs omdat ze zelf ook *rechts* zijn. Wat ze in Frankrijk deden is niet van belang in deze kwestie. In Nederland zijn dergelijke landverraders ook altijd uitgekotst gebleven, en terecht. > Ik? Veel later geboren. Ik weet niet wat ik toen zou gedaan hebben. Ik denk dat > ik een kamp zou gekozen hebben en daar de consequenties zou van dragen. dat is wat de collaborateurs dus niet doen. Zij weigeren de consequenties te dragen van het actief meewerken aan een misdadig regime. En zij weigeren spijt te betuigen, zij wilen onvoorwaardelijek amnestie. > > Tom De Moor > > -- NH. http://www.nholtz.dds.nl "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." (H.L. Mencken) |
![]() |
#25 |
|
![]() dL wrote:
> On Thu, 19 Oct 2006 03:08:43 +0200, JayJBee <[email protected]> > wrote: > >> dL wrote: >>> On Wed, 18 Oct 2006 23:57:49 +0200, thePiano <[email protected]> wrote: >>> >>>> On Wed, 18 Oct 2006 23:10:22 +0200, Roeptoeter <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>>> Een groot deel van de bevolking staat aan de voordeur te wachten op een >>>>> procentje méér uitkering of salaris terwijl via de immer geopende achterdeur de >>>>> nieuwe 'zigeuners' binnen sluipen.... >>>> Ga eens bij de rijken aankloppen, die van elk procentje dat ze aan Jan >>>> Modaal geven, er een honderdvoud ervan in eigen zak stoppen, ipv >>>> eeuwig te zitten melken op een handvol sukkelaars. >>>> >>>> Wat jij maar niet schijnt te begrijpen dat is dat wij een speelbal >>>> zijn van grote nationale en internationale economische en financiële >>>> belangen. Alles wat wij doen wordt georchestreerd door hen die er het >>>> meeste aan verdienen, en daar horen wij zeker niet bij. Want anders >>>> zaten we hier onze tijd niet te verspelen maar zaten we ergens in de >>>> Middellandse Zee op een jacht van 100 miljoen euro, ons van de armen >>>> gestolen geld aan het tellen. >>>> >>>> Aan de opgang van het VB wordt grof geld verdiend. Ook aan de >>>> invoer/uitvoer van asielzoekers en economische vluchtelingen (voor mij >>>> zijn dat synoniemen maar dan niet in dezelfde betekenis die het >>>> racistische VB eraan geeft). wordt veel geld aan verdiend. En zowel >>>> aan jouw 'armen' als aan alle andere 'zigeuners' van de wereld worden >>>> door weinig mensen gewetenloos vele miljarden dollars verdiend. >>>> >>>> Als je dat ooit kan beseffen, ga je misschien wat minder hard tegen >>>> 'zigeuners' aanschoppen, want zij zijn evengoed slachtoffer van die >>>> machtsspelletjes. Misschien gaat het ook doordringen dat aanschoppen >>>> tegen vluchtelingen in feite aanschoppen tegen jezelf is. Want elk >>>> racistisch woord dat jij ergens kan deponeren, zijn weer een paar >>>> dollar extra in de zak van Meneer Baron X, bedrijfsleider van Barco, >>>> General Motors, Microsoft en/of Shell. >>>> >>>> Of vind jij het soms normaal dat iemand zoals Bill Gates zoveel >>>> kapitaal bezit als de 40 armste landen van de wereld samen? Ik niet. >>> Het gelul van de gebuisde communist. >>> Zonder meneer Baron X en bedrijfsleider van Barco en andere >>> ondernemers zijn we allemaal arm. >>> Nu is er tenminste nog werk en zijn er dus ook werknemers die uw >>> sossen kunnen pluimen voor de armen waarvan het grootste deel >> Als werkgever zou ik jou soort met een letterlijke schop onder de hol >> naar het arbeidsbureau sturen. Begeleid door een luid "Ga daar maar eens >> wat ondernemen, jochie!" > > Ik versta van uw gebral geen letter. Is geen probleem. JayJBee "Jou had ik niet eens aangenomen" > > dL |
![]() |
#26 |
|
![]() thePiano wrote:
> On Thu, 19 Oct 2006 00:58:17 +0200, Steven <[email protected]> wrote: > >> Roeptoeter wrote: >> >>> Een groot deel van de bevolking staat aan de voordeur te wachten op een >>> procentje méér uitkering of salaris terwijl via de immer geopende achterdeur de >>> nieuwe 'zigeuners' binnen sluipen.... >> Onzin. Uitschot als jij, d�*t is het probleem. > > Jeps, dat was ik nog vergeten eraan toe te voegen. Als de koolmijnen > nog bestonden hadden we alle Roepkiekens van VL daar verplicht aan de > slag gezet, dit om aan hun ideaal van nieuwe migratie tegemoet te > komen. Dan waren ze na 20 jaar dienst vroegtijdig gestorven aan een > stoflong en waren wij d'r vanaf geweest. :8 > Je stoflong opa draait zich 3x om in zijn graf. JayJBee "of hij ligt te smeulen van ergernis" |
![]() |
#27 |
|
![]() Tom De Moor wrote:
