![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dit populistisch ! Maar je moet wel het geheel bekijken van mijn uitspraak en er niet een stukje uitknippen ! Langs de ene kant neemt Steve een populaire maatregel. Iederéén drinkt graag een pintje, dus afschaffen van de alcoholtax klinkt tof. Maar langs de andere kant wilt hij een budgettair evenwicht behouden, dus moet hij een ander voordeel afpakken. Dus knipt hij in de buitenlandse restaurantbezoeken waar het merendeel van de bevolking toch niet wakker van ligt ! Een maximaal kiezerspubliek tevreden stellen, een minimaal publiek tegen de haren strijken. Dat is populisme. Zeker als je je afvraagt wat het nut is van deze maatregel, zeker als je weet dat alcoholmisbruik een groot maatschappelijk probleem is. bv dronkenschap in het verkeer, opde werkvloer, etc |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu...als jullie eerst zeggen: Stevaert is Geen democraat want 80% van de bevolking is tegen het migrantenstemrecht en toch duwt hij dat door. Hij is geen democraat..........en nu komen jullie verklaren dat hij een populist is...dan klopt er iets niet in jullie redenering. Twee. Denk je nu echt dat er iemand van de bevolking wakker ligt van die Sterke Drank-vergunning. Denk je dat er nu plots massa's sterke drank gaan gedronken worden..vergeet het maar. Het verbruik zal geen mililiter schelen omdat die belasting afgeschaft wordt. Trouwens, iedereen weet dat die taks in praktijd weinig werd gecontroleerd en dat ELK café sterke drank verkoopt. Alleen ligt die in de café's zonder vergunning ergens diep in de diepvries aan het oog onttrokken. En wa is da nu altijd met da woord populisme.......het wordt te pas en te onpas gebruikt, verkracht zeg maar. Een politicus is naar mijn weten verkozen door het volk en dat om het volkt zijn belangen te verdedigen. Het is dan toch normaal dat hij beslissingen neemt die het volk wil. Of ben je maar een goed politicus als je veel beslissingen neemt die het volk niet wil, maar die je toch neemt om je macht te tonen? Ik begrijp sommigen van jullie niet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het maatschappelijk probleem dronkenschap erbij halen vind ik ook wel vergezocht. Komaan, het probleem bestaat nu al, dus met de taks. Denk je echt dat het groter wordt zonder die taks? Denk je misschien dat sterke drank goedkoper gaat worden in café's? Dan heb je niet door hoe de regelementering werkt. Het is eigenlijk gewoon een belasting op café's.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() .[/quote]
Volgens mijn persoonlijke waarnemingen waren het altijd de ouderen die sterke dranken consumeerden hoor. Dat verbruik ervan nu zou afnemen durf ik sterk te betwijfelen. Al eens de rekken met sterke drank bekeken in de warenhuizen ? Voor de jenever kan dat kloppen, deze is voor een deel vervangen door buitenlandse dranken: cognac, whisky, gin, wodka, snaps enz…. Wist je dat tot zo’n 50 jaar terug elke fles sterke drank die in een winkel verkocht werd moest ingeschreven worden in een register met naam en adres van de koper?[/quote] Hoeveel jaar loop jij achter? Dat inschrijven van elke fles drank, elke dag moet nu ook nog gebeuren. Wee diegene die "bezoek" krijgt van de accijnzen, als er twee flessen of zo NIET staan ingeschreven. En die wet van de Velde gaat daar over. Je moet zelfs je inschrijvingen "groeperen" met minstens twee liter per verkoop. Anders dreigt een boete in het kader van diezelfde onozele wet : men mag aan één persoon, niet minder dan twee liter ineens verkopen. DAT was om zogezegt de arbeider te sparen, die met zijn weekloon géén twee liter kon kopen.
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind het straf. Als de discussie over bvb cannabis gaat zeggen veel tegenstanders: "alle drugs zijn slecht, van mij mogen ze alcohol en sigaretten ook afschaffen." Als er dan een maatregel tegen alcohol of sigaretten komt, wie begint dan het hardst te roepen? Juist. Wie zijn er nu de grootste verslaafden?
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() mea culpa ik heb aan veralgemening gedaan. Het vreten (eten kan ik dat niet noemen) dat ik ter sprake bracht was genuttigd boven de rivieren in Nederland.
Men welgemeende excuses aan de Zuidelijke Noordnederlanders van onder de rivieren. Voor straf zal ik de volgende keer dat in in Nederland ben een broodje kroket uit de muur halen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Dat zakendiners in het buitenland voor 100% aftrekbaar zijn en die in eigen land maar voor 50% is toch te zot om los te lopen??? Normaal zou je denken dat een land zijn eigen economie iets meer voorang geeft dan die van de aangrenzende landen??? Dus het is maar normaal dat ook het zakendiners in het buitenland voor een even groot deel aftrekbaar zijn als die in eigenland. Ik snap echt niet wat hier zo populistisch aan is.
Die sterkedrank vergunning. Zoals andere al hebben aangehelaald: het betreft hier iets waar alleen de caféhouder van wakker ligt. De klant heeft daar verder geen zaken mee. Dus wat zouden nu plots meer mensen sterke dranken drinken?? Verder kan ik mij volkomen voorstellen dat die wet/taks volkomen achterhaald is.
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als men de sterkedrankvergunning moet afschaffen staat er geen rem meer op allerhande misbruiken door jongeren-verenigingen om te beginnen. Alle truckchauffeurs die in het buitenland onkosten maken voor restaurant worden dus gestraft, tenzij dit allemaal door de werkgever kan opgevangen worden. Gezien er velen (truckchauffeurs e.a.)een zelfstandig statuut hebben zal dit een averechts effect hebben. De kluns uit Hasselt blijft blijkbaar populistische beleidsdaden propageren. Geen controle meer
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |