![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik vrees er een beetje voor dat dit wel eens zeer negatief voor Vorst kan uitvallen. Stakingen zullen daarbij zeker niet helpen. Het is natuurlijk 'makkelijk' om dat vanaf afstand te bekijken, maar vanaf afstand begrijp ik die stakers echt niet. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 november 2006 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergadering is vorige week al genomen en dan zouden ze nog eens tot woensdag moeten wachten om te weten wat boven hun hoofd hangt. Sorry maar ge zou voor minder boos worden. Ge mag niet vergeten dat mensen al maanden met spanning naar dit moment zaten uit te kijken en als er dan geen informatie komt dan is het maar normaal dat er reactie komt. Het minste wat ze kunnen doen is mensen de zekerheid geven dat ze buiten liggen. Enfin na werkonzekerheid is er nu als volgende stap ontslagonzekerheid. Het kan niet op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bonden VW Vorst roepen personeel op dinsdag thuis te blijven
(Belga) De vakbonden bij Volkswagen Vorst, die maandagavond bijeenzaten, roepen het personeel van VW Vorst op om dinsdag thuis te blijven en zich pas woensdag aan te bieden in Vorst voor een algemene vergadering. De vakbonden wachten op de concrete informatie van de ondernemingsraad van dinsdag en gaan nadien opnieuw overleg plegen. (sij) BELGA Blijkbaar zien ze het niet zitten om zelf hun leden te woord te staan na de vergadering en hebben ze liever dat mensen de informatie thuis in hun zetel vernemen om de boel onder controle te kunnen houden. Ik vermoed dat deze beslissing er mede onder politieke druk is gekomen om te vermijden dat de situatie in Brussel uit de hand zou kunnen lopen. Ik vind dit een domme zet omdat de wet Renault op vraag van de vakbonden er is gekomen zodat het personeel het niet via de TV zou moeten vernemen. Daarnaast zouden ze mits een correcte strategie en juiste voorstellen best de situatie onder controle kunnen houden maar misschien hebben ze weinig vertrouwen in zichzelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons knaagdier denkt weer een punt te kunnen scoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is de arrogantie die wij gewoon zijn van bepaalde kapitaalkrachtige werkgevers. En aandeelhouders die steeds meer winst willen en liefst (zeer) snel. De arbeider geraakt daarbij in een circuit die hij zeker niet verdiend. Het wordt tijd dat sydicaten daarover klaren wijn schenken! Deze gang van zaken, dat mag niet meer gebeuren. Dat kan niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp maar al te goed dat die mensen 'boos' zijn, ik begrijp niet dat ze die boosheid niet nog even kunnen opzijzetten. Ik begrijp niet dat ze in hun boosheid hun eigen kansen nog verder hypothekeren. En btw. vergis ik me of is er een paar maand geleden ook al niet gestaakt geweest bij volkswagen? Nu van wat ik op kanaal Z gezien heb, leek me wel duidelijk dat er bij VW Vorst nog erg een cultuur van de oude stempel heerst, zowel van de kant van de vakbonden als van de kant van de bedrijfsleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat ze eens grote kuis moeten houden in het sociaal profitariaat, belastings en RSZ systeem, etc, etc, maw de problemen bij de bron aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zal op een bepaalde moment zeggen dat Wolfsburg gunstiger is en dat zal het voor elke Overheid ook zijn. Minder loonlast= minder werkloosuitkeringen voor elk land die hiermee geconfronteerd is. De federale gaat dat als wij nog een beetje geduld hebben ook begrijpen of niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De keuze van "eigen volk eerst" is onvermijdelijk. Men zal op een bepaalde moment zeggen dat Wolfsburg gunstiger is en dat zal het voor elke Overheid ook zijn. Minder loonlast= minder werkloosuitkeringen voor elk land die hiermee geconfronteerd is. De federale gaat dat als wij nog een beetje geduld hebben ook begrijpen of niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nee, met Renault hebben zij niets geleerd! Er moeten nog eerst 2000 arbeiders van VW en nog eens zoveel van GM bijkomen vooraleer zij misschien iets gaan doen. Zelfs met s'nachts in de Wetstr overuren te kloppen zijn zij nog niet zover. (Misschien is er in het appartementje van Freya een jaccuzzizi...die de aandacht afleid?) Verhosftadt heeft ook geen tijd daarvoor hij heeft het te druk om die 200.000 plaatsen in te vullen. Beloofte maakt schuld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Zojuist op het VRT-nieuws: in Vorst verdwijnen 3500 van de 5200 banen. het zal dus niet sluiten, maar verschrompelen. En dan zeggen ze dat de werknemers niet hadden mogen staken, want dat het negatief zou zijn. Alsof de staking er iets mee te maken had. En dat allemaal "ondanks de vrije markt" dixit Somers en enkel en alleen de schuld van de Duitse vakbonden. Wanneer gaan zijn ogen en die van de andere liberalen open?
Laatst gewijzigd door Edina : 21 november 2006 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Verwachten mensen nu echt dat de Duitse vakbonden gaan zeggen: sluit de boel hier maar, dank onze werknemers maar af?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Jullie vergeten blijbaar de toeleveringsbedrijven... Het gaat niet om honderden gezinnen maar duizenden gezinnen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die hebben meestal ook niet voor de minste verkeerde scheet gestaakt... |
|
![]() |
![]() |