> In article <[email protected]>, [email protected] > says... >>> Interessante woordkeuze gebruik je. >>> >>> >>> JayJBee >>> "Waarom zeg je niet 'gewoon' Untermenschen?" >> Ja waarom niet? >> >> > Omdat "Untermenschen" linkse terminologie is en contra-productief. > Het is mooi om die o zo ver verwijderde geschiedenis te romantiseren, maar... leef ik dan in een andere wereld als jij? Hoe staat links er voor op jou 19e oktober 2006? Zijn ze landje pik aan het spelen? Ga je ons nu uitleggen dat ALQuaida links is? > > Links: pakt problemen als geheel aan en deelt de mensen in goede en slechte > in. De slechten worden kapotgemaakt. Resultaat: uiteindelijk iedereen even arm > op de paar machthebbers na maar voor de rest zijn het "arbeiderspardijzen" > > Rechts: pakt problemen in facetten en gaat specifiek gericht te werk. Bij de > tegenstanders worden de leiders geviseerd en eventueel geëlimineerd maar niet > de hoofdmoot van hun volgelingen: dat zijn nog altijd consumenten en > arbeidskrachten. > > > Links: Nazi-Duitsland, Pol Pot-Cambodja, Duitse Democratische Republiek, > Democratische Volksrepubliek Noord-Korea, Volksrepubliek Cuba, Volksrepubliek > Vietnam, USSR, Democratische Volksrepubliek China voor zij de super- > kapitalistisch toer opgingen, etc etc > > Rechts : het Chili van Pinochet, Thailand. Je bent een landje of 150 vergeten... Ik kan ze in 4 woorden benoemen: Kolonialisatie en haar onderdanen. (Zegt 'sandinisten' je iets? Zoek maar bij de oorsprong van het woord 'bananenrepubliek'. Genoeg leerstof in dat gebied voor je herkansing.) > > Merk op dat linkse regimes altijd volksrepubliek en/of democratisch heten. > Castro's broer naar model van CAstro zelf, is super-democratisch door het Volk > verkozen. Moet Steve Stunt niet de vriendschapsbanden op kosten van de > Belastingsbetaler gaan hernieuwen? > > Dat uit linkse arbeidersparadijzen en volksrepublieken mensen met direct gevaar > voor eigen leven willen ontsnappen, is nog zo'n detail. > > Ah ja: Pinochet... zou er ergens 3000 laten ombrengen hebben. Het is tov de > linkse homoniemen een amateur want daar ben je pas een Leider als je > honderdduizenden de dood injoeg. Chili is -eveneens toevallig- nu een moderne, > welvarende staat met een democratisch regime naar Westers model. > > Ja waarom niet? Daarom niet. Als je het mij vraagt was, aan de kwaliteit van je opstel, de USA inval in het as der kwaad, de Granada eianden, al ver voor je tijd. JayJBee "praatjesmaker" > > Tom De Moor |
![]() |
#28 |
|
![]() Lost in Iceland wrote:
> Op Thu, 19 Oct 2006 08:41:29 GMT kwam uit het klavier van MoN > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Op Thu, 19 Oct 2006 08:22:11 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor >>> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>> >>> >>>> Links: Nazi-Duitsland, >>> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >>> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? >> waar heb je dat gelezen,in de morgen zeker? > > Nee hoor, van de website van het VB > > "De partij is de partijpolitieke tolk van de Vlaamse Beweging, zoals die > historisch is gegroeid, en ze verdedigt op het politieke forum de eisen > van die Vlaamse Beweging, zoals ondermeer het zelfbestuur, de > afschaffing van de faciliteiten, de terugkeer van de ons ontstolen > gebieden, het nooit-meer-oorlog en de *amnestie-eis*." > http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=16 Ik weet t even niet goed te benoemen, maar vindt je dit niet klinken als politiek van tussen de 2 laatste wereldoorlogen? > > en > "Heel wat Vlaams-nationalisten stonden bloot aan terreur en vervolging > in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog. De Belgische staat trachtte > toen het Vlaams-nationalisme te vernietigen en sprak zware straffen uit > voor nationalisten. De repressie maakte ontelbare overtuigde Vlamingen > monddood. België duwde vele goedmenende en oprechte Vlamingen naar de > zelfkant van de samenleving. Amnestie blijft een programmapunt van het > Vlaams Belang. Het kan eindelijk een punt zetten achter oorlog en > repressie." > http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=1 Deze komt regelrecht uit het NSDAP manifest. JayJBee "... als je het mij vraagt" > >>> -- >>> NH. >>> http://www.nholtz.dds.nl >>> >>> "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." >>> (H.L. Mencken) >> -------------------------------------------------------------------------------- >> Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter >> 171 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. >> Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! >> >> > > |
![]() |
#29 |
|
![]() Vitae forma vocatur Lost in Iceland <[email protected]>, die
19 Oct 2006 08:47:20 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Op Thu, 19 Oct 2006 08:41:29 GMT kwam uit het klavier van MoN >onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> >> "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Op Thu, 19 Oct 2006 08:22:11 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor >>> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>> >>> >>>> Links: Nazi-Duitsland, >>> >>> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >>> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? >> >> waar heb je dat gelezen,in de morgen zeker? > >Nee hoor, van de website van het VB > >"De partij is de partijpolitieke tolk van de Vlaamse Beweging, zoals die >historisch is gegroeid, en ze verdedigt op het politieke forum de eisen >van die Vlaamse Beweging, zoals ondermeer het zelfbestuur, de >afschaffing van de faciliteiten, de terugkeer van de ons ontstolen >gebieden, het nooit-meer-oorlog en de *amnestie-eis*." >http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=16 De "ons ontstolen gebieden"? Zeeuws-Vlaanderen, Frans-Vlaanderen, Brussel, de Vlaemsche Eylanden (de Azoren), Congo ? En wat nog? >en >"Heel wat Vlaams-nationalisten stonden bloot aan terreur en vervolging >in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog. De Belgische staat trachtte >toen het Vlaams-nationalisme te vernietigen en sprak zware straffen uit >voor nationalisten. De repressie maakte ontelbare overtuigde Vlamingen >monddood. België duwde vele goedmenende en oprechte Vlamingen naar de >zelfkant van de samenleving. Amnestie blijft een programmapunt van het >Vlaams Belang. Het kan eindelijk een punt zetten achter oorlog en >repressie." >http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=1 Wie tijdens de oorlog samengeheuld heeft met de Jodenvernietigende nazi's en , meer nog, landgenoten aan de nazis (een onrechtmatige bezetter van België en omringende landen) heeft aangedragen, verdient enkel amnestie mits ie een berouw toont van jewelste voor zijn collaboratie. Helaas zijn er teveel Vlaamse-Nationalisten die nu nog verstokt achter wat ze denken hun eigen-gelijk te zijn, en moesten ze morgen de gelegenheid hebben om te recidiveren, het acuut zouden doen , ten koste van Joden en andere landgenoten. Die verdienen nooit amnestie omdat ze niet (willen) inzien dat collaboratie met een van de meest afschuwelijke regimes die d e mensheid gekend heeft, niet de minste basis tot excuse heeft om hun Vlaams-nationalisme te doen zegevieren in politieke feiten. Geen absolutie zonder berouw: zo simpel is het. >>> -- >>> NH. >>> http://www.nholtz.dds.nl >>> >>> "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." >>> (H.L. Mencken) >> >> -------------------------------------------------------------------------------- >> Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter >> 171 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. >> Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! >> >> -- Fusti |
![]() |
#30 |
|
![]() Vitae forma vocatur Tom De Moor <[email protected]>,
die Thu, 19 Oct 2006 08:55:50 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >In article <[email protected]>, [email protected]lid >says... >> >> > Links: Nazi-Duitsland, >> >> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? >> >> >> >Het is niet omdat 65 jaar terug mensen uit de Vlaamse Beweging ( opnieuw VB) >misleid werden door pastoors om tegen de Duivel van het Communisme te gaan >vechten, dat hun ideëen voor een eigen Vlaamse entiteit zo fout waren. Zij aan zij vechten met de nazi's , het meest afschuwelijke regile die de 20ste eeuw voortgebracht heeft, is geen justificatie voor Vlaams-Nationalistische strevingen. > >Iemand die gaat vechten en sneuvelen voor een ideaal, verdient imho respect. Tenzij hij zich met de nazistische duivel heeft verbonden. >Zelfs, of nee zeker, als later blijkt dat diegenen die hen die idealen >aanpraatten, hen achteraf in de rug steken om zo hun verantwoordelijkheid te >ontlopen. Dat is iets anders, waar ik het wel met je eens ben. > >O ja: nazi-collaborateurs... de middens waar dat woord nog altijd uitgespuwd >wordt, zijn identisch aan hen die tussen 1939 en 1945 meermaals van gedacht >wisselden. Pardon? Mijn ouders (en andere leden van mijn familie zowel aan vader's als aan moeder's kant) zijn vanaf juli 1940 in het Verzet gegaan. >Het mag niet gezegd maar bv Frankrijk: er hebben meer Fransen met dan tegen de >Duitsers gevochten, net zoals diegenen die de "zwarten" kaal knipten na de >Bevrijding vaak ook serieus donker waren. Dat is de voornaamste reden waarom mijn ouders *na* de oorlog nooit meer iets te maken wilden hebben met de Verenigingen van (vaak zgn.). verzetsmensen. >Ik? Veel later geboren. Ik weet niet wat ik toen zou gedaan hebben. Ik denk dat >ik een kamp zou gekozen hebben en daar de consequenties zou van dragen. Zelf heb ik de bezetting als kind meegemaakt en ook de nachtelijke invallen van de Gestapo in het ouderlijk huis, op zoek naar mijn vader die door zo'n "idealistische" Flamingant aan dezelfde Gestapo werd aangedragen. Gelukkig hebben ze hem, na 5 nachtelijke invallen, nooit kunnen pakken om hem te verdelgen. Ik was toen 7 jaar 1/2 oud. Een volle neef van mij en een oom hadden minder geluk. Misschien zul je begrijpen dat wie nu nog *volhardt* dat ie tijdens WW2 gelijk had om te collaboreren met de nazi's, zelfs om alzo zijn Flamingante idealisme te pogen te dienen, een *crimineel* blijft en niet in aanmerking voor amnestie kan komen. Betuigt hij zijn diepe spijt, vind ik dat vergeving op haar plaats is. Geen absolutie zonder berouw! >Tom De Moor > -- Fusti |
![]() |
#31 |
|
![]() Vitae forma vocatur Lost in Iceland <[email protected]>, die
