Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2003, 16:04   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
... en dat die toppolitici van het blok af en toe op een of andere buitenlandse zender hun oorspronkele aard even naar boven brengen ...
En dat mag u nu ook eens uitleggen, daar ik hoegenaamd niet weet waarover u het weer eens heeft. Gaat het weer om ingebeelde zaken waarvan u eens te meer de referentie of de bron niet meer zult weten te vinden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 18:18   #22
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik herinner me een discussie waarin ik beloofde te zoeken naar teksten gepubliceerd op de vl blok site enkele jaren geleden, teksten die volgens jou geen enkele waarden meer hadden.
Helaas heb ik ze niet meer teruggevonden en heb ik het dus nagelaten om hierover verder te discussieren.
U herinnert zich de zaak wel heel fragmentarisch. In die discussie ging het erom dat volgens u het Vlaams Blok bepaalde uitspraken zou hebben gedaan waarvan ik heel goed weet dat ze die nooit hebben gedaan. U ging toen eens aantonen dat het weldegelijk zo was. Welnu, ik heb nooit enig bewijsmateriaal gezien. Ook niet van anderen...
Wat vindt u dan van deze uitspraak: "De Walen zijn parasieten" (Karel Dillen), of van dezelfde auteur: "Ik heb sympathie voor wat men de nieuwe orde placht te noemen".
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 18:23   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat vindt u dan van deze uitspraak: "De Walen zijn parasieten" (Karel Dillen), of van dezelfde auteur: "Ik heb sympathie voor wat men de nieuwe orde placht te noemen".
Gelieve ook de bron te vermelden. Nu kan ik met dergelijke lossen zinnen iets aanvangen: bron ontbreekt alsook context. Dus, doe een beetje moeite, misschien krijgt u dan antwoord.
Oud 2 november 2003, 19:59   #24
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Citaat:
Gelieve ook de bron te vermelden. Nu kan ik met dergelijke lossen zinnen iets aanvangen: bron ontbreekt alsook context. Dus, doe een beetje moeite, misschien krijgt u dan antwoord.
VB-tijdschrift, 1991, er stond ook nog bij (ongeveer):"..ik weet niet hoe het komt, maar het is al zo, sinds 1831...". Er zijn nog van die uitspraken hoor, zoals de ondergeschiktheid van de UVRM aan "eigen volk eerst".
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 20:04   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VB-tijdschrift, 1991, er stond ook nog bij (ongeveer):"..ik weet niet hoe het komt, maar het is al zo, sinds 1831...". Er zijn nog van die uitspraken hoor, zoals de ondergeschiktheid van de UVRM aan "eigen volk eerst".
Dat is geen referentie. Zo "ongeveer" en "1991" zijn immers vage referentiegegevens. Wees corrects wanneer u andermans woorden citeert, dan pas kunt u verwachten dat anderen daarop ingaan.
Oud 3 november 2003, 12:47   #26
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele vlag is zuiver, noch de Vlaamse leeuw, noch de Belgische driekleur... Altijd zijn er mensen geweest die vlaggen, symbolen, ... in hun voordeel hebben gebruikt/misbruikt.

Zo is ook het Oostfront en de collaboratie geen zaak van de Vlaams-nationalisten alleen. Eerder in tegendeel, want er zijn verhoudingsgewijs meer Walen/Franstaligen gaan vechten aan het Oostfront dan Vlamingen.

Het is dus vrij hypocriet dat sommige wallinganten of belgicisten steeds over WOII beginnen in discussies over het flamingantisme... iedereen is in hetzelfde bedje ziek.
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 12:50   #27
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
Geen enkele vlag is zuiver, noch de Vlaamse leeuw, noch de Belgische driekleur... Altijd zijn er mensen geweest die vlaggen, symbolen, ... in hun voordeel hebben gebruikt/misbruikt.

Zo is ook het Oostfront en de collaboratie geen zaak van de Vlaams-nationalisten alleen. Eerder in tegendeel, want er zijn verhoudingsgewijs meer Walen/Franstaligen gaan vechten aan het Oostfront dan Vlamingen.

