![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het doodsvonnis tegen Saddam Hoessein voltrokken worden? | |||
JA, hij moet geëxecuteerd worden. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 39,22% |
NEEN, hij mag niet geëxecuteerd worden |
![]() ![]() ![]() |
31 | 60,78% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Ik heb in deze nog niet gestemd. Principieel ben ik tegen de doodstraf gekant, maar hier moet men misschien pragmatisch zijn?
Het is bekend dat vele aanslagen, en de directe verantwoordelijkheid voor vele duizenden onschuldige slachtoffers in Irak, het werk zijn van sympathisanten van Saddam Hussein. Na zijn hangen zouden die aanslagen waarschijnlijk intensifiëren. Maar zouden zij nadien afnemen? En hoeveel onschuldigen zouden daardoor gespaard blijven? Ik weet dat niemand hier het antwoord op kan geven. Het meest verstandige is daarom waarschijnlijk van de geschiedenis zijn loop te laten hebben. En de beslissing aan de Iraakse rechters over te laten.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Het standpunt van K. De Gucht (nieuwe linkse-liberalen):
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is ook duidelijk dat de meerderheid van de Belgen ... ... belastingverlaging wil ... geen flitspalen wil ... dus moet dit voor U dan ook maar gebeuren. Wat is het resultaat indien men de doodstraf uitoefent op Sadam ... ... men verlaagt zich tot dezelfde primitieve en beestachtige gerechterlijke straffen als de US en de andere ontwikkelingslanden op gerechterlijk gebied ... men maakt van Sadam op deze manier een martelaar die door de Soennies zullen worden aanbeden EEN OSTENTATIEF "NEEN"
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 5 november 2006 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() De oorlog in Irak maakt duidelijk deel uit van uw tweede punt ...
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Sadam moet hangen. Dan weten zijn aanhangers wat er gebeurt met terroristen en massamoordenaars.
Zeggen dat hij een icoon of martelaar wordt is sterk overreven. Enkem als hij een heldendood sterft of levend in eigen land blijft kan zoiets gebeuren. Indien hij sterft als een oridnaire criminaal aan de galg of ergens in een vergeethoek in de wereld crepeert zal hij echter nog maar een icoon of martelaar zijn van een minimale groep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
U bent met uw volle gewicht in de val gelopen en U bent niet de enige.
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De aanslagen die nu in Irak plaats vinden is het werk van terroristen. Sommige van deze terroristen zijn aanhangers van AQ en Saddam. U heeft de beelden niet gezien zeker van kwade aanhangers van Saddam in Tikrit. Bovendien was de mogelijke aanwezigheid van NBC-wapens en samenwerking met AQ niet de enigste redenen van een invasie in Irak. Dzez waren slechts een onderdeel. Bovendien moesten de Amerikanen deze redenen niet eens gebruiken om een invasie goed te praten. Ze hadden al een zeer goede reden om Irak binnen te vallen. Namelijk de mislukte moordaanslag op ex-prsident Bush senior. Deze aanslag was bevolen door Saddam. Reden genoeg om een land aan te vallen, zoiets kan men dan ook interpreteren als een oorlogsverklaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
U kijkt teveel TV en dan vooral Amerikaanse ... lever jij eens de bewijzen voor de link tussen SH en terrorisme ... U bent met uw volle gewicht in de val gelopen en U bent niet de enige. Er is geen (GEEN) link tussen SH en OBL, er is geen (GEEN) link tussen SH en AQ, er is geen (GEEN) link tussen SH en terrorisme. U kijkt teveel TV en dan vooral Amerikaanse ... lever jij eens de bewijzen voor de link tussen SH en terrorisme ... U bent met uw volle gewicht in de val gelopen en U bent niet de enige.
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het nu over terroristen heb, dan gaat het over de terroristen nu in Irak en niet vanwege een invasie van de Amerikanen omwille van een mogelijke aanwezigheid van AQ van Bin Laden. De aanhangers van Saddam plegen nu aanslagen in Irak. Dit is voor mij TERRORISME. Wat AQ betreft, deze zijn nu ook operatief in Irak. Nooit gehoord van aanslagen van al-Zarqawi in Irak. Of deze ook aanhangers zijn van Saddam weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Waarom denk jij dat SH nu is veroordeeld?
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Dus ...
Er is geen (GEEN) link tussen SH en OBL, er is geen (GEEN) link tussen SH en AQ, er is geen (GEEN) link tussen SH en terrorisme. U kijkt teveel TV en dan vooral Amerikaanse ... U bent met uw volle gewicht in de val gelopen en U bent niet de enige.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() PS: ik stop met deze discussie en de reden ligt hem niet in het feit dat ik ga slapen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Gucht: ''Uitvoering doodstraf onaanvaardbaar''
,,Gezien de wandaden die Saddam Hoessein in de jaren ’80 heeft gepleegd tegen de sjiieten in Doujaïl, lijkt de zwaarste straf normaal'', aldus De Gucht. ,,Ik zou het echter onaanvaardbaar vinden dat de doodstraf ook wordt uitgevoerd. Dat is ethisch niet aanvaardbaar''. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF05112006_058 Een standpunt waarin ik mij best kan vinden.
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Nope...en ik heb geen zin hier een lithanie af te steken waarom niet.
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze die vent willen ophangen, dan doen ze dat maar.En als ze hem terug in de presidentzetel willen zetten mag dat ook van mij. Erger als dan het er nu aan toe gaat in Irak, kan het toch moeilijk.En vanuit een egoïstisch standpunt zou ik zeggen dat ik er beter bij zou varen moest de regio in vrede zijn, en het Iraaks regime stabiel, en onder strenge leiding, zoals in de tijd van Sadam.Toens gaf ik minder geld uit aan de benzinepomp.De enigen die baat hebben bij al deze onrust zijn de grote Oil Company's.En wapenfabrikanten... |
|
![]() |
![]() |