19 Oct 2006 09:08:25 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Op Thu, 19 Oct 2006 08:55:50 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor >onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> In article <[email protected]>, [email protected]lid >> says... >>> >>> > Links: Nazi-Duitsland, >>> >>> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >>> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? >>> >>> >>> >> Het is niet omdat 65 jaar terug mensen uit de Vlaamse Beweging ( opnieuw VB) >> misleid werden door pastoors om tegen de Duivel van het Communisme te gaan >> vechten, dat hun ideëen voor een eigen Vlaamse entiteit zo fout waren. > >Het haalt wel de idiote stelling onderuit dat het nazisme "links" >geweest zou zijn. Al tijdens WO II werd het nazisme als *rechts* gezien, >en de vrijwilligers die tegen het comminisme vochten waren *rechts* en >wisten dat ze voor een *rechts* regime vochten tegen een *links* regime. Er waren wel populistische linkse trekjes aan het nazi-regime: de sociale zekerheid (systeem van de Krankenkasse) bv>. >> Iemand die gaat vechten en sneuvelen voor een ideaal, verdient imho respect. > >Dus jij hebt ook respect voor de Al Qaida terroristen? Zij vechten en >sneuvelen immers ook voor een ideaal. Inderdaad: er zijn gedrochten van ideaal. >> Zelfs, of nee zeker, als later blijkt dat diegenen die hen die idealen >> aanpraatten, hen achteraf in de rug steken om zo hun verantwoordelijkheid te >> ontlopen. > >Iedereen die koos om voor het rechtse nazi-bewind te vechten wist dat >het een misdadig bewind was. Een bewind dat neutrale landen was >binnengevallen, een bewind dat Vlaaanderen had bezet en een bewind dat >bezig was sommige Vlamingen, zichtbaar voor allen, te onteigenen, uit >hun baan te schoppen en van een gele ster te voorzien. Volledig met je het hier eens. Er is geen excuus mogelijk voor dergelijke collaborateurs. >Het zijn de oostfronters die zich onttrekken aan hun >verantwoordelijkheid toe te geven dat ze fout waren geweest en voor een >misdadig regime hebben gevochten en daarmee hun eigen volk hebben >verraden. Mee eens. > >> O ja: nazi-collaborateurs... de middens waar dat woord nog altijd uitgespuwd >> wordt, zijn identisch aan hen die tussen 1939 en 1945 meermaals van gedacht >> wisselden. >> >>Het mag niet gezegd maar bv Frankrijk: er hebben meer Fransen >>met dan tegen deDuitsers gevochten, net zoals diegenen >>die de "zwarten" kaal knipten na de >>Bevrijding vaak ook serieus donker waren. > >In elk geval streeft het Vlaams belang naar amnestie voor de *rechtse* >collaborateurs omdat ze zelf ook *rechts* zijn. Wat ze in Frankrijk >deden is niet van belang in deze kwestie. Het gebeurde helaas ook in België. >In Nederland zijn dergelijke landverraders ook altijd uitgekotst >gebleven, en terecht. Nederland verloor procentueel en in absolute cijfers nog meer Joden dan België.(referentie met cijfers beschikbaar) Dit was omdat de Nederlandse ambtenarij in haar geheel "beter" met de bezetter samenwerkte dan de Belgische, waar veel meer verzetsmensen het passief verzet pleegden. dat heeft natuurlijk veel meer kwaad bloed bij de normale Nederlanders gezet, zodat ze veel minder mild zijn geweest voor hun Kollabo's dan de (soms té?) goedmoedige Belgen. > >> Ik? Veel later geboren. Ik weet niet wat ik toen zou gedaan hebben. Ik denk dat >> ik een kamp zou gekozen hebben en daar de consequenties zou van dragen. > >dat is wat de collaborateurs dus niet doen. Zij weigeren de >consequenties te dragen van het actief meewerken aan een misdadig >regime. En zij weigeren spijt te betuigen, zij wilen onvoorwaardelijek >amnestie. Daarom moeten ze eerst spijt betuigen om in aanmerking te kunne komen voor amnestie: verstokte criminelen moeten blijven boeten. >> Tom De Moor >> >> -- Fusti |
![]() |
#32 |
|
![]() thePiano schreef: > On Thu, 19 Oct 2006 00:58:17 +0200, Steven <[email protected]> wrote: > > >Roeptoeter wrote: > > > >> Een groot deel van de bevolking staat aan de voordeur te wachten op een > >> procentje méér uitkering of salaris terwijl via de immer geopende achterdeur de > >> nieuwe 'zigeuners' binnen sluipen.... > > > >Onzin. Uitschot als jij, d�*t is het probleem. > > Jeps, dat was ik nog vergeten eraan toe te voegen. Als de koolmijnen We hebben nooit geen 'kool'-mijnen gehad wel koolvelden! |
![]() |
#33 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > >O ja: nazi-collaborateurs... de middens waar dat woord nog altijd uitgespuwd > >wordt, zijn identisch aan hen die tussen 1939 en 1945 meermaals van gedacht > >wisselden. > > Pardon? > > Mijn ouders (en andere leden van mijn familie zowel aan vader's als > aan moeder's kant) zijn vanaf juli 1940 in het Verzet gegaan. > > > Ik claim geen eer voor wat mijn grootouders deden. Mijn grootvader is kaalgeknipt door "verzetslieden" want hij leverde vlees aan de Duitsers. De Engelsen haalden hem uit de gevangenis: zijn beenhouwerij met annex groot huis was een doorgangshuis voor neergeschoten Engelse piloten. Hij had een groot gezin, verschillende werkgasten en -zijnde beenhouwer- eten en plaats genoeg: een nieuw gezicht viel niet op. De familie hield er een Engelse tak aan over en zo heb ik een nonkel met naam "Green". Tot zijn dood -en hij had de grootse beenhouwerij uit het