Het is dus vrij hypocriet dat sommige wallinganten of belgicisten steeds over WOII beginnen in discussies over het flamingantisme... iedereen is in hetzelfde bedje ziek.
Zijn er daadwerkelijk meer gaan vechten ook?
Ik dacht dat het verschil em lag in economische collaboratie/gaan vechten.
-----------------------
150
-----------------------
Oud 3 november 2003, 23:29   #28
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Citaat:
... en dat die toppolitici van het blok af en toe op een of andere buitenlandse zender hun oorspronkele aard even naar boven brengen ...
En dat mag u nu ook eens uitleggen, daar ik hoegenaamd niet weet waarover u het weer eens heeft. Gaat het weer om ingebeelde zaken waarvan u eens te meer de referentie of de bron niet meer zult weten te vinden?
Hier wil ik u met plezier verwijzen naar volgende topic.
http://forum.politics.be/viewtopic.p...rvieuw&start=0

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 23:42   #29
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik herinner me een discussie waarin ik beloofde te zoeken naar teksten gepubliceerd op de vl blok site enkele jaren geleden, teksten die volgens jou geen enkele waarden meer hadden.
Helaas heb ik ze niet meer teruggevonden en heb ik het dus nagelaten om hierover verder te discussieren.
U herinnert zich de zaak wel heel fragmentarisch. In die discussie ging het erom dat volgens u het Vlaams Blok bepaalde uitspraken zou hebben gedaan waarvan ik heel goed weet dat ze die nooit hebben gedaan. U ging toen eens aantonen dat het weldegelijk zo was. Welnu, ik heb nooit enig bewijsmateriaal gezien. Ook niet van anderen...
oals ik eerder zei, ik heb die documenten niet teruggevonden, de "word" files die men destijds kon afhalen van de vb site. Ik herinner me niet alles meer wat erop stond maar het voorbe"eld dat mij het meeste tegen deborst stoote en waarover ik destijds in discussie ben gegaan herriner ik me nog goed genoeg. Het ging erover dat volgens het blok de migranten ook verantwoordelijk waren voor de files. Ik weet dat dat er gestaan heeft en jij weet dat ook. Dat je dat niet wil toegeven begrijp ik maar al te best en neem ik je ook niet kwalijk maar ik hoop dat je tenminste eerlijk bent t.o.v. jezelf.

Lamzakl
Oud 3 november 2003, 23:51   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat dat er gestaan heeft en jij weet dat ook. Dat je dat niet wil toegeven begrijp ik maar al te best en neem ik je ook niet kwalijk maar ik hoop dat je tenminste eerlijk bent t.o.v. jezelf.
Dat heeft er geenszins gestaan. Punt uit, andere lijn.

Blijkbaar gelooft u uw eigen leugens. Men kan evengoed beweren dat het Vlaams Blok ergens geschreven heeft dat er gaten in de ozonlaag komen door de migranten. Komaan, dat u uw ongelijk "niet wil toegeven begrijp ik maar al te best, maar ik hoop dat u tenminste eerlijk bent tegenover uzelf".
Oud 3 november 2003, 23:54   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier wil ik u met plezier verwijzen naar volgende topic.
Het is plezier is geheel wederzijds. Ik zie hoegenaamd niet in waar de uitschuiver zit. Blijkbaar was u er niet bij het laatste colloquium over de islam in Europa waar niet alleen Filip Dewinter het woord nam, maar ook enkele joden, maar ik heb toen gewoon gehoord wat er daar ook staat. Niet bepaald een "uitschuiver" dus.
Oud 4 november 2003, 10:49   #32
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje

Zijn er daadwerkelijk meer gaan vechten ook?
Ik dacht dat het verschil em lag in economische collaboratie/gaan vechten.
Verhoudingsgewijs, dus rekening houdend met het bevolkingsaantal, zijn er meer Walen naar het Oostfront getrokken.

De economische colaboratie heeft dan meer te maken met de bedrijven, niet met het onderscheid Vlaams-Waals.