Ninoofse- werden flink wat "gedecoreerde" verzetslieden en hun familie carrément buitengesmeten als ze waagden voet binnen te zetten om vlees te kopen. "Zwette" was zijn woord dat niet op een neger sloeg. Hij heeft elke Belgische onderscheiding geweigerd maar had een resem Britse. Raar genoeg: één van zijn zoons - dus mijn nonkel- is naar de US geëmigreerd en trouwde in Californië met een Duitse. Haar vader is ex-Luftwaffe-piloot en nogal ahum Pruisisch-Duits. Karl was wel welkom, hartelijk zelfs. Ik veronderstel dat in de genen van familie "De Moor" iets zit dat niet vergeeft voor het vergeten is. Ik heb daar ook nogal last van. Maar dat is 65 jaar terug, hij is nu zowat 20 jaar dood. Life goes on en alle dagen is het een dag verder: de mensen verdwijnen en gelukkig voor een heel wat "prominenten" elke documentie en/of herinnering. Tom De Moor |
![]() |
#34 |
|
![]() On 19 Oct 2006 09:08:25 GMT, Lost in Iceland
<[email protected]> wrote: >Op Thu, 19 Oct 2006 08:55:50 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor >onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> In article <[email protected]>, [email protected]lid >> says... >>> >>> > Links: Nazi-Duitsland, >>> >>> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >>> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? >>> >>> >>> >> Het is niet omdat 65 jaar terug mensen uit de Vlaamse Beweging ( opnieuw VB) >> misleid werden door pastoors om tegen de Duivel van het Communisme te gaan >> vechten, dat hun ideëen voor een eigen Vlaamse entiteit zo fout waren. > >Het haalt wel de idiote stelling onderuit dat het nazisme "links" >geweest zou zijn. Al tijdens WO II werd het nazisme als *rechts* gezien, >en de vrijwilligers die tegen het comminisme vochten waren *rechts* en >wisten dat ze voor een *rechts* regime vochten tegen een *links* regime. > >> Iemand die gaat vechten en sneuvelen voor een ideaal, verdient imho respect. > >Dus jij hebt ook respect voor de Al Qaida terroristen? Zij vechten en >sneuvelen immers ook voor een ideaal. Je bent hier niet alleen lost in Iceland me dunkt. Hier hebben we het over oorlogstijd en een bevolkingsgroep die bepaalde keuzes diende te maken. Vechten voor de idealen is vandaag iets dat je doet op een democratische manier. In oorlogstijden liggen de zaken anders. Daar is het een ander ten onder brengen of zelf ten onder gaan. Noch jij, noch ik kan begrijpen wat er in die mensen hun hoofden omging en wat hen er toe bracht bepaalde al dan niet foute beslissingen te nemen. Het enige verschil tussen ons is, dat jij blijkbaar zo iemand bent met voldoende misplaatste pretentie om die mensen te veroordelen terwijl je er geen zak van snapt. Al Qaida gebruikt geweld om een stabiel westers bestaan met een degelijke economie te ontwrichten. Dat staat haaks op oorlog waar mensen niets meer hebben en dienen te overleven. Iets abreken om het aan uw wil te onderwerpen is helemaal niet vechten voor een ideaal maar terreur. dL |
![]() |
#35 |
|
![]() Op Thu, 19 Oct 2006 11:45:21 GMT kwam uit het klavier van dL
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > On 19 Oct 2006 09:08:25 GMT, Lost in Iceland ><[email protected]> wrote: > >>Op Thu, 19 Oct 2006 08:55:50 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor >>onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> >>> In article <[email protected]>, [email protected]lid >>> says... >>>> >>>> > Links: Nazi-Duitsland, >>>> >>>> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te >>>> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? >>>> >>>> >>>> >>> Het is niet omdat 65 jaar terug mensen uit de Vlaamse Beweging ( opnieuw VB) >>> misleid werden door pastoors om tegen de Duivel van het Communisme te gaan >>> vechten, dat hun ideëen voor een eigen Vlaamse entiteit zo fout waren. >> >>Het haalt wel de idiote stelling onderuit dat het nazisme "links" >>geweest zou zijn. Al tijdens WO II werd het nazisme als *rechts* gezien, >>en de vrijwilligers die tegen het comminisme vochten waren *rechts* en >>wisten dat ze voor een *rechts* regime vochten tegen een *links* regime. >> >>> Iemand die gaat vechten en sneuvelen voor een ideaal, verdient imho respect. >> >>Dus jij hebt ook respect voor de Al Qaida terroristen? Zij vechten en >>sneuvelen immers ook voor een ideaal. > Al Qaida gebruikt geweld om een stabiel westers bestaan met een > degelijke economie te ontwrichten. > Dat staat haaks op oorlog waar mensen niets meer hebben en dienen te > overleven. > Iets abreken om het aan uw wil te onderwerpen is helemaal niet vechten > voor een ideaal maar terreur. Inderdaad. maar het is Tom de Moor die vindt dat dergelijke strijders respect verdienen. Ik veracht dergelijke strijders. Zowel Al Qaida als de Oostfrontvrijwiliigers strijden.streden Doelbewust *tegen* de westerse samenleving en voor onvrijheid en totalitarisme. > > dL > -- NH. http://www.nholtz.dds.nl "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." (H.L. Mencken) |
![]() |
#36 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]lid
says... > > >>Dus jij hebt ook respect voor de Al Qaida terroristen? Zij vechten en > >>sneuvelen immers ook voor een ideaal. > > Al Qaida gebruikt geweld om een stabiel westers bestaan met een > > degelijke economie te ontwrichten. > > Dat staat haaks op oorlog waar mensen niets meer hebben en dienen te > > overleven. > > Iets abreken om het aan uw wil te onderwerpen is helemaal niet vechten > > voor een ideaal maar terreur. > > Inderdaad. maar het is Tom de Moor die vindt dat dergelijke strijders > respect verdienen. Ik veracht dergelijke strijders. Zowel Al Qaida als > de Oostfrontvrijwiliigers strijden.streden Doelbewust *tegen* de > westerse samenleving en voor onvrijheid en totalitarisme. > > > Je veracht iemand die wil strijden en sterven voor zijn zaak. Ik niet, zelfs en zeker niet de Al-Quaida-terrorist, maar zulks betekent niet dat moest ik hem in mijn vizier krijgen dat ik hem niet neerleg. Wat je "doelbewust tegen Westerse samenleving" omschrijft, is wat zij als "doelbewust tegen hun Godsdienst en levenswijze" ervaren. Blijkt dat je even extremistisch bent -met woorden- dan zij. Hen verachten belemmert hen begrijpen, respect belemmert dat niet en maakt dat je sommige situaties overleeft. Hen begrijpen is de eerste stap om ofwel hun zienswijze te veranderen ofwel om hen te verslaan. Begrijpen gebeurt imho het best zonder overdreven emoties en onderkoeld. Ken je vrienden maar ken je vijanden nog beter. Blijven de Oostfronters: ook zij hebben gestreden, ook zij zijn gesneuveld, ook zij hebben op militair gebied grootse dingen gedaan. Als militair kreeg ik ooit toegang tot archieven in musea en tot de propaganda waarmee de Oostfronters gelokt werden. Perfect jouw verwoording: ze gingen strijden voor hun Westerse Christelijke maatschappij. Nodeloos erbij te vermelden dat ze er zwaar tot ultiem voor betaalden. Ik zie geen moreel verschil tussen de gesneuvelde US-parachutist in de Ardennen, de doodgevroren Oost-Fronter in Stalingrad of de zelfmoordenaar met zijn explosievengordel : ze stierven voor hun zaak en ik denk allen even cynisch. Als alles op voorhand geweten zijn, zouden veel dingen anders gedaan worden en nog meer dingen niet. Ten goede en/of ten kwade, naargelang de zienswijze. Tom De Moor |
![]() |
#37 |
|
![]() Fustigator wrote:
---8<--- >> Zelfs, of nee zeker, als later blijkt dat diegenen die hen die idealen >> aanpraatten, hen achteraf in de rug steken om zo hun verantwoordelijkheid te >> ontlopen. > > Dat is iets anders, waar ik het wel met je eens ben. Ik niet. Eigen geweten. Zeker als die lieden zich weer als zogenaamd makke schapen achter het karretje van een racistische ideologie laten spannen. -- Steven |
![]() |
#38 |
|
![]() Op Thu, 19 Oct 2006 13:33:30 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Je veracht iemand die wil strijden en sterven voor zijn zaak. Ik niet, zelfs en > zeker niet de Al-Quaida-terrorist, maar zulks betekent niet dat moest ik hem in > mijn vizier krijgen dat ik hem niet neerleg. Het lijkt mij nog altijd beter om te *leven* voor je zaak. Zowel Al Qaida als de strijders vor nazi-Duitsland doodden vooral onschuldige mensen en streefden/streven een foute Doelstelling na. Er zijn in de 20e eeuw 200 miljoen mensen gedood, meestal in naam van de een of andere "goede zaak". Communisme, fascisme, neo-conservatisme, islamisme, nationalisme, het betreffen allemaal "goede zaken" die uiteindelijk alleen maar heel veel leed hebben gebracht. Het is aan te raden een ieder die meent voor een "goede zaak" te strijden zo veel mogelijk te wantrouwen. Verdediging is wat anders, als iemand jou in naam van een "goede zaak" aanvalt dan ben je uiteraard gerechtigd je eigen lijf en goed te beschermen. > Wat je "doelbewust tegen Westerse samenleving" omschrijft, is wat zij als > "doelbewust tegen hun Godsdienst en levenswijze" ervaren. Blijkt dat je even > extremistisch bent -met woorden- dan zij. > > Hen verachten belemmert hen begrijpen, respect belemmert dat niet en maakt dat > je sommige situaties overleeft. Hen begrijpen is de eerste stap om ofwel hun > zienswijze te veranderen ofwel om hen te verslaan. Begrijpen gebeurt imho het > best zonder overdreven emoties en onderkoeld. Ik begrijp heel goed wat veel Al Qaida strijders bezielt. Een foute club als Al Qaida kan zoveel aanhang krijgen omdat er nog een andere partij is die in naam van de "goede zaak" grof onrecht aandoet aan onschuldige mensen. Dat pleit de Al Qaida terrorist echter niet vrij. Hun aanvallen betreffen immers geen verdediging van lijf en goed, maar terreur ten aanzien van onschuldigen. > > Ken je vrienden maar ken je vijanden nog beter. > > Blijven de Oostfronters: ook zij hebben gestreden, ook zij zijn gesneuveld, ook > zij hebben op militair gebied grootse dingen gedaan. Als militair kreeg ik ooit > toegang tot archieven in musea en tot de propaganda waarmee de Oostfronters > gelokt werden. Perfect jouw verwoording: ze gingen strijden voor hun Westerse > Christelijke maatschappij. Nodeloos erbij te vermelden dat ze