In Wallonië lag het aantal verklikkingen hoger, waardoor amnestie daar ook veel moeilijker ligt..
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 10:56   #33
Nedervlaming
Vreemdeling

Standaard

Het spijt mij voor die brave meneer, maar die vlag is voor mij het symbool voor "VERFRANSING" en "UITBUITING" en "GEEN RESPECT VOOR ONZE TAAL EN CULTUUR". Dit uit eigen persoonlijke ervaring.
Nedervlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 23:23   #34
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik weet dat dat er gestaan heeft en jij weet dat ook. Dat je dat niet wil toegeven begrijp ik maar al te best en neem ik je ook niet kwalijk maar ik hoop dat je tenminste eerlijk bent t.o.v. jezelf.
Dat heeft er geenszins gestaan. Punt uit, andere lijn.

Blijkbaar gelooft u uw eigen leugens. Men kan evengoed beweren dat het Vlaams Blok ergens geschreven heeft dat er gaten in de ozonlaag komen door de migranten. Komaan, dat u uw ongelijk "niet wil toegeven begrijp ik maar al te best, maar ik hoop dat u tenminste eerlijk bent tegenover uzelf".
Dat bedoel ik nou net, ontkenning dus geen discussie. Punt uit ik heb gelijk. Zeg ik gewoon, dat heeft er wel gestaan, punt andere lijn. Zo is het inderdaad makkelijk om met vervelende zaken om te gaan. Eerlijk gezegd had ik van u, met uw zee van tijd wel meer verwacht.

OOh, bij de weg en voor ik het vergeet, ik heb dit nooit geschreven.

Lamzakl
Oud 7 november 2003, 23:37   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik nou net, ontkenning dus geen discussie. Punt uit ik heb gelijk. Zeg ik gewoon, dat heeft er wel gestaan, punt andere lijn. Zo is het inderdaad makkelijk om met vervelende zaken om te gaan. Eerlijk gezegd had ik van u, met uw zee van tijd wel meer verwacht.
Zee van tijd? Ja of neen, het speelt helemaal geen rol in dit alles: er is namelijk nooit een dergelijke uitspraak geweest. Trouwens, de bewijslast is niet aan mij, maar aan u. U heeft immers dat gesteld. Bijgevolg is het aan u om aan te tonen dat uw uitspraak een grond van waarheid bezit. Maar tot nu toe bent u daar niet in staat toe gebleken.
Oud 8 november 2003, 00:03   #36
George
Staatssecretaris

Standaard

Daar gaat het hem net wel over, eerlijkheid. Maar ik ben geen politieker of advocaat, ik ben geen beroepsleugenaar. Als ik ergens niet zeker van ben vermeld ik dat erbij. Dat kun jij zelfs vaststellen.

Lamzakl
Oud 8 november 2003, 00:16   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hem net wel over, eerlijkheid. Maar ik ben geen politieker of advocaat, ik ben geen beroepsleugenaar. Als ik ergens niet zeker van ben vermeld ik dat erbij. Dat kun jij zelfs vaststellen.
De eerlijkheid gebiedt mij nogmaals te herhalen dat u liegt. Het Vlaams Blok heeft nooit de uitspraak gedaan die u krampachtig onze partij in de mond wil leggen. Kom voortaan met bewijzen af wanneer u dergelijke zaken meent te moeten stellen.
Oud 8 november 2003, 00:23   #38
George
Staatssecretaris

Standaard

Enne met een zee van tijd heb je wel meer mogelijkheden om een en ander op te zoeken, of niet soms?

Er zijn mensen die echter mijn discussie hierover kunnen bevestigen maar dat is toch geen bewijs voor jou.
Trouwens moest ik het betreffende word document plaatsen zou je toch gemakkelijk kunnen beweren dat ik het zelf gemaakt heb.

Lamzakl
Oud 8 november 2003, 00:41   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enne met een zee van tijd heb je wel meer mogelijkheden om een en ander op te zoeken, of niet soms?
Men kan niet zoeken en al evenmin vinden wat niet bestaat, nooit bestaan heeft of slechts bestaat in de ziekelijke verbeelding van een aantal mensen. Nogmaals: u beweert iets, het is dan ook aan u om bewijzen op tafel te leggen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be