er zwaar tot > ultiem voor betaalden. Ook de Oostfronters deden meer in een aanvalsoorlog waarbij vele onschuldigen zijn omgebracht. Zij deden dit in naam van een regime die bepaalde landgenoten als ongedierte liet verdelgen en daarmee juist *niet* behoorden tot de Westerse Christelijke maatschappij, maar deze maatschappij wilden vervangen door een totalitaire hel. Dat hun tegenstanders in naam van Stalin iets soortgelijks wilden doet daar weinig aan af. Feit blijft dat sommige mensen willens en wetens met een bende gangsters an het ergste soort in zee is gegaan. En die Oostfronter die erkent dat de zaak waarvoor hij streed door en door verrot was en aangeeft dat hij daar spijt van heeft, die Oostfronter kan vergeven worden. > Ik zie geen moreel verschil tussen de gesneuvelde US-parachutist in de > Ardennen, de doodgevroren Oost-Fronter in Stalingrad of de zelfmoordenaar met > zijn explosievengordel : ze stierven voor hun zaak en ik denk allen even > cynisch. Er is wellicht ook nog een verschil tussen dienstplichtigen en vrijwiliigers. De Vlaamse en Nederlands eOostrfronters waren vrijwilligers. De Duitse Wehrmachtsoldaat en de Amerikaanse GI waren dienstplichtigen die voor hun land vochten. Die kun je minder verwijten. En dan kun je verder zeggen dat de VS een verdedigingsoorlog voerde. > > Als alles op voorhand geweten zijn, zouden veel dingen anders gedaan worden en > nog meer dingen niet. Ten goede en/of ten kwade, naargelang de zienswijze. > > Tom De Moor > -- NH. http://www.nholtz.dds.nl "Puritanism - The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." (H.L. Mencken) |
![]() |
#39 |
|
![]() Lost in Iceland schreef: > Op Thu, 19 Oct 2006 08:41:29 GMT kwam uit het klavier van MoN > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > > > > "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Op Thu, 19 Oct 2006 08:22:11 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor > >> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> > >> > >>> Links: Nazi-Duitsland, > >> > >> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te > >> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? > > > > waar heb je dat gelezen,in de morgen zeker? > > Nee hoor, van de website van het VB > > "De partij is de partijpolitieke tolk van de Vlaamse Beweging, zoals die > historisch is gegroeid, en ze verdedigt op het politieke forum de eisen > van die Vlaamse Beweging, zoals ondermeer het zelfbestuur, de > afschaffing van de faciliteiten, de terugkeer van de ons ontstolen > gebieden, het nooit-meer-oorlog en de *amnestie-eis*." > http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=16 > > en > "Heel wat Vlaams-nationalisten stonden bloot aan terreur en vervolging > in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog. De Belgische staat trachtte > toen het Vlaams-nationalisme te vernietigen en sprak zware straffen uit > voor nationalisten. De repressie maakte ontelbare overtuigde Vlamingen > monddood. België duwde vele goedmenende en oprechte Vlamingen naar de > zelfkant van de samenleving. Amnestie blijft een programmapunt van het > Vlaams Belang. Het kan eindelijk een punt zetten achter oorlog en > repressie." > http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=1 Wat dacht je dan van deze uitspraken: Enkele opmerkelijke uitspraken "Mensenrechten zijn valse schijnwaarden." "Het Vlaams Blok kiest voor het eigen volk eerst. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een Vlaams Vlaanderen. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa!" (Vlaams Blok-meeting, 1991) "Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992. De genoemde drie personen waren allen na de Tweede Wereldoorlog in België ter dood veroordeeld wegens collaboratie.) "Het 'werk voor eigen volk eerst'-principe moet in Antwerpen meer dan ooit de leidraad vormen van het stedelijk werkgelegenheidsbeleid." (Werk in eigen stad, 1 mei 2005) "Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract." "Ik geloof niet in een gematigde islam. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden." "Ze [= de vreemdelingen] wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. Multiculturaliteit heeft bij ons geleid tot multicriminaliteit." (Metro, 16 juni 2005) "Staf de Clercq is een van de historische leiders van de Vlaamse Nationale Beweging. Onze partij, het Vlaams Belang, is hier de opvolger van. Het heeft geen zin om dat te ontkennen. Hoewel ik me realiseer dat dit voor Joodse lezers moeilijk te begrijpen valt, dachten de meeste collaborateurs dat zij een onafhankelijk Vlaanderen konden realiseren door met de Duitsers samen te werken. De meesten zouden zich nu vermoedelijk schamen voor wat zij mede hebben aangericht. Het enige wat ik vandaag de dag kan doen, is begrip tonen voor het lijden van het Joodse volk." (Ha'aretz, 31 augustus 2005. Staf de Clercq was een collaborateur tijdens de Tweede Wereldoorlog, die fel antisemitisch was getuige zijn uitspraak: "Er is maar één oplossing: zuivering van ons gehele volkslichaam, totale en volledige uitschakeling van de Jood uit het gezonde volkslichaam.") Op de veiligheidsmeeting van de partij in april 2006 verklaarde hij: "Wij hebben er genoeg van om als autochtoon opgejaagd wild te fungeren. In plaats van als angsthazen door het leven te gaan, kunnen wij maar beter boswachter worden." Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 8 oktober 2006 verklaarde hij: "Janssens is een kannibaal die zijn eigen troepen van de meerderheid opeet." En: "Borgerhout is het eerste district waar het vreemdelingenlegioen toeslaat." |
![]() |
#40 |
|
![]() Fustigator schreef: > Vitae forma vocatur Lost in Iceland <[email protected]>, die > 19 Oct 2006 09:08:25 GMT, in littera > <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere > scripsit quod sequitur: > > >Op Thu, 19 Oct 2006 08:55:50 GMT kwam uit het klavier van Tom De Moor > >onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > > >> In article <[email protected]>, [email protected]lid > >> says... > >>> > >>> > Links: Nazi-Duitsland, > >>> > >>> Waarom spant het Vlaams belang zich dan zo in om nazi-collaborateurs te > >>> rehabiliteren? Deze waren toch maar "links" toch? > >>> > >>> > >>> > >> Het is niet omdat 65 jaar terug mensen uit de Vlaamse Beweging ( opnieuw VB) > >> misleid werden door pastoors om tegen de Duivel van het Communisme te gaan > >> vechten, dat hun ideëen voor een eigen Vlaamse entiteit zo fout waren. > > > >Het haalt wel de idiote stelling onderuit dat het nazisme "links" > >geweest zou zijn. Al tijdens WO II werd het nazisme als *rechts* gezien, > >en de vrijwilligers die tegen het comminisme vochten waren *rechts* en > >wisten dat ze voor een *rechts* regime vochten tegen een *links* regime. > > Er waren wel populistische linkse trekjes aan het nazi-regime: de > sociale zekerheid (systeem van de Krankenkasse) bv>. Dat is niet iets exclusiefs van de nazi's. Veel landen kenden dat soort systemen al, maar dan vaak via het bedrijf of de bedrijfstak geregeld. > > >> Iemand die gaat vechten en sneuvelen voor een ideaal, verdient imho respect. > > > >Dus jij hebt ook respect voor de Al Qaida terroristen? Zij vechten en > >sneuvelen immers ook voor een ideaal. > > Inderdaad: er zijn gedrochten van ideaal. > > >> Zelfs, of nee zeker, als later blijkt dat diegenen die hen die idealen > >> aanpraatten, hen achteraf in de rug steken om zo hun verantwoordelijkheid te > >> ontlopen. > > > >Iedereen die koos om voor het rechtse nazi-bewind te vechten wist dat > >het een misdadig bewind was. Een bewind dat neutrale landen was > >binnengevallen, een bewind dat Vlaaanderen had bezet en een bewind dat > >bezig was sommige Vlamingen, zichtbaar voor allen, te onteigenen, uit > >hun baan te schoppen en van een gele ster te voorzien. > > > Volledig met je het hier eens. > > Er is geen excuus mogelijk voor dergelijke collaborateurs. > > >Het zijn de oostfronters die zich onttrekken aan hun > >verantwoordelijkheid toe te geven dat ze fout waren geweest en voor een > >misdadig regime hebben gevochten en daarmee hun eigen volk hebben > >verraden. > > Mee eens. > > > >> O ja: nazi-collaborateurs... de middens waar dat woord nog altijd uitgespuwd > >> wordt, zijn identisch aan hen die tussen 1939 en 1945 meermaals van gedacht > >> wisselden. > >> > >>Het mag niet gezegd maar bv Frankrijk: er hebben meer Fransen > >>met dan tegen deDuitsers gevochten, net zoals diegenen > >>die de "zwarten" kaal knipten na de > >>Bevrijding vaak ook serieus donker waren. > > > >In elk geval streeft het Vlaams belang naar amnestie voor de *rechtse* > >collaborateurs omdat ze zelf ook *rechts* zijn. Wat ze in Frankrijk > >deden is niet van belang in deze kwestie. > > Het gebeurde helaas ook in België. > > >In Nederland zijn dergelijke landverraders ook altijd uitgekotst > >gebleven, en terecht. > > > Nederland verloor procentueel en in absolute cijfers nog meer Joden > dan België.(referentie met cijfers beschikbaar) Klopt. > Dit was omdat de Nederlandse ambtenarij in haar geheel "beter" met de > bezetter samenwerkte dan de Belgische, waar veel meer verzetsmensen > het passief verzet pleegden. > dat heeft natuurlijk veel meer kwaad bloed bij de normale Nederlanders > gezet, zodat ze veel minder mild zijn geweest voor hun Kollabo's dan > de (soms té?) goedmoedige Belgen. In Nederland was de bevolkingsadministratie veel beter op orde. En het speelde mee dat de Belgen hun overheid van oudsher minder vetrouwden. Tot op de dag van vandaag. > > > > >> Ik? Veel later geboren. Ik weet niet wat ik toen zou gedaan hebben. Ikdenk dat > >> ik een kamp zou gekozen hebben en daar de consequenties zou van dragen. > > > >dat is wat de collaborateurs dus niet doen. Zij weigeren de > >consequenties te dragen van het actief meewerken aan een misdadig > >regime. En zij weigeren spijt te betuigen, zij wilen onvoorwaardelijek > >amnestie. > > Daarom moeten ze eerst spijt betuigen om in aanmerking te kunne komen > voor amnestie: verstokte criminelen moeten blijven boeten. > > >> Tom De Moor > >> > >> > -- > Fusti |